Βαρύς διατονικός και Λέγετος εκ του ΖΩ

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#41
Διαβλέπω επιδράσεις από την κοσμική μουσική στους "ψαλτολόγους". Το Γα στον διατονικό βαρύ πρέπει να 'ναι στη θέση του. Είναι αδιανόητο να μεταβάλουμε το ύψος των φθόγγων, επειδή δεν μας αρέσει στο άκουσμα. Τότε θα τρελλαθούμε ομαδικώς. Δεν ακούγεται καθόλου φάλτσο το Γα στη θέση του κι ας υπάρχει Ζω ισοκράτημα. Είναι θέμα μουσικής παιδείας. Επιφυλάσσομαι ν' ανεβάσω σχετικά ακούσματα. Μην επηρεαζόμαστε απ' την κοσμική μουσική. Η βυζαντινή λειτουργεί αλλιώς. Υπάρχουν και δημοτικά τραγούδια σχετικά. Λέτε κι αυτοί να κάνουν λάθος; Να τους πούμε τότε να αλλάξουν τα διαστήματα που παίζουν.

Υ.Γ.: Βλέπεις, αγαπητέ Χρήστο Ψωμιάδη ότι υπάρχει αδυναμία εκτέλεσης;;; "Δεν το ακούω καλά...άρα το αλλάζω". Αυτή είναι η φιλοσοφία πολλών. Και μετά ψάξε εσύ να βρεις θεωρίες. Γι' αυτό ξαναλέω: να βάλουμε τον πήχυ ψηλά, να προσπαθούμε να ψάλλουμε το Γα στη θέση του στο βαρύ, όχι υψωμένο και να μην ψάχνουμε δικαιολογίες.
 

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
#42
Το Γα στον διατονικό βαρύ πρέπει να 'ναι στη θέση του. Είναι αδιανόητο να μεταβάλουμε το ύψος των φθόγγων, επειδή δεν μας αρέσει στο άκουσμα. Τότε θα τρελλαθούμε ομαδικώς. Δεν ακούγεται καθόλου φάλτσο το Γα στη θέση του κι ας υπάρχει Ζω ισοκράτημα.
Το οτι απέχει ο ζω απο τον Γα δίεση μια 5η καθαρη δε λέει κάτι σύμφωνα με το ακουσμα ; :wink:
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#43
Έχω μάθει απ' τους δασκάλους μου στην μουσική να κάνω ό,τι πρέπει... κι όχι ό,τι με βολεύει. Δοκιμάστε να ψάλλετε τον βαρύ με το Γα στη θέση του, όχι υψωμένο. Κάντε μια δοκιμή, βρε παιδιά, δεν βλάπτει. Προσωπικά, μου 'χουν πει αρκετοί συνάδελφοι ότι ακούγεται σωστά, δεν υπάρχει φάλτσο.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#44
Έχω μάθει απ' τους δασκάλους μου στην μουσική να κάνω ό,τι πρέπει... κι όχι ό,τι με βολεύει. Δοκιμάστε να ψάλλετε τον βαρύ με το Γα στη θέση του, όχι υψωμένο. Κάντε μια δοκιμή, βρε παιδιά, δεν βλάπτει. Προσωπικά, μου 'χουν πει αρκετοί συνάδελφοι ότι ακούγεται σωστά, δεν υπάρχει φάλτσο.
Μπορεί να είναι και σε δίεση. Έγραψα πρωτύτερα ότι δεν είναι, αλλά ακούγοντας προσεκτικά τον Φιρφιρή, διαπίστωσα ότι σε περιπτώσεις τετραφωνίας εκτελεί τον Γα με δίεση.
 
