Αστερης-Χαριατιδης : Κυριακη 5-7-2009 Ηχος Γος Μερος Αον

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#1
Αγαπητοι Φιλοι
Κατοπιν ''διαταγης'' (παρακλησεως) του αγαπητου φιλου Παναγιωτη Τζανακου ,
πρωτοψαλτη του Ιερου Μητροπολιτικου Ναου Ευαγγελιστριας Σπαρτης και εκλεκτου μελους του ''Ψαλτολογιον'' , ανεβαζω την ακολουθια της Κυριακης της 5-7-2009 (ηχος Γος) , οπως αυτη ετελεσθη στον Πανσεπτο Πατριαρχικο Ναο Του Αγιου Γεωργιου στο Φαναρι της Κωνσταντινουπολης .
Συνιερουργουν ο Παναγιωτατος Οικουμενικος Πατριαρχης κ. Βαρθολομαιος και ο Μακαριωτατος Πατριαρχης Μοσχας και πασων των Ρωσσιων κ. Κυριλλος .
Ψαλλουν ο Αρχων Πρωτοψαλτης Της Μ.Ε. Λεωνιδας Αστερης και ο Αρχων Λαμπαδαριος της Μ.Ε. Ιωαννης Χαριατιδης . Στο δεξιο αναλογιο και ο Αρχων Βος Δομεστικος της Μ.Ε. Στελιος Φλοικος (λεει τον Αποστολο) .
Συμετεχουν πλειαδα Αρχιερεων , Αρχιμανδριτων , Πρεσβυτερων & Διακονων και του κλιματος του Οικουμενικου Πατριαρχειου και του κλιματος του Πατριαρχειου Μοσχας (Ρωσσιας) . Γινεται και χειροτονια διακονου εις πρεσβυτερο .

Η ηχογραφηση ειναι προσφορα στο ''Ψαλτολογιον'' (ιδιαιτερως αφιερωμενη στον κ. Παναγιωτη Τζανακο) του εκλεκτου μελους του συλλεκτη-ιατρου Μανωλη Χναρακη και δικη μου .

Λογω του μεγαλου ογκου της ολης ακολουθιας , την ανεβαζω συμπιεσμενη .

Καλη Ακροαση .

ΥΓ : Στον τιτλο του μηνυματος γραφω Μερος Αον . Αυτο γιατι σκοπευα να την ανεβασω την ακολουθια σε δυο μηνυματα . Τελικα την ανεβασα σε ενα οποτε το Μερος Αον δεν ισχυει . Ευχαριστω .
 

Attachments

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#5
Κυρ-Βαγγέλη την ταχυδρομική μου διεύθυνση νομίζω πως την έχετε. Στείλτε το μου να το κάνω εγώ.
 
P

ptz

Guest
#6
-Ευάγγελε σε ευχαριστώ γιά το ανέβασμα της ακολουθίας.Ξέρεις ότι παρακολουθώ τα ψαλτικά δρώμενα του Πατριαρχείου,ειδικά με τον σημερινό Αρχ.Πρωτοψάλτη.Μάλιστα όταν πρωτοείχε αναλάβει καθήκοντα,μετά την πρώτη του Μ.Εβδομάδα,του ειχα στείλει επιστολή,την οποία είχε δώσει και είχε δημοσιευθεί αυτούσια στην εφημεριδα Ελευθεροτυπία,που του είχε πάρει συνέντευξη τότε.Τον σημερινό Αρχ.Πρωτοψάλτη τον εκτιμώ ιδιαίτερα επειδή κατ΄αρχήν είναι ένας ολοκληρωμένος ΜΟΥΣΙΚΟΣ.Και αυτό είναι και προσόν για κάθε ψάλτη και ειδικά στην θέση που είναι.Δεν είμαι σε θέση ούτε και θέλω να τον κρίνω ως ψάλτη-εκτελεστή.Ούτε και διανοούμαι σύγκριση με προκατόχους του.Αναφέρομαι μόνο ως προς τις επιλογές των μαθημάτων που ψάλλει.Θετικώτατο και βασικό για την περίοπτη και ιστορική αυτή θέση,είναι το ότι,τις περισσότερες φορές-ειδικά στα χερουβικά-επιλέγει κλασσικά, παλαιών Διδασκάλων,κάτι που δεν έκαναν οι άμεσα προκάτοχοί του.Επίσης και στα σύντομα μέλη συνήθως οι επιλογές του είναι κλασσικές.Το αρνητικό είναι ότι μερικές φορές κάποιοι ιδιαίτεροι τονισμοί του σε στίχους,στιχηρά και στις σύντομες δοξολογίες-ίσως επιθυμώντας να τονίσει κατ΄έννοιαν,ξενίζει για το στασίδι που είναι.Επίσης και η ανάλυση που κάνει στο μαθημα ''Τον Δεσπότην'' ξενίζει.Τώρα απο την ακολουθία της Κυριακής 5=7=2009 θα ήθελα να μου διευκρινήσει κάποιος από που είπε το Δ Εωθινόν,που ειδικά η έναρξή του ''Ορθρος ην βαθύς''ήταν πρωτάκουστη.Ειδικά γιά Πάνσεπτο.Και στο Αγαπήσω Σε κάπου λοξοδρόμησαν και έφυγαν δύο τουλάχιστον φωνές.Γενικά είναι ευχής έργον που το πρώτο στασίδι της Ορθοδοξίας,παρά την αποδεκατισμένη και χειμαζόμενη ομογένεια της Πόλης κρατάει.Π.ΤΖ
 

