Διφωνική προσέγγιση και μελωδικές έλξεις

Shota

Παλαιό Μέλος
Λέει ποιους ηχογραφήσανε

Όχι, δεν το λένε, αλλα εδώ προς το κάτω (βλ. Multimedia) υπάρχουν μερικά ηχητικά δείγματα. Ο πρώτος ψάλτης πρέπει να είναι ο Λαοσυνάκτης μας :D

By the way εσύ πως συμπέρανες το 10.5-8.25-11.25-12;

Το 1stDI στο Figure 1 νομίζω πως απεικονίζει το διατονικό ΠΑ-ΒΟΥ και αφού το συγκερασμένο ΠΑ-ΒΟΥ της Επιτροπής είναι 10, επόμενος το αποτέλεσμα των μετρήσεων (έκαναν 5 φορες με κάθε ψάλτη) πρέπει να είναι 10.5. Αλλά δεν ειμί σίγουρος αφού το κείμενο δεν είναι ξεκαθαρο.
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Εδώ έκαναν κάποιες μετρήσεις οι άνθρωποι. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα βρίσκονται στο Figure 1. Kάνουν σύγκριση του τετράχορδου μαζί με το διαζευκτικό τόνο (ΠΑ-KE δηλαδή;) με την συγκερασμένη κλίμακα της Επιτροπής (10-8-12-12 για το διατονικό γένος δηλαδή;), το διάγραμμα παρουσιάζει αποκλίσεις από την συγκερασμένη κλίμακα (σε τμήματα). Αν το ερμηνεύω σωστά το διάγραμμα (δυστυχώς το κείμενο δεν ξεκαθαρίζει απολύτως τι έχουν εκεί), MO για την διατονική κλίμακα εν ανάβαση είναι κάπως σαν 10.5-8.25-11.25-12.


Εγείρω σοβαρές και ουσιαστικές ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ στο αποτέλεσμα της εργασίας διοτι ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΨΑΛΤΕΣ. Αυτό, κατ εμε ΕΚΜΗΔΕΝΗΖΕΙ ΟΛΟ το άρθρο και την εργασία.

Εαν είχαν την καλοσύνη να αποκαλύψουν ΠΟΙΟΙ ήταν οι ψάλτες οι οποίοι μετρήθηκαν, τότε το άρθρο θα έχει κάποια αξιοπιστία.

Αλλιώς.....

