Βασιλικός Θεόδωρος

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Αυτή είναι μια ηχογράφηση που είχα κάνει τον Ιανουάριο του 2004 (δεν

θυμάμαι την ημερομηνία, δεν την είχα σημειώσει, αλλά πρέπει να είναι

δυο εβδομάδες μετά των Φώτων).

Λοιπόν, ήμουν δεκαοκτώ χρονών, μαζί με τον μικρότερο αδερφό μου

ξεκινήσαμε πρωί πρωί (5.00!) να "πάμε", για πρώτη φορά, "στον Βασιλικό".

Μένουμε και λίγο μακρυά, ταλαιπωρηθήκαμε λίγο με την συγκοινωνία,

τέλος πάντων φτάσαμε. Ήταν η πρώτη φορά που πήγαμε να ακούσουμε

ζωντανά μεγάλους ψάλτες και... πάθαμε πλάκα!. Ο ήχος πρώτος

και η όλη επιβλητική ατμόσφαιρα του Αγίου Θωμά σε καθήλωνε. Είχα

και ένα κασσετοφωνάκι της συμφοράς, αλλά με αυτό έκανα την καλύτερη

ηχογράφηση που έχω. Και οι δυο (Βασιλικός - Πάτρας), καταπληκτικοί,

ο ένας καλύτερος από τον άλλο.

Ήταν και άλλοι πολλοί που ηχογραφούσαν (άλλοι μαγνητοσκοπούσαν),

μάλλον θα έχουν "καθαρότερες" (και περισσότερες) ηχογραφήσεις. Όσο

μπόρεσα την "καθάρισα".

Έκοψα όσα λιγότερα μπορούσα για να ακούσετε (όσοι δεν έχετε ακούσει)

τι γινόταν στον Άγιο Θωμά.Όλα τα κομμάτια είναι καταπληκτικά,

αξίζει να τα ακούσετε όλα.

Καλή ακρόαση!
 

Attachments

  • 01 Exaposteilaria - Pasapnoaria - Ainoi - Doxastiko -ixos a'.mp3
    12 MB · Views: 236
  • 02 Doxologia Iakovou -ixos a'.mp3
    9.8 MB · Views: 205
  • 03 Eirinika - Antifona - Apolitikia.mp3
    10.4 MB · Views: 167
  • 04 Trisagion - Dunamis -ixos a'.mp3
    4.5 MB · Views: 166
  • 05 Apostolos - Allilouiaria ixos a' - Euaggelio - Doxa Soi Kurie -ixos a'.mp3
    6.8 MB · Views: 147
  • 06 Cherouvikos Ymnos- ixos a'.mp3
    6.2 MB · Views: 200
  • 07 Tais aggelikais - Plirotika - Leitourgika Axion Estin - Eis Agios - ixos a'.mp3
    16.2 MB · Views: 236

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Πασαπνοάρια και αίνοι ήχος α', Νάματα Ιορδάνια ήχος πλ.β'.

Πρόχειρα μαγνητοσκοπημένο με το κινητό τηλέφωνο

εξ ου και η, σχετικά, χαμηλή ποιότητα.

(Θα έγραφα κι άλλα, πιαστήκανε τα χέρια μου και τελείωσε η μπαταρία...)
 

Attachments

  • Pasapnoaria ainoi a' Arxon M. T.M.X.E. Theodoros Vassilikos 6 1 2010.rar
    16.9 MB · Views: 153
  • Namata Iordania pl.b' Arxon. M. T.M.X.E. Theodoros Vassilikos 6 1 2010.rar
    14.7 MB · Views: 130

