[Ερώτηση] Απόδοση του Πάσχα και εορτή Αγίου Επιφανίου

#1
Χαίρεται την Τετάρτη που ήταν η απόδοση του Πάσχα γίορταζε ο άγιος Επιφάνιος.
Εμείς στην ενορία μου τον τιμάμε.
Το τυπικό που γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις ποίο είναι;
Οι ιερείς μας έφεραν γραμμένο το τυπικό περίπου σαν του Αγίου Γεωργίου όταν πέφτει στην διακαινίσιμο.
Δηλαδή
Εσπερινός:Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση 6 αναστάσιμα 4 του αγίου δόξα αγίου και νυν την παγκόσμιον λιτή αγίου απόστιχα αναστάσιμα δόξα αποστίχων αγίου και νυν αναστάσεως ημέρα απολυτίκια Χριστός ανέστη του αγίου Χριστός ανέστη (χωρίς δόξα και και νυν).
Όρθρος: Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση εκ νεότητος μου ευαγγέλιο αγίου αναστασιν Χριστού πεντηκοστό κανόνες Αναστάσεως και του Αγίου η υπακοή του Πάσχα και το κοντακιο του Αγίου στην τρίτη ωδή και στην έκτη το κοντάκιο και ο οίκος της Αναστάσεως, ενάτη μόνο Αναστάσεως εξαποστειλάρια εορτής αγίου εορτης αίνους 3 αναστάσιμα 3 του αγίου και τα του Πάσχα δόξα αγίου και νυν Αναστάσεως ημέρα και τρεις φορές Χριστός ανέστη.
Λειτουργία:τα αναστάσιμα αντίφωνα και μετά την είσοδο Χριστό ανέστη του αγίου προλαβούσαι και κοντάκιο, απόστολος και ευαγγέλιο του Αγίου τα υπόλοιπα σύμφωνα με το τυπικό.
Θέλω να μου πείτε αν ήταν σωστα και κατα πόσο μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο.
Εγώ νομίζω ότι στην απόδοση μπορούμε να γιορτάζουμε πέρνοντας ώς παράδειγμα από εδώ στην που πέφτει η εορτή της Αγίας Γλυκέριας Ανήμερα της Αναλήψεως.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#2
Σαλίβερος Χαράλαμπος;74024 said:
Χαίρεται την Τετάρτη που ήταν η απόδοση του Πάσχα γίορταζε ο άγιος Επιφάνιος.
Εμείς στην ενορία μου τον τιμάμε.
Το τυπικό που γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις ποίο είναι;
Οι ιερείς μας έφεραν γραμμένο το τυπικό περίπου σαν του Αγίου Γεωργίου όταν πέφτει στην διακαινίσιμο.
Δηλαδή
Εσπερινός:Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση 6 αναστάσιμα 4 του αγίου δόξα αγίου και νυν την παγκόσμιον λιτή αγίου απόστιχα αναστάσιμα δόξα αποστίχων αγίου και νυν αναστάσεως ημέρα απολυτίκια Χριστός ανέστη του αγίου Χριστός ανέστη (χωρίς δόξα και και νυν).
Όρθρος: Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση εκ νεότητος μου ευαγγέλιο αγίου αναστασιν Χριστού πεντηκοστό κανόνες Αναστάσεως και του Αγίου η υπακοή του Πάσχα και το κοντακιο του Αγίου στην τρίτη ωδή και στην έκτη το κοντάκιο και ο οίκος της Αναστάσεως, ενάτη μόνο Αναστάσεως εξαποστειλάρια εορτής αγίου εορτης αίνους 3 αναστάσιμα 3 του αγίου και τα του Πάσχα δόξα αγίου και νυν Αναστάσεως ημέρα και τρεις φορές Χριστός ανέστη.
Λειτουργία:τα αναστάσιμα αντίφωνα και μετά την είσοδο Χριστό ανέστη του αγίου προλαβούσαι και κοντάκιο, απόστολος και ευαγγέλιο του Αγίου τα υπόλοιπα σύμφωνα με το τυπικό.
Θέλω να μου πείτε αν ήταν σωστα και κατα πόσο μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο.
Εγώ νομίζω ότι στην απόδοση μπορούμε να γιορτάζουμε πέρνοντας ώς παράδειγμα από εδώ στην που πέφτει η εορτή της Αγίας Γλυκέριας Ανήμερα της Αναλήψεως.
Αποτελέσματα της νεοφανούς διατάξεως της Αποδόσεως...
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#3
Χαίρεται την Τετάρτη που ήταν η απόδοση του Πάσχα γίορταζε ο άγιος Επιφάνιος.
Εμείς στην ενορία μου τον τιμάμε.
Θέλω να μου πείτε αν ήταν σωστα και κατα πόσο μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο.
Εγώ νομίζω ότι στην απόδοση μπορούμε να γιορτάζουμε πέρνοντας ώς παράδειγμα από εδώ στην που πέφτει η εορτή της Αγίας Γλυκέριας Ανήμερα της Αναλήψεως.
Εφόσον η ενορία (ή η μονή) τιμά τον άγιο για κάποιο λόγο το να ψαλλεί η ακολουθία του την ημέρα της αποδόσεως του Πάσχα δεν είναι λάθος. Προτιμητέα βεβαίως θα ήταν η μετάθεση της εορτής σε ημέρα λιγότερο "φορτωμένη" εορτολογικώς. Ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.