ΝΓ
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Είδα το άρθρο πολύ βιαστικά (νομίζω το ίδιο λίγο-πολύ έχει εκδοθεί και στα Ελληνικά στα Πρακτικά του Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης για την Οκτωηχία) και νομίζω ότι λέιε ότι αυτές οι μετρήσεις πηγάζουν από την απαγγελία κλιμάκων και όχι πραγματικών μελών.
Συμμετείχα στο πρόγραμμα (απλά ως ψάλτης και όχι ως ερευνητής. Το ίδιο συμμετείχε και ο Αχ. Χαλδαιάκης. Δεν ξέρω ποιοί άλλοι συμμετείχαν) και θυμάμαι ότι πριν από κάθε κομμάτι έλεγα και την κλίμακα με διάφορα φωνήεντα.
Το ψάλσιμο της κλίμακας τώρα είναι κι αυτό μια μελωδική κίνηση, που δεν συμπίπτει πάντα με τις μελωδικές κινήσεις των μελών. Έτσι, μπορούν πιθανόννα παρατηρηθούν σ' αυτό και διαφορετικά διαστήματα απ' αυτά που ψάλλονται στα μέλη. Π.χ. το να προσπαθήσει κανείς να ψάλει την μαλακή χρωματική κλίμακα Νη-νή, μπορεί να τον οδηγήσει, αν έχει στο μυαλό του να φτάσει στο πάνω νη΄, σε ένα ζω΄ κατά τι ψηλότερο, το οποίο δεν είναι σίγουρο ότι θα επαναφέρει στη θέση του κατά την κάθοδο. Αντίθετα, το ψάλσιμο απηχημάτων Νεανές (έστω και με "παρόμοια διφωνία") μπορεί να τον οδηγήσει σε σωστότερους φθόγγους, που έχουν άμεση σχέση με το μέλος και με την θεωρητικώς περιγραφόμενη κλίμακα. Πρέπει ο ψάλτης να είναι πολύ συνειδητοποιημένος και να "προβάλει" τους κατάλληλους φθόγγους στο μυαλό του (βλ. ένα παλαιότερο μήνυμά μου γι' αυτό), για να μπορέσει να πεί μια κλίμακα χωρίς φαινόμενα μικροέλξεων.
Τα απηχήματα φαίνονται καταλληλότερα γισ την σωστή εκμάθηση, ως περιέχοντα σε μικρογραφία πραγματικές μελωδικές κινήσεις και κατάληξη, η οποία δίνει την ιδέα του ήχου. Να προσθέσω ότι τα απηχήματα περιέχονται λίγο πολύ, "μεταμφιεσμένα" στις κλασσικές ασκήσεις (π.χ. Μαργαζιώτη ή όποιες άλλες) που κάνουμε στην αρχή, μαθαίνοντας τα διαστήματα (π.χ. Νη-Πα-Βου, Νηη-Βουου=νεανές διατονικό κλπ).
Αν τα αποτελέσματα είναι όπως έγραψα, δηλ. από κλίμακες, τότε προφανώς είναι ένα πρώτο στάδιο της επεξεργασίας του συλλεγέντος υλικού και βέβαια έχουν προς το παρόν περιορισμένη και προσωρινή αξία. Δείχνουν κάτι, αλλά όχι τα πάντα ή τα τελικά συμπεράσματα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Εγείρω σοβαρές και ουσιαστικές ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ στο αποτέλεσμα της εργασίας διοτι ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΨΑΛΤΕΣ. Αυτό, κατ εμε ΕΚΜΗΔΕΝΗΖΕΙ ΟΛΟ το άρθρο και την εργασία.

Εαν είχαν την καλοσύνη να αποκαλύψουν ΠΟΙΟΙ ήταν οι ψάλτες οι οποίοι μετρήθηκαν, τότε το άρθρο θα έχει κάποια αξιοπιστία.

Αλλιώς.....

ΝΓ

Στείλτε μήνυμα στον Δελβινιώτη, ελπίζω θα ξεκαθαρίζει τα πράγματα :)
 
E

emakris

Guest
Είναι πραγματικά κρίμα, που μια τόσο προσεγμένη επιστημονική δουλειά καταλήγει σε εκ των προτέρων εσφαλμένα συμπεράσματα, επειδή στηρίζεται σε κάποιες εσφαλμένες αρχές:

1. Βάζει τους ψάλτες να λένε οκτάχορδες κλίμακες. Μα η οκτάχορδη κλίμακα είναι κάτι "αφύσικο" στην ψαλτική, αφού δεν ανήκει στην "παιδεία" και στις συνήθειες ενός ψάλτη! Το επιχείρημα των συγγραφέων είναι ότι η ξερή κλίμακα αποδεσμεύει τον εκτελεστή από συγκεκριμένα μελικά σχήματα που έχει στο μυαλό του και που επηρεάζουν το κούρδισμα. Μα αυτά ακριβώς τα σχήματα αποτελούν τη βυζαντινή μουσική και από αυτά προκύπτει και η όποια κλίμακα!
Εν πάση περιπτώσει, θα μπορούσε κανείς κάλλιστα να τους βάλει να αποδώσουν κάποια "ουδέτερα" ανεβοκατεβάσματα, που να αποδίδουν όμως τον χαρακτήρα του ήχου, όπως λ.χ. Δι-Γα-Βου-Γα-Δι-Κε-Ζω-Κε-Δι-Γα-Βου-Πα-Νη στον β΄ ήχο.
2. Και έρχομαι στο κυρίως λάθος της υπόθεσης. Οι συγγραφείς θεωρούν ότι το χαμηλό και το ψηλό τετράχορδο της κάθε κλίμακας είναι εξ ορισμού όμοια, οπότε βγάζουν στατιστικά στοιχεία και για τα δύο τετράχορδα μαζί! Το τελικό στατιστικό αποτέλεσμα παρουσιάζεται σε ένα μόνο τετράχορδο για κάθε γένος, συν τον διαζευκτικό τόνο. Μα είναι δυνατόν; Όταν, για παράδειγμα, ανεβαίνουμε και κατεβαίνουμε τη διατονική κλίμακα, η μεταβολή του Ζω είναι ίδια με τη μεταβολή του Βου; Για να μη μιλήσω για τις χρωματικές κλίμακες...

