Από πότε καθιερώθηκε η έναρξη της ακολουθίας των Χριστουγέννων στις 5πμ;

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πάντως, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο εκτός θέματος μέρες που είναι, για το οποίο λαμβάνω αφορμή από το προηγούμενο του π. Μαξίμου.

Βλέποντας σε μια εφημερίδα παγανιστών (αναρτημένη σε περίπτερο) να καλούνται οι Έλληνες δεν θυμάμαι σε ποιο ιερό τόπο ανήμερα στις 25 Δεκεμβρίου για να γιορτάσουν τα "Ηλιούγεννα", σκέφτηκα ότι σε πολλά μέρη του κόσμου το "φώς το της γνώσεως" δεν έχει ακόμα ανατείλει (μάλλον δεν το έχουν δει).

Εντός θέματος τώρα σε σχέση με την ώρα: ναι, κάθε εκ των υστέρων συμβολισμός που δεν μαρτυρείται από πηγές είναι επισφαλής.
 

neophokaeus

Μέλος
Δὲν εἶναι ἀπόλυτο αὐτό, τουλάχιστον γιὰ τὴν χριστουγεννιάτικη ἀκολουθία, ἀρκετὸς κόσμος ἔρχεται ἀπὸ νωρίς.

Καλά Χριστούγεννα!
Δόξα τω Θεώ! Ομως, πόσοι συμμετέχουν στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, και πρώτα από τους ψάλτες? Κατά βάθος το ζητούμενο δεν είναι πόσοι προσέρχονται στους ναούς όποια και νάναι η ώρα, αλλά πόσοι κοινωνούν στο Μυστήριο των Μυστηρίων. Αν είναι μόνο να ακούσω ύμνους που δύσκολα καταλαβαίνουμε από ωραίες φωνές, να μας λείπει τέτοιος εκκλησιασμός! Ο εκκλησιασμός στο ναό έχει ως μοναδικό σκοπό την συμμετοχή στα Αχραντα Μυστήρια από το Τίμιο Πρεσβυτέριο και το Λαό και δεν πρέπει να υπάρξουν εξαιρέσεις, μιλάω για τους ψάλτες και τους βοηθούς τους.

Καλή Χρονιά 2010! π. Αμφιλόχιος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Καλά Χριστούγεννα!
Αν είναι μόνο να ακούσω ύμνους που δύσκολα καταλαβαίνουμε από ωραίες φωνές, να μας λείπει τέτοιος εκκλησιασμός!

Εὐλογεῖτε!

Νομίζω ὅτι ἡ παραπάνω δήλωση διακατέχεται ἀπὸ ὑπερβολή. Ὁ κόσμος εἴτε μετέχει εἴτε δὲν μετέχει τῆς Θ. Εὐχαριστίας, εἴτε ἀξίως εἴτε ἀναξίως -μὲ οἱαδήποτε άντιστοιχία- καλὸ εἶναι νὰ διατηρεῖ τὴν ἐπαφή του μὲ τὴν Εκκλησία. Μέσω τῆς ἐπαφῆς αὐτῆς ἔστω καὶ ἐπιδερμικῆς μπορεῖ ἕνα ἄνοιγμα νὰ δημιουργηθεῖ καὶ νὰ ἀναζητηθεῖ μιὰ βαθύτερη σχέση. Ἐὰν ἡ ψαλτικὴ μὲ ὠραῖες φωνὲς μπορεῖ νὰ βοηθήσει τότε γένοιτο! Ἄλλωστε γι᾿ αὐτὸ εἰσήχθη ἡ μουσικὴ στὴν Ἐκκλησία ἀπὸ τοὺς πρώτους κιόλας αἰῶνες.

Ὅσον ἀφορᾶ τὸ θέμα τῆς Μετάληψης εἶναι πολὺ προσωπικὸ τὸ θέμα καὶ δύσκολη ἡ διατύπωση μιᾶς θέσης.

