Από Κυριακή Πλ. Βου - Ι. Ν. Αγ. Γρηγορίου Παλαμά Θεσσαλονίκης

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#1
Αγαπητοι Φιλοι
Βρηκα σε μια παλια κασετα την ηχογραφηση που επισυναπτω . Δεν γραφει τιποτα παρα μονο ''Θεσσαλονικη-Πλ.Βος'' . Οποιος φιλος ξερει λεπτομερειες (ποιος ψαλλει κλπ) , παρακαλω να μας ενημερωσει .
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2

Πολύ ὡραῖα, καί μέ τή συμμετοχή παιδιῶν· ἐπί Παντελεήμονος. Ὡραῖα καί τά (κατά Σακελλαρίδην) τρίφωνα μετά τό Ἐν πρώτοις...! Καί τό Ποῦ πορευθῶ... Ἀπό τήν ἀπόλυση φαίνεται ὅτι εἶναι μεθέορτα Θεοφανείων καί μάλιστα 9 Ἰανουαρίου, Πολυεύκτου μάρτυρος καί Παρθένας νεομάρτυρος.

Πρόκειται γιά ραδιοφωνική ἀναμετάδοση ἀπό τόν Ἱ. Ν. Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, ὅπως λέει ὁ ἐκφωνητής στήν ἀποφώνηση, καί μᾶλλον γιά δεύτερη λειτουργία; Θά μᾶς ποῦν οἱ Θεσσαλονικεῖς.

 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#3
Αγαπητοι Φιλοι
Βρηκα σε μια παλια κασετα την ηχογραφηση που επισυναπτω . Δεν γραφει τιποτα παρα μονο ''Θεσσαλονικη-Πλ.Βος'' . Οποιος φιλος ξερει λεπτομερειες (ποιος ψαλλει κλπ) , παρακαλω να μας ενημερωσει .
Αγαπητέ κ.Λιναρδάκη πιθανόν είναι από το Μητροπολιτικό Ναό και ψάλλει ο Χρήστος Μυγδαλιάς μετά των παίδων του αναλογίου.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#4
Προφανώς είναι από τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά. Ακούγεται στις εκφωνήσεις ο (συνταξιούχος τώρα, και τότε) προϊστάμενος του Ναού, π. Γεώργιος Παπαδόπουλος και ...φυσικά ο Αθ. Καραμάνης. Στο 04:35 ακούγεται και το περίφημο «σβύσιμο». Ψάλλει το δικό του σύντομο Χερουβικό, (Νέα Μουσική Συλλογή, σελ.126-128, πάντοτε απ'έξω και πάντοτε συλλαβή προς συλλαβή σαν να το έβλεπε από μέσα). Τα λειτουργικά είναι του Κ.Πρίγγου και το Άξιον Εστί του Αθ. Καραμάνη.

ΥΓ. Αφού ψάλλει ο Καραμάνης, είναι από την πρώτη Θ.Λειτουργία. Η δεύτερη Θ.Λειτουργία (στον συγκεκριμένο Ναό) είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο» και εύχομαι σε όλους να μην αξιωθούν να αποκτήσουν την σχετική ...εμπειρία. !!!
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#5

Ἀγαπητοί, πῶς φαίνεται ὅτι δέν ἀκούσατε μέχρι τέλους τήν ἠχογράφηση μέ τίς ὑποθέσεις. Ἀπάντησα παραπάνω ὅ,τι ἄκουσα.

Ἄρα πρόκειται γιά πρώτη λειτουργία;
Γνωρίζω ὅτι σήμερα στόν Ἁγ. Γρηγόριο σέ δεύτερη λειτουργία ψάλλει μιά πολύ ὡραία χορωδία κατά Σακελλαρίδη. Ἐπιβεβαιώνομαι;


 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
#6
Προφανώς είναι από τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά. Ακούγεται στις εκφωνήσεις ο (συνταξιούχος τώρα, και τότε) προϊστάμενος του Ναού, π. Γεώργιος Παπαδόπουλος και ...φυσικά ο Αθ. Καραμάνης. Στο 04:35 ακούγεται και το περίφημο «σβύσιμο». Ψάλλει το δικό του σύντομο Χερουβικό, (Νέα Μουσική Συλλογή, σελ.126-128, πάντοτε απ'έξω και πάντοτε συλλαβή προς συλλαβή σαν να το έβλεπε από μέσα). Τα λειτουργικά είναι του Κ.Πρίγγου και το Άξιον Εστί του Αθ. Καραμάνη.