Δεν θα αναφερθώ σε κάποια μικρότερα σφάλματα που εντόπισα, για να μη θεωρηθώ σχολαστικός. Επαναλαμβάνω ότι είναι κρίμα, γιατί με τέτοια επιστημονική μέθοδο θα μπορούσαν να βγούν πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Τώρα για το ποιοι είναι οι 13 ψάλτες, θα έλεγα στον κ. Γιαννουκάκη να μην είναι τόσο καχύποπτος. Εγώ δέχομαι ότι ήταν καλοί παραδοσιακοί ψάλτες (λέτε να διάλεγαν Σακελλαριδιστές; :D)

ΥΓ Με πρόλαβε όμως ο Λαοσυνάκτης για λίγα δευτερόλεπτα!
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Πάρε κι άλλο έδωκας με ΣτανίτσαΝη=277Hz Ο βου ακριβώς στην όμοια διφωνία 340Hz !
Τι θες Νίκο να σου κατεβάσουμε όλους τους ψάλτες; Το έχει κάνει ο Χάρης κατά πολύ και συνεχίζουμε να το κάνουμε.
Πάρε κι εσύ το Excel και κάνε το μόνος σου και άκου.
Και μόνο από το γεγονός ότι πανηγυρίζεις που βρίσκεις μία ηχογράφηση του Στανίτσα με 9άρι ΒΟΥ, σημαίνει ότι οι περισσότερες του Άρχοντα δεν είναι όπως τις θέλεις...
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Εγείρω σοβαρές και ουσιαστικές ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ στο αποτέλεσμα της εργασίας διοτι ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΨΑΛΤΕΣ. Αυτό, κατ εμε ΕΚΜΗΔΕΝΗΖΕΙ ΟΛΟ το άρθρο και την εργασία.

Εαν είχαν την καλοσύνη να αποκαλύψουν ΠΟΙΟΙ ήταν οι ψάλτες οι οποίοι μετρήθηκαν, τότε το άρθρο θα έχει κάποια αξιοπιστία.

Αλλιώς.....

ΝΓ

Εκτός από εμένα και το Αχ. Χαλδαιάκη δεν γνωρίζω ποιοί άλλοι συμμετείχαν. Ξέρω πάντως ότι ήταν απ' όλη την Ελλάδα και διαφόρων "σχολών". Επίσης ότι προσεγγίστηκαν διάφοροι που είναι ασφαλώς έγκυροι ψάλτες, αλλά δεν θέλησαν να συμμετέχουν (κάποιοι, δυστυχώς, διότι θεώρησαν ότι δεν θα είχαν απολαβές ανάλογες με την αξία τους, αντικειμενική ή υποκειμενική). Ξέρω ότι υπήρξε κάθε μέριμνα από τον κ. Δελβινιώτη (που είναι φυσικός και ψάλτης από το Μεσολόγγι, θαυμαστής του Στανίτσα νομίζω) για να διαλέξει ένα ευρύ φάσμα ψαλτών και να δημιουργήση τις καλύτερες προϋποθέσεις για το πρόγαμμα αυτό, τόσο στην προετοιμασία του, όσο και στην πραγματοποίησή του, και για να δημιουργηθεί μια τράπεζα ηχογραφήσεων με υλικό που μπορεί να μελετηθεί από διάφορες πλευρές.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Και μόνο από το γεγονός ότι πανηγυρίζεις που βρίσκεις μία ηχογράφηση του Στανίτσα με 9άρι ΒΟΥ, σημαίνει ότι οι περισσότερες του Άρχοντα δεν είναι όπως τις θέλεις...