Υ.Γ. Προσωπικὰ προτιμῶ τοὺς ἀνθρώπους στὸν ναὸ ἀκόμη κι ἀδιάφορους στὴ λατρεία παρὰ νὰ βρίσκονται σὲ ἄλλους «ναοὺς» τῆς διασκέδασης καὶ ὄχι μόνο, δυστυχῶς...
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Καλά Χριστούγεννα!
Δόξα τω Θεώ! Ομως, πόσοι συμμετέχουν στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, και πρώτα από τους ψάλτες? Κατά βάθος το ζητούμενο δεν είναι πόσοι προσέρχονται στους ναούς όποια και νάναι η ώρα, αλλά πόσοι κοινωνούν στο Μυστήριο των Μυστηρίων. Αν είναι μόνο να ακούσω ύμνους που δύσκολα καταλαβαίνουμε από ωραίες φωνές, να μας λείπει τέτοιος εκκλησιασμός! Ο εκκλησιασμός στο ναό έχει ως μοναδικό σκοπό την συμμετοχή στα Αχραντα Μυστήρια από το Τίμιο Πρεσβυτέριο και το Λαό και δεν πρέπει να υπάρξουν εξαιρέσεις, μιλάω για τους ψάλτες και τους βοηθούς τους.
Καλή Χρονιά 2010!π.Αμφιλόχιος.

Πάτερ, με όλο το σεβασμό στο σχήμα σας,
φάσκετε και αντιφάσκετε ! Πρώτα εξυμνείτε τη ΡΚαθολική Δύση που τηρεί τις αρχαίες παραδόσεις (sic) και εκκλησιάζεται "σύσσωμη" από βραδίς, μετά το "ζητούμενο" γίνεται η προσέλευση του λαού (και των ψαλτών) στη Θ.Κοινωνία...Μήπως μπερδέψατε το Ψαλτολόγιο με τον άμβωνα ; :confused:

Καλό υπόλοιπο Δωδεκαημέρου.
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Δεν νομίζω ότι ο π. Αμφιλόχιος αντιφάσκει, ούτε ότι βγαίνει εκτός θέματος. Το ζήτημα είναι η προσέλευση του κόσμου στην Εκκλησία και πώς ή ώρα έναρξης την επηρεάζει. Και σίγουρα ο προβληματισμός για την προσέλευση και την συμμετοχή στα Μυστήρια μας απασχολεί όλους.
 

neophokaeus

Μέλος
Πάτερ, με όλο το σεβασμό στο σχήμα σας,
φάσκετε και αντιφάσκετε ! Πρώτα εξυμνείτε τη ΡΚαθολική Δύση που τηρεί τις αρχαίες παραδόσεις (sic) και εκκλησιάζεται "σύσσωμη" από βραδίς, μετά το "ζητούμενο" γίνεται η προσέλευση του λαού (και των ψαλτών) στη Θ.Κοινωνία...Μήπως μπερδέψατε το Ψαλτολόγιο με τον άμβωνα ; :confused:

Καλό υπόλοιπο Δωδεκαημέρου.

Ευχαριστώ για τις ευχές σας,
Πάντοτε νόμιζα ότι και το ψαλτήρι είναι και άμβωνας. Τώρα κατα πόσον ξεχωρίζετε εσεις τον άμβωνα απο το ψαλτήρι, είναι δικαίωμα σας, πάντως δεν είναι ορθόδοξο καθόλου, αδελφέ Δημήτριε, πρέπει, όσοι ασχολούμαστε με το αντικείμενο, νάχουμε γνώθι σεαυτόν.
Με τις ευχές μου από το αμβωνο-ψαλτήρι! π. Αμφιλόχιος.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ευχαριστώ για τις ευχές σας,
Πάντοτε νόμιζα ότι και το ψαλτήρι είναι και άμβωνας. Τώρα κατα πόσον ξεχωρίζετε εσεις τον άμβωνα απο το ψαλτήρι, είναι δικαίωμα σας, πάντως δεν είναι ορθόδοξο καθόλου, αδελφέ Δημήτριε, πρέπει, όσοι ασχολούμαστε με το αντικείμενο, νάχουμε γνώθι σεαυτόν.
Με τις ευχές μου από το αμβωνο-ψαλτήρι! π. Αμφιλόχιος.

