Διακοπή ακολουθίας λόγω προβλήματος υγείας

#1

Απο καιρό τώρα με απασχολεί ένα ερώτημα;
Αν κατά τη διάρκεια της οιασδήποτε ακολουθίας ο ιερέας λώγω αδιαθεσίας η λώγω λιποθιμίας η ότιδήποτε άλλο περί υγείας κάνει απαραίτητη τη διακοπή της ακολουθίας τότε τι κάνομε;
Υπάρχει κάποια τυπική διάταξη που πρέπει να ακολουθίσομε;Αν ναί παρακαλώ διαφωτίστε μας όπιοι γνωρίζουν.
Το ίδιο και για κάποιον ιεροψάλτη.

Υ.Γ.Πολλές φορές σκεύτηκα να ρωτήσω τον ίδιον τον ιερέα αλλά σκεύτομε μήπως μου αρχίσει τις γρήγορες που κακομελετώ για αυτό η απορία μου παραμένει.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#2
Αρχίζεις να λες ένα καλοφωνικό ειρμό με κράτημα απαραιτήτως. Οποιονδήποτε, φτάνει να έχει μεγάλη, για την ακρίβεια πολύ μεγάλη διάρκεια.
 
#3

Απο καιρό τώρα με απασχολεί ένα ερώτημα;
Αν κατά τη διάρκεια της οιασδήποτε ακολουθίας ο ιερέας λώγω αδιαθεσίας η λώγω λιποθιμίας η ότιδήποτε άλλο περί υγείας κάνει απαραίτητη τη διακοπή της ακολουθίας τότε τι κάνομε;
Υπάρχει κάποια τυπική διάταξη που πρέπει να ακολουθίσομε;Αν ναί παρακαλώ διαφωτίστε μας όπιοι γνωρίζουν.
Το ίδιο και για κάποιον ιεροψάλτη.

Υ.Γ.Πολλές φορές σκεύτηκα να ρωτήσω τον ίδιον τον ιερέα αλλά σκεύτομε μήπως μου αρχίσει τις γρήγορες που κακομελετώ για αυτό η απορία μου παραμένει.
Τον αρχίζεις στις σφαλιάρες μέχρι να συνέλθει. Αν δε συνέλθει του δίνεις νερό, μέχρι να τον πνίξεις. Και ακόμα και αν έχει σφυγμό, αρχίζεις και κάνεις θωρακικές συμπιέσεις, για να του σώσεις τη ζωή:D:D:D Προφανώς αστειεύομαι. Αυτά είναι τα συνήθη λάθη που γίνονται στους ιερούς ναούς, όταν κάποιος λιποθυμάει. Δεν υπάρχει κάποια τυπική διάταξη, που πρέπει να ακολουθήσετε: Απλά αν υπάρχουν πολλά άτομα μένει κάποιος να τελειώσει την ακολουθία (χωρίς να λέει τα του ιερέα). Αν είναι λειτουργία ούτως ή άλλως δεν μπορείτε να συνεχίσετε, επομένως διακόπτετε. Είναι πλέον θέμα ανθρωπιάς, κάποιος να βοηθήσει τον ιερέα. Από εκεί και πέρα, οι πρώτες βοήθειες παρέχονται κατά τα διεθνή γνωστά (;) πρότυπα (αν χρειαστεί), αλλά είναι εκτός θεματολογίας του Forum, η περιγραφή της παροχής πρώτων βοηθειών σε διάφορες περιπτώσεις (μπορείτε να βρείτε σχετικά στο διαδίκτυο ή να παρακαλέσετε τον οικογενειακό σας ιατρό να σας ενημερώσει σχετικά με το τι κάνουμε όταν λιποθυμάει κάποιος ή όταν δεν έχει σφυγμό κτλ).
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#4


