Βαΐων, μετά τόν Ν΄...ἐν πόλει τῆ ἁγία.. ἤ... ἐν πόλει Βηθανία...

Στο βιβλίο του Τριωδίου, που έχω στο Ψαλτήρι, στο ιδιόμελο μετά τον Ν΄ ψαλμό γράφεται: "Σήμερον ὁ Χριστός εἰσέρχεται ἐν πόλει Βηθανία...", ενώ σε "Μουσική Κυψέλη" Πέτρου Λαμπαδαρίου, "Σήμερον ... ἐν πόλει τῆ ἁγία...". Ποιο είναι το σωστό;
Σημειωτέον, ότι στο Δοξαστικό των αίνων αναφέρεται πάλι η πόλη Βηθανία, αλλά και το ... πρό ἕξ ἡμερῶν τοῦ Πάσχα... σωστά, ὅπως και στήν Αρχή του ιερού Ευαγγελίου, που αναγινώσκεται (Ιω. ΙΒ΄ 1-18). Όμως, στη συνέχεια και στο 12ο χωρίο (του Ευαγγελίου) αναφέρεται το γεγονός της θριαμβευτικής εισόδου... "τῆ ἐπαύριον ὄχλος πολύς...14ο... εὑρών ὁ Ἰησοῦς ὀνάριον ἐκάθισεν ἐπ' αὐτό...
Συγχωρέστε μου την απορία. Προσωπικά, πιστεύω ότι το της Κυψέλης είναι το σωστό.
 

AchilleasG

Ἀχιλλέας Γαντζός
Ὁ π. Κωνσταντῖνος Παπαγιάννης στὸ Σύστημα Τυπικοῦ στὴν ὕπ. 1237 ἀναφέρει ὅτι ἐσφαλμένως στὸ «Σήμερον ὁ Χριστὸς» ἔχουν «ἐν πόλει Βηθανία» τὰ ἔντυπα Τριώδια καὶ ἂντ΄αὐτοῦ προκρίνει τὸ «ἐν πόλει τὴ ἁγία». Καθὼς ὅπως ἀναφέρει χαρακτηριστικά, ὁ Χριστὸς δὲν εἰσῆλθε «ἐν πώλω καθήμενος» στὴν Βηθανία ἀλλὰ στὴν Ἱερουσαλήμ, ὅπως φαίνεται καὶ στὸ κατὰ Ἰωάννην ΙΒ στ.12.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
"Αγία Πόλις" ήταν και είναι στην συνείδηση των Ιουδαίων η Ιερουσαλήμ [από τότε].
[βλ. και "καὶ ἐπὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν τὴν τῶν πατέρων ἡμῶν Ἱερουσαλήμ"
(Δανιήλ γ΄ 28)]

άρα ο Χριστός εισερχόμενος στην Ιερουσαλήμ "εισέρχεται εν Πόλη τη Αγία" κι όχι

στη Βηθανία η οποία δεν χαρακτηριζόταν "Αγία" και δεν ήταν καν πόλη, αλλά

χωριό- προάστιο της Ιερουσαλήμ [από το οποίο ο Χριστός ξεκίνησε για τη

θριαμβευτική είσοδό Του]
 
Last edited:
Top