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Παιδια ο ανθρωπος ειναι απλως κορυφη! Μπορει να παρει ενα κλασικο κοματι κ με 2-3 μικρες επεμβασεις να το μεταμορφωσει σε σημειο που να αναρωτιεσαι απο που το εχει παρει. Δεν παιζεται. Αν θελετε κ το γεγονος οτι ασχολουνται τοσοι μαζι του, ειτε με θαυμασμο ειτε οχι ειναι κ αυτο ενα στοιχειο που τον κανει τοσο ξεχωριστο!! Ειναι μεγαλο το κεφαλαιο Θ. Βασιλικος...σηκωνει πολυ κουβεντα. Θα ασπαστω την αποψη καποιου προλαλησαντα ο οποιος μιλησε για την ορθοφωνια στην οποια ορθως εδινε ιδιαιτερη βαρυτητα ο Βασιλικος οπως κ' πολλοι αλλοι. Ειναι κατι το οποιο τον διαφοροποιησε απο τους πολλους οι οποιοι νομιζουν πως μασωντας τις λεξες ή καλυτερα μουγκριζοντας εκφραζουν το ορθον υφος της ψαλτικης.....:eek:
Επιτρεψτε μου να πω πως ειναι τελειως αφελες. Ο πολυς κοσμος οταν ακουει για β. μουσικη εχει στο νου του τον ψαλτη της γειτονιας του ο οποιος ακριβως κανει τα παραπανω λαθη ειτε λογω αμαθιας ειτε λογω ημιμαθιας. Ο Θ. Βασιλικος λοιπον φιλοι μου ηταν ενας απο αυτους που συνεβαλλε στο να αλλαξει αυτη η νοοτροπια κ' ανεδειξε το πραγματικο μεγαλειο της Β. μουσικης. Η αληθεια ειναι πως καποιες φορες εκανε υπερβολες...το δεχομαι! Αν ειναι δυνατο ομως να ακυρωσουμε ενα τετοιο εργο ζωης για 2-3 σημεια στα οποια τυχαινει να διαφωνουμε καποιοι απο εμας. Και κλεινοντας θελω να συμπληρωσω πως ειναι πολυ αδικο κ προκλητικο απο μεριας καποιων να τον συγκρινουν με τον Γαιτανο τη στιγμη που ο εν λογω κυριος ειναι ενας μετριος τραγουδιστης κ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΨΑΛΤΗΣ! Για να μη πω για τη τεραστια εκμεταλλευση της β. μουσικης απο μεριας του, με απωτερο σκοπο το κερδος κ την προωθηση της καριερας του ως τραγουδιστη. Δεν ειδα ομως πουθενα να γινεται κουβεντα γι' αυτο το θεμα, αντιθετως μιλαμε επικριτικα για εναν τοσο σπουδαιο ψαλτη οπως ειναι ο Θ. Βασιλικος.
Ελπιζω να μην σας κουρασα.
 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Μήπως ἔχει κάποιος τὸ CD

Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ καὶ τὰ 24 Μεγαλυνάρια τοῦ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ τοῦ ἐν ΑΙΓΙΝΗ;

Εὐχαριστῶ πολύ!
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
ΕΩΘΙΝΟΝ ΣΤ', Ἦχος πλ. του β'