Πάτερ την ευχή σας,

Μπορεί το ψαλτήρι να το δείτε και σαν άμβωνα ( εν γένει) , αλλά όπως ο άμβωνας δεν είναι ψαλτήρι, έτσι και το αναλόγιο δεν είναι ούτε αγία τράπεζα, ούτε άμβωνας ( εν είδει). Δόξα τω Θεώ, τόσοι αιώνες αγιοπατερικής παράδοσης κ ορθής ερμηνείας των γραφών έχουν (ουσία[ι]) απορρίψει τη δυτική νοησιαρχία που προκρίνει άλλα στερεότυπα και στεγανά, κ εσχάτως αναφαίνονται ( φεύ!) και στο ψαλτολόγιο! Κλειδί για την κατανόηση πάντων η διάκριση ρόλων, αρμοδιοτήτων, θρίαμβος ορθόδοξου κ όχι (κατ' ανάγκην) ορθού λόγου (ratio).

Καλή ρωμαίικη χρονιά,

Δ.
 
Last edited:

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Το θέμα ξεφεύγει, κυρίως από την στιγμή που σχολιάστηκε μία φράση και η απάντηση που δόθηκε ήταν εκτός θέματος και ταυτόχρονα έθετε (κάπως άκομψα) άλλα θέματα άσχετα. Δεν είναι καλύτερα να κατατεθούν περαιτέρω στοιχεία σχετικά με τον τίτλο του θέματος αυτού και να σταματήσουν τα άλλα;
 

neophokaeus

Μέλος
Παρακαλώ όχι άλλα μηνύματα εκτός θέματος.

Ευχαριστώ!

Κύριε Παναγιώτη, καλά Χριστούγεννα και καλή χρονιά 2010!

Πρέπει να ξέρετε, οπως το υπογράμμισε ο π. Μάξιμος, ότι δεν είμαι αιρετικός και από την ημέρα που γεννήθηκα στη Μασσαλία είμαι ορθόδοξος και μάχομαι υπέρ της Ορθοδοξίας της χριστιανικής πίστεώς μας, της ελληνικής παράδοσης μας χρόνια στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και αυτό προς πάσαν κατεύθυνσιν. Το θέμα έχει ενδιαφέρον διότι μας αφορά όλους και πρέπει να δωθεί λύση στο ωράριο που προτείνει μέχρι σήμερα η Εκκλησία για να γιορτάσουμε ενωμένοι τα Χριστούγεννα όπως και εύχομαι κάποτε να τα γιορτάσουμε με όλους τους ομόδοξους ορθοδόξους, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και το Αγιον Ορος. Νομίζω ότι καταλαβαίνετε οτι για μένα το Ψαλτολόγιο όπως και το ιεροψαλτικό κόσμο δεν είναι κάτι αποκομμένο από τη θεία λατρεία και μάλιστα από τα Μυστήρια της Εκκλησίας, άλλωστε οι ψάλτες είναι κατώτεροι κληρικοί, και οφείλουν να είναι όλοι χειροθετημένοι από επίσκοπο πριν να'νέβουν στο ψαλτήρι και να έχουν πνευματική ζωή. Αλλιώς πως μπορούμε να ψάλλουμε το "Είδομεν το φως το αληθινόν..." όταν δεν καταλάβαμε τι είναι το Σώμα της Εκκλησίας δηλ. ο Χριστός. Τί δηλαδή, σ'αυτό το φόρουμ πρέπει μόνο και μόνο να αυτολιβανιζόμαστε για τις ωραίες εκτελέσεις μας, τις ωραίες συνθέσεις μας κ.λπ. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην Εκκλησία που πρέπει ο καθένας από μας να αναλάβει τις ευθύνες του διότι η σημερινή κατάσταση δεν πάει άλλο! Τη γνώμη μου την έχω πει ανοικτά πολλές φορές σε επισκόπους, ιερείς, ψάλτες, θεολόγους. Μη βλέπετε μόνον την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όπου όλα είναι ροδινά και καλά, για κοιτάξτε λίγο την υπόλοιπη Ελλάδα, τον απανταχού Ελληνισμό που σβήνει σιγά σιγά και δεν μας καίει καρφί εδώ στην Ελλάδα. Αν μερικοί αρέσκονται να σχολιάζουν μόνον για να σχολιάζουν, δικαίωμά τους, όμως να σχολιάζουν εποικοδομητικά γιατί πίστευα ότι υπήρχε κάποιο επίπεδο συζήτησης μέχρι σήμερα, αμφιβάλλω όμως ότι τηρείται από μερικούς και αυτό φαίνεται με την παρέμβασή σας. Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενεία. π. Αμφιλόχιος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εὐλογεῖτε!