Τυχαία την πήρα όπως και τις παρακάτω
από εδώ:
http://www.ec-patr.net/sounds_htm/SoundsXairetismon1.htm

Εμμανουηλίδης Ινα Κράζω σοι Νη=312Hz Βου=383Hz Ακριβώς όμοια όμοια Διφωνία!

Ο Πατήρ Γεώργιος Τσέτσης το τσιμπάει λίγο σε κάποια σημεία στο προσταχθέν αλλά κι αυτός είναι Νη=260,7Hz Βου=320Hz και το επιδιόκει

Ο Νικολαίδης Τη υπερμάχω το λέει σηκωμένο (magiore σχεδόν) σηκώνει την βάση όμως στο τέλος...

Επίσης..

Των αγίων Πατέρων Σφήκας Νη=310,7 Βου 381,4 Ακριβώς όμοια Διφωνία!!!

Θες κι άλλα;;
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Στείλτε μήνυμα στον Δελβινιώτη, ελπίζω θα ξεκαθαρίζει τα πράγματα

ΔΥΟ φορές του έστειλα μυνήματα. Μια φορά και στον συνεργάτη του, και άλλη μια φορά στον επιθεωρητή του περιοδικού ο οποίος πιστεύω τους ζήτησε να παρουσιάσουν αυτά τα στοιχεία.

ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

Για τον Ιωάννη Αρβανίτη το γνώριζα (αναφέρεται το όνομά του κάπου στις εργασίες).

Εμμένω στην ένστασή μου. Οι υπόλοιποι; Ποίοι ήταν;

Το μέσον όρο εδώ θα έπρεπε να συγκριθεί και με τα αποτελέσματα ΕΚΑΣΤΟΥ ερμηνευτού. Τότε, ενδιαφέρον θα είχε το αποτέλεσμα κατα πόσο έκαστος πλησιάζει το το μέσον όρο όλων.

Συμφωνώ επίσης με τις παρατηρήσεις του κ. Μακρή.

ΝΓ
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Την Δέησίν μου - Θ. Στανίτσας


http://www.youtube.com/watch?v=3YxmNBQcuxQ

Νη=220Hz και Βου=270Hz ΑΚΡΙΒΩΣ στο 27/22!

Θες κι άλλα;

ΥΓ επαναλαμβάνω τα άνω παραδείγματα τα πήρα εντελώς τυχαία. Μπορείτε και να το συμπεράνετε κι από τον χρόνο που έκανα να απαντήσω.

ΥΓ Λάθος ο Νη είναι 213Hz οπότε ο βού είναι πιο ψηλά. Λάθος εκ παραδρομής και επιπόλαιας ακοής-κουφαμάρας. Ευχαριστώ τον Κύριο Μακρή και τον κύριο Shota για την επισήμανσή τους Δείτε επόμενα μηνύματα..
 
Last edited:

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
ΔΥΟ φορές του έστειλα μυνήματα. Μια φορά και στον συνεργάτη του, και άλλη μια φορά στον επιθεωρητή του περιοδικού ο οποίος πιστεύω τους ζήτησε να παρουσιάσουν αυτά τα στοιχεία.

ΚΑΜΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

Για τον Ιωάννη Αρβανίτη το γνώριζα (αναφέρεται το όνομά του κάπου στις εργασίες).

Εμμένω στην ένστασή μου. Οι υπόλοιποι; Ποίοι ήταν;

Το μέσον όρο εδώ θα έπρεπε να συγκριθεί και με τα αποτελέσματα ΕΚΑΣΤΟΥ ερμηνευτού. Τότε, ενδιαφέρον θα είχε το αποτέλεσμα κατα πόσο έκαστος πλησιάζει το το μέσον όρο όλων.

