Αποχαιρετισμός Παναγιώτη Νεοχωρίτη

Δημήτρης Ποθητός

Παλαιό Μέλος
Δεν είχα σκοπό να επανέλθω γιατι βλεπω ότι σε ώτα μη ακουόντων είναι ανώφελο να μιλάει κάποιος, επειδή όμως με απευθύνατε προσωπικό ερώτημα επανέρχομαι. Και καταρχήν θα πρέπει να απολογηθώ για τα αυτονόητα, αφού θέλετε να παίξετε τον ρόλο του συνηγόρου και δεν μπορείτε η δεν θέλετε να καταλάβετε ότι το προηγούμενο μυνημα μου προς τον κύριο Ποθητό είναι αποτέλεσμα αγανάκτησης και πρόκλησης προς το πρόσωπο μου, αφού η προκατάληψη που διακατέχει τον συνάδελφο, και όχι μόνο αυτόν, αλλά και η συνολική και άνευ ουσιαστικού αντιλόγου a priori απόρριψη των θέσεων μου είναι συμπεριφορά υποτιμητική και καθόλου συναδελφική. Δεν έχω πρόβλημα όποτε με το πρόσωπο η το κάθε πρόσωπο αλλά με την μισαλλοδοξία και την προκατάληψη και αυτά τα αντίμάχομαι με πάθος.
Ως προς την φιγούρα που λέτε δεν έχω ανάγκη να προβάλω τον εαυτό μου, δεν είναι άλλωστε ίδιον του χαρακτήρα μου, στην αμετροέπειά όμως απαντάς με αντίστοιχο τροπο, αλλιώς ο αμετροεπής άνθρωπος κινδυνεύει να αποθρασυνθεί ακόμη περισσότερο.και επαναλαμβάνω δεν είναι θέμα προσωπικό αλλά θέμα συμπεριφοράς του συνομιλητή.
Και τρίτον δεν ξερω πως τα έχετε εκει κάτω στην Αθήνα, αλλά αν εννοείτε ότι όσοι δεν ανήκουν στην σχολή του Καρα αυτοπροσδιοριζεστε ως ανηκοντες στην σχολή του Πατριαρχικού ύφους, αυτο για μένα, που ευτυχώς μένουμε μακραν αυτής της αντιπαράθεσης, το θεωρώ το λιγότερο αυθαίρετο και εξίσου επικίνδυνο με τα μειονεκτήματα της εν λόγω σχολής. Αντικαραικοι λοιπόν ναι, Πατριαρχικοι όμως το θεωρώ μεγάλη κουβέντα, εφόσον η ψαλμωδία πολλών, που αυτοπροςδιοριζονται με αυτόν τον τροπο, πόρρω απέχει απτό ήθος και τα χαρακτηριστικά της πατριαρχικής παράδοσης. Και έχω επίσης την γνώμη ότι με το να οπαδόποιουμε και να γκετοποιουμε το πατριαρχικό ύφος, για να μιλήσω με την ίδια ορολογία με εσάς, το υποβιβαζουμε και το προσαρμόζουμε σε δικές μας ανάγκες αυτοδικαίωσης και ψυχολογικής η διανοητικής ανεπαρκειας, όσο και σκληρό αν ακούγεται αυτο.
Συγχωρήσετε μου για την μακρηγορία να είστε καλα και είμαι σίγουρος ότι με κάποιους που διαφωνούμε εδω μεσα αν ψαλλαμε και γνωριζόμασταν από κοντά ίσως γινόμασταν και φιλαράκια μετα:) καλό απόγευμα



Μπορείτε να μου δείξετε το αμετροεπές και μισαλλόδοξο προς το πρόσωπό σας στο κείμενό μου; Σας το παραθέτω και πάλι.

------------------------------------------------------------------------
"Δεν τίθεται θέμα "σχολής". Το Πατριαρχικό Ύφος είναι η κοιτίδα και η μακραίωνη ζωντανή ιστορία της ψαλτικής τέχνης.

Τα άλλα "ύφη" είναι "σχολές".

Κανείς δεν θέλει να αδικήσει τον κύριο Παναγιώτη Νεοχωρίτη. Αλλά πάνω απ΄ όλα και πρώτα απ΄ όλα κανείς δεν θέλει να αδικήσει την ιστορία και την έως τώρα ζώσα συνέχεια του Πατριαρχικού Ύφους. Αυτό είναι που πρέπει να διαφυλαχθεί και προασπισθεί πάση θυσία.