ΥΓ. Αφού ψάλλει ο Καραμάνης, είναι από την πρώτη Θ.Λειτουργία. Η δεύτερη Θ.Λειτουργία (στον συγκεκριμένο Ναό) είναι «αλλουνού παπά ευαγγέλιο» και εύχομαι σε όλους να μην αξιωθούν να αποκτήσουν την σχετική ...εμπειρία. !!!
Συμφωνώ και επί πλέον το χαρακτηριστικό Αμήν (χύμα) μετά το Οπως υπό του κράτους Σου...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
... Ἀπό τήν ἀπόλυση φαίνεται ὅτι εἶναι μεθέορτα Θεοφανείων καί μάλιστα 9 Ἰανουαρίου, Πολυεύκτου μάρτυρος καί Παρθένας νεομάρτυρος....
Κυριακή η 9η Ιανουαρίου έπεσε το 1983, 1977 και 1966. μέσα στην περίοδο που ο Αθ. Καραμάνης διετέλεσε πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού (1952-1983). Επειδή το 1983 αποκλείεται, πρέπει να είναι οι άλλες δύο χρονιές. Από αυτό που ακούω (και από τις παιδικές φωνές) και από την παρουσία του π. Γεωργίου θα έλεγα ότι 09-01-1977 είναι η πιθανότερη ημερομηνία.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#8

Ἀγαπητοί, πῶς φαίνεται ὅτι δέν ἀκούσατε μέχρι τέλους τήν ἠχογράφηση μέ τίς ὑποθέσεις. Ἀπάντησα παραπάνω ὅ,τι ἄκουσα.

Ἄρα πρόκειται γιά πρώτη λειτουργία;
Γνωρίζω ὅτι σήμερα στόν Ἁγ. Γρηγόριο σέ δεύτερη λειτουργία ψάλλει μιά πολύ ὡραία χορωδία κατά Σακελλαρίδη. Ἐπιβεβαιώνομαι;


Δυστυχῶς, ἐπιβεβαιώνεστε καὶ μάλιστα βγαίνουν μικρὲς ἀνακοινώσεις στὸ κάγκελο τοῦ ναοῦ ποὺ διαφημίζουν τὸ γεγονός στὸ φιλόμουσο ποίμνιο. Τουλάχιστον εἶχα δεῖ πρὶν ἀπὸ καιρό.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#9
... πάντοτε απ'έξω και πάντοτε συλλαβή προς συλλαβή σαν να το έβλεπε από μέσα...
Αφού έγραψα το παραπάνω, είδα εδώ και την επιβεβαίωση του Βαγγέλη Λιναρδάκη :
Εγω στεκω ακριβως μπροστα
του και ισοκρατω κλπ . Καποια στιγμη του λεω : ''Δασκαλε ολα τα λες απεξω .
Δεν ανοιγεις βιβλια ;'' . Η απαντηση : ''Δεν χρειαζομαι βιβλια'' . Και πραγματι
εψαλλε απεξω ακριβως οπως τα ειχε γραμμενα στα βιβλια του !!!
.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#10
Κυριακή η 9η Ιανουαρίου έπεσε το 1983, 1977 και 1966. μέσα στην περίοδο που ο Αθ. Καραμάνης διετέλεσε πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού (1952-1983). Επειδή το 1983 αποκλείεται, πρέπει να είναι οι άλλες δύο χρονιές. Από αυτό που ακούω (και από τις παιδικές φωνές) και από την παρουσία του π. Γεωργίου θα έλεγα ότι 09-01-1977 είναι η πιθανότερη ημερομηνία.
Κυριακή 9 Ἰανουαρίου καί πλ. β΄ ἤχου, εἴχαμε τά ἔτη 1972 καί 1983.


