[Ερώτηση] Α' παθητικός

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
https://www.youtube.com/watch?v=lkU2G9pGriw
Στο παραπανω βιντεο, εκτος των αλλων, μαθαινουμε απο τον κ. Παιβανά (7:41) πως ο Αρχων Στανιτσας δεν ηθελε αρχικα να του διδαξει τον παθητικο (σαμπαχ), κ' τελικα μετα απο καποια χρονια δεχτηκε, διοτι οπως ελεγε αυτο ειναι Τουρκικο "κατασκευασμα" και ως εκ τουτου δεν θα πρεπει να ψαλλονται υμνοι με αυτη τη μελωδικη επενδυση στους Ι. Ναους. Εαν θυμαμαι καλα ειχα διαβασει καπου εδω στο φορουμ την απορια καποιου μελους για το αν ο Αρχων εψαλλε ποτε το δυναμις του Πριγγου σε σαμπαχ, ισως η απαντηση βρισκεται στο βιντεο αυτο. Τελικα ο παθητικος (Σαμπάχ) ειναι καθαρα επιρροη απο την εξωτερικη μουσικη κ' μαλιστα αυτη των Τουρκων, οπως ισχυριζοταν ο Αρχων συμφωνα παντα με τη μαρτυρια του κ. Παιβανα, μηπως η αληθεια βρισκεται καπου στη μεση? Κ' αν ισχύει το πρωτο, ειναι σωστο εμεις να τον ψαλλουμε?
Ευχαριστω.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Τελικα ο παθητικος (Σαμπάχ) ειναι καθαρα επιρροη απο την εξωτερικη μουσικη κ' μαλιστα αυτη των Τουρκων, οπως ισχυριζοταν ο Αρχων συμφωνα παντα με τη μαρτυρια του κ. Παιβανα, μηπως η αληθεια βρισκεται καπου στη μεση? Κ' αν ισχύει το πρωτο, ειναι σωστο εμεις να τον ψαλλουμε?
Ευχαριστω.

Αν κάποιος θέλει να γνωρίζει ποια είναι η αρχαία Ελληνική μουσική να βάλει να ακούσει τουρκική μουσική μακάμια και μανέδες. Όλα τα περί τουρικικής επίδρασης που μας έχουν πιπιλίσει το μυαλό εδώ και 200 χρόνια τα "φωτισμένα έθνη της δύσης" είναι απλά μπούρδες. Όσο πιο τούρκικο ακούγεται ένα άκουσμα τόσο πιο Ελληνικό είναι. Έχω αποδείξει ότι το αρμονικό σύστημα της αρχαίας Ελληνικής μουσικής είναι ίδιο και απαράλλαχτο με την λεγόμενη Βυζαντινή μουσική και την Αραβική και την Τουρκική μουσική, όλη την μουσική της Ανατολής. Πρόκειται για την ίδια μουσική. Προσοχή επαναλαμβάνω, δεν προέρχεται η Βυζαντινή από την αρχαία Ελληνική, ΕΙΝΑΙ η Αρχαία Ελληνική μουσική η Βυζαντινή και κακώς της έχουν δώσει άλλο όνομα.
Ο Στανίτσας όπως όλος ο κόσμος έψαλλαν σωστά ρωμαίικα, δηλαδή Ελληνικά, δηλαδή Τούρκικα. Τους έπεισαν όμως και αυτούς ότι έχουμε επηρεαστεί από τους Τούρκους.. και αφού δεν είχαν ασχοληθεί με την θεωρητική έρευνα της μουσικής αναπαρήγαγαν πολλά τέτοια ψέματα τα οποία όπως είπα είχαν αφετηρία τους μεγάλους "Ευρωπαίους διαφωτιστές"

είναι σωστό να το ψάλλουμε το σαμπάχ εκεί που υπάρχει γιατί αλλιώς δεν γνωρίζουμε μουσική.
Όταν όμως το ψάλλουμε το σαμπάχ εκεί που δεν υπάρχει πάλι δεν γνωρίζουμε μουσική, λχ όσοι ψάλλουν το κάθισμα "Τον Τάφον σου Σωτήρ" έτσι σφάλλουν
Το γιατί το έχουμε πει πολλές φορές, ανατρέξτε σε παλαιότερα θέματα και στο blog μου και διαβάστε ή επικοινωνήστε μαζί μου αν δυσκολεύεστε.
 
Top