Δίπτυχα 2014

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
#21
Για να είμαστε ειλικρινείς η φετινή έκδοση των Διπτύχων είναι η πιο καλαίσθητη των τελευταίων ετών (τουλάχιστον όσων έχω υποψη μου).
Αυτό για να μην λέμε μονο τα αρνητικά. :)
Σχετικά πάντως με την έκδοση των Διπτύχων υπάρχει άρθρο του κ. Διον. Ανατολικιώτου στη ιστοσελίδα Συμβολή http://www.symbole.gr/typikon/thty/453-prodi, στο οποίο δίνει απαντήσεις για πάρα πολλά σχετικά θέματα.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#22
Και φέτος απλοποιήθηκε και η γλώσσα κάπως. Με μεγάλη χαρά είδα ότι τις Κυριακές που τα αναστάσιμα ευλογητάρια δεν ψάλλονται, να μην υπάρχει η απαρχαιωμένη λέξη "καταλιμπάνονται", για την οποία είχα παραπονεθεί παλαιότερα και η οποία σε ψάλτες επαρχιακών ναών είχε δημιουργήσει απορίες.
 
#23
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΘΕΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ. ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΤΟΣΑ ΤΥΠΙΚΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΥΓΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΥΝ. ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΤΟΝΩΤΕΡΟ ΕΑΝ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΥΠΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΣ Α.Δ. ΕΚΕΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΝΑ ΨΑΛΛΕΙΣ Ή ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ ΣΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ- ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΜΕ ΚΙ ΑΥΤΟ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΑ ΛΥΝΟΤΑΝ ΜΕ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΤΥΠΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΦΟΥ ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΥΤΟ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΕΚΤΕΝΩΣ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ. ΓΙΑΤΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΟΥ ΒΙΟΛΑΚΗ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ''ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ'' ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΗΣ Α.Δ. ΣΕ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ. ΤΟ ΕΧΩ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΚΡΥΒΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΟ!!!
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ Σ΄ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΙΩΔΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#24
Και φέτος απλοποιήθηκε και η γλώσσα κάπως. Με μεγάλη χαρά είδα ότι τις Κυριακές που τα αναστάσιμα ευλογητάρια δεν ψάλλονται, να μην υπάρχει η απαρχαιωμένη λέξη "καταλιμπάνονται", για την οποία είχα παραπονεθεί παλαιότερα και η οποία σε ψάλτες επαρχιακών ναών είχε δημιουργήσει απορίες.
Παναγιώτη, εσύ το λες αυτό; Που σε παλαιότερο μήνυμά σου μου είχες πει ότι η φιλολογική μου παιδεία είναι λιπαρή και αναρωτιόμουν αν μ' έβρισες;;; :D:D
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#25
Παναγιώτη, εσύ το λες αυτό; Που σε παλαιότερο μήνυμά σου μου είχες πει ότι η φιλολογική μου παιδεία είναι λιπαρή και αναρωτιόμουν αν μ' έβρισες;;; :D:D
Κάποιος μπορεί να σας ρίψει καμιά εμβάδα...- λέξη που πρωτοσυνάντησα (αν δεν απατώμαι) σε Ημερολόγιον του Φαρλέκα..
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#26
... λέξη που πρωτοσυνάντησα (αν δεν απατώμαι) σε Ημερολόγιον του Φαρλέκα..
Απορώ, η λέξη βρισκόταν στο τμήμα του τυπικού ή στα υπόλοιπα; :D
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#27
Απορώ, η λέξη βρισκόταν στο τμήμα του τυπικού ή στα υπόλοιπα; :D
Στα υπόλοιπα στα σχετικά με τα συνοδευτικά των υποψηφίων μαθητών της Ι.Θ. Σ. (της Χάλκης)...
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#28
Παναγιώτη, εσύ το λες αυτό; Που σε παλαιότερο μήνυμά σου μου είχες πει ότι η φιλολογική μου παιδεία είναι λιπαρή και αναρωτιόμουν αν μ' έβρισες;;; :D:D
Εγώ το λέω αυτό διότι τα δίπτυχα απευθύνονται σε ιεροψάλτες διαφόρων μορφωτικών επιπέδων, οπότε πρέπει να το λαμβάνουμε και αυτό υπόψη μας.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#29
Εγώ το λέω αυτό διότι τα δίπτυχα απευθύνονται σε ιεροψάλτες διαφόρων μορφωτικών επιπέδων, οπότε πρέπει να το λαμβάνουμε και αυτό υπόψη μας.
Μα το κατάλαβα, απλώς είπα να σε πειράξω κι εγώ μια φορά...:p
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#30
Η λέξη εξακολουθεί να υπάρχει, όπως στην σελ. 36 παρ. 5 στην παρένθεση, αλλά και αλλού. Εμένα μου αρέσει η λέξη. Ούτε εγώ την ήξερα όταν την πρωτοσυνάντησα στα ψαλτικά. Ε, τόσα λένε οι ψάλτες. Στιχηρά, προσόμοια, κανόνες... Δεν είναι και το πιο δύσκολο. Μπορούμε να ψάξουμε .
 
Last edited by a moderator:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#32
...ΓΙΑΤΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΤΥΠΙΚΟ ΤΟΥ ΒΙΟΛΑΚΗ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ''ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ'' ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ...
Η αλήθεια είναι πως στο συγκεκριμένο συμπέρασμα (κ' με πιό σκληρούς χαρακτηρισμούς) καταλήγουν αρκετοί οι οποίοι έχουν ερευνήσει το θέμα των τυπικών διατάξεων στη λατρεία ανα τους αιώνες. Προσωπικά δεν το έχω ερευνήσει το θέμα αλλά δεν έχω κ' λόγο να αμφισβητώ το παραπάνω κοινό συμπέρασμα κάποιων. Ίσως θα έπρεπε όντως να επανεξετάσουμε κάποια θέματα σαν κι'αυτό απαλλαγμένοι απο ανούσιους δογματισμούς.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#33
Η αλήθεια είναι πως στο συγκεκριμένο συμπέρασμα (κ' με πιό σκληρούς χαρακτηρισμούς) καταλήγουν αρκετοί οι οποίοι έχουν ερευνήσει το θέμα των τυπικών διατάξεων στη λατρεία ανα τους αιώνες. Προσωπικά δεν το έχω ερευνήσει το θέμα αλλά δεν έχω κ' λόγο να αμφισβητώ το παραπάνω κοινό συμπέρασμα κάποιων. Ίσως θα έπρεπε όντως να επανεξετάσουμε κάποια θέματα σαν κι'αυτό απαλλαγμένοι απο ανούσιους δογματισμούς.
Και οι δυο προλαλήσαντες δεν έχετε και άδικο. "Πολλές οικονομίες" λέει ο ένας "διαφορετική λογική" λέει ο άλλος... Τελικά κάτι δεν πάει καλά.
Κατ εμέ όλα προκύπτουν από την προσπάθεια προσαρμογής του αρχαίου τυπικού στα λεγόμενα "κοσμικά πλαίσια" αλλά αυτό συνήθως γίνεται όπως ο καθένας νομίζει και γι' αυτό βλέπουμε και αταξίες και διαφορές και μεταξύ των βοηθημάτων που υποτίθεται αντλούν από την ίδια πηγή και γι αυτό τον λόγο πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί κάποιοι άνθρωποι επιμένουν στην προσαρμογή αυτή που περισσότερα προβλήματα δημιουργεί παρά λύνει.:confused:
 
Top