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#7
Καλησπέρα.

Εκείνη την Κυριακή ήμουν στην Κωνσταντινούπολη με την οικογένειά μου.

Επειδή εκκλησιάστηκα στον Πατριαρχικό Ναό, ο Άρχων στον Όρθρο τα έψαλε όλα χωρίς μουσικό κείμενο. Στην Θεία Λειτουργία, έψαλλε το Χερουβικό του Θ. Φωκαέως σε ήχο γ', "Αγαπήσω σε" από μουσικό χειρόγραφο και "Λειτουργικά" του Κ. Πρίγγου (έχω πάρα πολύ φωτογραφικό υλικό).

Μ' εντυπωσίασε η ηρεμία και η άνεση με την οποία απέδιδε τα ψαλλόμενα. Όμως, παρόλο που υπήρχαν τόσα άτομα στα πατριαρχικά αναλόγια, μόνον ο Αστέρης ακουγόταν, κανείς άλλος. Για το αριστερό αναλόγιο, δεν γνωρίζω πως ακουγόταν από την τηλεόραση, μέσα από τον ναό όμως το άκουσμα ήταν απαίσιο.

Με στεναχώρησε η μεγάλη αταξία και ο θόρυβος που επικρατούσε μέσα στο Πατριαρχικό Ναό, σε σημείο που κάποιες φορές διέκοπτε ο Άρχων την ψαλμώδηση για να κάνει συστάσεις.

Συμμετέχοντας στην μεγαλειώδη ακολουθία (08:00 - 13:00), σκέφθηκα:

"Οι τα χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες", άδοντες και ψάλλοντες τη καρδία ημών τω Κυρίω.

"Πάσαν την βιοτικήν αποθώμεθα μέριμναν", Όλα τούτα μαζί ατενίζοντας το αιώνιο πρόσωπο.

Δορυφορούντες, ως τότε, στο Ναό της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.

Είδα και ξέρω.

Με το νου πάντοτε εκεί...... στην Πόλιν και την ελπίδα στην Άνω Ιερουσαλήμ.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#8
Όμως, παρόλο που υπήρχαν τόσα άτομα στα πατριαρχικά αναλόγια, μόνον ο Αστέρης ακουγόταν, κανείς άλλος.
Αυτή είναι η πράξη των εκκλησιαστικών "χορών" τουλάχιστον στους κάτω χρόνους. (παλαιότερα τώρα...αλλουνού παπά...)

Όλοι οι διακονούντες σ' ένα ψαλτήρι έκαναν "υπακοή" στον πρώτο. Είτε Πρωτοψάλτη είτε Λαμπαδάριο.

Γι αυτό κι ο δομέστιχος κι οι παραδομέστιχοι κι όποιοι τέλος πάντως συμψάλλουν, οφείλουν να κάνουν την φωνή τους να είναι "ένα" με την φωνή του πρώτου και να μην "προεξέχουν" πουθενά. Να ακούγονται ως μία φωνή η οποία μάλιστα έχει ακόμα και το ηχόχρωμα και όλα τα στοιχεία του πρώτου! (να γιατί έμοιαζαν πολύ οι δομέστιχοι στους πρωτοψάλτες-κι οι μαθητές στους δασκάλους-ακόμα και στην φωνή)

Όσοι έχουν θητεύσει ως δομέστιχοι σε παραδοσιακούς ψάλτες θα καταλάβουν ευκολότερα τι εννοώ...