Τον αρχίζεις στις σφαλιάρες μέχρι να συνέλθει. Αν δε συνέλθει του δίνεις νερό, μέχρι να τον πνίξεις. Και ακόμα και αν έχει σφυγμό, αρχίζεις και κάνεις θωρακικές συμπιέσεις, για να του σώσεις τη ζωή:D:D:D Προφανώς αστειεύομαι. Αυτά είναι τα συνήθη λάθη που γίνονται στους ιερούς ναούς, όταν κάποιος λιποθυμάει. Δεν υπάρχει κάποια τυπική διάταξη, που πρέπει να ακολουθήσετε: Απλά αν υπάρχουν πολλά άτομα μένει κάποιος να τελειώσει την ακολουθία (χωρίς να λέει τα του ιερέα). Αν είναι λειτουργία ούτως ή άλλως δεν μπορείτε να συνεχίσετε, επομένως διακόπτετε. Είναι πλέον θέμα ανθρωπιάς, κάποιος να βοηθήσει τον ιερέα. Από εκεί και πέρα, οι πρώτες βοήθειες παρέχονται κατά τα διεθνή γνωστά (;) πρότυπα (αν χρειαστεί), αλλά είναι εκτός θεματολογίας του Forum, η περιγραφή της παροχής πρώτων βοηθειών σε διάφορες περιπτώσεις (μπορείτε να βρείτε σχετικά στο διαδίκτυο ή να παρακαλέσετε τον οικογενειακό σας ιατρό να σας ενημερώσει σχετικά με το τι κάνουμε όταν λιποθυμάει κάποιος ή όταν δεν έχει σφυγμό κτλ).
Πριν από 15 χρόνια είχα σχετική εμπειρία με τον Λειτουργό Ιερέα.
Μόλις συνήλθε, και του είπα να τον πάω στο Νοσοκομείο, μου απάντησε πως πρέπει να φέρουμε προηγουμένως άλλον Ιερέα, ο οποίος θα βάλει τα δικά του τα άμφια για να συνεχίσει ο έτερος Ιερεύς την Θεία Λειτουργία, και μετά να τον πάμε στο Νοσοκομείο, διαφορετικά δεν φεύγει. Όπερ και εγένετο.
Συζητώντας μετά την ανάρρωσή του σχετικά, μου είπε πως αυτό το ορίζουν οι Κανόνες της Εκκλησίας.
Όσον αφορά το πρόβλημα με ασθενούντα Ιεροψάλτη, νομίζω πως τον αντικαθιστά κάποιος από εκκλησίασμα, και φυσικά κάποιος τον πηγαίνει στο Νοσοκομείο κλπ.
 
#5
Είχαμε παρόμοια περίπτωση στο ναό μας με κάποιο Ρουμάνο ιερέα. Μας ειδοποίησαν από το ιερό την ώρα που τελείωνε ο Όρθρος, ότι ο ιερέας αυτός δεν αισθανόταν καλά και έπρεπε να επισκεφτεί κάποιο γιατρό. Ειδοποιήθηκε ο αρχιερατικός ο οποίος φρόντισε να έρθει άλλος ιερέας ο οποίος συνέχισε με τη Θεία Λειτουργία. Μέχρι να έρθει ο άλλος ιερέας πραγματικά τα χρειαστήκαμε. Αρχίσαμε να ψάλλουμε αργά, διάφορα του Όρθρου από την αρχή, ο κόσμος ρωτούσε να μάθει τι έγινε κλπ. Μια φορά που ρώτησα ένα Δεσπότη, τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, μου είπε ότι η Θεία Λειτουργία δεν μπορεί να τερματιστεί, γι΄ αυτό και θα πρέπει να την ολοκληρώσει άλλος ιερέας, έστω και ώρες αργότερα.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#6