Last edited:

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#45
Ας μου αποδείξει κάποιος με ακλόνητα επιχειρήματα ότι ο γα πρέπει να είναι πάντα φυσικός. Εγώ σε όλη αυτή τη συζήτηση δεν έχω ακούσει κάποιο ακλόνητο επιχείρημα για τη μία ή την άλλη άποψη οπότε ακολουθώ αυτό που έχω διδαχθεί και μου αρέσει περισσότερο. Όσον αφορά το "κάνουμε ό,τι πρέπει", σηκώνει πολλή συζήτηση το τί πρέπει πραγματικά και τί δεν πρέπει... Γι' αυτό όπως είπα δώστε μου ακλόνητα επιχειρήματα κι εγώ θα πω ταπεινά "ναι έτσι είναι" και την επόμενη φορά που θα ψάλω το Χερουβικό του Φωκαέως σε ήχο βαρύ θα κάνω το γα φυσικό (συνέχεια, γιατί και τώρα όπως είπα όταν είναι πρώτος ήχος το γα είναι φυσικό).
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#46
Ας μου αποδείξει κάποιος με ακλόνητα επιχειρήματα ότι ο γα πρέπει να είναι πάντα φυσικός. Εγώ σε όλη αυτή τη συζήτηση δεν έχω ακούσει κάποιο ακλόνητο επιχείρημα για τη μία ή την άλλη άποψη οπότε ακολουθώ αυτό που έχω διδαχθεί και μου αρέσει περισσότερο. Όσον αφορά το "κάνουμε ό,τι πρέπει", σηκώνει πολλή συζήτηση το τί πρέπει πραγματικά και τί δεν πρέπει... Γι' αυτό όπως είπα δώστε μου ακλόνητα επιχειρήματα κι εγώ θα πω ταπεινά "ναι έτσι είναι" και την επόμενη φορά που θα ψάλω το Χερουβικό του Φωκαέως σε ήχο βαρύ θα κάνω το γα φυσικό (συνέχεια, γιατί και τώρα όπως είπα όταν είναι πρώτος ήχος το γα είναι φυσικό).
Δεν θα μπω στα "χωράφια" της θεωρίας, μόνο θα παραθέσω το εξής τμήμα του Χερουβικού με τον διακο-Διονύσιο να εκτελεί παραλαγή.

Εκτελεί τον Γα εν διέσει όταν δεν υπάρχει πρώτος ήχος, στην θέση του όταν υφίσταται πρώτος.

Συμπεράσματα δικά σας από την εκτέλεση ενός διόλου μη υπολογίσιμου ψάλτη...
 
Last edited:

koudounellis

Ευστράτιος Κουδουνέλλης
#47
Έχω μάθει απ' τους δασκάλους μου στην μουσική να κάνω ό,τι πρέπει... κι όχι ό,τι με βολεύει. Δοκιμάστε να ψάλλετε τον βαρύ με το Γα στη θέση του, όχι υψωμένο. Κάντε μια δοκιμή, βρε παιδιά, δεν βλάπτει. Προσωπικά, μου 'χουν πει αρκετοί συνάδελφοι ότι ακούγεται σωστά, δεν υπάρχει φάλτσο.

Κάτι δεν πάει καλά με την 5η καθαρή.
Το διάστημα Ζω Γα δίεση καθαρό ήχος βαρύς σταματά στην 4φωνία
όπως αντίστοιχα το Νη - Δι , το Πα - Κε το Βου - Ζω το Γα - Νη Δι - Πα

Όταν ψάλλεις Α΄ Ήχο μετατίθεται το ίσον στο ΠΑ (το Γα φυσικό),όταν βαρύ στο Ζω ο Γα δίεση .