Οπότε μην σας φαίνεται παράξενο που ακουγόταν μόνο "μια" φωνή. Αυτό έπρεπε να ακουστεί. Κι ας έψαλλαν πολλοί. (εκτός και έψαλλε μόνο ένας οπότε μιλάμε για άλλο πράγμα μετά...)

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
Καμία σχέση με την Ελλάδα που αμα βρεθούμε πάνω από 2 ψάλτες στο ίδιο αναλόγιο κοιτάμε ποιός φωνάζει πιο δυνατά για να ξεχωρίσει...
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#9
-Ευάγγελε σε ευχαριστώ γιά το ανέβασμα της ακολουθίας.Ξέρεις ότι παρακολουθώ τα ψαλτικά δρώμενα του Πατριαρχείου,ειδικά με τον σημερινό Αρχ.Πρωτοψάλτη.Μάλιστα όταν πρωτοείχε αναλάβει καθήκοντα,μετά την πρώτη του Μ.Εβδομάδα,του ειχα στείλει επιστολή,την οποία είχε δώσει και είχε δημοσιευθεί αυτούσια στην εφημεριδα Ελευθεροτυπία,που του είχε πάρει συνέντευξη τότε.Τον σημερινό Αρχ.Πρωτοψάλτη τον εκτιμώ ιδιαίτερα επειδή κατ΄αρχήν είναι ένας ολοκληρωμένος ΜΟΥΣΙΚΟΣ.Και αυτό είναι και προσόν για κάθε ψάλτη και ειδικά στην θέση που είναι.Δεν είμαι σε θέση ούτε και θέλω να τον κρίνω ως ψάλτη-εκτελεστή.Ούτε και διανοούμαι σύγκριση με προκατόχους του.Αναφέρομαι μόνο ως προς τις επιλογές των μαθημάτων που ψάλλει.Θετικώτατο και βασικό για την περίοπτη και ιστορική αυτή θέση,είναι το ότι,τις περισσότερες φορές-ειδικά στα χερουβικά-επιλέγει κλασσικά, παλαιών Διδασκάλων,κάτι που δεν έκαναν οι άμεσα προκάτοχοί του.Επίσης και στα σύντομα μέλη συνήθως οι επιλογές του είναι κλασσικές.Το αρνητικό είναι ότι μερικές φορές κάποιοι ιδιαίτεροι τονισμοί του σε στίχους,στιχηρά και στις σύντομες δοξολογίες-ίσως επιθυμώντας να τονίσει κατ΄έννοιαν,ξενίζει για το στασίδι που είναι.Επίσης και η ανάλυση που κάνει στο μαθημα ''Τον Δεσπότην'' ξενίζει.Τώρα απο την ακολουθία της Κυριακής 5=7=2009 θα ήθελα να μου διευκρινήσει κάποιος από που είπε το Δ Εωθινόν,που ειδικά η έναρξή του ''Ορθρος ην βαθύς''ήταν πρωτάκουστη.Ειδικά γιά Πάνσεπτο.Και στο Αγαπήσω Σε κάπου λοξοδρόμησαν και έφυγαν δύο τουλάχιστον φωνές.Γενικά είναι ευχής έργον που το πρώτο στασίδι της Ορθοδοξίας,παρά την αποδεκατισμένη και χειμαζόμενη ομογένεια της Πόλης κρατάει.Π.ΤΖ
Και μετα αναρωτιομαστε για το πως παιρνουν "αερα" οι μη Πατριαρχικοι (καραικοι κλπ.....) .:eek::eek::eek:
 

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#11
Καλημέρα.

Είχα σκοπό να μην απομυθοποιήσω τα πράγματα που κι εγώ διατηρούσα μέσα μου.