ὄντως εἰρήνη σὺ Χριστέ, πρὸς ἀνθρώπους Θεοῦ, εἰρήνην τὴν σὴν διδούς, μετὰ τὴν Ἔγερσιν Μαθηταῖς, ἐμφόβους ἔδειξας αὐτούς, δόξαντας πνεῦμα ὁρᾷν, ἀλλὰ κατέστειλας τὸν τάραχον αὐτῶν τῆς ψυχῆς, δείξας τὰς χεῖρας καὶ τοὺς πόδας σου· πλὴν ἀπιστούντων ἔτι, τὴ τῆς τροφῆς μεταλήψει, καὶ διδαχῶν ἀναμνήσει, διήνοιξας αὐτῶν τὸν νοῦν, τοῦ συνιέναι τὰς Γραφάς· οἷς καὶ τὴν Πατρικὴν ἐπαγγελίαν καθυποσχόμενος, καὶ εὐλογήσας αὐτούς, διέστης πρὸς οὐρανόν. Διὸ σὺν αὐτοῖς προσκυνοῦμέν σε, Κύριε δόξα σοι.
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
"εγινε πολυ καλος εμπορας της φωνης του (και καλα εκαμε)"
Συμφωνω μαζι σας. Στις συναυλιες του κανει φιγουρες και παρατραβαει μερικα κομματια, αλλα ετσι και πρεπει να κανει. Ο κοσμος δεν πληρωνει να δει κανεναν "καλουτσικο" ψαλτη, ουτε πανε να ακουσουν τις συνηθισμενες "κυριακατικες" ψαλμουδιες. Θελουν να ακουσουν αρτιστα, καποιον που θα τους διασκεδασει.
Καλά, εντάξει συνάδελφε ποτέ δεν είχε πληρώσει ο κόσμος για να ακούσει τον Βασιλικο..δωρεάν είναι οι συναυλίες...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Κακή τοποθέτηση φωνής, λάθος ρυθμός, προβληματική άρθρωση, αναλύσεις χωρίς κανένα νόημα απλώς για επίδειξη. Το κακό είναι ότι έχει βρει πολλούς μιμητές που έχουν όνειρο ζωής να του μοιάσουν (και οι περισσότεροι χωρίς να έχουν το ταλέντο του).
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Κακή τοποθέτηση φωνής, λάθος ρυθμός, προβληματική άρθρωση, αναλύσεις χωρίς κανένα νόημα απλώς για επίδειξη. Το κακό είναι ότι έχει βρει πολλούς μιμητές που έχουν όνειρο ζωής να του μοιάσουν (και οι περισσότεροι χωρίς να έχουν το ταλέντο του).
Αγαπητέ Πέτρο, για όλα όσα λες δύναται να υπάρξει αντίλογος. Όπως επίσης να απαριθμηθούν πολλά άλλα πολύ θετικά. με κυριότερο την ψαλτική ευκρίνεια.

Νομίζω όμως ότι όλοι θα συμφωνήσουν πως σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα μέσα προβολής της βυζαντινής μουσικής ο άρχοντας ήταν η αιτία που οι περισσότεροι την αγαπήσαμε, ακόμα και αν στην πορεία ακολουθήσαμε άλλες ψαλτικές οδούς.
 
Last edited:

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Αγαπητέ Πέτρο, για όλα όσα λες δύναται να υπάρξει αντίλογος. Όπως επίσης να απαριθμηθούν πολλά άλλα πολύ θετικά. με κυριότερο την ψαλτική ευκρίνεια.

Νομίζω όμως ότι όλοι θα συμφωνήσουν πως σε μια εποχή που δεν υπήρχαν τα μέσα προβολής της βυζαντινής μουσικής ο άρχοντας ήταν η αιτία που οι περισσότεροι την αγαπήσαμε, ακόμα και αν στην πορεία ακολουθήσαμε άλλες ψαλτικές οδούς.
Θα συμφωνήσω στο τελευταίο. Μέχρι εκεί. Δεν δικαιολογείται όμως κανείς να μένει μια ζωή στην προεφηβική και εφηβική ηλικία της ψαλτικής. Κάποια στιγμή πρέπει να επέλθει και η ενηλικίωση.
 
Last edited:

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Συγνώμη για το " θράσος" μου αλλά αυτά που λέγονται εδώ είναι ,απλά όπως το λέει ο απλός κόσμος πως...όσα δε φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, ας φθάσουμε την "εφηβική " αυτή ηλικία του ανθρώπου αυτού και μετά ας τον κρίνουμε, μόνο και μόνο που γίνεται αυτή η εμπαθής κριτική προς όποιον δημότες συνάδελφο είναι απαράδεκτο, το ψαλτολογιον δεν έχει αυτόν το σκοπό λυπάμαι πολύ να ακούω τόσο εμπαθή σχόλια δημοσίως, ΕΛΕΟΣ πια , ας γίνουμε άνθρωποι...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Συγνώμη για το " θράσος" μου αλλά αυτά που λέγονται εδώ είναι ,απλά όπως το λέει ο απλός κόσμος πως...όσα δε φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, ας φθάσουμε την "εφηβική " αυτή ηλικία του ανθρώπου αυτού και μετά ας τον κρίνουμε, μόνο και μόνο που γίνεται αυτή η εμπαθής κριτική προς όποιον δημότες συνάδελφο είναι απαράδεκτο, το ψαλτολογιον δεν έχει αυτόν το σκοπό λυπάμαι πολύ να ακούω τόσο εμπαθή σχόλια δημοσίως, ΕΛΕΟΣ πια , ας γίνουμε άνθρωποι...