Στην τέχνη δεν υπάρχουν μόνο φωτεινές ή σκοτεινές αποχρώσεις. Υπάρχουν ελάχιστες, πλην όμως μακραίωνες κοιτίδες φωτός, και μία από αυτές είναι το Πατριαρχικό Ύφος του ψάλλειν που διδάσκεται μετά από μακροχρόνια σπουδή μόνον μέσα στον Πατραρχικό Ναό και πουθενά αλλού."

--------------------------------------------------------------------------

Απλά δείξτε μου τα σημεία αμετροέπειας και μισαλλοδοξίας. Με πολύ χαρά θα σας ζητήσω τότε ταπεινά συγγνώμη.

Είμαι αρχάριος στην ψαλτική τέχνη φίλτατε κύριε Χρυσοβαλάντη. Δεν έχω ούτε το αλάθητο, ούτε φυσικά και παινεύομαι γιά τις γνώσεις μου. Αποδείξτε μου ὀμως παρακαλώ πολύ την αμετροέπεια και τη μισαλλοδοξία στο κείμενό μου.

Διότι, κάλιστα κι εγώ μπορώ να αναφερθώ σε αμετροέπεια, μισαλλοδοξία και ειρωνία στο ακόλουθο δικό σας κείμενο, το οποίο είναι η απάντηση σας στο δικό μου.

------------------------------------------------------------------------
"Αποτι βλεπω μερικοί έχουν αυτοανακυρηχτει ζηλωτές και θεματοφύλακες της πατριαρχικής παράδοσης. Με ποια ιδιότητα και με ποια προσόντα όμως;ειλικρινά απορώ και εξίσταμαι. Και κάτι ακόμα. Όταν εγω ξημεροβραδιαζομουν με τις ηχογραφήσεις του Πριγγου και του Στανιτσα παιδί ακόμα,και όταν πήγαινα στην Πόλη και έψελνα μεγάλη εβδομαδα σε ναούς της Βασιλευουσας, εσείς κύριε Ποθητέ αμφιβάλλω αν παβουγαδιζατε ακόμα.Οποτε τα μαθήματα περί πατριαρχικής παράδοσης αλλου, στους εκπροσώπους της σχολής την οποία εσείς με τόσο θερμη αντιπαλεύεται, μιας κι εσείς εχετε την εντυπωςη οτι είστε Φωτεινός, ενώ όλοι οι άλλοι σκοταδιστές.Καληνυχτα σας λοιπόν, η μάλλον συγχωρέστε με καλημέρα σας"
----------------------------------------------------------------------

"Ζηλωτής και θεματοφύλακας" όπως αναφέρετε δεν έχω τις δυνατότητες και τις γνώσεις να είμαι. Έχω όμως την αγάπη στο Πατριαρχικό Ύφος. Αυτό που ακούω. Αυτό που επιθυμώ να συνεχίσω να ακούω στο πατριαρχείο και όχι κάτι άλλο...

Αρχάριος είμαι, ναι. Παβουγαδίζω ακόμη, γιατἰ άραγε το αναφέρετε ως κάτι τόσο μειωτικό; Σας εύχομαι να μην ξεχνάτε κι εσείς από που ξεκινήσατε. Μάλλον κι εσείς κάποτε παβουγαδίζατε. Αν δεν παβουγαδιζατε κάποτε, δεν θα ψάλλατε σήμερα κύριε Χρυσοβαλάντη. Αλήθεια, έτσι ειρωνεύεστε και τους μαθητές σας που βρίσκονται στο στάδιο των σπουδών τους όπου παβουγαδίζουν; Δεν το πιστεύω.

Το αλάθητο του Πάπα επίσης δεν το έχω και ούτε το επιθυμώ. Από τα λάθη μου μαθαίνω, το έγραψα σήμερα σε ανάρτησή μου στο φόρουμ, όπου λόγω ασχετοσύνης μου εξαναζωντάνεψα τον Χαλάτζογλου και τον έκαμα να αναρτά βίντεο στο YouTube.

Κυρίως όμως, είρωνας δεν είμαι.

Την άποψή μου περί ύφους θα την υπερασπίζομαι. "Φωτεινός" όπως αναφέρετε δεν είμαι κύριε Χρυσοβαλάντη. Πάντα θα επιλέγω και θα επιθυμώ να είμαι Ποθητός, καθώς το επίθετό μου αναφέρει.