Στό ἔργο «ΣΥΜΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ», ὑπάρχει Παράρτημα ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ, ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Πατριαρχείου. Ἐπισυνάπτω τό Ι΄ κεφ. «Περὶ τῶν συμβαινόντων εἰς τὸν λειτουργὸν ἱερέα ὡς ἄνθρωπον».
Αὐτά ὑπάρχουν καί ἀλλοῦ, γνωστά σέ μᾶς. Ποτέ ὅμως δέν χρειάστηκε νά τά θέσω σέ ἐφαρμογή, δόξᾳ τῷ Θεῷ.
Γιά ψάλτες δέν ὑπάρχει ἀναφορά. Ὅποτε συνέβη, πάντα κάποιον/ους ἄλλον/ους εἴχαμε. Ἤ, τέλος πάντων, δέν εἶναι τό ἴδιο μέ τόν λειτουργό ἱερέα. Κάποιος, ἤ ἱερεύς ἤ διάκονος ἤ λαϊκός, μπορεῖ νά τόν ἀντικαταστήσει. Γίνεται ὅμως ἀναφορά καί πρέπει νά ξέρει ὁ ψάλτης, τί πρέπει νά κάνει, ἄν συμβεῖ κάτι στόν ἱερέα.

ΥΓ. Δέν νομίζω ποτέ ὀρθόδοξος ἱερέας νά «αρχίσει τις γρήγορες που κακομελετώ». Αὐτά εἶναι δεισιδαιμονίες. Ἀντιθέτως μετά παρρησίας πρέπει νά τά γνωρίζουμε καί τά λέμε, γιά νά τά γνωρίζουν οἱ συλλειτουργοί καί συνεργάτες μας, ὅπως καί αὐτοί μετά παρρησίας νά ἐρωτοῦν.

 

Attachments

Last edited:
#7

Στό ἔργο «ΣΥΜΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ», ὑπάρχει Παράρτημα ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ, ἀπό τήν Σύνοδο τοῦ Πατριαρχείου. Ἐπισυνάπτω τό Ι΄ κεφ. «Περὶ τῶν συμβαινόντων εἰς τὸν λειτουργὸν ἱερέα ὡς ἄνθρωπον».
Αὐτά ὑπάρχουν καί ἀλλοῦ, γνωστά σέ μᾶς. Ποτέ ὅμως δέν χρειάστηκε νά τά θέσω σέ ἐφαρμογή, δόξᾳ τῷ Θεῷ.
Γιά ψάλτες δέν ὑπάρχει ἀναφορά. Ὅποτε συνέβη, πάντα κάποιον/ους ἄλλον/ους εἴχαμε. Ἤ, τέλος πάντων, δέν εἶναι τό ἴδιο μέ τόν λειτουργό ἱερέα. Κάποιος, ἤ ἱερεύς ἤ διάκονος ἤ λαϊκός, μπορεῖ νά τόν ἀντικαταστήσει. Γίνεται ὅμως ἀναφορά καί πρέπει νά ξέρει ὁ ψάλτης, τί πρέπει νά κάνει, ἄν συμβεῖ κάτι στόν ἱερέα.

ΥΓ. Δέν νομίζω ποτέ ὀρθόδοξος ἱερέας νά «αρχίσει τις γρήγορες που κακομελετώ». Αὐτά εἶναι δεισιδαιμονίες. Ἀντιθέτως μετά παρρησίας πρέπει νά τά γνωρίζουμε καί τά λέμε, γιά νά τά γνωρίζουν οἱ συλλειτουργοί καί συνεργάτες μας, ὅπως καί αὐτοί μετά παρρησίας νά ἐρωτοῦν.

Πάτερ μου την ευχή σας!Όπως πάντα έτσι και τώρα μας καλύπτετε τις απορίες μας και σας ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο σας προς όφελός μας.

Όσο για το Υ.Γ.Φυσικά και αστειευόμενος το έγραψα.

Όμως στη δεύτερη παράγραφο αναφαίρει ότι ένας πιστός σκεπάζει τα τίμια δώρα και αν έρθει άλλος ιερέας θα τελέσει την θεία λειτουργία σε άλλη Αγία τράπεζα, ή την επόμενη ημέρα.

