Βιβλιοθήκη Σίμωνος Καρά

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#21
Χωρίς να θέλω να δημιουργήσω κι εγώ ένταση, θα ήθελα να δώσω μιαν απάντηση.
Η παρατήρηση η σχετική με την γνώση του Καρά είναι άσχετη με το παρόν θέμα, έτσι άσχετη θα είναι και η απάντηση. Επίτρεψ'ε μου όμως να πώ κάτι.
Για το τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά δεν το ξέρουμε, όμως επικρότησε την ορθογραφία του Βουδούρη, η οποία πηγάζει από την παλαιά γραφή, όπως και του Καρά, και είναι ανάλογη μ' αυτή, λέγοντας μάλιστα ότι αυτή αποδίδει το πατριαρχικό ύφος. Επίσης, βλ. τί γράφει ο κ. Α. Αλυγιζάκης για τις εκφωνήσεις του Καρά και του Ναυπλιώτη στον τόμο των Πρακτικών του Α΄ Συνεδρίου Ψαλτικής Τέχνης (σ. 101, σημ. 22).
Επίσης, σύμφωνα με τον Βουδούρη, τον οποίο επικαλείσαι, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το γνώριζαν ούτε οι άλλοι ψάλτες τη Κων/πολης, αυτοί δηλ. που ζούσαν δίπλα στην Μ. Εκκλησία και που ίσως παρακολουθούσαν και μαθήματα και πρόβες από τους πατριαρχικούς ψάλτες. Πόσο μάλλον ο Καράς ή οποιοσδήποτε άλλος δεν είχε άμεση επαφή με την Μ. Εκκλησία, σε μια εποχή που ηχογραφήσεις και ΜΡ3 κλπ δεν υπήρχαν. Επίσης, σύμφωνα με όσα λένε οι ίδιοι οι ελθόντες σε επαφή με τον Στανίτσα και που, δικαίως, τον υπερασπίζονται και τον αγαπούν, "αυτό που λέμε εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική κατά το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας" δεν το ήξερε ούτε αυτός, πριν πάει στον πατριαρχικό Ναό και διδαχθεί από τον Αν. Μιχαηλίδη (τόν οποίο είχε προτείνει ο Καράς όταν το '39 ήταν στην Πόλη, για να πάρει για λίγο έστω το οφίκιο του Άρχοντος Λαμπαδαρίου, και μετά να προσληφθεί ο Στανίτσας) ή τριφτεί με την διαρκή του παρουσία εκεί.

Επειδή όμως το θέμα μας εδώ είναι τα χειρόγραφα, να πώ ότι την προέλευση των χφφ του Καρά θα μας την πεί ο Μ. Γιαννόπουλος, όταν με το καλό ολοκληρώσει την εργασία του. Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο Καράς στερούνταν και στοιχειωδών πραγμάτων, για να εξοικονομήσει χρήματα να αγοράσει κάποια χφφ. Στο δε Άγιον Όρος έκανε "διπλωματικά" αντίγραφα με πεννάκι ολόκληρων θεωρητικών συγγραφών και μελών, για να τα μελετήσει και τα διασώσει. Το αν "υπεξαίρεσε" κάτι, το οποίο φαίνεται να υπονοείς, δεν το ξέρουμε, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αυτός που φρόντισε να έρθει στην Ελλάδα ολόκληρη η συλλογή χφφ του Μετοχίου Παναγίου Τάφου με τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου. Αυτά τουλάχιστον δεν τα "υπεξαίρεσε". Έχω γράψει ξανά γι' αυτό, όπως και για την προσφορά του Κ. Ψάχου και του κ. Γρ. Στάθη στην διάσωση των αυτογράφων των 3 Διδασκάλων. Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάτι ή σε πολλά με αυτούς. Ωστόσο αυτή τους την προσφορά δεν μπορεί να την αρνηθεί και, επειδή η προσφορά αυτή είναι σημαντική, επιβάλλει οι κρίσεις μας γι' αυτούς και για πράγματα στα οποία δεν συμφωνούμε μαζί τους να είναι πιο μετρημένες και στοχευμένες μόνο σ' αυτό που διαφωνούμε και όχι στην υποτίμηση των γνώσεών τους ή της προσωπικότητάς τους.
Γ. Αρβ.
+1000 thanks
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#22
Αγαπητέ κύριε Αρβανίτη χαίρετε!
Δεν υπονοώ ότι υπεξαίρεσε κάτι, το λέω ευθέως και το εννοώ: κάθε ένας που έχει τέτοια αρχεία και τα κρατάει στο συρτάρι του, και το χειρότερο κερδοσκοπεί από αυτά(δεν μιλάω απαραίτητα ή μονο για τον Καρά), είναι για μένα κλέφτης. Τί είναι η μουσική μας; Μία καμπαλιστική τέχνη που μόνο οι μυημένοι πρέπει να μετέχουν σε αυτήν; Ποιανών την προσφορά να εκτιμήσω; Αν δεν ήταν αυτοί θα ήταν κάποιοι άλλοι που ίσως να κάναν καλύτερα αυτό που έπρεπε.
Νίκο ξέρεις πολύ καλά ότι δεν μου αρέσει και εμένα να μένουν κάποια πράγματα στα μπαούλα κάποιων μόνο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γενικεύουμε και να λέμε ότι όλοι εργάσθηκαν σε αυτό...
Σου απαντάει ο κ.Αρβανίτης ότι...