Συμφωνώ επίσης με τις παρατηρήσεις του κ. Μακρή.

ΝΓ
κε Γιαννουκάκη
δεν γνωρίζω γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα ονόματα όσων έψαλαν στο πρόγραμμα. Πάντως δεν νομίζω ότι έγινε κάποια μεροληψία υπέρ κάποιων. Σας ανέφερα παραπάνω κάποια γεγονότα που μου ειπώθηκαν, χωρίς να μου ειπωθούν ονόματα. Ούτε γνωρίζω τα κριτήρια βάσει των οποίων επελέγην και εγώ να συμμετάσχω.
Ως προς τις μετρήσεις, από όσα έχω κατά καιρούς συζητήσει με τον κ. Δελβινιώτη, πρέπει να έγιναν και τέτοιες σαν κι αυτές που λέτε, δηλ. μέσοι όροι γενικοί, μέσοι όροι ενός εκτελεστού κλπ. Δηλ. προφανώς το υλικό μελετήθηκε από δίαφορες πλευρές. Προφανώς το άρθρο αυτό αποτελεί μόνο ένα τμήμα των αποτελεσμάτων.
Να διευκρινίσω επίσης ότι το πρόγραμμα είχε επι πλέον τον σκοπό να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της φωνής των ψαλτών (αρμονικές, τοποθέτηση και χίλια δυό άλλα). Γι' αυτό και ψάλλαμε με ένα ειδικό μηχάνημα στο λαιμό που μέτραγε ταχύτητα του ρεύματος του αέρα ή δεν ξέρω γώ τί άλλο (υπήρχε κάποιος αεροδυναμικός μετρητής εκεί). [Ο κ. Δελβινιώτης έχει γράψει κι ένα βιβλίο γι' αυτό]. Επίσης δεν ψάλαμε μόνο κλίμακες. Αυτές ήταν μόνο ένα μικρό μέρος. Ψάλαμε όλοι το ίδιο, αρκετά ευρύ σε είδη και ήχους και προεπιλεγμένο σύνολο από ύμνους. Τους ύμνους επίσης τους διαβάζαμε πριν από το ψάλσιμο για να συγκριθεί η φωνή όταν μιλάει και όταν ψάλλει.

Δεν γνωρίζω γιατί δεν πήρατε απάντηση, και θα ευχόμουν να την είχατε πάρει, αλλά για τα αποτελέσματα πιστεύω ότι θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί για περισσότερα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
2. Και έρχομαι στο κυρίως λάθος της υπόθεσης. Οι συγγραφείς θεωρούν ότι το χαμηλό και το ψηλό τετράχορδο της κάθε κλίμακας είναι εξ ορισμού όμοια, οπότε βγάζουν στατιστικά στοιχεία και για τα δύο τετράχορδα μαζί! Το τελικό στατιστικό αποτέλεσμα παρουσιάζεται σε ένα μόνο τετράχορδο για κάθε γένος, συν τον διαζευκτικό τόνο. Μα είναι δυνατόν; Όταν, για παράδειγμα, ανεβαίνουμε και κατεβαίνουμε τη διατονική κλίμακα, η μεταβολή του Ζω είναι ίδια με τη μεταβολή του Βου; Για να μη μιλήσω για τις χρωματικές κλίμακες...