Ας αποφασίσουμε λοιπόν ποιοι μπαίνουν στο απυρόβλητο και γιατί, αλλά να το δεχθούμε όλοι μας ομοφώνως. Αυτό το οποίο έχω καταλάβει μέχρι στιγμής είναι ότι ο ένας είναι στο απυρόβλητο επειδή «έστεψε και κήδευσε βασιλείς, πρωθυπουργούς και αρχιεπισκόπους», ο άλλος επειδή ήταν «Άρχων», ο άλλος επειδή «έβγαλε πολλές κασέτες», ο άλλος επειδή ήταν Αγιορείτης και όποιος είναι Αγιορείτης είναι και αλάθητος κ.λπ. Αναφέρατε και το γνωστό (μη) επιχείρημα, ότι με όποιον διαφωνούμε είναι επειδή ζηλεύουμε το ταλέντο του και τις γνώσεις τις γνώσεις του, λες και δεν έβγαλαν άλλοι κασέτες, δεν έκαναν άλλοι συναυλίες, δεν ήταν άλλοι καλλίφωνοι, μόνο ο κ. Βασιλικός ήταν ή αν δεν ισχύει αυτό, τότε γιατί δεν διαφωνούμε με όλους αυτούς; Υπάρχουν αρκετοί που παρέδωσαν πλούσιο έργο και φυσικά ήταν πολύ πιο παραδοσιακοί και «ψαλτικοί» από τον κ. Βασιλικό.

Και τέλος, σχετικά με τις κασέτες που αναφέρθηκε από τον αγαπητό Γιώργο, εντάξει κι εμένα τα πρώτα ηχογραφημένα ακούσματα ψαλτικής ήταν από κασέτες του κ. Βασιλικού. Μια στιγμή όμως· ο άνθρωπος αυτός έβγαλε τις κασέτες και τις διέθεσε κανονικότατα ως εμπορικό προϊόν. Έβγαλε χρήματα από αυτήν τη δραστηριότητα και μάλιστα πολλά. Δεν το κατηγορώ επ' ουδενί, εφ' όσον μπορούσε, καλά έκανε, όμως δεν μπορεί να τεθεί ως επιχείρημα το οποίο αντισταθμίζει τις εσφαλμένες προσεγγίσεις του γύρω από την ψαλτική. Που και δώρο να έκανε τις κασέτες όπως ο μακαριστός γέροντας Πανάρετος Φιλοθεΐτης, πάλι εφ' όσον κάποιος εκτίθεται δημοσίως, γίνεται αυτομάτως και δέκτης κριτικής. Ούτε κουτσομπολιά έκανε κανείς για τη ζωή του ούτε τον κατηγόρησε ότι είναι κακός άνθρωπος. Η κριτική ήταν αμιγώς μουσική και ούτε έκρινα προθέσεις όπως εσείς κάνατε στο μήνυμά σας. Εγώ δέχομαι καλές προθέσεις από τον κ. Βασιλικό και ότι δεν έκανε όλα αυτά πρωτίστως για να πλουτίσει, αλλά για να συνεισφέρει στην ψαλτική και να μορφώσει τον λαό γύρω από αυτήν την τέχνη. Αν το δούμε και ωμά εμπορικά, όντας και πελάτης του και καταναλωτής του έργου του, έχω κάθε δικαίωμα να ασκήσω κριτική και ενδεχομένως να το απορρίψω επικαλούμενος τα μετέπειτα ακούσματά μου, ποιος μπορεί να με ψέξει για αυτό; Δεν είναι μουσική η κριτική μου; Έχω κάποιο ιερό καθήκον να μην πιάνω στο στόμα μου τον κ. Βασιλικό, για ποιον ακριβώς λόγο; Απαγορεύεται να έχουμε διαφορετική γνώμη; Αυτά.
 
