[Ερώτηση] Γιατί "Επί σοι χαίρει.." αντί του "Μεγάλυνον ψυχή μου... Μυστήριον ξένον..." οταν ανήμερα των Χριστουγέννων τελείται η θ. λειτουργία του Μ. Βασιλείου;

asimos psaltis

Ο ΑΣΗΜΟΣ
Γιατί στην Λειτουργία του Μ. Βασιλείου την ημέρα των Χριστουγέννων ψάλλουμε "Επί σοι χαίρει.." και όχι το "Μεγάλυνον ψυχή μου..";

Θέτω αυτό το ερώτημα σκεπτόμενος ότι σε αντίστοιχη περίπτωση στη Θ. Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ψάλλουμε το " Μεγάλυνον ψυχή μου..." στη θέση του " Αξιον εστίν"
Βέβαια στο Τυπικό του Βιολάκη αναφέρει μόνο περί αντικαταστάσεως του "Άξιον εστίν" όταν τελείται Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου.

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που το "Επί σοι χαίρει" παραμένει ενώ το " Άξιον εστίν" όχι;
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Γιατί στην Λειτουργία του Μ. Βασιλείου την ημέρα των Χριστουγέννων ψάλλουμε "Επί σοι χαίρει.." και όχι το "Μεγάλυνον ψυχή μου..";

Θέτω αυτό το ερώτημα σκεπτόμενος ότι σε αντίστοιχη περίπτωση στη Θ. Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ψάλλουμε το " Μεγάλυνον ψυχή μου..." στη θέση του " Αξιον εστίν"
Βέβαια στο Τυπικό του Βιολάκη αναφέρει μόνο περί αντικαταστάσεως του "Άξιον εστίν" όταν τελείται Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου.

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που το "Επί σοι χαίρει" παραμένει ενώ το " Άξιον εστίν" όχι;

http://analogion.com/forum/showthread.php?t=3644
και μια ερώτηση κρίσεως: την 1η Ιανουαρίου "Η τον προ ηλίου φωστήρα";
 
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Γιατί στην Λειτουργία του Μ. Βασιλείου την ημέρα των Χριστουγέννων ψάλλουμε "Επί σοι χαίρει.." και όχι το "Μεγάλυνον ψυχή μου..";

Θέτω αυτό το ερώτημα σκεπτόμενος ότι σε αντίστοιχη περίπτωση στη Θ. Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου, ψάλλουμε το " Μεγάλυνον ψυχή μου..." στη θέση του " Αξιον εστίν"
Βέβαια στο Τυπικό του Βιολάκη αναφέρει μόνο περί αντικαταστάσεως του "Άξιον εστίν" όταν τελείται Λειτουργία του Αγ. Ιωάννου.

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος
που το "Επί σοι χαίρει" παραμένει ενώ το " Άξιον εστίν" όχι;

Σαφεστατα ΟΧΙ ! Κοιταξτε λιγο και τον Α.Παπαχρηστου (τυπικο 2011) !

Υ.Γ
Ειμαι 1000% σιγουρος οτι οι "σοφοι της Σιων" θα "ριξουν" τα πρωτοκολλα τους , προκειμενου να μας πεισουν για το αντιθετο ! Οψομεθα......
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υ.Γ
Ειμαι 1000% σιγουρος οτι οι "σοφοι της Σιων" θα "ριξουν" τα πρωτοκολλα τους , προκειμενου να μας πεισουν για το αντιθετο ! Οψομεθα......
Ἔχει συζητηθεῖ τό θέμα ἐπαρκῶς ἐκεῖ πού παρέπεμψε ὁ Καλπακίδης (νέα παραπομπή) καί ἁπλῶς τό ἄφησα κι ἐδῶ στά τοῦ Δωδεκαημέρου.
Δέν χρειάζεται νά σέ πείσει κανείς...
Ἀλλ᾿ οὔτε νά μᾶς πείσεις κι ἐσύ!


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σαφεστατα ΟΧΙ ! Κοιταξτε λιγο και τον Α.Παπαχρηστου (τυπικο 2011) !

Υ.Γ
Ειμαι 1000% σιγουρος οτι οι "σοφοι της Σιων" θα "ριξουν" τα πρωτοκολλα τους , προκειμενου να μας πεισουν για το αντιθετο ! Οψομεθα......

Ἀπὸ ἐδῶ: http://analogion.com/forum/showpost.php?p=24588&postcount=3

Αὐτό ὑποστηρίζει ὁ κ. Ἀπόστολος Παπαχρήστου, ὁ ὁποῖος ὅτε ἦτο ὁ συντάκτης τοῦ τυπικοῦ τῶν Διπτύχων ἐσημείωσε τό 2002 διά τήν 6ην Ἰανουαρίου ἐντός ἀγκυλῶν τήν δυνατότητα ἀντικαταστάσεως τοῦ Ἐπὶ σοὶ χαίρει μέ τό μεγαλυνάριον καί τόν εἱρμό τῆς θ΄ ᾠδῆς τῆς ἑορτῆς.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Κοινοποιῶ καί ΠΜ, πού μοῦ ἔστειλε μέλος, πρό ἡμερῶν.

π. Μάξιμος said:
Πάτερ ευλογείτε.

Είδα στο Τυπικό της Α. Δ. ότι τα Χριστούγεννα πρέπει να ψαλλεί "Επί σοι χαίρει" στο "Εξαιρέτως". Σωστό είναι αυτό, ή πρέπει να ψαλλεί ο ειρμός της ενάτης ωδής;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Αὐτό πρέπει μέ τή λειτουργία τοῦ Βασιλείου. Ἔχει ὑποστηριχθεῖ ὅτι μποροῦμε νά κάνουμε ἐξαίρεση καί ὁ Παπαχρήστου τό βάζει σέ ὑποσημείωση. Ἔχει ἀναφερθεῖ καί στό Ψ (πού δέν ψάχνω τώρα).
Κι ἐγώ ἤμουν ἐλαστικός σ᾿ αὐτό, ἀλλά ἔχω πεισθεῖ ὅτι εἰδικά τό "Επί σοι χαίρει" ταιριάζει πολύ μέ τά Χριστούγεννα.
«παρθενικὸν καύχημα, ἐξ ἧς Θεός ἐσαρκώθη, καὶ παιδίον γέγονεν, ὁ πρὸ αἰώνων ὑπάρχων Θεὸς ἡμῶν»

 
Top