Δυστυχώς όμως, θα αναφέρω τούτο:

Αν νομίζετε ότι ακούγονται σαν μία φωνή, "πλανάσθε πλάνην οικτράν". Για "μπούγιο" είχαν μαζευτεί. Τα στόματα άνοιγαν είτε για αναπνοή είτε για χασμούρημα. Ούτε ένας δεν έψαλλε. Μόνον όταν ο Φλοίκος απήγγειλε το αποστολικό ανάγνωμα. Ήμουν σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 50 εκατοστών.

Όπως συχνά μου έλεγε και ο μακαριστός δάσκαλός μου, Κωνσταντίνος Καλλίνικος, καθηγητής της ερμηνευτικής στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης, "Ο Πατριαρχικός Ναός ανέδειξε μόνο πρωτοψάλτες και όχι χορούς ψαλτών. Οι πατριαρχικοί χοροί ψαλτών ήταν για τους τύπους. Αν αναζητάς χορωδιακό άκουσμα στρέψε το βλέμα σου στο Άγιον Όρος που η προσευχή μετατρέπεται σε ψαλμωδία".

Αγαπητοί συνάδελφοι, τα πράγματα δεν είναι όπως τα νομίζουμε ή τουλάχιστον όπως τα γνωρίζαμε. Αν συζητήσετε με τους Ελληνες της Κωνσταντινούπολης θα καταλάβετε τι εννοώ.

Γι' αυτό τον λόγο και έκλεισα το αρχικό μύνημα μου με την φράση "είδα και ξέρω".
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#12
Είχα σκοπό να μην απομυθοποιήσω τα πράγματα που κι εγώ διατηρούσα μέσα μου.

[...]

Γι' αυτό τον λόγο και έκλεισα το αρχικό μύνημα μου με την φράση "είδα και ξέρω".
Δεν θέλω ν' αμφισβητήσω αυτό που είδατε (δεν το έχω δει άλλωστε το video ακόμα). Αν προσέξατε έγραψα κι αυτό προς το τέλος:
Οπότε μην σας φαίνεται παράξενο που ακουγόταν μόνο "μια" φωνή. Αυτό έπρεπε να ακουστεί. Κι ας έψαλλαν πολλοί. (εκτός και έψαλλε μόνο ένας οπότε μιλάμε για άλλο πράγμα μετά...)
Εγώ περιέγραψα ποια ήταν (τουλάχιστον στους κάτω χρόνους) η πράξη των χορών (πατριαρχικών ή μη) όσον αφορά την "μια φωνή".

Το τι είδατε εσείς είναι σεβαστό και νομίζω ότι θα φανεί κι από το video όταν με το καλό ανέβει. Αυτό όμως δεν αναιρεί τα παραπάνω. Υπάρχουν άλλωστε κι άλλες ηχογραφήσεις (και video) των ίδιων πατριαρχικών χορών, οι οποίες δείχνουν και το αντίθετο (όχι μόνο το αντίθετο όμως...) από αυτό που περιγράψατε.

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
Το ότι στο Άγ.Όρος έχουμε "χορωδιακό άκουσμα" (και τι είδους χορωδιακό) είναι κάτι που θέλει αρκετή συζήτηση, αφού ακόμα κι εκεί, ενώ όντως ψάλλουν από χορού, ο καθένας λέει τα δικά του κι ακούγεται και προεξάρχει ο έχων την πιο δυνατή φωνή κι όχι ο κατα τεκμήριο καλύτερος...:wink:
 

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
#13
Αγαπητέ Βασίλη.

Η επαγγελματική μου θέση και εμπειρία (εργάζομαι σε μία από τις μεγαλύτερες αγγλικές τουριστικές επιχειρήσεις του πλανήτη) με δίδαξε να ακούω πριν απαντώ. Κι εσύ, με τα εύστοχά σχόλιά σου, αξίζει να σε ακούμε.

Καλό είναι όλοι μας να ψάλλουμε προσευχόμενοι ώστε:

"Οι τα χερουβείμ μυστικώς εικονίζοντες", άδοντες και ψάλλοντες τη καρδία ημών τω Κυρίω.

"Πάσαν την βιοτικήν αποθώμεθα μέριμναν", Όλα τούτα μαζί ατενίζοντας το αιώνιο πρόσωπο.

Δορυφορούντες, ως τότε, στο Ναό της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας.

Με το νου πάντοτε εκεί...... στην Πόλιν και την ελπίδα στην Άνω Ιερουσαλήμ.