Άρα να υποθέσομε στις εκκλησίες που έχουν μία Αγία Τράπεζα θα διακοπεί η λειτουργία αναγγαστικά έστω και αν βρεθεί απο κάπου αλλού ιερέας;

Αν θα γείνη την επομένη η λειτουργία θα γεινη απο το σημείο που σταμάτησε την προηγούμενη η απο την αρχή;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#8
Όμως στη δεύτερη παράγραφο αναφαίρει ότι ένας πιστός σκεπάζει τα τίμια δώρα και αν έρθει άλλος ιερέας θα τελέσει την θεία λειτουργία σε άλλη Αγία τράπεζα, ή την επόμενη ημέρα.

Άρα να υποθέσομε στις εκκλησίες που έχουν μία Αγία Τράπεζα θα διακοπεί η λειτουργία αναγγαστικά έστω και αν βρεθεί απο κάπου αλλού ιερέας;

Αν θα γείνη την επομένη η λειτουργία θα γεινη απο το σημείο που σταμάτησε την προηγούμενη η απο την αρχή;
Ἡ δεύτερη παράγραφος μᾶλλον ἔρχεται σέ ἀντίθεση μέ τήν πρώτη. Καί μήν ἀρχίσουμε τώρα αὐτά. Δέν μπορῶ ἐγώ νά δώσω ἐξηγήσεις. Νομίζω ὅτι ὑπάρχουν καί διαφορετικές πηγές περί αὐτῶν, πού δέν εἶδα πρός τό παρόν, καί πού ἔχουν συνταχθεῖ ἐπί τῇ βάσει μιᾶς λογικῆς καί διακρίσεως.
Ἴσως ἡ δεύτερη παράγραφος, πού δέν ἔχει καί καλή σύνταξη, ἀφενός λέει ὅτι θά συνεχίσει ὁ ἄλλος ἱερέας καί ἀφετέρου ἀναφέρεται σέ παρεμβολή μεγάλου χρονικοῦ διαστήματος, πού θά πρέπει νά τελεσθεῖ ἄλλη λειτουργία ἐξ ἀρχῆς. Ἡ ἄλλη ἁγία τράπεζα μπορεῖ νά εἶναι κινητή, δηλ. ἕνα τραπέζι.


 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#9
Ξερω και αρκετους ιερεις,οι οποιοι κατα το πρωινο ξυπνημα,εχουν προβλημα με καποια μερη του οργανισμου τους,τα οποια δεν μπορουν να ''λειτουργισουν'' κανονικα.Τι εννοω;
Ξυπνουν το πρωι και κατευθειαν θα πανε στο ''μπανιο''...(Καταλαβαινετε τι εννοω)
Επειτα,εβρισκομενοι στον Ναο,πριν ξεκινησουν την ακολουθια,ξαναπανε στο ''μπανιο''...
Ευτυχως,πολυ σπανιο σε καποιους,να συμβει η κατασταση αυτη κατα την ωρα της Λειτουργιας.Μαλιστα,συγκεκριμενα,καποιος ιερεας-το ανεφερε καποτε στον πατερα μου-κυριολεκτικα,κατα την ωρα της ακολουθιας,δεν διεκοψε,παρα παρεμεινε να υποστη τη δοκιμασια ''μεχρι τελους''...(καταλαβατε παλι τι εννοω)
Αυτο παλι μπορει να συμβει και στους ιεροψαλτες αντιστοιχα.
Και ολα αυτα συμβαινουν,λογω του βαρους της ευθυνης που φερουν ιερεις και ιεροψαλτες,για την τελεση των ιερων ακολουθιων.Θελετε να το πειτε φοβος Θεου,αγχος,παντως ειναι ψυχολογικο το θεμα,τουλαχιστον σε τετοιες περιπτωσεις.