Αγαπητέ Νικόλαε

Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι ο Καράς στερούνταν και στοιχειωδών πραγμάτων, για να εξοικονομήσει χρήματα να αγοράσει κάποια χφφ. Στο δε Άγιον Όρος έκανε "διπλωματικά" αντίγραφα με πεννάκι ολόκληρων θεωρητικών συγγραφών και μελών, για να τα μελετήσει και τα διασώσει. Το αν "υπεξαίρεσε" κάτι, το οποίο φαίνεται να υπονοείς, δεν το ξέρουμε, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αυτός που φρόντισε να έρθει στην Ελλάδα ολόκληρη η συλλογή χφφ του Μετοχίου Παναγίου Τάφου με τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου. Αυτά τουλάχιστον δεν τα "υπεξαίρεσε".Μπορεί κανείς να διαφωνεί σε κάτι ή σε πολλά με αυτούς. Ωστόσο αυτή τους την προσφορά δεν μπορεί να την αρνηθεί και, επειδή η προσφορά αυτή είναι σημαντική, επιβάλλει οι κρίσεις μας γι' αυτούς και για πράγματα στα οποία δεν συμφωνούμε μαζί τους να είναι πιο μετρημένες και στοχευμένες μόνο σ' αυτό που διαφωνούμε και όχι στην υποτίμηση των γνώσεών τους ή της προσωπικότητάς τους.
Γ. Αρβ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#23
200 χειρόγραφα... ούτε μοναστήρι να ταν. Ξέρει κανείς που τα βρήκε τόσα πολλά?
Κώστα σου έγραψα και σε ΠΜ ότι μέχρι και πριν 20 χρόνια στην Πόλη έβρισκες όχι μόνο έντυπα αλλά και χειρόγραφα...πόσο δε μάλλον ο Καράς που πήγαινε στην Πόλη από την δεκαετία του 30 (ίσως και παλιότερα)...και εγώ αν έβρισκα θα έκανα του κόσμου τις οικονομίες:D
Το σημαντικό είναι πάντως ότι κατείχε έναν ικανό αριθμό χειρογράφων του Αποστόλου Κώνστα (καθώς και το θεωρητικό του γραμμένο στα Τούρκικα!!!) και αυτό είναι σημαντικό από πολλές απόψεις.
Πάντως είμαι από αυτούς που πιστεύω πως δεν βρίσκεις εύκολα πλέον στην Πόλη διότι τις προηγούμενες δεκαετίες τα "σήκωσαν" όλα "οι Έλληνες περιπλανόμενοι εις εκείνα τα ευλογημένα μέρη" :D
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#24
Δεν γίνεται να μπούμε σε λεπτομέρειες εδώ, και δεν πρέπει κιόλας.