Σὲ αὐτὰ ποὺ γράφετε δὲν ἔχετε ἄδικο, ἀλλὰ μιὰ ἔνσταση.

Σοβαρότατα ζητήματα ἐκκλησιολογικὰ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ συζητηθοῦν σὲ ἕνα forum ὅπου οἱ κανόνες συζήτησης δὲν ἰσχύουν ὅπως στὴν ζωντανὴ παρουσία. Τὶ νὰ κάνουμε, αὐτὸ εἶναι μιὰ πραγματικότητα. Ὅσο καὶ νὰ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωὴ τὸ Ψαλτολόγιο, ἐν τούτοις δὲν προσφέρεται γιὰ τὴν ἐπίλυση τῶν σοβαρῶν θεμάτων ποὺ θίγετε. Μιὰ συζήτηση περιορισμένη σίγουρα γίνεται ἀλλὰ μέχρις ἐκεῖ.

Σκοπὸς τοῦ forum πέρα ἀπὸ τὰ ψαλτικὰ μας εὶναι κατὰ πρῶτον ἡ συνάντηση καὶ γνωριμία ψηφιακὰ (πολὺ περιορισμένης διάστασης βέβαια) καὶ στὴν συνέχεια ἄν γίνει κατορθωτὸ ἡ συνάντηση διά ζώσης. Μόνο τότε μποροῦν νὰ συζητηθοῦν τὰ θέματα ποὺ θίγετε ὅπως τὰ θίγετε. Πολλὲς φορὲς ὁ π. Μάξιμος πετυχημένα τὸ ἔχει ἐκφράσει καὶ πάντοτε παροτρύνει πρὸς ζωντανὲς συναντήσεις τῶν μελῶν.

Διαφορετικὰ, μόνο φωτοβολίδες θὰ ἐκτοξεύονται ἀπὸ κάθε πλευρὰ χωρὶς παραγματικὸ ὄφελος καὶ τὸ 'χουμε δεῖ νὰ γίνεται. Ἄνθρωποι εἴμαστε.

Γι᾿ αὐτὸ, σᾶς παρακαλῶ, μὴν βιάζεστε νὰ ἀποδώσετε εὐθύνες ἀνεύθυνης σμπεριφορᾶς, κινούμενος βέβαια ἀπὸ τὸ ποιμαντικὸ σας ἐνδιαφέρον πρὸς ὅλους μας.