Ο Θεός ας μας δίνει δύναμη να ασματομελοδούμε τα μεγαλεία του με προσευχή, νηστεία, ταπεινότητα και σύνεση.

Να 'σαι πάντα καλά.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#14
Ετυχε και γω να παρακολουθήσω απο την τηλεόραση όλη την ακολουθία μιας που είχα άδεια.Κακά τα ψέμματα πατριαρχικοί χοροί δεν υπάρχουν.Υπάρχουν μόνο μερικοί που ανεβαίνουν για να μην φαίνεται άδειο το δεξιό αναλόγιο.Ο Αστέρης έψαλλε με ωραίες θέσεις και όσον αφορά το εωθινό χρησιμοποιήσε την μουσική έκφραση του Πέτρου, βάζοντας και την δική του σφραγίδα, χωρίς όμως το ψαλσιμό του να έχει παλμό και αυτό σε συνδυασμό με την μονοφωνία κούραζε.Ο αριστερός χορός ναι ήταν πιό πολυφωνικός(ακουγονταν 2-3) και πιό χρονικός και μου άρεσε αναλογιζόμενος και την ηλικία του άρχοντα αλλά και τις γνώσεις του.Η χασμωδία σε μερικές στιγμές δεν με ενόχλησε. Η ανησυχία γενικώς μέσα στον ναό και ακούστηκε και μεταδόθηκε και σε μας τους τηλεθεατές.Εγώ προσωπικά πήρα αρκετά καλά απο την τηλεθέαση αφήνοντας στην άκρη τα αρνητικά
 
Last edited:
P

ptz

Guest
#15
-Επειδή το υπ αριθ.-6- μήνυμά μου έγινε αφορμή για να διατυπωθούν διάφορα σχόλια[χρήσιμα],θα ήθελα να κάνω μερικές διευκρινήσεις.Εγώ θετικά αντιμετωπίζω την όλη σημερινή κατάσταση των Πατριαρχικών χορών,επειδή αντιλαμβάνομαι το τι συνθήκες βιώνουν.Γιά δε το θέμα των χορών,ακουστε και την Κασσιανή από το Πατριαρχείο με τον κυρ Θ.Στανίτσα,ως Λαμπαδάριο-που έχει ανέβει στο ψαλτολόγιο-να δείτε ότι τη λέει εντελώς μόνος του,τότε που υπήρχε ακόμη ανθηρή ομογένεια.Ποτέ οι Πατριαρχικοί δεν έδιναν ιδιαίτερη βαρύτητα στην συγκρότηση χορωδιών κατά την τέλεση των συνήθων ακολουθιών,εκτός ωρισμένων εξαιρετικών περιπτώσεων,που και ήξεραν και εφτιαχναν άψογες χορωδίες.Προς τούτο ανεβάζω στίχους από την Δοξολογία Χουρμουζίου,που έψαλλαν εντος του Πανσέπτου κατα την επίσκεψη των τότε Βασιλέων[1952].Αυτό το οποίο ήθελα να τονίσω είναι οι επιλογές των μελών.Και οι τέσσερις μεγάλοι προκάτοχοι του σημερινού Πρωτοψάλτου,από τα όποια ηχητικά έχουμε απο Πάνσεπτο,τουλάχιστον στα περισσότερα μέλη επιλέγουν συγκεκριμένα,με συγκεκριμένη χρονική αγωγή.Ακούστε π.χ ένα στιχηρό ή Δοξαστικό Μ.Εβδομάδος.Ολοι λένε το ίδιο.Με προσωπική βέβαια σφραγίδα.Και αυτή η αλυσίδα ΔΕΝ πρέπει να σπάσει.Και ο σημερινός κατά βάσιν συνεχίζει αυτή την παράδοση.Και τον τιμά που παπαδικά συνήθως επιλέγει επώνυμα μέλη.Ομως μερικές φορές κάποιες επιλογές του ξενίζουν.Κάτι που με Εκκλησιάρχη και Σόμπαση δεν θα έκανε.Τι πάει να πεί κατ έκφραση Πέτρου το Δ εωθινόν όταν είναι αλλαγμένη η γραμμή? Αλλο ανάλυση άλλο προσωπική εκτέλεση και αλλο αλλαγή γραμμής.Οι απαιτήσεις ολων μας από τον σημερινό Πρωτοψάλτη είναι πολλές,γιατί φέρει όλο το βάρος των προκατόχων του,αλλά και επειδή είναι ολοκληρωμένος μουσικός.Και κάτι τελευταίο γιά τα σημερινά ψαλτικά δρώμενα του Πατριαρχείου.Ο σημερινός Πατριάρχης είναι πολύ πιό συνεργάσιμος από τον μακαριστό Αθηναγόρα.Δεν φαντάζεσθε τι τράβηξαν Πρίγγος και Στανίτσας,ως προς την επιλογή μελών.Αλλά κράτησαν.Π.ΤΖ
 