Σε γενικές γραμμές πάντως, να θυμίσω ότι και άλλες πολλές ιδιωτικές συλλογές υπάρχουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και δεν είναι προϊόν κλοπής ασφαλώς. Για να μην πω ότι έχουμε πολλές περιπτώσεις όπου κώδικες σώθηκαν κυριολεκτικά από τον αφανισμό μόνο και μόνο επειδή τους φύλαξαν κάποιοι ιδιώτες. Το ίδιο έγινε και με πολλές μοναστηριακές βιβλιοθήκες. Βλέπετε πόσα χειρόγραφα συντηρήθηκαν εκεί, τα οποία σε άλλη περίπτωση θα είχαν χαθεί. Και εάν μιλήσουμε για μοναστήρια ή και γενικότερα για βιβλιοθήκες που δεν "έζησαν" τα παρεπόμενα των ιστορικών περιπετειών του Ελληνισμού, εκεί πολύ περισσότερο πρέπει να αισθανόμαστε ευγνώμονες.
Ο αείμνηστος Σίμων Καράς είναι και για τούτο άξιος επαίνων. Ήταν κι αυτός ένας (ανάμεσα σε πολλούς άλλους) ο οποίος θυσίασε πολλά για να διασώσει τέτοια μνημεία του πολιτισμού μας. Ο Καράς ίσως μπορεί να κατηγορηθεί για άλλα πράγματα από κάποιους, αλλά όχι για υπεξαίρεση! Το υψηλό ήθος του, η ντομπροσύνη του και η ακεραιότητα του χαρακτήρα του μαρτυρούν περί αυτού.
Αλλά θα σας πω κάτι άλλο: εάν βλέπω ότι μια εικόνα, ένα έντυπο βιβλίο, ένα χειρόγραφο κλπ αφήνεται στην τύχη του, πετιέται από εδώ και από εκεί, δεν θα προσπαθήσω να το διασώσω; Είναι υπεξαίρεση αυτό; Ένας ο οποίος γίνεται συλλέκτης από αγάπη για το αντικείμενο και όχι για την χρηματική αξία του, έχει πάντα την συνείδηση ότι αυτά που συλλέγει ουσιαστικά δεν του ανήκουν, ανήκουν στην ιστορία, στον πολιτισμό, στους ανθρώπους που είναι απόγονοι των δημιουργών.
Χειρόγραφα υπήρχαν πολλά 40-50 χρόνια πριν και μερικοί τα πετούσαν σχεδόν. Πέθαινε ένας παππούς και οι συγγενείς άδειαζαν το σπίτι από τα "άχρηστα πράγματα" βγάζοντάς τα στο πεζοδρόμιο (μου έχει τύχει τέτοια περίπτωση). Στην Αθήνα λίγα χρόνια πριν, βρήκα να πωλούνται μουσικά χφφ, το ίδιο γίνεται συχνά-πυκνά σε δημοπρασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Εάν, παραδείγματος χάριν, δείτε τον πρόσφατα εκδοθέντα κατάλογό μου με τα 91 μουσικά χειρόγραφα που σώζονται σε βιβλιοθήκες της Αγγλίας θα διαπιστώσετε τέτοιες περιπτώσεις. Είπε ο Χρ. Ψωμιάδης για την Πόλη. Τρεις κώδικες, σήμερα της Βρετανικής βιβλιοθήκης, αγοράστηκαν από εκεί στα 1970. Ο ένας του Κώνστα.
Πέρυσι και πρόπερισυ αγόρασα παλαιά μουσικά και εκκλησιαστικά βιβλία από εκεί.
Ας δούμε τα πράγματα ψύχραιμα και χωρίς γρήγορες και εύκολες κρίσεις.
 

