Απόσπασμα από «Γρ. Θ. Στάθη, Η κλίμακα των αρετών» - Βόλος 17/2/2012

frouxi

Παλαιό Μέλος
#1
Μουσική εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Βόλο στις 18-2-2012 και συμμετείχαν οι:
α) Μαιστορες της ψαλτικης τέχνης
β) Τρικκης Μελωδοι και
γ) Θεσσαλονικοις υμνωδοι
Με χοραρχη τον κ.Γρηγοριο Στάθη

https://youtu.be/2NNzxYSc1v4
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#2
Τροφή για προβληματισμό. 45-50 συνολικά χορωδοί, αν μέτρησα καλά, και από κάτω καμιά εικοσαριά άτομα στις 5 πρώτες σειρές - άντε συνολικά να ήτανε διπλάσιοι. Δεν εξετάζω την καλλιτεχνική αξία του χορού, που αφορά κυρίως στους ενδιατρίβοντες στην τέχνη, αλλά μια συναυλία βυζαντινής μουσικής κατέληξε να.συγκεντρώνει τόσα λίγα άτομα! Εγώ έχω δει στο παρελθόν στη Θεσσαλονίκη να γεμίζουν αίθουσες με μουσικοφίλους, ακομη και πρόπερσι, στην εναρκτήρια συναυλία του συνεδρίου. Δεν ξέρω αν φταίει ο τόπος - αν και ο Βόλος έχει δείξει ότι είναι ψαλτομάνα πόλη - αλλά αν ενδιαφέρονται τόσο λίγα άτομα για τη μουσική μας, και μάλιστα σε εποχές που ερευνούμε σε πολύ βάθος την τέχνη, πρέπει τουλάχιστον να προβληματιστούμε τι μπορεί να φταίει.
 
Last edited:

frouxi

Παλαιό Μέλος
#6
Από το όλο βίντεο αυτό που αντιληφθηκατε ήταν η απουσία του κόσμου??Γιατί πάντα ασχολούμαστε με το περιτύλιγμα και όχι με το περιεχόμενο? Σας πληροφορώ λοιπόν πως τα πρώτα καθίσματα λόγω του μεγάλου όγκου των χορωδων παρέμεινε άδεια για αυτούς.Η αίθουσα ήταν κατάμεστη...Αυτά! !
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#7
Εμένα εκεί κόλλησε το μάτι μου. Εσάς.σε τι σας ενόχλησε η τοποθέτησή μου; Και που γυρνάει ενδιάμεσα η κάμερα και παίρνει ευρύτερο κομμάτι, πάλι άδεια φαίνεται η αίθουσα. Δε θέλω να σχολιάσω την εκτέλεση, διότι εμπεριέχει τη μουσική αντίληψη του καθενός. Άλλωστε, πρόκειται για την παρουσίαση καινούριας συνθέσεως και όχι για προσέγγιση προϋπάρχοντος μέλους για να μιλήσουμε για παραδοσιακότητα.
 

frouxi

Παλαιό Μέλος
#8
Εμένα εκεί κόλλησε το μάτι μου. Εσάς.σε τι σας ενόχλησε η τοποθέτησή μου; Και που γυρνάει ενδιάμεσα η κάμερα και παίρνει ευρύτερο κομμάτι, πάλι άδεια φαίνεται η αίθουσα. Δε θέλω να σχολιάσω την εκτέλεση, διότι εμπεριέχει τη μουσική αντίληψη του καθενός. Άλλωστε, πρόκειται για την παρουσίαση καινούριας συνθέσεως και όχι για προσέγγιση προϋπάρχοντος μέλους για να μιλήσουμε για παραδοσιακότητα.
Τοποθέτηση για τον αν ήταν 10,20 η 200 θεατές δεν με αφορά και με αφήνει αδιάφορο.Μιλάμε για ψαλτικη και όχι για "εισιτήρια"..
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#9
Τοποθέτηση για τον αν ήταν 10,20 η 200 θεατές δεν με αφορά και με αφήνει αδιάφορο.Μιλάμε για ψαλτικη και όχι για "εισιτήρια"..
Κι εμένα με αφήνει αδιάφορο το τι σας αφήνει εσάς αδιάφορο. Με αφορμή τη δημοσίευσή σας προβληματίστηκα για μια κατάσταση, την απήχηση της ψαλτικής τέχνης στο σύγχρονο κόσμο. Αν δε θέλετε να συμμετέχετε σε αυτή την υποσυζήτηση, απλά προσπεράστε την, ελευθερία λόγου έχουμε...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#10

Τό θέμα μέ μόνιμες ἀνακατευθύνσεις βρίσκεται καί στίς 3 χορωδίες.

Πρόκειται γιά ἀπόσπασμα τοῦ ἔργου ὑπ᾿ ἀριθμ. «11. Ἡ Καλοφωνία. Μέλος μαθηματάρικο κατὰ μίμηση τῶν βυζαντινῶν μελοποιῶν ποιηθὲν ἐν θλίψει πολλῇ γιὰ τὸ ἄλγος τῆς ὑπεραγαπητῆς μου ὁμοζύγου Πηνελόπης, τὸ πενθήμερο 19-25 Ὀκτωβρίου 2007.»

Εἶχα τήν τιμή νά βρίσκομαι στό Μέγαρο Μουσικῆς Ἀθηνῶν καί νά παρακολουθῶ ἀπό τό ἐκδοθέν βιβλίο.

ΥΓ. Τά τῆς ἑπομένης ἡμέρας στό Βόλο ἐδῶ.

 
Top