Δοξαστάριον Κ. Πρίγγου έκδοση του 1969 - διορθώσεις - απορία

[Σημείωμα συντονιστή: μετέφερα το μήνυμα από την ενότητα Τυπικόν ... επειδή οι προτεινόμενες διορθώσεις αφορούν ένα εκδοθέν βιβλίο]

Κατ' αρχάς να ζητήσω συγγνώμη γιατί δεν ξέρω που να εντάξω το θέμα .(Χάνεσαι μέσα στο λαβυρινθώδες Ψαλτολόγιον). Οι συντονιστές ας το εντάξουν όπου δει. Στο Δοξαστάριον του Πρίγγου υπάρχουν κάποια λάθη στα απόστιχα, σύμνωνα μ΄αυτά που αναγράφονται στα μηναία. Στο πρώτο απόστιχο ο Πρίγγο γράφει "προμηνύοντας την ένδοξον διά Σταυρού" αντί την έξοδον. Επίσης γράφει "την ανθρωπίνην αναλαβούσαν ουσίαν" αντί αναλαβών. Στο δεύτερο απόστιχο ο Πρίγγος γράφει "την αμαυρωθείσαν του Αδάμ φύσιν" αντί "εν Αδάμ".

Και η απορία μου: Στην φράση "και της τοιαύτης χάριτος μάρτυρας παραστησάμενος Μωυσήν και Ηλίαν, κοινωνούς εποιείτο της ευφροσύνης, προμηνύοντας την έξοδον διά Σταυρού και σωτήριον ανάστασιν" ποιος προμηνύει; Ο Κύριος, οπότε έπρεπε να γραφεί προμηνύων ή οι Μωυσής και Ηλίας, οπότε καλώς είναι αναγεγραμμένο;
 
Last edited by a moderator:
Στο ίδιο δοξαστάριο, στο δοξαστικόν των Αίνων, το μηναίον έχει: "τα δε ιμάτια αυτού εγένετο λευκά ως το φώς", ενώ ο Πρίγγος "εγένοντο". Επίσης να προσεχθεί το "αστράψαντα" στην σ. 159. Εν τω μεταξύ, μήπως θα είχε καλύτερο άκουσμα εάν στο πρώτο α του 'αστράψαντα' έμπαινε η διατονική φθορά του Κε και στο ντα επαναφέραμε με την χρωματική του Δι;

Και κάποια άλλα που είχα παλιά πρόχειρα σημειώσει:

σ. 8 το επαισχύνθη να γίνει επησχύνθη
σ. 9 το ειλισθείς να γίνει ειληθείς
σ. 11 το "τω κέντρον" να γίνει "τω κέντρω"
σ.16 "εν τοις υψίστοις"
σ.24 Κάπου πρέπει να υπάρχει ένα λάθος (νομίζω). Μπορεί κάποις να ανεβάσει το κείμενο αυτούσιο, γιατί έχω κάποια πράγματα σβησμένα;
σ.33 να γραφεί καθαρά το "μεμαρτυρησαι"
σ. 37 "ημών υπέρ ημών"
σ. 40 αντί ου δε α α τενίσαι να γραφεί ου δε ε α τενίσαι.
σ. 64 στο "προσκυνήσωμεν" να φύγει η απόστροφος με το ω στο τέλος
σ.64 στο τέλος: στο "ούτος" να μπει η διατονική φθορά του Δι
σ.72 προς το τέλος: ως αρ χη γο ος πα λαιαι (γοργόν)
σ. 78 το λε (!) ουν ίσταμαι να γίνει τι ουν ίσταμαι
σ.88 τη ξε ε ε νη μου ου μο ορ φηη ηη
σ.93 το ο ο ον (κενό στην απόστροφο του συνεχούς ελαφρού) πο (στο ελαφρόν), θου (στο ολίγον)
σ. 100 συγχώρησιν (βλ. συνημμένο)
σ.104 παντός στο πα να γαίνεται καθαρά το ίσον
σ.104-105 κατακοσμών (βλ. συνημμένο)
σ. 107 το επόθης να γραφεί με ει
σ.112 1η γραμμή στρατιώτης και 2η γραμμή ευθείας
σ.116 1η γραμμή, στο Πέτρε, κάτω από το ολίγον με το γοργόν από πάνω, να μπουν κεντήματα. Ομοίως στην 5η γραμμή στο "γνω"

