Βίντεο με γυναικεία ακούσματα

Magdalene

Μαγδαληνή Κουμπαρούλη
Ανάγνωση Μοναχής.

http://www.youtube.com/watch?v=itfRUunOpc4&feature=related

Το βίντεο το στέλνει ο Γεώργιος Μιχαλάκης σχολιάζοντας αρνητικά τον ερωτηματικό τρόπο που διαβάζει η Μοναχή, "σαν να αναρωτιέται συνεχώς".


Επίσης, τα επόμενα δύο βίντεο στα οποία αναγνωρίζει κάποια καλή προσπάθεια:

http://www.youtube.com/watch?v=ph2UjPT3GC4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ph2UjPT3GC4
 
Last edited:

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
Μήπως κάποιος έχει σε μουσικό κείμενο το "άξιον εστί" που ψάλλουν οι μοναχές στο βίντεο?
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Καμία προσωπική ένσταση για το ύφος του ψάλλειν, αλλά πολλές για την σύνθεση που εκτελεί. Χρωματικές δόσεις στο δεύτερο "Φωτίζου..." κ.α. Μα που τις βρίσκουν :confused:...

Τελικά Χρήστο εμένα μου φαίνεται, χωρίς να θέλω να απογοητεύσω τα κορίτσια μας, ότι η μουσική αυτή γράφτηκε για άντρες......
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μήπως κάποιος έχει σε μουσικό κείμενο το "άξιον εστί" που ψάλλουν οι μοναχές στο βίντεο?
Είναι του Ναυπλιώτη, το Άξιον εστί των λεγόμενων πατριαρχικών λειτουργικών.
 

vasilisgreek

Νέο μέλος
''Τελικά Χρήστο εμένα μου φαίνεται, χωρίς να θέλω να απογοητεύσω τα κορίτσια μας, ότι η μουσική αυτή γράφτηκε για άντρες...... ''

Με όλο το σεβασμό, αλλά διαφωνώ κάθετα! Η συγκεκριμένη ερμηνεία μου άρεσε. Δεύτερον, έχουμε όλοι ακούσει σε πολλές ενορίες πολύ μέτριες ερμηνείες από professional ψάλτες, οπότε λίγο αυθαίρετο το ότι αυτη η μουσική γράφτηκε για άντρες.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Δεύτερον, έχουμε όλοι ακούσει σε πολλές ενορίες πολύ μέτριες ερμηνείες από professional ψάλτες, οπότε λίγο αυθαίρετο το ότι αυτη η μουσική γράφτηκε για άντρες.

Το ότι έχουμε ακούσει τα συγκεκριμένα κομμάτια σε μέτριες εκτελέσεις από "professional" όπως τους αποκαλείς ψάλτες, σημαίνει ότι αυτή η μουσική δε φτιάχτηκε για άντρες; Συγχώρησέ με, αλλά μου φαίνεται κάπως αυθαίρετο το συμπέρασμα αυτό.
 

vasilisgreek

Νέο μέλος
''Το ότι έχουμε ακούσει τα συγκεκριμένα κομμάτια σε μέτριες εκτελέσεις από "professional" όπως τους αποκαλείς ψάλτες, σημαίνει ότι αυτή η μουσική δε φτιάχτηκε για άντρες; Συγχώρησέ με, αλλά μου φαίνεται κάπως αυθαίρετο το συμπέρασμα αυτό.''

Καταρχάς, να διευκρινήσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων ότι δεν είχα καμμια ειρωνική πρόθεση και ζητώ ταπεινά συγγνώμη αν δόθηκε τέτοια εντύπωση. To ''professional'' δεν είχε ειρωνικό τόνο, απλά έχω ακούσει επανηλειμμένως από γνώστες της βυζαντινής μουσικής ότι στην πράξη, γίνονται αρκετά λάθη σε διάφορες ερμηνείες σε ενορίες, ακόμα και από μη ερασιτέχνες, επαγγελματίες ψάλτες.