Εδώ δεν κάνουν κάτι παραπάνω από αυτό που έκανε η Επιτροπή :D (που τελικά βρήκε κάποιο MO του τετράχορδου. Το ζήτημα όμως είναι κατά ποσο διαφωτιστικό είναι αυτό :D )

Τώρα για το ποιοι είναι οι 13 ψάλτες, θα έλεγα στον κ. Γιαννουκάκη να μην είναι τόσο καχύποπτος. Εγώ δέχομαι ότι ήταν καλοί παραδοσιακοί ψάλτες (λέτε να διάλεγαν Σακελλαριδιστές; :D)

Και ποιοι ήταν αυτοί της Επιτροπής; :D
 

Attachments

  • Epitrope_pp32-33.pdf
    575 KB · Views: 12
E

emakris

Guest
Εδώ δεν κάνουν κάτι παραπάνω από αυτό που έκανε η Επιτροπή :D (που τελικά βρήκε κάποιο MO του τετράχορδου. Το ζήτημα όμως είναι κατά ποσο διαφωτιστικό είναι αυτό :D )

Προσέξτε, μη συγχέουμε ανόμοια πράγματα. Η Επιτροπή δεν έβγαλε μέσο όρο ακούγοντας ψάλτες να ανεβοκατεβαίνουν τις κλίμακες! Απλώς υπέβαλε στη βάσανο των ψαλτών μια βασική κλίμακα για κάθε ήχο, πιθανόν επί κάποιου μουσικού οργάνου, χωρίς διαφοροποιήσεις στην άνοδο και την κάθοδο. Πρόκειται σίγουρα για μια αφαιρετική πνευματική διαδικασία με τα δικά της ελαττώματα, αλλά δεν είναι εξαγωγή μέσου όρου από εκτελέσεις ανόμοιων στη συμπεριφορά τετραχόρδων.

Και ποιοι ήταν αυτοί της Επιτροπής; :D
Δεν σας αντιλαμβάνομαι. Θεωρείτε ότι θα έπρεπε να συμμετάσχουν κάποιοι άλλοι; Και ποιοι;
 

Shota

Παλαιό Μέλος
δεν γνωρίζω γιατί δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα ονόματα όσων έψαλαν στο πρόγραμμα. Πάντως δεν νομίζω ότι έγινε κάποια μεροληψία υπέρ κάποιων. Σας ανέφερα παραπάνω κάποια γεγονότα που μου ειπώθηκαν, χωρίς να μου ειπωθούν ονόματα. Ούτε γνωρίζω τα κριτήρια βάσει των οποίων επελέγην και εγώ να συμμετάσχω.
Ως προς τις μετρήσεις, από όσα έχω κατά καιρούς συζητήσει με τον κ. Δελβινιώτη, πρέπει να έγιναν και τέτοιες σαν κι αυτές που λέτε, δηλ. μέσοι όροι γενικοί, μέσοι όροι ενός εκτελεστού κλπ. Δηλ. προφανώς το υλικό μελετήθηκε από δίαφορες πλευρές. Προφανώς το άρθρο αυτό αποτελεί μόνο ένα τμήμα των αποτελεσμάτων.
Να διευκρινίσω επίσης ότι το πρόγραμμα είχε επι πλέον τον σκοπό να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της φωνής των ψαλτών (αρμονικές, τοποθέτηση και χίλια δυό άλλα). Γι' αυτό και ψάλλαμε με ένα ειδικό μηχάνημα στο λαιμό που μέτραγε ταχύτητα του ρεύματος του αέρα ή δεν ξέρω γώ τί άλλο (υπήρχε κάποιος αεροδυναμικός μετρητής εκεί). [Ο κ. Δελβινιώτης έχει γράψει κι ένα βιβλίο γι' αυτό]. Επίσης δεν ψάλαμε μόνο κλίμακες. Αυτές ήταν μόνο ένα μικρό μέρος. Ψάλαμε όλοι το ίδιο, αρκετά ευρύ σε είδη και ήχους και προεπιλεγμένο σύνολο από ύμνους. Τους ύμνους επίσης τους διαβάζαμε πριν από το ψάλσιμο για να συγκριθεί η φωνή όταν μιλάει και όταν ψάλλει.

Βρήκα κάτι σχετικό εδώ:

http://speech.di.uoa.gr/sppages/spppdf/DAMASKINOS.pdf
 
E

emakris

Guest
Την Δέησίν μου - Θ. Στανίτσας


http://www.youtube.com/watch?v=3YxmNBQcuxQ

Νη=220Hz και Βου=270Hz ΑΚΡΙΒΩΣ στο 27/22!