master_yianni

Παλαιό Μέλος
#25
Οδος Αθηνας, καπου αρχες δεκαετιας του 90. Υπηρχε ενα μαγαζακι που πουλουσε ψυγεια κτλ, και ανεβαινες την σκαλα και στον πρωτο οροφο ενας παππους πουλουσε καθε λογης βιβλια. Εκει λοιπον ειχα αγορασει κατι τομους Βυζαντινης Μουσικης. Τωρα, ο παππους ειχε και πολλα χειρογραφα, και μου λεει ενας θειος μου που πηγαμε παρεα "Γιαννη ασε τις παλιατζουρες, αν αυτα ειχαν αξια θα τα ειχε αγορασει το μουσειο". Ετσι δεν εμαθα ποτε ποιος και τι εγραψε, αλλα υπηρχε ενα μπαουλο χειρογραφα. Παντως και στην Ελλαδα μπορουσε καποιος να βρει πολλα, αρκει να ξερει προσωπα και πραγματα.
(εκει ειχα αγορασει μια πρωτη εκδοση της σειρας του Πρωγακη και μια εκδοση Αναστασιματαριου του Λεσβιου)
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#26
...μου φαίνεται ότι δεν έχετε γνωρίσει σύγχρονους εμπόρους χειρογράφων και παλαιτύπων βιβλίων...Εκεί να δεις τι γίνεται και τι υπεξαίρεση πέφτει, με σκοπό το κέρδος (όχι μόνο είναι η αλήθεια-αλλά όμως) κυρίως.

Ας μην επεκταθώ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#27
...μου φαίνεται ότι δεν έχετε γνωρίσει σύγχρονους εμπόρους χειρογράφων και παλαιτύπων βιβλίων...Εκεί να δεις τι γίνεται και τι υπεξαίρεση πέφτει, με σκοπό το κέρδος (όχι μόνο είναι η αλήθεια-αλλά όμως) κυρίως.

Ας μην επεκταθώ.
Ακριβώς...
Κάποτε πριν κανα 6-7 χρόνια μάζεψα κάποιο ποσό για να αγοράσω ένα χειρόγραφο στην παλαιά, όπου υπήρχαν αν θυμάμαι καλά και τα ανέκδοτα χερουβικά του Πέτρου που εξήγησε ο αγαπητός Γιάννης Αρβανίτης...αλλά εις μάτην...την τελευταία στιγμή βρέθηκε άλλος με μεγαλύτερο ποσό και πάει άλλξε και χώρα το ευλογημένο εκείνο χειρόγραφο που τόσο θέλησα...
Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα:D
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#28
...μου φαίνεται ότι δεν έχετε γνωρίσει σύγχρονους εμπόρους χειρογράφων και παλαιτύπων βιβλίων...Εκεί να δεις τι γίνεται και τι υπεξαίρεση πέφτει, με σκοπό το κέρδος (όχι μόνο είναι η αλήθεια-αλλά όμως) κυρίως.

Ας μην επεκταθώ.
Δεν διαφωνώ με αυτό, ίσα-ίσα συμφωνούμε: ο Καράς και άλλοι που γνωρίζουμε δεν ήταν έμποροι! Τώρα για υπεξαίρεση με σκοπό το κέρδος: έτσι είναι. Αρκεί να έβλεπε ειδήσεις κάποιος αυτές τις ημέρες για να πληροφορηθεί το πώς άδειασαν από εικόνες, εκκλησίες και μοναστήρια στην Ήπειρο πρόσφατα. Αλλά με την υπόθεση που συζητούμε, νομίζω ότι συμφωνούμε ότι δεν ήταν έτσι.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#29
Σαφώς. Ο Καράς ουδέποτε υπήρξε έμπορος.

Και όχι μόνο την υπεξαίρεση αυτή-καθαυτή, αλλά ακόμα και το "δούλεμα" του κατόχου, "έλα μωρέ τι το θες εσύ το παλιό αυτό βιβλίο;" ή "παλιατζούρες που μαζεύετε! Να σας φέρω εγώ καινούργια και να κρατήσω αυτά να τα κοιτάξω" και άλλα τέτοια...