Παρεπιπτωντως,μια προχειρη λυση,ειναι να ξυπνας,λιγο πιο πρωι και κανε μια εργασια:ενα μπανιο,ενα ξυρισμα(για τους ψαλτες:wink:),ισως λιγο διαβασμα μεχρι να ερθουν σε πληρη λειτουργια τα οργανα του σωματος σου.Σε βοηθαει λιγο ψυχολογικα αυτο.Μετα αισθανεσαι πιο καλα.
Εχει ξανακουσει καποιος τετοιες περιπτωσεις;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#10
Ξερω και αρκετους ιερεις,οι οποιοι κατα το πρωινο ξυπνημα,εχουν προβλημα...
Αυτο παλι μπορει να συμβει και στους ιεροψαλτες αντιστοιχα.
Γι᾿ αὐτό, ὅπως γράφτηκε κατά κόρον σέ ἄλλο θέμα, δέν τρῶμε ἀπό βραδύς. Τηροῦμε νηστεία καί δέν ξενυχτᾶμε.

«Ὁ τῶν ἐν Καρθαγένῃ διαγορεύει κανών, ὥστε, ἅγια θυσιαστηρίου, εἰ μὴ ὑπὸ νηστικῶν ἀνθρώπων, μὴ ἐπιτελεῖσθαι».
Κανών κθ΄Πενθέκτης/Εν Τρούλλω Οικ. Συνόδου

ΥΓ. Ποτέ δέν ἀποδέχθηκα Σάββατο βράδυ ἤ παραμονή πού θά λειτουργήσω, πρόσκληση σέ τραπέζι ἤ ἄλλη κοινωνική ὑποχρέωση, ἔστω καί στενῶν συγγενῶν. Προέχει ἡ θεία λειτουργία!


 
#11
Γι᾿ αὐτό, ὅπως γράφτηκε κατά κόρον σέ ἄλλο θέμα, δέν τρῶμε ἀπό βραδύς. Τηροῦμε νηστεία καί δέν ξενυχτᾶμε.

«Ὁ τῶν ἐν Καρθαγένῃ διαγορεύει κανών, ὥστε, ἅγια θυσιαστηρίου, εἰ μὴ ὑπὸ νηστικῶν ἀνθρώπων, μὴ ἐπιτελεῖσθαι».
Κανών κθ΄Πενθέκτης/Εν Τρούλλω Οικ. Συνόδου

ΥΓ. Ποτέ δέν ἀποδέχθηκα Σάββατο βράδυ ἤ παραμονή πού θά λειτουργήσω, πρόσκληση σέ τραπέζι ἤ ἄλλη κοινωνική ὑποχρέωση, ἔστω καί στενῶν συγγενῶν. Προέχει ἡ θεία λειτουργία!


Τέτοιους Πατέρες και Ιεροψάλτες χρειάζετε η Εκκλησία μας!!!
Δυστιχώς όλο και λιγοστεύουν.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#12
Γι᾿ αὐτό, ὅπως γράφτηκε κατά κόρον σέ ἄλλο θέμα, δέν τρῶμε ἀπό βραδύς. Τηροῦμε νηστεία καί δέν ξενυχτᾶμε.

«Ὁ τῶν ἐν Καρθαγένῃ διαγορεύει κανών, ὥστε, ἅγια θυσιαστηρίου, εἰ μὴ ὑπὸ νηστικῶν ἀνθρώπων, μὴ ἐπιτελεῖσθαι».
Κανών κθ΄Πενθέκτης/Εν Τρούλλω Οικ. Συνόδου

ΥΓ. Ποτέ δέν ἀποδέχθηκα Σάββατο βράδυ ἤ παραμονή πού θά λειτουργήσω, πρόσκληση σέ τραπέζι ἤ ἄλλη κοινωνική ὑποχρέωση, ἔστω καί στενῶν συγγενῶν. Προέχει ἡ θεία λειτουργία!


