Διδασκαλία Δοξασταρίου Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου

tb---

τσοπάνης
Στην Κρυπίδα Φωκαέως , σελ 121 , στο κεφάλαιο περί διατάξεως των μουσικών θεμάτων, αναφέρει ο συγγραφέας ότι μετά το Αναστασηματάριο, οι μαθητές πρέπει να διδαχθούν τα δοξαστικά από το Δοξαστάριο του Κωνσταντίνου.

α) Υπάρχουν στοιχεία για την τήρηση αυτής της μεθοδολογίας στην διδασκαλία ;
β) Διδάσκεται στις μέρες μας το Δοξαστάριο αυτό;

Ευχαριστώ~
 

Attachments

  • Δ.Κ.JPG
    224.3 KB · Views: 12
E

emakris

Guest
Στην Κρηπίδα Φωκαέως , σελ 121, στο κεφάλαιο περί διατάξεως των μουσικών θεμάτων, αναφέρει ο συγγραφέας ότι μετά το Αναστασιματάριο, οι μαθητές πρέπει να διδαχθούν τα δοξαστικά από το Δοξαστάριο του Κωνσταντίνου.
Μην το παίρνετε και κατά γράμμα... Προφανώς γινόταν προσπάθεια να προωθηθεί το νεοεκδοθέν, τότε, Δοξαστάριον (η Κρηπίς εκδόθηκε το 1842, το Δοξαστάριο του Κων/νου το 1840-41). Πάντοτε συνέβαιναν αυτά και συμβαίνουν ακόμα...
 

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
Μην το παίρνετε και κατά γράμμα... Προφανώς γινόταν προσπάθεια να προωθηθεί το νεοεκδοθέν, τότε, Δοξαστάριον (η Κρηπίς εκδόθηκε το 1842, το Δοξαστάριο του Κων/νου το 1840-41). Πάντοτε συνέβαιναν αυτά και συμβαίνουν ακόμα...

Να προωθηθεί έναντι κάποιου άλλου; Υπήρχε ανταγωνισμός ανάμεσα σε πολλά Δοξαστάρια; Επίσης, αυτό το Δοξαστάριο που αναφέρεται στην Κρηπίδα, περιέχει έργα του Πέτρου Πελοποννησίου, που αναγνωρίζει και συνιστά γενικά η Μ.τ.Χ.Ε;

Τι ρόλο είχε η Κρυπίς του Φωκαέως; Ήταν διδακτικό βιβλίο;
 
Last edited:
E

emakris

Guest
Να προωθηθεί έναντι κάποιου άλλου; Υπήρχε ανταγωνισμός ανάμεσα σε πολλά Δοξαστάρια; Επίσης, αυτό το Δοξαστάριο που αναφέρεται στην Κρηπίδα, περιέχει έργα του Πέτρου Πελοποννησίου, που αναγνωρίζει και συνιστά γενικά η Μ.τ.Χ.Ε;
Δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Απλώς, όταν βγαίνει ένα καινούργιο βιβλίο προωθείται περισσότερο από ένα παλαιότερο, που έχει κλείσει τον εμπορικό του κύκλο. Το Δοξαστάριο του Κωνσταντίνου, ωστόσο, περιέχει πολλές νεωτεριστικές γραμμές και απέχει πόρρω από αυτό του Πέτρου, γι' αυτό και δεν επικράτησε.
 
Top