Συνεχίζεται

ΥΓ. 1. Βεβαίως υπάρχουν και κάποια ορθογραφικά λάθη παρασημαντικής ή κάποια πράγματα πυ δεν φαίνονται και τόσο καλά. Ενδέχεται, βέβαια, να υπάρχουν κι άλλα λάθη. Όσοι θέλουν και μπορούν, ας βοηθήσουν.
ΥΓ 2. Τελικά θα μείνω με την απορία; Ποιος νομίζετε ότι είναι ο ορθός τύπος της μετοχής του ρήματος προμηνύω στο ιδιόμελον των αποστίχων της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος;
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Σε ποια έκδοση αναφέρεσαι; Αν τα έχεις βρει και στην πρόσφατη να πούμε στον κ.Κων/νου (που είναι ο επιμελητής της εκδόσεως) να τα διορθώσει σε κάποια μελλοντική επανέκδοση.
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
...Στην φράση "και της τοιαύτης χάριτος μάρτυρας παραστησάμενος Μωυσήν και Ηλίαν, κοινωνούς εποιείτο της ευφροσύνης, προμηνύοντας την έξοδον διά Σταυρού και σωτήριον ανάστασιν" ποιος προμηνύει; Ο Κύριος, οπότε έπρεπε να γραφεί προμηνύων ή οι Μωυσής και Ηλίας, οπότε καλώς είναι αναγεγραμμένο;

Ενδεικτικά και ουχί αποδεικτικά, στην αρχαία σλαβική μετάφραση (του α' στιχηρού των αποστίχων της Μεταμορφώσεως) αλλά και στην αραβική, συναντάται ο τύπος ο συνάδων με προμηνύοντας.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Αναφέρομαι στην έκδοση του 1969. Υπάρχει πρόσφατη έκδοση; Λεπτομέρειες;
Ναι πρόσφατη. Έχει αρχίσει η επανέκδοση των βιβλίων του Πρίγγου από την Αποστολική Διακονία με επιμελητή τον κ.Κων/νου. Κοίτα κι εδώ:

http://www.apostoliki-diakonia.gr/bookshop/ItemShowDetails.aspx?productID=901

http://www.apostoliki-diakonia.gr/bookshop/ItemShowDetails.aspx?productID=922

http://www.apostoliki-diakonia.gr/bookshop/ItemShowDetails.aspx?productID=953

Κάποια έχουν συζητηθεί κι εδώ.
 
Στην ακολουθία της Αγ. Παρασκευής ο Πρίγγος έχει το δοξαστικόν των Αίνων ως Δοξαστικόν των Αποστίχων και αντιστρόφως. Στην ίδια ακολουθία στην σ. 138 ο Πρίγγος γράφει "τους την άθλησιν την σην αξίως εκτελούντας" αντί "τους την άθλησιν την σην εορτάζοντας αξίως", που έχει το μηναίον.
σ. 141 κάτω, στο τελευταίο ε χρειάζεται κλάσμα
σ. 142 σεβάσμιος και εόρτιον
σ. 148 τα θαυμάσιά σου

σ. 152 ακούετε με ε
σ.153 7η γραμμή. Στο και μετά την βαρεία το λίγον να γίνει ίσον
σ. 154 στο ουρανοί το ρα να γίνει ολίγον, αντί ίσον
σ.166 στο βασιλείς το λεις να γίνει ολίγον
σ. 167 στο εξόχως να μπουν τα κεντήματα που λείπουν πάνω στο ολίγον με το ίσον (στο ξο)
σ. 169 το ατενίσαι να γίνει ατενίζειν
σ. 175 το αλλήλοις να γίνει αλλήλαις
σ. 176 στην 1η γραμμή να καθαρογραφεί το "σεπτόν και άγιον"
σ.184 μοιχείας με ει
σ.198 στο γηγενείς το γε θέλει κλάσμα
σ.206 το ζω η ης να γίνει ζω ω ης.
σ. 206 Στην προτελευταία γρμμή το του ου ου με γάλου νά γίνει του ου με ε
σ. 208 να μπει σωστά στην πρώτη γραμμή το αντικένωμα με την τελεία
σ. 209 ιάσασθαι με αι
σ. 211, 1η γραμμή: να μπει σωστά το κέντημα στο κέντρο της πεταστής
σ. 211 5η και 6η γραμμές; διά την αμαρτίαν: Στην 5η γραμμή να μπει στην άκρη ένα ίσον με α από κάτω. Στην 6η γραμμή το τη να μπει κάτω από το ελαφρόν

Συνεχίζεται
 

Νίκος Κ.

Παλαιό Μέλος
σ.24 Κάπου πρέπει να υπάρχει ένα λάθος (νομίζω). Μπορεί κάποις να ανεβάσει

Υπάρχει λάθος στη δεύτερη σειρά:
 

Attachments

  • doksastario priggou.pdf
    29.3 KB · Views: 853
Top