Σε μια περίπτωση ο ΓΑ ειναι στη θέση του και κάνεις Ζω ισοκράτημα όταν ο Ζω ειναι ημιτόνιο 6 τμήματα Είναι δηλαδή σε ύφεση
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#48
Ότι είχα να πω το είπα δεν θα λέμε τα ίδια πράγματα...τα έχουν πει ωραία και οι υπόλοιποι...μόνο κάτι τελευταίο...το να πιστεύουμε ότι στον Βαρύ ο ΓΑ είναι με δίεση δεν είναι κάτι το εξεζητημένο και παθητικό η ακόμα χειρότερα η μουσική μας ανεπάρκεια στα περί διαστημάτων...μας το επιβεβαιώνει και η πλούσια προφορική παράδοση (ψαλτική και παραδοσιακή)...επίσης και η θεωρητική (όσους ενδιαφέρει αυτό) διότι το διάστημα ΖΩ-ΓΑ δίεση είναι μια ΚΑΘΑΡΗ ΠΕΜΠΤΗ...δεν είναι δυνατόν να ψάλλεις Βαρύ με ΓΑ φυσικό είναι ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ είναι ανθρωπίνως κάπως αδύνατο...τα παραδείγματα που ανέφερε ο αγαπητός Κουδουνέλης είναι ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΑ...υπάρχουν όμως γραμμές στον Βαρύ που ανήκουν στον α' ήχο ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟΣ Ο ΓΑ και εδώ νομίζω μπερδευόμαστε...το να περιέχει ένα κομμάτι που η αρκτική του μαρτυρία λέει "Ήχος Βαρύς" και γραμμές α΄ήχου δεν θα πρέπει να αποτελεί τεκμήριο ότι στον Βαρύ ο ΓΑ είναι φυσικός...χαρακτηριστικό παράδειγμα "Τον δεσπότην" το "Άνωθεν οι προφήται" το αλληλουϊάριο του Θεοδούλου το χερουβικό του Πέτρου και του Φωκαέα και άλλα πολλά...το είπα και σε προηγούμενο μήνυμα ότι θέλει προσοχή...το να κάνεις ΓΑ δίεση δεν είναι μια απειρία και αδυναμία αλλά ΦΥΣΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ...μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε από τις παλαιές ηχογραφήσεις...
Ευχαριστώ...
 
#49
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Έναν ήχο τον χαρακτηρίζει η βάση του, η κλίμακά του, οι δεσπόντες φθόγγοι και οι έλξεις προς αυτούς, οι καταλήξεις. Οι δεσπόζοντες φθόγγοι στον Βαρύ εκ του Ζω είναι ο Ζω, ο Πα και ο Δι στους οποίους γίνονται καταλήξεις (δεν υπάρχει Γα)- βλ. θεωρητικό στοιχειώδες της Μουσικής κατά τον κανονισμό των Τριών Διδασκάλων του νέου συστήματος, Κυριάκου Φιλοξένους, που εκδόθηκε κατ΄ έγκριση της Μ.Τ.Χ.Ε στην Κων/πολη το 1859, σελ. 152, παραγρ. 