Εὐχαριστῶ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μέ τίς σημερινές συνθῆκες ὁπωσδήποτε μιά νυκτερινή ἐπιβάλλεται. Γίνεται κατά τόπους. Καί οἱ πρωϊνές κάπου ἔχουν μεταφερθεῖ σταδιακά ἀργότερα. Ἀπό 2.00 ἔγινε 3.00, 4.00, 4.30, 5.00 ἤ καί ἀργότερα. Μέ τίς δεύτερες (ἤ καί τρίτες) λειτουργίες πού τελοῦνται καλύπτονται καί ἄλλες ἀνάγκες.
Ὁπωσδήποτε χρειάζεται μιά διευθέτηση, πού ὅμως γίνεται κατά τόπους.
1. «Στούς περισσοτέρους Ναούς τῆς πόλεως ἐτελέσθησαν τά Χριστούγεννα τρεῖς Θεῖες Λειτουργίες, ὥστε νά δοθῇ ἡ εὐκαιρία σέ ὅλους, ἀνάλογα μέ τίς ἐργασίες καί τίς ἀσχολίες τους νά ἐκκλησιασθοῦν.
πρώτη Θεία Λειτουργία ἄρχισε στίς 10 τό βράδυ τῆς παραμονῆς καί ἐτελείωσε στή 1:30 μετά τά μεσάνυχτα. Ἡ δεύτερη ἄρχισε στίς 5 τό πρωί καί ἐτελείωσε στίς 8 π.μ. καί ἡ τρίτη ἐπερατώθη στίς 10:30 π.μ..
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ἐχοροστάτησε καί ὁμίλησε στή νυχτερινή Θεία Λειτουργία στόν Νέο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρῶν (10 τό βράδυ – 2 π.μ.), ὅπου πλήθη πιστῶν καί κυρίως νέοι, κατέκλυσαν τόν Ἱερό Ναό.
Στόν ἴδιο Ναό, ὁ Σεβασμιώτατος ἐχοροστάτησε στόν Ὄρθρο καί ἐτέλεσε τήν πρωινή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία (7-10:30 π.μ.)
Πλῆθος πιστῶν συμμετεῖχε στή Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία καί στόν Παλαιό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου (5 - 8 π.μ.)».
http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4363
http://www.i-m-patron.gr/news1/news_2010/271210_xristougenna_vid.html

2. Τα Χριστούγεννα 3 θείες Λειτουργίες στην Ευαγγελίστρια Πειραιώς
http://synodoiporia.blogspot.com/2010/11/3_23.html


 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Στην Βέροια γνωρίζω ότι τελέσθηκε σε ένα Ναό (παρεκκλήσιο) από βραδύς η Ακολουθία.
Στις περισσότερες ενορίες της πόλεως τελέσθηκε η Ακολουθία 5-8 (περίπου) και ακολούθησε και δεύτερη Θεία Λειτουργία στις 9-10 (περίπου).
Απλά υπήρχε προβληματισμός από τον σεβαστό π. Κωνσταντίνο ειδικά για τον δικό μας Ναό αφού υπηρετούν μεν τυπικά τρις κληρικοί, ουσιαστικά όμως δύο, οπότε κατ' ανάγκη ο καθένας τέλεσε από μία Λειτουργία με γνωστά προβλήματα λόγω της μεγάλης προσέλευσης στην Θεία Μετάληψη.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
ΠΜ χωρίς κοινή συναίνεση δέν δημοσιοποιοῦνται.
Διέγραψα και τα επίμαχα μηνύματα και όσα τα αναπαρήγαγαν.
Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
Καλό (πολιτικό) νέο έτος. Βοήθειά μας ο μέγας Βασίλειος!
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Και κάτι σχετικό με το θέμα:

Οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας στη Βοσνία (που υπαγόταν εκκλησιαστικά στο Οικ. Πατριαρχείο μέχρι το 1920), στην βουλγαρική πλευρά της Ροδόπης και στην περιοχή Κότσανη της ΠΓΔΜ αρχίζουν επίσης την ακολουθία των Χριστουγέννων στις 4-5 π.μ.
 
ΠΜ χωρίς κοινή συναίνεση δέν δημοσιοποιοῦνται.
Καλό (πολιτικό) νέο έτος.