 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#11
π. Μάξιμος;48070 said:
... πῶς τά βγάλατε.
Όσον αφορά το 1983, το έβγαλα από τη «ρύθμιση ημερομηνίας/ώρας» των Windows. Για το το 1982, βγάζει Κυριακή 10 Ιανουαρίου.
Για τις άλλες ημερομηνίες (επειδή τα Windows δεν πάνε νωρίτερα από το 1980), χρησιμοποίησα αυτή την εφαρμογή, που επαλήθευσε και ότι η 9η Ιανουαρίου 1983 ήταν Κυριακή.
Τώρα, αν έγινε λάθος, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να συμβαίνει.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12
Όσον αφορά το 1983, το έβγαλα από τη «ρύθμιση ημερομηνίας/ώρας» των Windows. Για το το 1982, βγάζει Κυριακή 10 Ιανουαρίου.
Για τις άλλες ημερομηνίες (επειδή τα Windows δεν πάνε νωρίτερα από το 1980), χρησιμοποίησα αυτή την εφαρμογή, που επαλήθευσε και ότι η 9η Ιανουαρίου 1983 ήταν Κυριακή.
Τώρα, αν έγινε λάθος, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να συμβαίνει.
Ἐγώ βλέπω ἀπό τά Πασχάλια. Γιά νά εἶναι Κυριακή 9 Ἰανουαρίου καί πλ. β΄ὁ ἦχος, εἴχαμε Πάσχα 18 Ἀπριλίου. Συνέβη τό 1971 καί τό 1982, ἀλλά καί τό 1993, κάτι πού δέν μᾶς ἐνδιέφερε γιά τό θέμα.
Ὁπότε ἡ 9η Ἰανουαρίου πάει στό ἑπόμενο ἔτος καί ὄντως ἦταν τά ἔτη 19721983.
Συγγνώμη. Τό διόρθωσα καί στό προηγούμενο μήνυμά μου.
Καί τά ἔτη 1966 καί 1977 ἦταν Κυριακή 9 Ἰανουαρίου, ἀλλά ὁ ἦχος πλ. α΄, ἐπειδή τό Πάσχα τοῦ προηγουμένου ἔτους ἦταν στίς 25 Ἀπριλίου.


 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#13
Άρα ημερομηνία (όχι των εκλογών :eek:) «κλείδωσε» :
Κυριακή του πλ. Β΄ήχου, 9 Ιανουαρίου 1972.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#14
Εάν η ηχογράφηση έχει γίνει το 1972, τότε αυτό μάλλον "ερμηνεύει" την ψαλμωδία τριφώνων μελωδιών (μην ξεχνάτε ότι το "Ποῦ πορευθῶ" περιλαμβάνεται στην Λειτουργία του Καραμάνη) λόγω του τότε μητροπολίτου Θεσσαλονίκης μακαριστού κυρού Λεωνίδου ο οποἰος όπως και άλλοι ιεράρχες της εποχής του (Αθηνών Ιερώνυμος, Νικαίας Γεώργιος κ.ά) "προωθούσε" την μουσική "τύπου Σακελλαρίδη".

Απ' ότι έχω ακούσει τότε οι συνθέσεις του Σακελλαρίδη εψάλλοντο τακτικά στους ναούς Αγ. Δημητρίου και της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης (στον δεύτερο ναό γνωρίζω ότι ακούγονται περιστασιακά ακόμη, όσο για τον πρώτο ναό έχω την αποκλειστική πληροφορία ότι μέλη του φόρουμ-τουλάχιστον δύο-ευρισκόμενοι στη συμπρωτεύουσα εν καιρώ θέρους άκουσαν κάτι τέτοιο προς μεγάλη των απογοήτευση...:rolleyes:)
 