233. Άρα, λογικά σκεπτόμενος υποθέτω ότι η μελωδία ως προς τον Γα θα έχει τρείς δυνατές πορείες. α) Να φτάσει μέχρι τον Γα και να γυρίσει προς τον Πα ή τον Ζω. β) Να σταθεί στον Γα ή και να περιστρέφεται γύρω από τον Γα και γ) Να διέλθει από τον Γα προς τον Δι ή και προς τον άνω Ζω. Η (α) πορεία έχει τον Γα φυσικό αφού η μελωδία δεν στέκεται σ' αυτόν και κατά συνέπεια Ζω ισοκράτημα χωρίς αμφιβολία. (Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον λέγετο Βου, όταν η μελωδία φθάνει μέχρι τον άνω Ζω - ο άνω Ζω εν υφέσει - και επιστρέφει στον Βου, με ισοκράτημα Βου φυσικά) Η στάση και η περιστροφή στη (β) περίπτωση δικαιολογείται (αφού ο Γα δεν είναι δεσπόζων φθόγγος στον Βαρύ εκ του Ζω) μόνο όταν ο ήχος μεταπέσει σε κάποιον άλλον ο οποίος θα έχει δεσπόζων φθόγγο τον Γα (π.χ. α΄ ήχος). Άρα ο Γα πάλι φυσικός με άλλο ισοκράτημα (π.χ. Πα). Αυτό συμβαίνει και σε άλλους ήχους π.χ. στον πλ. του δ΄ όταν έχουμε στάση τον Πα. Η (γ) περίπτωση είναι η μοναδική στην οποία ο Γα έχει δίεση αφού έλκεται προς τον Δι, το δε ισοκράτημα εδώ εξαρτάται. Προσοχή!!! αν σταθούμε στον Γα και κάνοντας μια ανάλυση χτυπήσουμε τον Δι και κατέβουμε προς τον Ζω, τότε ο Γα έχει δίεση (με Ζώ ισοκράτημα).
Στο θεωρητικό που προανέφερα δε στη σελίδα 149, δίνει την κλίμακα του βαρέως εκ του Ζω μέχρι τον άνω Ζω, όπως προκύπτει αυτή από την δις διαπασών διατονική με τον Γα φυσικό (στην κλίμακα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Γα είναι πάντα φυσικός, όπως εξήγησα στην (γ) περίπτωση).
Χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν ή να μειώσω την αξία κάποιου, περισσότερο με πείθει η προφορική παράδοση όταν συμφωνεί με την γραπτή παρά όταν αυτές συγκρούονται, όσο κορυφαίος κι αν είναι ο ψάλτης που αποδίδει το μέλος. Τα σημεία αυτά σύγκρουσης θεωρώ ότι θέλουν έρευνα εις βάθος και μία λύση αποδεκτή από όλους μας...
Υ.Γ. Λεωνίδα, που χάθηκες ρε πατριώτη. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...Πότε θα έρθεις να σε δούμε λίγο??
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#50
...δεν είναι δυνατόν να ψάλλεις Βαρύ με ΓΑ φυσικό είναι ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ είναι ανθρωπίνως κάπως αδύνατο...
Δεν είναι και τόσο αδύνατο. Σε αρκετές θέσεις που το ΓΑ είναι περαστικό π.χ. σε καταλήξεις πολυελαίων το ΓΑ ακούγεται φυσικό με ΖΩ ισοκράτημα. Επίσης στην αρχή της δοξολογίας του Ιακώβου (Μπεστενγκιάρ) πολλοί σύγχρονοι δάσκαλοι (Στανίτσας, Ευθυμιάδης μεταξύ αυτών) υποστηρίζουν οτι ψάλλουν ΓΑ φυσικό και σημειώνουν ΖΩ ισοκράτημα. Για περισσότερα δείτε το θέμα Makam Bestenigar - Βαρύς μαλακός διατονικός ΖΩ ως μέσος του πλαγίου πρώτου (Βαρύς τετράφωνος).
 