Και μάλιστα τώρα στην ψηφιακή εποχή τα χειρόγραφα πρώτα φωτογραφίζονται (μην χάσουμε και το υλικό) και μετά μοσχοπουλιούνται... Κι εσύ που το αγοράζεις για "χρυσό", μετά από κάμποσο καιρό μαθαίνεις ότι το έχουν και 2-3 ακόμα που το αγόρασαν ψηφιακά (σε πολύ χαμηλότερη τιμή φυσικά). Και άλλα πολλά όμορφα... (που είμαι σίγουρος ότι πολύ καλύτερα από εμένα γνωρίζετε λόγω της μεγάλης ενασχόλησής σας με τα χειρόγραφα)

Τέλος πάντων, δεν είναι αυτό το θέμα.

Καλά τελειώματα με την εργασία σας εκεί κ.Γιαννόπουλε.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#30
...Η παρατήρηση η σχετική με την γνώση του Καρά είναι άσχετη με το παρόν θέμα, έτσι άσχετη θα είναι και η απάντηση. Επίτρεψ'ε μου όμως να πώ κάτι.
Για το τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά δεν το ξέρουμε, όμως επικρότησε την ορθογραφία του Βουδούρη, η οποία πηγάζει από την παλαιά γραφή, όπως και του Καρά, και είναι ανάλογη μ' αυτή, λέγοντας μάλιστα ότι αυτή αποδίδει το πατριαρχικό ύφος. Επίσης...
Υποθετικός ο λόγος και άσχετος με το οικείο θέμα ("τί θα έλεγε ο Ναυπλιώτης για την πορεία του Καρά"), αλλά καλό είναι να αποφεύγονται παρακινδυνευμένες μέχρι "τραβηγμένες από τα μαλλιά" συνεπαγωγές του στυλ:

ορθογραφία Βουδούρη = πηγάζει από την παλαιά γραφή
"ορθογραφία" Καρά = πηγάζει από την παλαιά γραφή

ΑΡΑ

ο Ναυπλιώτης που επικρότησε τον πρώτο, θα επικροτούσε και τον δεύτερο!! :eek::eek:

Έχει καμία σχέση ο τρόπος γραφής του Βουδούρη (θιασώτη της Ν.Μεθόδου και της κλασικής σημειογραφίας) και του Καρά (καραδόφωνα, υφεσοδιέσεις κλπ);:confused: Ο Βουδούρης επικροτήθηκε από τον Ιάκωβο για την πιστότητά του στην σημειογραφία των 3 Διδασκάλων, όχι για την κατάδειξη της ανεπάρκειάς της!!

Αποδίδω καλόπιστα την συγκεκριμένη "αστοχία" σε εύλογη βιασύνη και σπουδή να υπερασπίσετε την "κληρονομιά" (καραδόφωνα κλπ) και την μνήμη του μακαριστού δασκάλου σας.

ΥΓ. Μέχρι πρότινος είδαμε (και πάθαμε:() την επίκληση του Μεγαλοπρεπούς προς επίρρωσιν του μπασταρδεμένου Α΄ ήχου (διάστημα Γα-Δι). Τί άλλο θα δουν τα μάτια μας και θ᾽ακούσουν τα ώτα μας; :eek:
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#31
Mερικά τουλάχιστον έχουν την ένδειξη με το μολύβι ότι τους αγόρασε.
Ενδεικτικά λέει για το χφ. 77 (Παπαδική του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου) «ηγοράσθη από υπαίθριον παλιοβιβλιοπωλειον στον παρα τον λιμένα κείμενον Πειραιώς» (από την διδακτορική διατριβή του π. Κωνσταντίνου Τερζοπουλου, σ. 171).
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#32
Δές Αρχείο Χειρογράφων Σίμωνος Καρά. Υπάρχουν νεώτερα περί έκδοσης του καταλόγου;
Τα νεώτερα είναι μια λέξη: υπομονή.
(Μετά από δύο χρόνια) υπομένουμε ακόμα αλλά εάν υπάρχει κάτι νεώτερο θα ενδιέφερε αρκετούς φαντάζομαι. Ευχαριστώ.
 
