[Ψάχνω] Ασκήσεις αρχαρίων

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Εχει κανείς στο Αρχείο του τα πολύ αρχικά μαθήματα ΒΜ? Χαρακτήρες ποσοτητος, ποιοτητος, χρονου, κ.τ.λ.
Τα πολύ απλα...να μην καθομαι και κανω τωρα....μηπως υπάρχουν??
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Εχει κανείς στο Αρχείο του τα πολύ αρχικά μαθήματα ΒΜ? Χαρακτήρες ποσοτητος, ποιοτητος, χρονου, κ.τ.λ.
Τα πολύ απλα...να μην καθομαι και κανω τωρα....μηπως υπάρχουν??
Πάτερ !!!! Χριστός Ανέστη!!!!!!!!
Επισυνάπτω κάτι. Ευελπιστώ να είναι αυτά που ζητάτε.
Βασίλης Κιαμηλίδης
 

Attachments

  • 09 Σημαδόφωνα Βυζ. Μουσικής.pdf
    1.4 MB · Views: 1,649
Last edited by a moderator:

doulosTheou

Νέο μέλος
Ευχαριστώ πάρα πολύ κ. Κιαμηλίδη.
Τα σημαδόφωνα πραγματικά είναι καταπληκτικά. Για μένα, όπως και για πολλούς άλλους αρχάριους. Ψάχνω εδώ και πολύ ώρα να βρω την θεωρια για την απόστροφο και ελαφρόν μαζί.
Εάν δηλαδή, είμαι στον φθόγγο δι, ποιος είναι ο επόμενος που πρέπει να διαβάσω;
Κάνω μονος μου ασκήσεις ψάχνοντας να βρω διάφορα νουσικά κείμενα.


Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Δημήτρης
 
Η απόστροφος με το ελαφρόν μαζί ονομάζεται συνεχές ελαφρόν και εκτελείται όπως στην εικόνα. Δηλαδή αν είμαστε στον ΔΙ θα διαβάσουμε ΓΑ ΒΟΥ.
Να σημειώσω ότι έχει μεγάλη σημασία η χρήση του απλού χρόνου (ένας χρόνος=θέση και άρση). Επομένως στο παραπάνω παράδειγμα στον ΔΙ έχουμε θέση, στον ΓΑ άρση και στον ΒΟΥ έναν χρόνο(δηλαδή θέση και άρση μαζί).
Όποιος αρχάριος ενδιαφέρεται για ασκήσεις με ηχητικό να μου στείλει το email του με προσωπικό μήνυμα.
Και λίγες παρατηρήσεις:
α)Το διάβασμα που κάνουμε μόνοι μας δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την δια ζώσης διδασκαλία.
β)Ο απλός χρόνος είναι η βάση της εκκλησιαστικής μουσικής.
γ)Τα ακούσματα παίζουν σημαντικότατο ρόλο στη μουσική εξέλιξη του καθενός. Πρέπει να περιορίσει κανείς τα ακούσματά του σε ένα και μόνο ύφος (για μένα στο "πατριαρχικό") για να μάθει να εκτελεί σωστά τα διαστήματα και τις αναλύσεις. Σε διαφορετική περίπτωση θα γίνει φάλτσος.
δ)Το αναλόγιο είναι το στίλβωτρο των ψαλτών. Αν δε μπορείτε ακόμη να αναλάβετε θέση, κολλήστε σαν βδέλλα δίπλα σε έναν καλό ψάλτη και "κλέψτε" του την τέχνη.
ε)Σε περίπτωση που είστε σε ηλικία μεταφώνησης μην βιάζετε τη φωνή σας, αλλά αξιοποιήστε το χρόνο αυτό με ακούσματα που θα σας ωφελήσουν στο μέλλον.
στ)Η φωνή του καθενός είναι ξεχωριστή και δεν χρειάζεται να μοχθούμε για "μίμηση φωνής", αλλά για "μίμηση ύφους".
ζ)Η πέτρα πάνω στην οποία στηρίζεται η νεότερη βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική είναι ο Πέτρος Λαμπαδάριος. Να προτιμάτε τα μαθήματά του και τους ψάλτες που τον ερμηνεύουν (Άρχων Πρωτοψάλτης Ιάκωβος Ναυπλιώτης, Δημήτριος Νεραντζής κ.α.)
 

Attachments

  • synexesElafron.jpg
    3.3 KB · Views: 1,250
Top