Θες κι άλλα;

ΥΓ επαναλαμβάνω τα άνω παραδείγματα τα πήρα εντελώς τυχαία. Μπορείτε και να το συμπεράνετε κι από τον χρόνο που έκανα να απαντήσω.

Εδώ ο κ. Δελβινιώτης με τους συνεργάτες του, όλοι αξιόλογοι ερευνητές, παρουσίασαν μια ολοκληρωμένη μελέτη με όλες τις επιστημονικές προδιαγραφές και πάλι αμφισβητούμε τα συμπεράσματα, γιατί υπάρχουν κάποια μεθοδολογικά προβλήματα που ανέλυσα σε προηγούμενο μήνυμα. Περιμένετε να πιστέψουμε εσάς, που μας προσκομίζετε ένα-ένα τα παραδείγματα του Στανίτσα και βγάζετε αυθαίρετα κάποιες συχνότητες; Όχι κ. Σολδάτο. Κάνετε και εσείς κάτι αντίστοιχο και τότε να το συζητήσουμε. Έως τότε θα συζητούμε σε θεωρητικό επίπεδο.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Προσέξτε, μη συγχέουμε ανόμοια πράγματα. Η Επιτροπή δεν έβγαλε μέσο όρο ακούγοντας ψάλτες να ανεβοκατεβαίνουν τις κλίμακες! Απλώς υπέβαλε στη βάσανο των ψαλτών μια βασική κλίμακα για κάθε ήχο, πιθανόν επί κάποιου μουσικού οργάνου, χωρίς διαφοροποιήσεις στην άνοδο και την κάθοδο. Πρόκειται σίγουρα για μια αφαιρετική πνευματική διαδικασία με τα δικά της ελαττώματα, αλλά δεν είναι εξαγωγή μέσου όρου από εκτελέσεις ανόμοιων στη συμπεριφορά τετραχόρδων.

Το αποτέλεσμα όμως ήταν δυο ομοια τετράχορδα. Αυτό λέω.

Δεν σας αντιλαμβάνομαι. Θεωρείτε ότι θα έπρεπε να συμμετάσχουν κάποιοι άλλοι; Και ποιοι;

Ο Ραιδεστινός, ο Νικόλαος Στογιαννου, ο Κυριακος Ιωαννίδης κτλ.
 
E

emakris

Guest
Το αποτέλεσμα όμως ήταν δυο ομοια τετράχορδα. Αυτό λέω..

Σε μία θεωρητική και διδακτική βάση, όντως μπορούν να θεωρηθούν όμοια. Από κει και πέρα διαφοροποιούνται ανάλογα με την πορεία της μελωδίας.

Ο Ραιδεστηνός, ο Νικόλαος Στογιαννου, ο Κυριακος Ιωαννίδης κτλ.
Αυτά σηκώνουν πολλή συζήτηση και θέλουν πολύ ψάξιμο. Ο Ραιδεστηνός, για παράδειγμα, το 1875 ή 1876 αποσύρθηκε από τη θέση του πρωτοψάλτη. Γνωρίζουμε γιατί; Ας μην μπούμε σε αυτή την κουβέντα, εάν δεν έχουμε κάνει ενδελεχή ιστορική έρευνα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Σε μία θεωρητική και διδακτική βάση, όντως μπορούν να θεωρηθούν όμοια.

E, τότε δεν χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο με υψηλή τεχνολογία :D

Ο Ραιδεστηνός, για παράδειγμα, το 1875 ή 1876 αποσύρθηκε από τη θέση του πρωτοψάλτη. Γνωρίζουμε γιατί;

Απότι κατάλαβα από τον Βουδούρη (δεν το λέει ξεκάθαρα) για την παραμέληση των υποχρεώσεων του πρωτοψάλτου. Την ίδια εποχή όμως διετέλεσε διεθυντής της σχολης του Μουσικού Συλλόγου :confused: Για τον Νικόλαο και τον Καλόγηρο δεν το ξέρω.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Την Δέησίν μου - Θ. Στανίτσας


http://www.youtube.com/watch?v=3YxmNBQcuxQ

Νη=220Hz και Βου=270Hz ΑΚΡΙΒΩΣ στο 27/22!