#34
μην το λές...
εκτός από τους..... κανέναν άλλο.
Μην κλαίγεσαι συνεχώς.
Ενδιαφέρει αρκετούς γιατί δε μιλάμε για ιδιόχειρα χειρόγραφα του Καρά, αλλά για χειρόγραφα της συλλογής του Καρά. Καλό θα ήταν το ΚΕΠΕΜ να ενημερώσει τα μέλη του φόρουμ για τα της Βιβλιοθήκης(κατάλογος, πρόθεση ψηφιοποίησης κλπ.). Πιστεύω ότι η ψηφιοποίηση των αποκειμένων στη Βιβλιοθήκη χειρογράφων, θα μπορούσε να γίνει και με την οικονομική αρωγή των μελών του Ψαλτολογίου.
 
#35
(Μετά από δύο χρόνια) υπομένουμε ακόμα αλλά εάν υπάρχει κάτι νεώτερο θα ενδιέφερε αρκετούς φαντάζομαι. Ευχαριστώ.
Να σου πω: έτσι όπως το θέτεις, λυπάμαι που "υπομένετε", αλλά μερικές δουλειές δεν μπορούν να γίνουν με την λογική "ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε" των πάσης φύσεως διαδικτυακών συζητήσεων. Απαιτούν άλλα χρονοδιαγράμματα, άλλα ξενύχτια και άλλη βάσανο.
Από εκεί και πέρα:
1. Το θέμα δεν αφορά μόνο εμένα αλλά πρωτίστως το ΚΕΠΕΜ και εμένα, και προς αυτή την κατεύθυνση γίνονται τα κατάλληλα βήματα με αγαστή συνεργασία, μην έχετε καμιά αμφιβολία.
2. Λουκ. 21, 19.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#36
Μην κλαίγεσαι συνεχώς.
Ενδιαφέρει αρκετούς γιατί δε μιλάμε για ιδιόχειρα χειρόγραφα του Καρά, αλλά για χειρόγραφα της συλλογής του Καρά. Καλό θα ήταν το ΚΕΠΕΜ να ενημερώσει τα μέλη του φόρουμ για τα της Βιβλιοθήκης(κατάλογος, πρόθεση ψηφιοποίησης κλπ.). Πιστεύω ότι η ψηφιοποίηση των αποκειμένων στη Βιβλιοθήκη χειρογράφων, θα μπορούσε να γίνει και με την οικονομική αρωγή των μελών του Ψαλτολογίου.
αμ δεν κλαίγομαι...
κ σε πληροφορώ είμαι αρκετά ήρεμος, ακόμη.
είδωμεν, για την πρόθεσή σας οσον αφορά τη συλλογή.
 
#37
αμ δεν κλαίγομαι...
κ σε πληροφορώ είμαι αρκετά ήρεμος, ακόμη.
είδωμεν, για την πρόθεσή σας οσον αφορά τη συλλογή.
Εγώ μιλάω για τον εαυτό μου, εσύ τους βάζεις όλους σε ένα τσουβάλι. Όσο για την πρόθεσή μου, δεν είναι για να αποδείξω κάτι σε σένα, οπότε μη μου λες "είδωμεν". Η Βιβλιοθήκη του Καρά είναι και αυτή, εθνικό κειμήλιο και αν το ΚΕΠΕΜ αδυνατεί οικονομικώς να την ψηφιοποιήσει ωφείλουμε όλοι, ανεξαιρέτως σχολών να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#38
Εγώ μιλάω για τον εαυτό μου, εσύ τους βάζεις όλους σε ένα τσουβάλι.
δε νομίζω να μιλάς για τον εαυτό σου...
Αρχικό μήνυμα απο Nikolaos
Μην κλαίγεσαι συνεχώς.
θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις άλλη έκφραση.
δεν είναι δυνατόν να περιμένεις ότι δε θα απαντούσα...
τέλος πάντων...
 
Top