Attachments

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#16
Μάλιστα δηλ ο Πέτρος ο Εφέσιος που δεν χρησιμοποιεί τις γραμμές του Ιωάννη πχ στο δ εωθινό για ευνόητους λόγους, κάνει προσωπική εκτέλεση η μήπως αλλαγή γραμμής;Τι συμβαίνει λιοπόν; γιατί η στραβός είναι ο γυαλός η στραβά αρμενίζουμε
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#17
Ετυχε και γω να παρακολουθήσω απο την τηλεόραση όλη την ακολουθία μιας που είχα άδεια.Κακά τα ψέμματα πατριαρχικοί χοροί δεν υπάρχουν.Υπάρχουν μόνο μερικοί που ανεβαίνουν για να μην φαίνεται άδειο το δεξιό αναλόγιο.Ο Αστέρης έψαλλε με ωραίες θέσεις και όσον αφορά το εωθινό χρησιμοποιήσε την μουσική έκφραση του Πέτρου, βάζοντας και την δική του σφραγίδα,
χωρίς όμως το ψαλσιμό του να έχει παλμό και αυτό σε συνδυασμό με την μονοφωνία κούραζε
.Ο αριστερός χορός ναι ήταν πιό πολυφωνικός(ακουγονταν 2-3) και πιό χρονικός και μου άρεσε αναλογιζόμενος και την ηλικία του άρχοντα αλλά και τις γνώσεις του.Η χασμωδία σε μερικές στιγμές δεν με ενόχλησε. Η ανησυχία γενικώς μέσα στον ναό και ακούστηκε και μεταδόθηκε και σε μας τους τηλεθεατές.Εγώ προσωπικά πήρα αρκετά καλά απο την τηλεθέαση αφήνοντας στην άκρη τα αρνητικά



Με ολο το σεβασμο κ.Αντωνη με εκπληξατε δυσαρεστα .:(:(:(
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#18
Συγχωρεστε με ,αλλα κατα τη γνωμη μου ειναι το λιγοτερο απαραδεκτη η ολη κριτικη που εγινε στον ΑΡΧΟΝΤΑ με αφορμη τα συγκεκριμενα ακουσματα.Ο κυρ- Λεωνιδας Αστερης οπως πολυ χαρακτηριστικα λεγει ο κ.Μαρατσωλας διαπρεπει σημερα στον Πανσεπτο Πατριαρχικο Ναο ! Προσοχη λοιπον ! Σεβασμο στον θεματοφυλακα ΑΣΤΕΡΗ !!!
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#19
Κύριε Βασίλη,λυπάμαι που σας δυσαρέστησα, αλλά είπα αυτο που εγώ διαπίστωσα και το είπα ελεύθερα γιατί δεν έχω πρόθεση ούτε θεσμούς να θίξω ούτε πρόσωπα να υποβαθμίσω.Ο Αρχοντας είναι μεγάλη ευεργεσία του Θεού για το Πατριαρχείο μας, αλλά δεν παύει και αυτός όπως και όλοι μας, να έχει τις ατελειές του στις οποίες εγώ δεν δίνω μεγάλη βαρύτητα απλά μια επισήμανση έκανα και στην οποία μπορεί να έκανα και λάθος, μια που εγώ είμαι μαθητής μπροστά του.Πάντα Γειά
 
#20
Προς τούτο ανεβάζω στίχους από την Δοξολογία Χουρμουζίου,που έψαλλαν εντος του Πανσέπτου κατα την επίσκεψη των τότε Βασιλέων[1952].

Κύριε Τζανάκο, υπάρχει ολόκληρη η ηχογράφηση; Θα σας ήμαστε ευγνώμονες εάν την ανεβάζατε.
 
Top