Καλό σας απόγευμα!
 
Last edited:
Μπορείτε να μου δείξετε το αμετροεπές και μισαλλόδοξο προς το πρόσωπό σας στο κείμενό μου; Σας το παραθέτω και πάλι.

------------------------------------------------------------------------
"Δεν τίθεται θέμα "σχολής". Το Πατριαρχικό Ύφος είναι η κοιτίδα και η μακραίωνη ζωντανή ιστορία της ψαλτικής τέχνης.

Τα άλλα "ύφη" είναι "σχολές".

Κανείς δεν θέλει να αδικήσει τον κύριο Παναγιώτη Νεοχωρίτη. Αλλά πάνω απ΄ όλα και πρώτα απ΄ όλα κανείς δεν θέλει να αδικήσει την ιστορία και την έως τώρα ζώσα συνέχεια του Πατριαρχικού Ύφους. Αυτό είναι που πρέπει να διαφυλαχθεί και προασπισθεί πάση θυσία.

Στην τέχνη δεν υπάρχουν μόνο φωτεινές ή σκοτεινές αποχρώσεις. Υπάρχουν ελάχιστες, πλην όμως μακραίωνες κοιτίδες φωτός, και μία από αυτές είναι το Πατριαρχικό Ύφος του ψάλλειν που διδάσκεται μετά από μακροχρόνια σπουδή μόνον μέσα στον Πατραρχικό Ναό και πουθενά αλλού."

--------------------------------------------------------------------------

Απλά δείξτε μου τα σημεία αμετροέπειας και μισαλλοδοξίας. Με πολύ χαρά θα σας ζητήσω τότε ταπεινά συγγνώμη.

Είμαι αρχάριος στην ψαλτική τέχνη φίλτατε κύριε Χρυσοβαλάντη. Δεν έχω ούτε το αλάθητο, ούτε φυσικά και παινεύομαι γιά τις γνώσεις μου. Αποδείξτε μου ὀμως παρακαλώ πολύ την αμετροέπεια και τη μισαλλοδοξία στο κείμενό μου.

Διότι, κάλιστα κι εγώ μπορώ να αναφερθώ σε αμετροέπεια, μισαλλοδοξία και ειρωνία στο ακόλουθο δικό σας κείμενο, το οποίο είναι η απάντηση σας στο δικό μου.

------------------------------------------------------------------------
"Αποτι βλεπω μερικοί έχουν αυτοανακυρηχτει ζηλωτές και θεματοφύλακες της πατριαρχικής παράδοσης. Με ποια ιδιότητα και με ποια προσόντα όμως;ειλικρινά απορώ και εξίσταμαι. Και κάτι ακόμα. Όταν εγω ξημεροβραδιαζομουν με τις ηχογραφήσεις του Πριγγου και του Στανιτσα παιδί ακόμα,και όταν πήγαινα στην Πόλη και έψελνα μεγάλη εβδομαδα σε ναούς της Βασιλευουσας, εσείς κύριε Ποθητέ αμφιβάλλω αν παβουγαδιζατε ακόμα.Οποτε τα μαθήματα περί πατριαρχικής παράδοσης αλλου, στους εκπροσώπους της σχολής την οποία εσείς με τόσο θερμη αντιπαλεύεται, μιας κι εσείς εχετε την εντυπωςη οτι είστε Φωτεινός, ενώ όλοι οι άλλοι σκοταδιστές.Καληνυχτα σας λοιπόν, η μάλλον συγχωρέστε με καλημέρα σας"
----------------------------------------------------------------------

"Ζηλωτής και θεματοφύλακας" όπως αναφέρετε δεν έχω τις δυνατότητες και τις γνώσεις να είμαι. Έχω όμως την αγάπη στο Πατριαρχικό Ύφος. Αυτό που ακούω. Αυτό που επιθυμώ να συνεχίσω να ακούω στο πατριαρχείο και όχι κάτι άλλο...