Γεροντα την ευχη σας!
Συμφωνω εν μερει,ομως μιλαμε για περιπτωσεις που οι ιερεις ή ψαλτες, τηρουν φυσικα την νηστεια(εντος σαρρακοστης) και τα Σαββατοβραδα,ειναι σπιτι τους,τρωνε ελαφρως και κοιμουνται νωρις.Αρα,δεν ειναι θεμα διατροφης,ειναι καθαρα θεμα ψυχολογιας.:wink:
 
#13
Όπως πάντα κατατοπιστικότατα όσα αναγράφοντε και το pdf που επισύναψε ο π.Μάξιμος άριστο!
Αν και εκτός θέματος θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος να μας πεί για ένα θέμα (σημείο θαύματος) στη σελίδα 380 του pdf του π. Μάξιμου στο αριστερό μέρος απο τη μέση της σελίδας και μετά. Διαβάστε το γιατι είναι λεπτωμερέστατο πως περιγράφει το συγκεκριμένο θαύμα και τι γίνεται τότε.. Η απορία μου είναι φυσικά ως προς το θαύμα που αναφέρεται, δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο και έμεινα έκπληκτος!! Περισότερο έκπληκτο με άφησε η συνέχεια του θαύματος (δεν το αναφαίρω γιατι είναι εκτενές και υπαρχει αναλυτικά στο pdf) και ακομή το γεγονός ότι καταγράφεται κάτι τέτοιο.. δηλαδή έχει γίνει αρκετές φορές (;).
Κάθε πληροφορία δεκτή καθώς η απορία μου μεγάλη!!!
 
#14
Κωνσταντινου Αλεξανδρος;88291 said:
Όπως πάντα κατατοπιστικότατα όσα αναγράφοντε και το pdf που επισύναψε ο π.Μάξιμος άριστο!
Αν και εκτός θέματος θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος να μας πεί για ένα θέμα (σημείο θαύματος) στη σελίδα 380 του pdf του π. Μάξιμου στο αριστερό μέρος απο τη μέση της σελίδας και μετά. Διαβάστε το γιατι είναι λεπτωμερέστατο πως περιγράφει το συγκεκριμένο θαύμα και τι γίνεται τότε.. Η απορία μου είναι φυσικά ως προς το θαύμα που αναφέρεται, δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο και έμεινα έκπληκτος!! Περισότερο έκπληκτο με άφησε η συνέχεια του θαύματος (δεν το αναφαίρω γιατι είναι εκτενές και υπαρχει αναλυτικά στο pdf) και ακομή το γεγονός ότι καταγράφεται κάτι τέτοιο.. δηλαδή έχει γίνει αρκετές φορές (;).
Κάθε πληροφορία δεκτή καθώς η απορία μου μεγάλη!!!
Είχα διαβάσει για αυτό το θαύμα εδώ http://www.oodegr.com/oode/asynithista/sarka1.htm, αλλά μου έκανε εντύπωση πως αναφέρει ότι τα Τίμια Δώρα μπορεί να μουχλιάσουν, ακόμα και μετά τον καθαγιασμό (σελ. 378), πώς γίνεται ο Αγιασμός να μη "χαλάει" εν αντιθέσει με το Κυριακό Σώμα και Αίμα;

Edit: Συγχωρήστε με για την εκτροπή από το θέμα
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#15
...καθώς η απορία μου μεγάλη!!!
«ἐπειδή Ἰουδαῖοι σημεῖον ζητοῦσι καί Ἕλληνες σοφίαν ζητοῦσι» (Α΄ Κορ. α΄ 22).
«λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ὅτι ἑώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες» (Ἰω. κ΄ 29).

Edit: Συγχωρήστε με για την εκτροπή από το θέμα
Ἤδη ἡ ἐρώτηση τοῦ Ἀλέξανδρου εἶναι ἐκτός θεματολογίας γενικότερα τοῦ φόρουμ.