#15
Απ' ότι έχω ακούσει τότε οι συνθέσεις του Σακελλαρίδη εψάλλοντο τακτικά στους ναούς Αγ. Δημητρίου και της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης (στον δεύτερο ναό γνωρίζω ότι ακούγονται περιστασιακά ακόμη, όσο για τον πρώτο ναό έχω την αποκλειστική πληροφορία ότι μέλη του φόρουμ-τουλάχιστον δύο-ευρισκόμενοι στη συμπρωτεύουσα εν καιρώ θέρους άκουσαν κάτι τέτοιο προς μεγάλη των απογοήτευση...:rolleyes:)
Πράγματι. Εχτές που έβλεπα την θεία Λειτουργία του επί σχεδόν 60 χρόνια πρωτοψάλτου του δεύτερου ναού, είδα και χερουβικά του Ιωάννου Σακελλαρίδη.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#16
Εφ οσον το 1972 Μητροπολιτης ηταν ο μακαριστος κυρος Λεωνιδας (ο οποιος οντως ειχε ''επιβαλλει'' τριφωνα και τετραφωνα) , τοτε η ηχογραφηση ειναι αλλου ετους , αφου μνημονευεται ως Μητροπολιτης ο επισης μακαριστος κυρος Παντελεημων (Αος ή Βος ;) .
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#17
Μα αυτός δεν είναι ο Καραμάνης! Δεν είναι αυτή η βαθιά του φωνή, ούτε ο λιτός τρόπος εκτέλεσής του!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#18
Ανεβάζω μια ηχογράφηση του «Εις το μνήμα σε επεζήτησεν» από την κασέτα με κωδικό TC-KAR 901 και τίτλο «Εκκλησιαστικοί ύμοι» όπου ψάλλει το κύριο μέρος ο Καραμάνης και τις μονωδίες ο Χρήστος Μυγδαλιάς. Ο Μυγδαλιάς μοιάζει πιο πολύ από τον Καραμάνη με τον ψάλλοντα στο ηχητικό απόσπασμα που ανέβηκε, αλλά δεν είναι μάλλον ούτε αυτός. Κ. Βαγγέλη, σαν έχων περισσότερες ηχογραφήσεις και άρα πιο ειδικός στο να ξεχωρίζετε φωνές, τι λέτε;
 

Attachments

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#19
Ανεβάζω μια ηχογράφηση του «Εις το μνήμα σε επεζήτησεν» από την κασέτα με κωδικό TC-KAR 901 και τίτλο «Εκκλησιαστικοί ύμοι» όπου ψάλλει το κύριο μέρος ο Καραμάνης και τις μονωδίες ο Χρήστος Μυγδαλιάς. Ο Μυγδαλιάς μοιάζει πιο πολύ από τον Καραμάνη με τον ψάλλοντα στο ηχητικό απόσπασμα που ανέβηκε, αλλά δεν είναι μάλλον ούτε αυτός. Κ. Βαγγέλη, σαν έχων περισσότερες ηχογραφήσεις και άρα πιο ειδικός στο να ξεχωρίζετε φωνές, τι λέτε;
Αν μου θυμιζε Καραμανη , θα το ειχα γραψει στο αρχικο μηνυμα .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#20
Μα αυτός δεν είναι ο Καραμάνης!
Μου φάνηκε απίθανο, όταν το διάβασα. Ο Μητροπολιτικός Ναός ήταν η ενορία μου για πολλά χρόνια, από το 1972 και μετά. Την φωνή του Καραμάνη μου φαινόταν ότι την είχα ακουστικά αφομοιώσει. Κι όμως φαίνεται ότι έκανα λάθος. Κάθησα και ξανάκουσα την ηχογράφηση με τη σειρά, ολόκληρη και όχι αποσπασματικά, και το συμπέρασμα είναι ότι, ναι έκανα μάλλον λάθος. Ότι η φωνή μοιάζει είναι αλήθεια. Καμμιά σχέση μ' αυτήν του Χρ. Μυγδαλιά που παρατίθεται. Η γνώμη μου λοιπόν, μέχρι την προσκόμιση άλλων στοιχείων και την απόδειξη του εναντίου, είανι ότι πρόκειται για τον Αθ. Καραμάνη, εξάδελφο του Άρχοντος, ο οποίος μετά την αποχώρηση του από την ενεργό δράση έψαλλε για ένα διάστημα, εναλλάξ με τον «αριστερο» Κακανά, στον Ναό μέχρι την πρόσληψη του Ζαχ. Πασχαλίδη.
Αυτό, αν είναι σωστό, μεταθέτει την ημερομηνία, μάλλον για το 1983.
 
Top