Last edited:

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#51
Χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν ή να μειώσω την αξία κάποιου, περισσότερο με πείθει η προφορική παράδοση όταν συμφωνεί με την γραπτή παρά όταν αυτές συγκρούονται, όσο κορυφαίος κι αν είναι ο ψάλτης που αποδίδει το μέλος. Τα σημεία αυτά σύγκρουσης θεωρώ ότι θέλουν έρευνα εις βάθος και μία λύση αποδεκτή από όλους μας...
Μπράβο Χρήστο Μουσελίμη, μια χαρά τα εξηγείς. Δυστυχώς όμως μερικοί δεν θέλουν να δοκιμάσουν το διατονικό βαρύ με φυσικό το Γα. Σου λένε: "δεν γίνεται". Τους λες να δοκιμάσουν, τίποτε... Δυστυχώς, ούτε μια δοκιμή στο σπί δεν κάνουν να δουν πως ακούγεται.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#52
Μπράβο Χρήστο Μουσελίμη, μια χαρά τα εξηγείς. Δυστυχώς όμως μερικοί δεν θέλουν να δοκιμάσουν το διατονικό βαρύ με φυσικό το Γα. Σου λένε: "δεν γίνεται". Τους λες να δοκιμάσουν, τίποτε... Δυστυχώς, ούτε μια δοκιμή στο σπί δεν κάνουν να δουν πως ακούγεται.
Αδελφέ μήπως έχεις βάλει κανέναν πομπό στα σπίτια μας?:D...σε πληροφορώ λοιπόν ότι πριν κανα 8-10 χρόνια έλεγα αυτά που λες εσύ τώρα...δοκιμασμένα πράγματα πάλιν και πολλάκις άκου τι σου λέω...για να μην νομίζεις όμως ότι δεν συμφωνούμε καθόλου σε τίποτα, θα σου πω πως μάλλον συμφωνούμε στο ότι στον Βαρύ υπάρχουν και γραμμές α' ήχου στις οποίες φυσικά ο ΓΑ είναι πάντα φυσικός...ας υποθέσω λοιπόν πως αυτό εννοείς όταν λες ότι στον Βαρύ ο ΓΑ είναι φυσικός ενώ εγώ λέω για τις υπόλοιπες γραμμές του Βαρέως...
Υ.Γ.πάντως αν δεν ανεβάσουμε παραδείγματα δεν βγάζουμε άκρη γιατί αν ήταν διαφορετικά θα είχαμε βγάλει μέχρι τώρα κάποιο συμπέρασμα...
Να είσαι καλά...
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#53
μάλλον συμφωνούμε στο ότι στον Βαρύ υπάρχουν και γραμμές α' ήχου στις οποίες φυσικά ο ΓΑ είναι πάντα φυσικός...ας υποθέσω λοιπόν πως αυτό εννοείς όταν λες ότι στον Βαρύ ο ΓΑ είναι φυσικός ενώ εγώ λέω για τις υπόλοιπες γραμμές του Βαρέως...
Υ.Γ.πάντως αν δεν ανεβάσουμε παραδείγματα δεν βγάζουμε άκρη γιατί αν ήταν διαφορετικά θα είχαμε βγάλει μέχρι τώρα κάποιο συμπέρασμα...
Να είσαι καλά...
Προσωπικά υποστηρίζω ότι ο Γα είναι πάντα φυσικός. Μόνο όταν περιστρέφεται προς το Δι, θα λάβει έλξη. Τα εξήγησε πολύ καλά κι ο Χρήστος Μουσελίμης. Ηχητικά επιφυλάσσομαι να βάλω στο άμεσο μέλλον. Θα δεις ότι γίνεται εύκολα το φυσικο Γα [χωρίς να είναι πρώτος ο ήχος]. Το ισοκράτημα Ζω.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#54
Θα δεις ότι γίνεται εύκολα το φυσικο Γα [χωρίς να είναι πρώτος ο ήχος]. Το ισοκράτημα Ζω.
Μα καλά ευλογημένε δεν έχεις ακούσει ποτέ για τα τετράχορδα και τα πεντάχορδα? τόσα και τόσα έχουν γραφτεί και όχι από εξεζητημένες θεωρίες αλλά διότι αυτό είναι απαράβατος νόμος της φύσης όχι του Καρά και του κάθε φουκαρά...τετράχορδο 30 τμήματα-κόμματα πεντάχορδο πεντάχορδο 42 τμήματα-κόμματα στον Βαρύ λοιπόν έχουμε ΖΩ-ΓΑ (φυσικό)=38 τμήματα ενώ ΖΩ-ΓΑ (δίεση)=42 τμήματα δηλαδή τέλειο πεντάχορδο...πάντως μου έτυχε περίπτωση παλαιότερα να διαφωνώ από τηλεφώνου με έναν φίλο και όταν μετά από πολύ ώρα μου έκανε παράδειγμα για να ακούσω αυτό που πίστευε δεν πίστευα εγώ το τι άκουγα...έκανε ΓΑ δίεση και νόμιζε πως αυτό ήταν ΓΑ φυσικό! Να λοιπόν που χρειάζονται και όργανα ικανά για όλες αυτές τις περιπτώσεις (το λέγαν οι παλαιοί εξ άλλου). Το αναφέρω ως περίπτωση που είναι πολύ συνηθισμένη...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#55
Μα καλά ευλογημένε δεν έχεις ακούσει ποτέ για τα τετράχορδα και τα πεντάχορδα? τόσα και τόσα έχουν γραφτεί και όχι από εξεζητημένες θεωρίες αλλά διότι αυτό είναι απαράβατος νόμος της φύσης όχι του Καρά και του κάθε φουκαρά...τετράχορδο 30 τμήματα-κόμματα πεντάχορδο πεντάχορδο 42 τμήματα-κόμματα στον Βαρύ λοιπόν έχουμε ΖΩ-ΓΑ (φυσικό)=38 τμήματα ενώ ΖΩ-ΓΑ (δίεση)=42 τμήματα δηλαδή τέλειο πεντάχορδο...πάντως μου έτυχε περίπτωση παλαιότερα να διαφωνώ από τηλεφώνου με έναν φίλο και όταν μετά από πολύ ώρα μου έκανε παράδειγμα για να ακούσω αυτό που πίστευε δεν πίστευα εγώ το τι άκουγα...έκανε ΓΑ δίεση και νόμιζε πως αυτό ήταν ΓΑ φυσικό! Να λοιπόν που χρειάζονται και όργανα ικανά για όλες αυτές τις περιπτώσεις (το λέγαν οι παλαιοί εξ άλλου). Το αναφέρω ως περίπτωση που είναι πολύ συνηθισμένη...
Τελικά στα ψαλτικά, περί ορέξεως... κολοκυθόπιτα:D