Ἀλλ᾿ ἐπειδή περιέχεται αὐτό σέ κείμενο πού ἀνέβασα, πρέπει νά ποῦμε, ὅτι ἐν ἀντιθέσει μέ τούς λατίνους, ἐμεῖς χρησιμοποιοῦμε τόν ὅρο «μεταβολή» («Μεταβαλὼν τῷ Πνεύματί σου τῷ Ἁγίῳ») καί ὄχι «μετουσίωση». Δυστυχῶς καί σέ κείμενα «δικά μας» πέρασαν τόν καιρό τοῦ μεσαίωνα σχολαστικές καί ὀρθολογιστικές ἐξηγήσεις καί ἐπ᾿ αὐτοῦ τοῦ ὑπό τοῦ Κυρίου παραδοθέντος μυστηρίου, πού μέ σαφήνεια ἐτέλεσε καί ὑπέδειξε «Λάβετε, φάγετε, τοῦτό μού ἐστι τὸ Σῶμα» καί «Πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες, τοῦτό ἐστι τὸ Αἷμα μου».
Τό σχολιαζόμενο κείμενο πάντως εἶναι πολύ παράξενο, γιά τό ὅτι λέει ὅτι ἄν δεῖ αὐτό ὁ ἱερεύς νά ξέρει ὅτι «δέν εἶναι αὐτό Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ». Ἴσως θέλει νά ἀντιταχθεῖ στίς τότε κυκλοφοροῦσες ἀφηγήσεις καί διηγήσεις (ἐκ Δυσμῶν*), πού εἶχαν ἀπήχηση στό λαό. Καί πῶς διατάσσει ἐπανάληψη τῆς ἁγίας ἀναφορᾶς, ἐνῶ παρακάτω δέν ἐπιτρέπεται; Καί πῶς μετά τό δέχεται ἄν συμβεῖ δεύτερη φορά;
Ἀπό τήν ἄλλη, αὐτές οἱ ἐκ δυσμῶν ὑπερβολές δημιούργησαν τή Μεταρρύθμιση, πού ἔλεγε ἐντελῶς ἀντίθετα περί τοῦ μυστηρίου. Ἔτσι αὐτό τό κείμενο μᾶλλον δέν θέλει νά σκανδαλίσει καί νά μή δεχθεῖ τίς κυκλοφοροῦσες διηγήσεις, ἀλλά καί συνιστᾶ μᾶλλον προσοχή.

Ἄς ἐμμένωμεν εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν!!!

*Αὐτό πού ἔδειξε ὁ Κωνσταντῖνος, δέν εἶναι παράξενο ὅτι ὅλο εἶναι δυτικό. Οἱ ὑποσημειώσεις ὅμως εἶναι κατατοπιστικές, εἰδικά γιά τόν ὅρο «μετουσίωση».


 
#16
Ναι το ξέρω ότι εκτός φόρουμ το μήνυμα μου, αλλα μιας και το διάβασα εδώ αλλά και χωρίς να γνωρίζω κάποιον να δώσει μια απάντηση, είπα να ρωτήσω..
Ευχαριστώ πάτερ για την απάντηση. Όντως αντιφατικό το κείμενο..
Άρα δεν παρατηρήθηκε τέτοιο σημείο σε Ορθόδοξη Θ. Λειτουργία.
Ευχαριστώ και συγνώμη για την παρένθεση.