Από εκεί και πέρα ωστόσο, δεν θεωρώ αστείο το να λέμε ότι η μουσική αυτη φτιάχτηκε για άντρες, όχι για γυναίκες. Κατά πρώτον, αυτο ακούγεται σαν μια θεωρία υπεροχής του αντρικού φύλου, και με παραπέμπει σε ανατολίτικες δοξασίες ισλαμικών επιρροών, όπου η γυναίκα θεωρείται υποδεέστερη του άνδρα, ενώ απόσο ξέρω για μας θεολογικά τα δύο φύλα θεωρούνται ισότιμα και δεν γίνονται δεκτές θεωρίες που υπονοούν υποτίμηση της γυναίκας. Επειδή έχω ακούσει από άτομα ισλαμικού background να εκφέρουν ιδέες για την κατωτερότητα της γυναίκας (αντιμετώπιση της κόρης πολύ διαφορετικά απτον γιό, η απόκτηση κόρης όχι ιδιαίτερα επιθυμητή, ένα σωρό ιδέες υποτίμησης της γυναίκας) , παθαίνω shock όταν ακούω έστω και για αστείο θεωρίες που μου θυμίζουν αυτα που είχα ακούσει τότε...Ζητάω και πάλι συγγνώμη αν ακουστηκα ειρωνικός ή εριστικός.
 

vasilisgreek

Νέο μέλος
Συγκεκριμένα, είχα γνωρίσει απτη δουλειά μου μια κυρία ορθόδοξη (δεν ήταν της εκκλησίας) που παντρεύτηκε μουσουλμάνο. Ε, μου έλεγε ότι όταν έρχονταν οι φίλοι του άντρα της είχε ακούσει κάτι στιχομυθίες που απηχούσαν την απαξία και την υποτίμηση που έχουν για τις γυναίκες, οπότε παρακαλούσε να κάνει γιούς (και τελικά απέκτησε 2 αγόρια) διότι αν είχε κοριτσακια θα ήταν κρίμα και άδικο να μεγάλωναν σε περιβάλλον υποτίμησης από πλευράς πατέρα. Οπότε μετά από τέτοιο shock ούτε για αστείο δεν μπορώ να ακούω θεωρίες υπεροχής του ανδρικού φύλου.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητέ φίλε, καμία από τις θεωρίες υπεροχής που διατυπώσατε δεν υπάρχει στην εκτίμηση ότι γράφτηκε η μουσική αυτή για άντρες. Ο λόγος είναι απλός. Ο Θεός διανέμει στην εκκλησία Του ποικιλότροπα τα χαρίσματα με την άπειρη σοφία Του. Αν η μουσική αυτή είναι προορισμένη για άντρες (δεν το λέω αυτό εγώ, λέω αν), τότε άλλο αντίστοιχο διακόνημα ή λειτούργημα υπάρχει και για τις γυναίκες. Το κάθε τι εκεί που ταιριάζει και όλα μαζί προς δόξαν του Θεού. Τέτοια δεν υπάρχουν στο Ισλάμ.

υγ Ωστόσο, να πω ότι και μένα μου άρεσε πάρα πολύ το Άξιον εστί. Δεν είναι πατριαρχικό ύφος, είναι όμως κατανυκτικό...
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ωραία τα γράφεις Γιώργο.Θέλω μόνο να προσθέσω ότι εγώ με αυτό που έγραψα δεν υποτιμώ την γυναίκα απλά κάνω μια υποκειμενική διαπίστωση η οποία στην ουσία της λέει, ότι όσο καλά και αν ψάλλει μια γυναίκα η βυζαντινή μουσική ακούγεται πιο καλά απο ανδρικές φωνές που ψάλλουν εξίσου καλά.Αυτό δικαιολογείται γιατί οι μουσουργοί έγραφαν τότε για αντρικες φωνές μια που γυναίκες ψάλτριες δεν υπήρχαν.Κανείς φίλε μου -δεν ξέρω το ονομά σου-δεν σε κατηγόρησε για ειρωνική διάθεση-όμως μακρυά απο μας η διάθεση για υποβάθμιση της γυναίκας εξ αυτού του λόγου.Δηλαδή η εκκλησία υποβαθμίζει τις γυναίκες για παράδειγμα, επειδή δεν τις κάνει ιερείς;Οχι βέβαια ,έτσι και αυτό που λέμε είναι θέμα παράδοσης η αν θές προσωπικής μου εκτίμησης, μέχρι εκεί όμως γιατί έχω και ιδιαίτερη αδυναμία στην γυναίκα και στην προσφορά της και στην κοινωνία και στην εκκλησία.Μόνο οι γυναίκες αν τις αφήσουμε μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.Ευχαριστώ
 

