Διαφορετικά συμπεράσματα μέσα από την μελέτη κάποιων συγκεκριμένων κειμένων

Χαιρετίζω όλους τους συνοδοιπόρους του FORUM στο ψαλτολόγιον.Θα μου επιτρέψετε σε εμένα τον ελάχιστο να καταθέσω μερικές σκέψεις για το θεωρητικό του Χρυσάνθου.Αφορμή παίρνω από το βιβλίο που βρέθηκε όλος τυχαίος στα χέρια μου το οποίο εχει γραφτεί από ιερωμένο της Ελλαδικής εκκλησίας.Νομίζω ότι η εκκλησία μας είναι εκκλησία αγάπης και ταπείνωσης!Διαβάζωντας το βιβλίο του εν λόγο ιερωμένου (δεν αναφέρω το όνομα του ιερωμένου και το τίτλο του βιβλίου για να μην θεωρηθεί ότι κάνω διαφήμιση:))Λίγο-πολύ βγάζει τον εκδότη του θεωριτικού αιρετικό καθώς επίσης και τον Σίμωνα Καρά και επηρεασμένος από
τους δυτικούς αναφέρει ότι η εκκλησία της ελλάδος απαγόρευσε οποιαδήποτε άλλη διδασκαλία πέρα απο αυτή τον 3 μεταρυθμιστών(ενώ ακούμε εδώ και 3 μέρες από το ραδιόφωνο της εκκλησίας της ελλάδος θεία Λειτουργεία με ευρωπαϊκούς χορούς :D).Αυτό που θέλω να θέσω σαν προβληματισμό είναι το εξής:Μέσα στην εκκλησία μας και ειδικά μέσα στον χώρο της εκκλησιαστικής μουσικής απαγορεύεται να υπάρχουνε διαφορετικά συμπεράσματα μέσα από την μελέτη κάποιων συγκεκριμένων κειμένων???Και αν ναί γιατι???:confused:Και αν δεν υπήρχαν διαφορές ποιός ήταν ο λόγος για τον οποίον έχουν γραφτεί τόσα θεωρητικά για τη Βυζαντινή μουσική...Καθώς επίσης μια πλειάδα από δοξαστάρια,βιβλία με τον εσπερινό τον όρθρο και την Θεία Λειτουργεία.Εγώ προσωπικά δεν είμαι οπαδός καμιάς σχολής.Απλώς επείδη εγώ τώρα ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική μας αυτά όλα μου φαίνονται περίεργα και συγχρόνως πολύ κοσμικά.Μήπως κάποια στιγμή πρέπει να πάψουμε να είμαστε οπαδοί,να ρίχνουμε και λίγο νερό στο κρασί μας για να
έρθει η πολυπόθητη ειρήνη μέσα στο χώρο της εκκλησιαστικής μουσικής?
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Καλώς ήρθες κατ' αρχήν στο ψαλτολόγιο. Πολύ ενδιαφέροντες οι προβληματισμοί που θέτεις. Απλώς έχω μια μικρή ένσταση. Το να αναφέρεις το όνομα του ιερέα και του βιβλίου που έγραψε, δε νομίζω ότι συνιστά διαφήμιση. Άλλωστε εδώ προσπαθούμε να κάνουμε ένα σωστό διάλογο και η αναφορά των πηγών, (ακόμα και αυτών που δε συμφωνούμε!) νομίζω είναι απαραίτητη για την σωστή διεξαγωγή του. Άλλωστε όταν γράφει κάποιος βιβλίο ή άρθρο σε εφημερίδα ή οτιδήποτε δημόσιο, δεν υπάρχει θέμα "δεοντολογίας" στο να μην αναφερθεί επακριβώς ποιός και τί νομίζω.
 

ixadin

Ηχάδιν
Μήπως κάποια στιγμή πρέπει να πάψουμε να είμαστε οπαδοί,να ρίχνουμε και λίγο νερό στο κρασί μας για να
έρθει η πολυπόθητη ειρήνη μέσα στο χώρο της εκκλησιαστικής μουσικής?


Πολύ ενδιαφέροντες οι προβληματισμοί σου, αγαπητέ φίλε.

Δυστυχώς όσο την θεία Τέχνη του Δαμασκηνού θεραπεύουν άνθρωποι, δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό. Εαν δε, συνυπολογίσεις ότι αυτή τη θεία τέχνη την θεραπεύουν ΕΛΛΗΝΕΣ τότε καταλαβαίνεις ότι οι πιθανότητες είναι μηδενικές.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Αδελφέ "Κωσταντινοπαίδι" μπορείς να γίνεις λίγο πιο σαφής; Αυτός ο ιερωμένος που λες κατηγορεί ως αιρετικό τον Καρά ΚΑΙ τον Χρύσανθο; Αυτό τουλάχιστον κατάλαβα.

Κ εγώ συμφωνώ ότι δε κάνεις διαφήμιση δίνοντας στοιχεία του βιβλίου και του συγγραφέα, ίσα ίσα που βοηθάς καθώς παρέχεις στοιχεία και "Βάση" πάνω στην οποία μπορούμε να συζητήσουμε.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ίσως ο φίλος μας γράφει διαφήμιση, αλλά εννοεί δυσφήμιση, εννοώ προς το πρόσωπο του ιερωμένου.

Για την πολυφωνία τώρα, φίλε "Κωνσταντινοπαίδϊ" έχεις απόλυτο δίκιο. Μου δίνεις μάλιστα αφορμή να πω κάτι που με απασχολεί: ότι κι εδώ μέσα πρέπει να πνεύσει ένας άνεμος ελευθερίας μεγαλύτερος, όταν κάποιος θέλει να μιλήσει για πιο θέματα και πρόσωπα που δεν τυγχάνουν καθολικής αποδοχής.

Τι εννοώ; Ενώ, η διατύπωση "ο Καράς / Σακελαρίδης / ο Γιώργος Μ. είναι άχρηστος" εξ ορισμού πρέπει να ξεσηκώνει αντίδραση, γιατί περιέχει φανατισμό, αντίθετα, η διατύπωση "ο Καράς / Σακελαρίδης / ο Γιώργος Μ. είναι πολύ καλός" δεν μπορεί να ξεσηκώνει αντίδραση. Συζήτηση, διαφωνία, κριτική ναι. Όχι αντίδραση. Γιατί μετά κάποιος που νιώθει μειοψηφία (π.χ. μια γυναίκα που θέλει να πει ότι ψέλνει) δεν άισθάνεται ελευθερία να πει τη γνώμη του. Πρέπει να αυξήσουμε το να συζητάμε και να μειώσουμε το να "απαντάμε".

Όσο για τις μεταδόσεις πολυφωνικών χορών, αδελφέ, νομιζω ότι ήταν εντελώς τυχαίο, δεν υπήρχε σχέδιο. Όταν γιορτάζουν άγιοι (π.χ.) από την Ζάκυνθο και την Κέρκυρα δεν θα μπορούσαν να μεταδώσουν κάτι άλλο. Και στο Παγκράτι υπάρχει ναός του αγ. Σπυρίδωνα όπου ψάλλουν σε στυλ Επτανησιακό, ίσως λόγω άγραφης παράδοσης ή σύνδεσης με τον άγιο Σπυρίδωνα της Κέρκυρας. Αλλά εκεί είχε πάει ο αρχιεπίσκοπος, δεν θα μπορούσαν να μεταδώσουν κάτι άλλο...
 
Top