Αυτό που θα θεωρούσα λάθος είναι να ψάλλονται ακολουθίες αγίων (και μάλιστα με κακοποίηση του τυπικού) επειδή τις έχει στη βιβλιοθήκη του ο Χ. φιλακόλουθος ιερέας ή ο Ψ. φιλακόλουθος ψάλτης! :mad:
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4
Χαίρεται την Τετάρτη που ήταν η απόδοση του Πάσχα γίορταζε ο άγιος Επιφάνιος.
Εμείς στην ενορία μου τον τιμάμε.
Το τυπικό που γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις ποίο είναι;
Οι ιερείς μας έφεραν γραμμένο το τυπικό περίπου σαν του Αγίου Γεωργίου όταν πέφτει στην διακαινίσιμο.
Δηλαδή
Εσπερινός:Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση 6 αναστάσιμα 4 του αγίου δόξα αγίου και νυν την παγκόσμιον λιτή αγίου απόστιχα αναστάσιμα δόξα αποστίχων αγίου και νυν αναστάσεως ημέρα απολυτίκια Χριστός ανέστη του αγίου Χριστός ανέστη (χωρίς δόξα και και νυν).
Όρθρος: Χριστός ανέστη 10 φορές αίτηση εκ νεότητος μου ευαγγέλιο αγίου αναστασιν Χριστού πεντηκοστό κανόνες Αναστάσεως και του Αγίου η υπακοή του Πάσχα και το κοντακιο του Αγίου στην τρίτη ωδή και στην έκτη το κοντάκιο και ο οίκος της Αναστάσεως, ενάτη μόνο Αναστάσεως εξαποστειλάρια εορτής αγίου εορτης αίνους 3 αναστάσιμα 3 του αγίου και τα του Πάσχα δόξα αγίου και νυν Αναστάσεως ημέρα και τρεις φορές Χριστός ανέστη.
Λειτουργία:τα αναστάσιμα αντίφωνα και μετά την είσοδο Χριστό ανέστη του αγίου προλαβούσαι και κοντάκιο, απόστολος και ευαγγέλιο του Αγίου τα υπόλοιπα σύμφωνα με το τυπικό.
Θέλω να μου πείτε αν ήταν σωστα και κατα πόσο μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο.
Εγώ νομίζω ότι στην απόδοση μπορούμε να γιορτάζουμε πέρνοντας ώς παράδειγμα από εδώ στην που πέφτει η εορτή της Αγίας Γλυκέριας Ανήμερα της Αναλήψεως.
Ἀγαπητέ Χαράλαμπε,
Κάποτε εἶχες ρωτήσει νά σοῦ προτείνουμε νά ἀγοράσεις ἕνα βιβλίο «που να περιέχει το πλήρες τυπικό που τηρούμε στους ναούς, όχι τα δίπτυχα» καί μόνος σου ἐμμέσως ἀνέφερες τό Τυπικό τοῦ Βιολάκη, μετά δέ κατέληξες καί ἀγόρασες «τό Σύστημα Τυπικού (ΣΤ) τού π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη» (δές ἐδῶ). Τί τό ἔκανες αὐτό;
Σέ τέτοιες περιπτώσεις ἑορταζομένων ἁγίων τοπικῶς, πού ἔχουμε ἑορτάσιμο πλήρη ἀκολουθία ἀπό εἰδική φυλλάδα, κοιτᾶμε στό Τυπικό τοῦ Βιολάκη (ΤΜΕ) ἤ στό ΣΤ πού ἔχεις, παραπλήσιες στήν ἡμερομηνία μνῆμες ἁγίων πού προβλέπονται ἀπό τό Τυπικό.
Ἔτσι στό ΤΜΕ ὑπάρχει ἡ Δ΄ περίπτωση τῆς μνήμης τοῦ ἀποστόλου καί εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου «Εἰ τύχοι τῇ Τετάρτῃ τῆς Ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα». Ἀπ᾿ ὅ,τι βλέπω αὐτή τήν περίπτωση συμβουλεύτηκαν οἱ πατέρες τοῦ ναοῦ σου.
Σωστά, λοιπόν, ἦταν αὐτά καί «μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο». Ἔτσι ἔγινε καί μέ τό παράδειγμα τῆς Ἁγίας Γλυκερίας, πού ὅμως εἶναι ἄλλη περίπτωση τυπικῆς διατάξεως.