Θες κι άλλα;

ΥΓ επαναλαμβάνω τα άνω παραδείγματα τα πήρα εντελώς τυχαία. Μπορείτε και να το συμπεράνετε κι από τον χρόνο που έκανα να απαντήσω.

Hogan knows best. Θρασύβουλος, δηλαδή :D

http://www.paivanas.gr/sounds/paratiriseis_gia_bou_a_pl_d_web.mp3
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Ο αγαπητός κ. Αρβανίτης καταλήγει

...αλλά για τα αποτελέσματα πιστεύω ότι θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί για περισσότερα.

Και ο πολύς κ. Gugushvili μας παραθέτει


Με προκαλεί επιστημονικώς και δεοντολογικώς η ανωνυμία των ψαλτών (εκτός τον κ. Αρβανίτη για τον οποίο γίνεται λόγος κάπου απο τους κκ. Δελβινιώτη και συνεργάτες).

Απο επιστημονική ΚΑΙ δεοντολογική πλευρά, όχι μόνο θα έπρεπε η ομάς αυτή να καλέσει ΟΛΟΥΣ τους εν ενεργεία ψάλτες (μεγάλης προβολής και μη), αλλα και να κατάτάξη την μελέτη και σε randomly chosen subjects όσο και σε criteria-based. Και η επιλογή τους βάσει κριτηρίων θα έπρεπε να κατατάξη τους ψάλτες κατα σύστημα και μέθοδο. Ο κ. Δελβινιώτης γνωρίζει καλά περι Αθηναϊκής, Θεσσαλονίτικης, Πατριαρχικής, Κωνσταντινουπολίτικης σχολής του ψάλλειν (και άλλες). Έτσι, τα αποτελέσματά των εργασιώ θα ήταν ΚΑΙ διαφωτιστικά όσο και αξιόπιστα.

Εφ όσον ΔΕΝ απαντούν στις επιστολές μας και δεν πειθαρχούν στις επιστολές του επιθεωριτή τουλάχιστων ενός απο τα περιοδικά που δημοσίευσαν τα έργα τους, για μένα, η όλη εργασία δεν στέκει.

π.χ.

De: Nick Giannoukakis <ngiann1@pitt.edu>
Objet: RE: test subjects for your paper JASA Express Letters 2008
À: "dimdelvis" <ddelvis@di.uoa.gr>, koupe@di.uoa.gr, stheodor@di.uoa.gr
Cc: jlynch@whoi.edu
Date: Vendredi 16 juillet 2010, 17h27

Dear Drs. Delviniotis, Kouroupetroglou and Theodoridis,
(cc. Dr. James F. Lynch, Editor, JASA Express Letters)

I read your paper entitled "Acoustic analysis of musical intervals in modern Byzantine Chant scales" published in JASA Express Letters (DOI: 10.1121/1.2968299) in September 2008.

Unfortunately, the audio link URLs you published in your paper do not work (i.e. the files have been removed).

I have two questions:

1) Can you provide the new links to those audio files?

2) Who were the test subjects used to perform the scales? I know many chanters in Greece and I am curious as to who you selected. I would like their names.

I am copying this request to the editor of JASA Express Letters in the interests of transparency in the source data.

Thank you for your kind consideration

Dr. Nick Giannoukakis
University of Pittsburgh
USA

Εν κατακλείδι γνωρίζω πως υπήρχαν ψάλτες (καλλίφωνοι και δεινοί γνώστες της ΒΜ) που ΗΘΕΛΑΝ να συμμετέχουν στην μελέτη, έστω να μετρηθούν, και τους απέκλεισε η ομάδα.....

ΝΓ
 
Top