Γιατί "Αγια" στη δοξολογία και στο ασματικό του Σταυρού και της Γ΄ Κυριακής Νηστειών;

parianos

Νίκος Γαβαλάς
Αξιοτιμοι κυριοι,
Μια ερωτηση--δεν ξερω αν εχει συζητηθει το θεμα αυτο στο παρελθον.
<<Υπαρχει λογος γιατι λεμε την δοξολογια του Σταυρου και της Γ Κυριακης Νηστειων (Σταυρο/σεως) σε ηχο Δ Αγια; >>
Το δοξαστικο των αινων δεν το δικαιολογει ουτε τα τροπαρια και δοξαστικα που ακολουθουν. Μου κινει την περιεργια :)το οτι ειναι σαν κανονας οτι ψαλλεται αυτος ο ηχος και συνηθως του Λαμπαδαριου την κλασσικη δοξολογια Αγια.
Ευχαριστω,
Νικος
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το ασματικό του Σταυρού όπως καταγράφεται στις εκδόσεις των εξηγήσεων είναι στον ήχο αυτόν, αποτελεί παράδοση προερχόμενη από τον Πατριαρχικό Ναό (γιαυτό και μέρος του λεγόμενου άγραφου τυπικού). Αν και το θέμα είναι μουσικό, εντούτοις το ΤΜΕ στην διάταξη της 14ης Σεπτεμβρίου αναφέρει το κάτωθι:
TME.JPG
ενώ και πάλι το δοξαστικό των αίνων δεν είναι στον ήχο αυτόν.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Το ασματικό του Σταυρού όπως καταγράφεται στις εκδόσεις των εξηγήσεων είναι στον ήχο αυτόν, αποτελεί παράδοση προερχόμενη από τον Πατριαρχικό Ναό (γιαυτό και μέρος του λεγόμενου άγραφου τυπικού). Αν και το θέμα είναι μουσικό, εντούτοις το ΤΜΕ στην διάταξη της 14ης Σεπτεμβρίου αναφέρει το κάτωθι:
View attachment 61282
ενώ και πάλι το δοξαστικό των αίνων δεν είναι στον ήχο αυτόν.

Βλπ και εδώ.
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
Το ασματικό του Σταυρού όπως καταγράφεται στις εκδόσεις των εξηγήσεων είναι στον ήχο αυτόν, αποτελεί παράδοση προερχόμενη από τον Πατριαρχικό Ναό (γιαυτό και μέρος του λεγόμενου άγραφου τυπικού). Αν και το θέμα είναι μουσικό, εντούτοις το ΤΜΕ στην διάταξη της 14ης Σεπτεμβρίου αναφέρει το κάτωθι:
View attachment 61282
ενώ και πάλι το δοξαστικό των αίνων δεν είναι στον ήχο αυτόν.

Επομενως εχει ξανα συζητηθει....ευχαριστω για την γρηγορη και τελεια εξηγηση!
Με την ευκαιρια αυτη, ηθελα να σε ευχαριστησω (πτωχα λογια) για ολη σας την βοηθεια σε κειμενα. Η δουλεια σας ειναι πραγματι αξιοθαυμαστη! Να σας εχει καλα Ο Θεος και ολους μας να Τον Υμνουμεν!
Το παραπανω σχολιο ισχυει για ολους του φορουμ....η βοηθεια σας ηταν και εξακολουθει να ειναι ανεκτιμητη!
Ευχαριστω!
Νικος
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς

βέβαια, όπως αναφέρεται εδώ: ["Φαίνεται ότι ο Ιησούς μετέφερε την οριζόντια δοκό (την σταυρωτή) ή το patibulum στον Γολγοθά. Εκεί το patibulum στερεώθηκε σε έναν κάθετο πάσσαλο πιθανόν έχοντας σαν κάθισμα ή κομμάτι για τα πόδια όπου καρφώθηκε ο Ιησούς σε όλη την κατασκευή. Ακριβώς όπως περιγράφεται σε εκείνη την ανεπανάληπτη ταινία του Φράγκο Τζεφιρέλλι Ιησούς Ναζωραίος. Πάνω από το κεφάλι του μπήκε η επιγραφή ΙΗΣΟΥΣ ΝΑΖΩΡΑΙΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ.]
ο Σταυρός ήταν "πενταμερής" [υπολογίζοντας και το "υποπόδιον των ποδών Αυτού"] ή και "εξαμερής" [υπολογίζοντας ίσως και την οριζόντιο της επιγραφής...]

μήπως το Σεπτέμβρη να πω Δοξολογία και Ασματικό σε πλ. Α' ; ή πλ. Β΄;:confused::)
 
Last edited:
Top