 
#5
Ἀγαπητέ Χαράλαμπε,
Κάποτε εἶχες ρωτήσει νά σοῦ προτείνουμε νά ἀγοράσεις ἕνα βιβλίο «που να περιέχει το πλήρες τυπικό που τηρούμε στους ναούς, όχι τα δίπτυχα» καί μόνος σου ἐμμέσως ἀνέφερες τό Τυπικό τοῦ Βιολάκη, μετά δέ κατέληξες καί ἀγόρασες «τό Σύστημα Τυπικού (ΣΤ) τού π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη» (δές ἐδῶ). Τί τό ἔκανες αὐτό;
Σέ τέτοιες περιπτώσεις ἑορταζομένων ἁγίων τοπικῶς, πού ἔχουμε ἑορτάσιμο πλήρη ἀκολουθία ἀπό εἰδική φυλλάδα, κοιτᾶμε στό Τυπικό τοῦ Βιολάκη (ΤΜΕ) ἤ στό ΣΤ πού ἔχεις, παραπλήσιες στήν ἡμερομηνία μνῆμες ἁγίων πού προβλέπονται ἀπό τό Τυπικό.
Ἔτσι στό ΤΜΕ ὑπάρχει ἡ Δ΄ περίπτωση τῆς μνήμης τοῦ ἀποστόλου καί εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου «Εἰ τύχοι τῇ Τετάρτῃ τῆς Ἀποδόσεως τοῦ Πάσχα». Ἀπ᾿ ὅ,τι βλέπω αὐτή τήν περίπτωση συμβουλεύτηκαν οἱ πατέρες τοῦ ναοῦ σου.
Σωστά, λοιπόν, ἦταν αὐτά καί «μπορούμε στην εορτή της απόδοσης του Πάχα να τιμάμε Άγιο». Ἔτσι ἔγινε καί μέ τό παράδειγμα τῆς Ἁγίας Γλυκερίας, πού ὅμως εἶναι ἄλλη περίπτωση τυπικῆς διατάξεως.

Έχετε πολή καλή μνήμη!
Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι μπορούσαμε να τον τιμήσουμε αλλά είχα μια διαφωνία με κάποιον. Ξέχασα να δω βιβλίο αλλά είπα να το πω εδώ για να είμαι σίγουρος.
Ευχαριστώ!
 
Top