Οπότε βρίστε άφοβα συμφορουμίτες! (με πμ όμως μόνο:wink:)
Άνι μούλτσι!
Κόλιντι μέλιντι
ντέ νι κουλάκλου τέτω
κα βα τσ τάλιου κουκότλου
βα σ λου μπάγκου του τρέι ταψίι
βα σ λου μάκου λα Στα-Μαρίε...
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Οπότε βρίστε άφοβα συμφορουμίτες! (με πμ όμως μόνο:wink:)
Άνι μούλτσι!
Κόλιντι μέλιντι
ντέ νι κουλάκλου τέτω
κα βα τσ τάλιου κουκότλου
βα σ λου μπάγκου του τρέι ταψίι
βα σ λου μάκου λα Στα-Μαρίε...

Τέτοια λες και μετά δεν μπορώ να σε μαλώσω! :)
Άνι μουλτς κου σανατάτε σ χαράουα!
Σ-μπανέτζ αρμανιάμα! :)

ΥΓ Όπως γνωρίζεται ο γράφων είναι Βλαχόφωνος. Και ο αγαπητός Νικόλαος έχει και εκείνος Βλάχικες ρίζες.
Τα ως άνω είναι Χριστουγεννιάτικες ευχές εν τη ιδία ημών διαλέκτω!
Χρόνια πολλά! Καλή χρονιά!
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
Τέτοια λες και μετά δεν μπορώ να σε μαλώσω! :)
Άνι μουλτς κου σανατάτε σ χαράουα!
Σ-μπανέτζ αρμανιάμα! :)

ΥΓ Όπως γνωρίζεται ο γράφων είναι Βλαχόφωνος. Και ο αγαπητός Νικόλαος έχει και εκείνος Βλάχικες ρίζες.
Τα ως άνω είναι Χριστουγεννιάτικες ευχές εν τη ιδία ημών διαλέκτω!
Χρόνια πολλά! Καλή χρονιά!

Από Βλάχους κατάγομαι κατά το ήμισυ κι εγώ (Αρβανιτόβλαχος! Το "εκρηκτικό μείγμα" που λέει και κάποιος!). Ο προπάππος μου, Γεώργιος Νάκας και κατόπιν Νακόπουλος, ήταν χρυσοχόος-αργυροχόος και ήρθε στην Εύβοια από την Νέβεσκα (Νυμφαίον) του Ν. Φλωρίνης. Όμως δεν ξέρω τίποτα από Βλάχικα, παρά το ότι η γιαγιά μου έλεγε τη γιαγιά της "Μούμα". Επίσης μια θεία μου είχε το Βλάχικο όνομα "Σύρμω"=Αναστασία.
Τις παραπάνω ευχές τις καταλαβαίνω εν μέρει από τις ελάχιστες επισκέψεις μου στη Ρουμανία (όπου είχαμε κάποτε και κάτι συγγενείς).
¨Μούλτς άν κου σανατάτε" λοιπόν!!!
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Σεβασμός στη τεράστια (σε προσφορά κ φιλοξενία) φυλή των Βλάχων.
Το θέμα που έθεσε ο κ.Σκρέκας είναι μείζων, μεγάλο τέλος πάντων
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artid=374781&dt=25/12/2010

το άρθρο είναι εύστοχο κ εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως εξαιρούνται οι ιερείς που αφιερώνουν πολλές ώρες στο Ναό τους αλλά (δυστυχώς) οι περισσότεροι (Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα) είναι ιερείς των 4 Κυριακών επί 3 ώρες = το μισθό από το Ελληνικό Δημόσιο. Δεν είναι κρίση είναι ΓΕΓΟΝΟΣ.
Ας αλλάξουμε ΟΛΟΙ μας κ πρώτη η αφεντιά μου...

Για να μην βγαίνω εκτός θέματος υπάρχει επίσημη "γραμμή" από τους "φωστήρες" Ιεράρχες;
Πριν από 10-11χρόνια έκανα 4 θ.λειτουργίες (3 όρθρους) Παραμονή (10-1:30) Ανήμερα (4:30-7:30,07:30-09:30) κ καπάκι μόνο θ.Λειτουργία (09:30-11:00) σε Ναό φίλου νομίζω ότι πρέπει να βρούμε μια κοινή ώρα για την Εορτή.
 
Last edited:
Top