Πάντως, ακούστηκαν πολλές (τουλάχιστον 5) απόψεις, εννοώ 5 μέλη. Μόνο ένας θεμελίωσε τους λόγους σε "νούμερα" και "ορολογία" ενώ άλλες απόψεις στηρίχθηκαν στο "ε, έτσι το μάθαμε". Τέλος πάντων, η θεωρία βγαίνει από την πράξη (ακουστική παράδοση αλλά ανόθευτη στο χρόνο) και η πράξη από τη θεωρία.

Αυτά. Απόψεις διαφορετικές θα υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο στηριγμένες, διάκριση να υπάρχει ώστε να διαλέγουμε αυτήν που ευσταθεί.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#56
Μα καλά ευλογημένε δεν έχεις ακούσει ποτέ για τα τετράχορδα και τα πεντάχορδα?
Φυσικά και ξέρουμε για τετράχορδα και πεντάχορδα... Έλα όμως που υπάρχει και η εξαίρεση [για να επιβεβαιώνει τον κανόνα]. Τον Καρά για διαφήμιση τον αναφέρεις; Το ξέρω ότι όλοι σχεδόν [θεωρητικοί και μη] κάνουν το Γα με δίεση. Όμως δεν είναι έτσι. Σε όλο το διατονικό γένος το Βου-Γα είναι 8 μόρια, γιατί εδώ πρέπει να το κάνουμε 12; Επειδή δυσκολευόμαστε να το εκτελέσουμε; Όχι, θα στρώσουμε τον πισινό μας, θα κάνουμε ατέλειωτες ώρες πρόβα στο σπίτι και θα το μάθουμε. Ποιός όμως λειτουργεί έτσι; Όλοι θέλουμε έτοιμα ηχητικά. Αμ, δεν νομίζω να τα βάλω, θα τα κρατήσω για τον εαυτό μου. Επαναλαμβάνω ότι έχω και ψαλτικά και των δημοτικών τραγουδιών ηχητικά μέλη σε βαρύ διατονικό που κάνω το Γα φυσικό. Όχι σε πρώτο ήχο, με Ζω ισοκράτημα. Άρα γίνεται.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#57
Φυσικά και ξέρουμε για τετράχορδα και πεντάχορδα... Έλα όμως που υπάρχει και η εξαίρεση [για να επιβεβαιώνει τον κανόνα]. Τον Καρά για διαφήμιση τον αναφέρεις; Το ξέρω ότι όλοι σχεδόν [θεωρητικοί και μη] κάνουν το Γα με δίεση. Όμως δεν είναι έτσι. Σε όλο το διατονικό γένος το Βου-Γα είναι 8 μόρια, γιατί εδώ πρέπει να το κάνουμε 12;
Λόγω τονικού κέντρου...μάλλον το ότι η ΒΑΣΗ του Βαρέως είναι ο ΖΩ και όχι ο ΝΗ η ΠΑ δεν σου λέει τίποτα...δεν πειράζει ας το αφήσουμε και αυτό...:rolleyes:

Επειδή δυσκολευόμαστε να το εκτελέσουμε; Όχι, θα στρώσουμε τον πισινό μας, θα κάνουμε ατέλειωτες ώρες πρόβα στο σπίτι και θα το μάθουμε. Ποιός όμως λειτουργεί έτσι;
Αυτή η σιγουριά σου πάντως στο ότι δεν το έχω δοκιμάσει με εντυπωσιάζει...πάντως δεν είναι το ότι δεν έχουμε στρώσει τον πισινό όπως αναφέρεις η ότι δεν το έχουμε προβαρισμένο...σαν να πήρες φόρα μου φαίνεται με αυτήν σου την διορατικότητα...:rolleyes:

Όλοι θέλουμε έτοιμα ηχητικά. Αμ, δεν νομίζω να τα βάλω, θα τα κρατήσω για τον εαυτό μου. Επαναλαμβάνω ότι έχω και ψαλτικά και των δημοτικών τραγουδιών ηχητικά μέλη σε βαρύ διατονικό που κάνω το Γα φυσικό. Όχι σε πρώτο ήχο, με Ζω ισοκράτημα. Άρα γίνεται.
Εγώ να δεις πόοοσα ηχητικά έχω...κοίτα εγώ πρότεινα κάτι (να μιλήσουμε με ηχογραφήσεις πλέον) μπας και βγάλουμε καμια άκρη το αν δεν θέλεις είναι άλλη ιστορία:rolleyes: όποτε θέλεις πες μου πάντως γιατί μετά από τόσα και τόσα πιστεύω πως μόνο έτσι θα καταλήξουμε κάπου...δεν γίνεται να τους βγάζουμε όλους λάθος επειδή εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τα αυτονόητα με συγχωρείς πολύ δηλαδή...
Κοίτα εγώ είπα ότι είχα να πω δεν μίλησα με αερολογίες και εκφράσεις τύπου "ότι δεν γνωρίζω σημαίνει ότι δεν υπάρχει"...στο σχολείο μας λέγαμε "πετάει ο γάϊδαρος?" και λέγαμε "πετάει, πετάει"...έτσι λοιπόν και εδώ αφού λοιπόν δεν μπορείς να καταλάβεις για ποιον λόγο δεν μπορεί στον Βαρύ να είναι ο ΓΑ με δίεση τι άλλο να σου πω...θα πω και εγώ "πετάει??? ουυυυυυ και στην Αμερική σε πάει".....
Να είσαι καλά λοιπόν ας αναλάβει κάποιος άλλος την σκυτάλη εγώ κουράστηκα να μιλάω με επιχειρήματα και να έρχεται να σου λέει κάποιος "δεν συμφωνώ γιατί δεν μου αρέσει έτσι..." ειλικρινά τζάμπα χάνω τον χρόνο μου...όταν λοιπόν αποφασίσεις να μιλήσουμε με ηχογραφήσεις (μιας που δεν σε "πείθουν" τα επιχειρήματα) τα ξαναλέμε...
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#58
...όταν λοιπόν αποφασίσεις να μιλήσουμε με ηχογραφήσεις (μιας που δεν σε "πείθουν" τα επιχειρήματα) τα ξαναλέμε...
Χρήστο (και λοιποί) δες και http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=13786&postcount=46 όπου ο Φιρφιρής εκτελεί τον Γα εν διέσει στην τετραφωνία του βαρέως. Στον πρώτο βέβαια στην θέση του (φυσικό)
 
#59
Περιμένω κάποιο σχόλιο σ' αυτά που έγραψα (εκτός από αυτά του Λεωνίδα που το χει πάρει πατριωτικά :D), για να κάνουμε έναν γόνιμο διάλογο και χωρίς εντάσεις!
Ευχαριστώ...
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#60
Αυτή η σιγουριά σου πάντως στο ότι δεν το έχω δοκιμάσει με εντυπωσιάζει...πάντως δεν είναι το ότι δεν έχουμε στρώσει τον πισινό όπως αναφέρεις η ότι δεν το έχουμε προβαρισμένο...σαν να πήρες φόρα μου φαίνεται με αυτήν σου την διορατικότητα...:rolleyes:

Κοίτα εγώ είπα ότι είχα να πω δεν μίλησα με αερολογίες και εκφράσεις τύπου "ότι δεν γνωρίζω σημαίνει ότι δεν υπάρχει"...στο σχολείο μας λέγαμε "πετάει ο γάϊδαρος?" και λέγαμε "πετάει, πετάει"...έτσι λοιπόν και εδώ αφού λοιπόν δεν μπορείς να καταλάβεις για ποιον λόγο δεν μπορεί στον Βαρύ να είναι ο ΓΑ με δίεση τι άλλο να σου πω...θα πω και εγώ "πετάει??? ουυυυυυ και στην Αμερική σε πάει"......
Αδελφέ Χρήστο, να 'σαι καλά. Το τι γέλιο έριξα μ' αυτά τα σχόλια σου δεν περιγράφεται... Χίλες φορές να 'σαι καλά. Θα βάλω αύριο μια ηχογράφηση. Μόνο έστι, ίσως βγάλουμε άκρη. Πάω να δω το δεύτερο ημίχρονο "Ολυμπιακός - Ανόρθωση".
 
Top