Α.Κ.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
#17
ΚΑΤΑ τη διάρκεια της θείας λειτουργίας στο χωριό Ζάρκα της 'Ιορδανίας, στις 21 'Απριλίου1991, μετά τη μεγάλη είσοδο, ο ορθόδοξος ιερέας τοποθέτησε τα τίμια Δώρα στην άγία τράπεζα. Ξαφνικά είδε το δισκάριο γεμάτο αίμα.
Από τον άγιο Άρτο ξεχυνόταν επίσης αίμα ζεστό. Ό ιερέας έβαλε τις φωνές, και οι πιστοί έτρεξαν στο ιερό νά δουν τι συμβαίνει.
Βλέποντας το θαυμαστό γεγονός, έμειναν άφωνοι. Άλλοι προσπαθούσαν νά μεταλάβουν μερικές σταγόνες ενώ άλλοι νά χρίσουν το σώμα τους.
"Επισκέφθηκα την πόλη", διηγείται αυτόπτης μάρτυρας, για νά δω από κοντά το θεϊκό σημείο.
Χιλιάδες κόσμου είχαν κατακλύσει την περιοχή.
Ό ιερέας είχε κατορθώσει νά φυλάξει δύο κομματάκια Άρτου. Ομολογώ πώς αυτό πού έβλεπα δεν ήταν Άρτος και οίνος.
Ήταν Σώμα και Αίμα Ιησού Χριστού .
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#19
Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ούτε τα μισά απ' όσα παρατέθηκαν για το θέμα της διακοπής της Θ.Ευχαριστίας. Έτυχε να είμαι γιός ιερέα κ κάποια από αυτά γνώριζα όπως οφείλω πολλά στο Προϊστάμενο του Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Αμαλιάδας π.Παν. Βασιλείου που μου έδωσε από τη δανειστική βιβλιοθήκη του Ναού το εγχειρίδιο του Συμεών Θεσσαλονίκης. Ήμουν 15 ετών κ έλεγα τότε ''πολύ τυπικός ο παππούλης" κ μου είπε "πολλές φορές από τον τύπο φτάνεις στην ουσία". Τέλος πάντων, επιβάλλεται να τα γνωρίζουμε τα πρακτικά αυτά ζητήματα διότι
1ον όταν προκύψουν δεν πανικοβαλλομαστε
2ον ξέρουμε πως θα καλύψουμε το λειτουργικό χρόνο κ κενό
3ον είναι ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΕΣ το να ολοκληρωθεί το Μυστήριο της Θ.Ευχαριστίας

ΥΓ Να γιατί πρέπει τουλάχιστον το Πτυχίο του ιεροψάλτου να έχει κ αυτά τα λειτουργικά προβλήματα αλλά κ το Τυπικό σαν μάθημα στο Δίπλωμα να έχει αντίκρυσμα. Το είπα κ παλιότερα σε άλλο θέμα στο π. Μάξιμο http://analogion.com/forum/showthread.php?t=12707 οφείλει να μεταδώσει τις πλούσιες γνώσεις του:)
 
#20
Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε ούτε τα μισά απ' όσα παρατέθηκαν για το θέμα της διακοπής της Θ.Ευχαριστίας. Έτυχε να είμαι γιός ιερέα κ κάποια από αυτά γνώριζα όπως οφείλω πολλά στο Προϊστάμενο του Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Αμαλιάδας π.Παν. Βασιλείου που μου έδωσε από τη δανειστική βιβλιοθήκη του Ναού το εγχειρίδιο του Συμεών Θεσσαλονίκης. Ήμουν 15 ετών κ έλεγα τότε ''πολύ τυπικός ο παππούλης" κ μου είπε "πολλές φορές από τον τύπο φτάνεις στην ουσία". Τέλος πάντων, επιβάλλεται να τα γνωρίζουμε τα πρακτικά αυτά ζητήματα διότι
1ον όταν προκύψουν δεν πανικοβαλλομαστε
2ον ξέρουμε πως θα καλύψουμε το λειτουργικό χρόνο κ κενό
3ον είναι ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΕΣ το να ολοκληρωθεί το Μυστήριο της Θ.Ευχαριστίας

ΥΓ Να γιατί πρέπει τουλάχιστον το Πτυχίο του ιεροψάλτου να έχει κ αυτά τα λειτουργικά προβλήματα αλλά κ το Τυπικό σαν μάθημα στο Δίπλωμα να έχει αντίκρυσμα. Το είπα κ παλιότερα σε άλλο θέμα στο π. Μάξιμο http://analogion.com/forum/showthread.php?t=12707 οφείλει να μεταδώσει τις πλούσιες γνώσεις του:)
καποτε σε καποιο χωριο που εψαλλα,καθε κυριακη τον παπα τον επιανε κοψιμο την ωρα που ψαλλαμε τα ευλογηταρια.οποτε λεγαμε σχεδον παντα τα αργα.
 
Top