Γενικά περί Ψαλτικής ....Φωνητική.-

T

Tzanakos_B

Guest
Αγαπητοί συνάδελφοι , με αφορμή τα σχόλια που γράφτηκαν για την όντως φοβερή υψιφωνία του αειμνήστου Κ. Τασόπουλου , θα ήθελα να γράψω λίγα λόγια σχετικά με την υψιφωνία γενικώς.. Ακούμε τον αξεπέραστο Πρίγγο , πολύ υψίφωνον , αλλά εκεί που πρέπει.. , τον Χρύσανθο , με προοδευτική τάση υψιφωνίας , τον Δημ. Σουρλαντζή , φαινόμενο..!! τον Μαν. Χατζημάρκο , κατάχρηση υψιφωνίας , που την πλήρωσε με πλήρη καταρρευση , στα τελευταία χρόνια, τον αναφερθέντα σήμερα Κ. Τασόπουλον , [ το άξιον εστιν του Καραμάνη , ακούγεται πολύ τραβηγμένο.. ] , μερικούς νέους συναδέλφους , δεν αναφέρω ονόματα... , θυμάμαι τον αείμνηστο Καραμάνη , ο οποίος ελεγε ότι όταν ψάλλουμε , πρέπει να μην κάνουμε φωνητικές υπερβάσεις ... να εχουμε περιθώριο , πρός τα επάνω ένα , δύο τονους , τουλάχιστον , και ο ίδιος το τηρούσε πάντα..!!! Η υψιφωνία , προφανώς , εντυπωσιάζει...!!! ΑΛΛΆ ΚΟΥΡΆΖΕΙ ΤΟ Εκλησίασμα και τον ψάλτη... Αυτά εκ πείρας ... Φιλικά Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 
Last edited:

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Μέτρον άριστον!
Καλή η υψιφωνία, αλλά με ένα μέτρο.
Σίγουρα θα υπάρξει κάποια στιγμή που θα σε πιάσει το ''τσακίρ κέφι'', αλλά δεν θα πρέπει να υπερβάλλουμε. Είναι άλλος ο σκοπός της ιερής μας μουσικής, η προσευχή και όχι η επίδειξη φωνητικών ικανοτήτων.
Αυτά φιλικά!
 

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΛΙΑΚΟΣ

Ο Χριστός δέν φορούσε φίμωτρο.
Με λύπη θα το πώ: οι περισσότεροι συστηματικώς υψιφωνούντες, προβάλλουν την επιδειξιομανία τους. Αυτή είναι η προσωπική βιωματική μου εμπειρία.
 

kmironakis

π. Ευστάθιος
Πραγματικά είναι γενικό το φαινόμενο - παγκόσμιο να θέλουμε όλοι τις υψηλές συχνότητες.
Σε όλα τα βίντεο που έχω δει με επαγγελματίες τόνιζουν να δουλέψουμε τις μέσες συχνότητες, να μη θελουμε σώνει και καλά τις υψηλές. Τα ίδια που συμβαίνουν με το τραγούδι τα βλέπουμε και στη ψαλτική.
Ας ακούσουμε ένα πιο ειδικό, εννεοείται ότι αν θέλουμε, δεχόμαστε την άποψη του.
Ο κύριος Galeazzo Frudua μας μιλάει σε αυτα τα 2 βίντεο

http://www.youtube.com/watch?annota...&feature=iv&src_vid=FJxsZrGTZ_M&v=s_B8MFz72fI

γράφω πρώτα την αντιστοιχια και μετα κάνω σύντομη μετάφραση
C3 D3 E3 F3 G3 A3 B3
ντο ρε μι φα σολ λα σι
νη πα βου γα δη κε ζω

με Α3=220χερτζ και πάντα για διατονικη κλίμακα

Με λίγα λόγια για ένα τενόρο
Ε2 (μι ή κάτω ΒΟΥ) έως C5 (ντο ή άνω άνω ΝΗ) είναι η φωνή της όπερας
Ε2 (μι ή κάτω ΒΟΥ) έως Ε4 (μι ή πάνω ΒΟΥ') είναι η απαλή φωνή
C4 (ντο ή ΝΗ') έως Ε5 (μι ή πάνω πάνω ΒΟΥ'') είναι η άνω φωνή (κεφάλι ή φαλσέτο)

για βαρύτονο Α4 είναι το μεγιστο της φωνής όπερα και πιο κάτω τα υπολοιπα

για μπασους ακόμα πιο χαμηλά

Αρα για ένα τενόρο το συνολικό έυρος είναι
Ε2 - Ε5 κάτι που δε λέει τίποτα
Ε2 - Ε4 είναι η "άνετη" περιοχή δεν κινδυνεύουν οι φωνητικές χορδές
Ε4 - Ε5 επικίνδυνη περιοχή μπαίνω μόνο να κτυπήσω τη νότα και βγαίνω!!!
δηλαδή από άνω ΒΟΥ και πάνω για ένα τενόρο θεωρείται επικίνδυνη περιοχή και δεν πρέπει να ξεπερνάει σε διάρκεια το 15% της συνολικής ψαλμωδίας!!!
Να σκεφτείται ότι μετά από μια 3ωρη παράσταση όπερας επιβάλεται 8ημερη ΑΦΩΝΙΑ!!!!!!

Υπάρχει και η "γλυκιά" περιοχή
Α3 ή Κε έως C4 ή ανω ΝΗ'
αυτή είναι θα έλεγα η πιο μελωδική περιοχή και όσο γίνεται εκεί να κανονίζουμε το "ρεπερτοριο" μας.

Για καθε ένα από εμας όλες αυτες οι περιοχές διαφέρουν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον ανιχνευτη και το εικονικο πιανο να τις βρούμε.
http://www.seventhstring.com/tuner/tuner.html
http://www.seventhstring.com/tuningfork/tuningfork.html

Καλό βράδυ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ε2 - Ε4 είναι η "άνετη" περιοχή δεν κινδυνεύουν οι φωνητικές χορδές
Ε4 - Ε5 επικίνδυνη περιοχή μπαίνω μόνο να κτυπήσω τη νότα και βγαίνω!!!
δηλαδή από άνω ΒΟΥ και πάνω για ένα τενόρο θεωρείται επικίνδυνη περιοχή και δεν πρέπει να ξεπερνάει σε διάρκεια το 15% της συνολικής ψαλμωδίας!!!
Να σκεφτείται ότι μετά από μια 3ωρη παράσταση όπερας επιβάλεται 8ημερη ΑΦΩΝΙΑ!!!!!!

εμείς για 16 ακολουθίες κάθε μέρα από Λαζάρου μέχρι κ Τρίτη της Διακαινησίμου(χωρίς τις προηγιασμένες Δευτέρα-Τετάρτη) πότε θα κάνουμε αφωνία;;;
η καταπόνηση τεράστια!!!!
και χωρίς δώρο.......
 
Top