Vetoul_ion

Ιωάννα Βετουλάκη Βλάχου
... δεν υποτιμώ την γυναίκα απλά κάνω μια υποκειμενική διαπίστωση η οποία στην ουσία της λέει, ότι όσο καλά και αν ψάλλει μια γυναίκα η βυζαντινή μουσική ακούγεται πιο καλά απο ανδρικές φωνές που ψάλλουν εξίσου καλά...

Χριστός Ανέστη.

Συμφωνώ απόλυτα κ.Αντώνη με αυτή σας την άποψη.
Άλλωστε είναι γελοίο να μιλάμε για υποβάθμιση της γυναίκας στην ορθόδοξη εκκλησία.

Ίσοι είμαστε, ίδιοι δεν είμαστε και εκεί είναι κατά την ταπεινή μου άποψη όλη η ομορφιά.

ΥΓ. Ωραία η καλογριά,μ' άρεσαι, αν και με χάλασε ολίγον tu το ισοκράτημα... :rolleyes:
 

vasilisgreek

Νέο μέλος
Είχα ακούσει σε συνέντευξη τον γνωστό ψάλτη Περιστέρη, όχι πολύ καιρό πριν πεθάνει, είχε πει ότι ότι είχε σχολιαστεί γιατί είχε βάλει και γυναίκες στη χορωδια του, και είπε ότι πήρε αυτην την απόφαση γιατί θεωρεί πολύ σημαντική τη γυναικεία φωνή στη βυζαντινή μουσική. Παρόλο που δεν είμαι fan των μικτών χορωδιών, θεωρώ ότι για να το λέει αυτό κάτι ξέρει.
Παρεπιμπτόντως, επειδή αναφέρθηκε ότι όταν γράφτηκε η βυζαντινή μουσική δεν υπήρχαν ψάλτριες άρα γράφτηκε για αντρικές φωνές, έχω διαβάσει σε πολλές διαφορετικές πηγές ότι η βυζαντινή μουσική έχει ρίζες στην αρχαιά ελληνική μουσική και αποτελεί συνέχειά της. Στην αρχαία ελλάδα ασχολούνταν και γυναίκες με τη μουσική (ιέρειες, αυλητρίδες, λυρίστριες, κιθαριστρίδες). Επομένως δεν ξέρω κατά πόσον τεκμηριώνεται ότι η βυζαντινή μουσική δεν είναι γραμμένη για γυναίκες.
 
P

PANROUST

Guest
Τελικά Χρήστο εμένα μου φαίνεται, χωρίς να θέλω να απογοητεύσω τα κορίτσια μας, ότι η μουσική αυτή γράφτηκε για άντρες......
Γράφτηκε πρώτα για τους Έλληνες μετά για τους άντρες και μετά για τις γυναίκες.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Γεννήθηκε απο τους Ελληνες,καθαρίστηκε απο τους πατέρες της εκκλησίας και προσφέρθηκε στους χριστιανούς (αντρες και γυναίκες)εκτελούμενη κυρίως απο άντρες και διαμορφώνοντας στο αυτί μας ανάλογο άκουσμα.Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε;Αυτό θέλω να πω και τίποτε άλλο.Ευχαριστώ
 

vasilisgreek

Νέο μέλος
Ο λαός λέει ''περι ορέξεως ουδείς λόγος'', ο καθένας δικαιούται την προσωπική του εκτίμηση για το κάθε τι οπότε δεν υπάρχει λόγος αντιπαράθεσης.
 
Top