Κακή τοποθέτηση φωνής, λάθος ρυθμός, προβληματική άρθρωση, αναλύσεις χωρίς κανένα νόημα απλώς για επίδειξη. Το κακό είναι ότι έχει βρει πολλούς μιμητές που έχουν όνειρο ζωής να του μοιάσουν (και οι περισσότεροι χωρίς να έχουν το ταλέντο του).
Συμφωνώ αν μιλάμε για τον Βασιλικό των κασσετών. Όχι όμως για τον Βασιλικό προ κασσετών, π.χ. αυτόν:

Καλή χρονιά με υγεία!
 

Attachments

  • 06 ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ.mp3
    7.9 MB

dimitris

Παλαιό Μέλος
Αυτή η ηχογράφηση πρέπει νά είναι από πανηγύρι στο χωριό του κ. Ζάρκου (Πρωτ. Πειραιώς) πού είχε καλέσει τον κ. Βασιλικό πριν 15-20 χρόνια. Μου είχε κάνει εντύπωση γιατί ο Βασιλικός σε μεγάλη ηλικία έπιανε τόσο ψηλά ύστερα από επέμβαση στα φωνητικά. Σε μερικά σημεία θυμίζει τόν αείμνηστο Ι. Κλωναρίδη. Εάν δεν είναι ο Βασιλικός διορθώστε, (είχε πάθει ζημιά το psaltiri.gr χάθηκαν πολλές πληροφορίες)
 

Attachments

  • kyr.mp3
    2.7 MB

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Αυτή η ηχογράφηση πρέπει νά είναι από πανηγύρι στο χωριό του κ. Ζάρκου (Πρωτ. Πειραιώς) πού είχε καλέσει τον κ. Βασιλικό πριν 15-20 χρόνια. Μου είχε κάνει εντύπωση γιατί ο Βασιλικός σε μεγάλη ηλικία έπιανε τόσο ψηλά ύστερα από επέμβαση στα φωνητικά. Σε μερικά σημεία θυμίζει τόν αείμνηστο Ι. Κλωναρίδη. Εάν δεν είναι ο Βασιλικός διορθώστε, (είχε πάθει ζημιά το psaltiri.gr χάθηκαν πολλές πληροφορίες)
Καθαρό αντίγραφο του Χατζημάρκου ήταν ο Βασιλικός στα νιάτα του. Νομίζω ήταν και μαθητής του για κάποιο διάστημα. Και στην ηχογράφηση του Νικολάου φαίνεται, καμία σχέση με Κλωναρίδη..
Βέβαια, να μου επιτρέψετε να πω, πως η ηχογράφηση ακούγεται σαν να είναι κάπως πειραγμένη....
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Βέβαια, να μου επιτρέψετε να πω, πως η ηχογράφηση ακούγεται σαν να είναι κάπως πειραγμένη....
Δέν πειράζω τονικότητες, καμιά φορά μπάσα ή έκο.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Δέν πειράζω τονικότητες, καμιά φορά μπάσα ή έκο.
Δεν υπονοούσα εσάς για τέτοια ενέργεια. Αν υπάρχει αλλοίωση μπορεί να προέρχεται από αυτόν που πήρατε την ηχογράφηση.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Αλλοίωση προς ποια κατεύθυνση;

Σε τι διαφέρει από αυτό που έχετε συνηθίσει;
 
Top