AchilleasG
Ἀχιλλέας Γαντζός
Μέσα από μια σύντομη ανάγνωση, λόγω των ημερών, του ΗΟΠ, των διπτύχων, του της Εκκλησίας της Κύπρου, του ΤΑΣ και του Συστ. Τυπικού μου δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες σχετικά με την ορθή πράξη των ακολουθιών.
Το πρώτο παράδειγμα είναι για την Εκτενή του Κατ.Εσπερινού όπου το ΗΟΠ και το της ΕτΚύπρου ορίζουν να σταματούν οι αιτήσεις μέχρι και αυτή του Αρχιεπισκόπου, χωρίς τις επόμενες 4, ενώ όλα τα υπολοιπα τυπικά αποσιωπούν αυτή τη πρακτική.
Έπειτα μεγαλύτερη διαφορά υπάρχει στο Μ. Απόδειπνο όπου υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ της θέσεως του Μ.Κανόνα στην αρχαία και την νέα τάξη. Έχοντας ως επακόλουθο την ανάγνωση ή μη του 69ου ψαλμού. Αυτός ο ψαλμός είχε, λογικά, την θέση προοιμίου στον κανόνα οπότε για ποιο λόγο το Ωρολόγιο και επομένως τα δίπτυχα ακολουθούν αυτή την τακτική;
Εκτός όμως από αυτό, διαφορά υπάρχει στην ανάγνωση ή μη του Ευαγγελίου που όντας μέρος της αρχαίας παννυχίδας δεν έχει θέση στην μοναστηριακή αυτή ακολουθία. Έτσι, εδώ, δημιουργείται και το ερώτημα για την αναγκαστική -κατ΄εμέ- αναβίωση της ασματικής Παννυχίδας.
Τέλος, θα ήθελα την αποψή σας σχετικά με τα τροπάρια <Πάντων-Σφαγήν> και κατά πόσο είναι νεωτερικές προσθήκες στην ακολουθία, σύμδωνα με το ΤΑΣ.
Υ.Γ. Θα ήθελα τις σκέψεις-απόψεις σας, πάνω σε αυτούς τους προβληματισμούς-διαφορές.
Το πρώτο παράδειγμα είναι για την Εκτενή του Κατ.Εσπερινού όπου το ΗΟΠ και το της ΕτΚύπρου ορίζουν να σταματούν οι αιτήσεις μέχρι και αυτή του Αρχιεπισκόπου, χωρίς τις επόμενες 4, ενώ όλα τα υπολοιπα τυπικά αποσιωπούν αυτή τη πρακτική.
Έπειτα μεγαλύτερη διαφορά υπάρχει στο Μ. Απόδειπνο όπου υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ της θέσεως του Μ.Κανόνα στην αρχαία και την νέα τάξη. Έχοντας ως επακόλουθο την ανάγνωση ή μη του 69ου ψαλμού. Αυτός ο ψαλμός είχε, λογικά, την θέση προοιμίου στον κανόνα οπότε για ποιο λόγο το Ωρολόγιο και επομένως τα δίπτυχα ακολουθούν αυτή την τακτική;
Εκτός όμως από αυτό, διαφορά υπάρχει στην ανάγνωση ή μη του Ευαγγελίου που όντας μέρος της αρχαίας παννυχίδας δεν έχει θέση στην μοναστηριακή αυτή ακολουθία. Έτσι, εδώ, δημιουργείται και το ερώτημα για την αναγκαστική -κατ΄εμέ- αναβίωση της ασματικής Παννυχίδας.
Τέλος, θα ήθελα την αποψή σας σχετικά με τα τροπάρια <Πάντων-Σφαγήν> και κατά πόσο είναι νεωτερικές προσθήκες στην ακολουθία, σύμδωνα με το ΤΑΣ.
Υ.Γ. Θα ήθελα τις σκέψεις-απόψεις σας, πάνω σε αυτούς τους προβληματισμούς-διαφορές.