Σχετική ανακοίνωση του Γρ. Στάθη με τίτλο "Τα αλφαβητικά συστήματα μουσικής γραφής για τη μεταγραφή της βυζαντινής μουσικής την περίοδο 1790-1850" έχει δημοσιευθεί στον τιμητικό τόμο "...τιμή προς τον διδάσκαλον..." Έκφραση αγάπης στο πρόσωπο του καθηγητού Γρηγορίου Θ. Στάθη, Αθήναι 2001, σσ.488-511.
Επίσης, για την παλαιότερη προσπάθεια αλλαγής του σημειογραφικού συστήματος από τον Ιερώνυμο Τραγωδιστή τον Κύπριο, ο Γρ. Στάθης γράφει: "Ενταύθα πρέπει να σημειωθή η μοναδική εξαίρεσις, η οποία, μολονότι δεν εύρεν απήχησιν έχει σπουδαιότητα καθ' εαυτήν. Πρόκειται, περί της περιπτώσεως προσπαθείας υπό του Ιερωνύμου Τραγωδιστού του Κυπρίου, μαθητού του Ιωσήφ Τσαρλίνου εις Βενετίαν, προς μεταρρύθμισιν εις το σύστημα των σημαδίων και σταθεροποίησιν αυτών (ενίων εξ αυτών) εις ωρισμένην οξύτητα, περί το 1549-1559. Το θεωρητικόν του Ιερωνύμου μας το διασώζει ο μοναδικός Σιναϊτικός κώδιξ 1764." Βλ. Στάθη Γρ., Οι αναγραμματισμοί και τα μαθήματα της βυζαντινής μελοποιίας, Αθήνα 1998, σ. 56, σημ. 4. Στη συνέχεια της σημείωσης παρατίθεται και σχετική βιβλιογραφία, όπου και η ειδική μελέτη του Oliver Strunk, A Cypriote in Venice, NMKJ, Copenhagen 1962, σσ. 101-113.
Από τις πλέον πρόσφατες προτάσεις αλλαγής της σημειογραφίας είναι και αυτή του Αθανασίου Καραμάνη, αλλά δε γνωρίζω λεπτομέρειες. Ίσως άλλα μέλη του forum μπορούν να δώσουν περισσότερες πληροφορίες.