Αρχάριος είμαι, ναι. Παβουγαδίζω ακόμη, γιατἰ άραγε το αναφέρετε ως κάτι τόσο μειωτικό; Σας εύχομαι να μην ξεχνάτε κι εσείς από που ξεκινήσατε. Μάλλον κι εσείς κάποτε παβουγαδίζατε. Αν δεν παβουγαδιζατε κάποτε, δεν θα ψάλλατε σήμερα κύριε Χρυσοβαλάντη. Αλήθεια, έτσι ειρωνεύεστε και τους μαθητές σας που βρίσκονται στο στάδιο των σπουδών τους όπου παβουγαδίζουν; Δεν το πιστεύω.

Το αλάθητο του Πάπα επίσης δεν το έχω και ούτε το επιθυμώ. Από τα λάθη μου μαθαίνω, το έγραψα σήμερα σε ανάρτησή μου στο φόρουμ, όπου λόγω ασχετοσύνης μου εξαναζωντάνεψα τον Χαλάτζογλου και τον έκαμα να αναρτά βίντεο στο YouTube.

Κυρίως όμως, είρωνας δεν είμαι.

Την άποψή μου περί ύφους θα την υπερασπίζομαι. "Φωτεινός" όπως αναφέρετε δεν είμαι κύριε Χρυσοβαλάντη. Πάντα θα επιλέγω και θα επιθυμώ να είμαι Ποθητός, καθώς το επίθετό μου αναφέρει.

Καλό σας απόγευμα!
Δεν σκοπευω να συνεχισω αυτη την αντιπαραθεση, αλλωστε νομιζω οτι ειναι απολυτα προφανεις οι λογοι της αγανακτησης μου για το στυλ και το περιεχομενο του μυνηματος σας και τους αναφερω αναλυτικα. Και πιστευω οτι αυτοι που καλοπιστα διαβαζουν και διαθετουν στοιχειωδη κριση μπορουν να εξαγουν τα συμπερασματα τους. Επειδη ομως διακρινω μια διαθεση μεταμελειας και συμφιλιωσης απτην μερια σας, προς αρση της παρεξηγησης, ζητω ταπεινα συγγνωμη δεν ειχα διαθεση να σας πικρανω και θεωρω το θεμα ληξαν. Οσο για τους μαθητες μου τους συνιστω πρωτα να μαθουν να ειναι σωστοι ακροατες και μετα να εκφερουν αποψεις χωρις προκαταληψη, με σεμνοτητα αλλα και διακριση. Να ειστε καλα
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Διάβασα τὸ παρακάτω ἀπὸ σχολιαστή τοῦ public group ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΝ
Χαίρετε!!! Άκουσα προ ημερών ότι ετοιμάζεται επιτροπή Κωνσταντινοπολιτών ψαλτων απο Αθήνα με πρωτεργάτη τον κ. Παικοπουλο , με σκοπό να διαμαρτυρηθούν για την επιλογή του Νεοχωρίτη στο πατριαρχείο .
Αν ειναι αλήθεια εσείς που ειστε στην Αθήνα και το ξέρετε πεστε μας.
Και κατι αλλο ρε παιδια , γιατί τόση κατινιά αν όντως ειναι αλήθεια ;
Θα χάσουν κατι;
Ευχαριστω
Ἀφήνω τὰ ποικίλα σχόλια καὶ κρατῶ τὴν «εἴδηση».

Θὰ ἦταν ἐνδιαφέρον νὰ μάθουμε ἄν ἰσχύει.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Διάβασα τὸ παρακάτω ἀπὸ σχολιαστή τοῦ public group ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΝ

Ἀφήνω τὰ ποικίλα σχόλια καὶ κρατῶ τὴν «εἴδηση».

Θὰ ἦταν ἐνδιαφέρον νὰ μάθουμε ἄν ἰσχύει.

όντως ενδιαφέρουσα "είδηση"... αν ισχύει...
η σε εισαγωγικά λέξη έχει ιδιαίτερη σημασία, για να θυμηθούμε κ λίγο τη χρήση των σημείων στίξεως.
κρατούμε την "είδηση" πολέμαρχε δομέστιχε...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
όντως ενδιαφέρουσα "είδηση"... αν ισχύει...
η σε εισαγωγικά λέξη έχει ιδιαίτερη σημασία, για να θυμηθούμε κ λίγο τη χρήση των σημείων στίξεως.
κρατούμε την "είδηση" πολέμαρχε δομέστιχε...

Ἄστα νὰ πᾶνε συνάδελφε.

Τὸ τελευταῖο καιρὸ, ἄλλος μὲ λέει Ἄρχοντα :)eek:) Δομέστικο, ἄλλος μὲ ἀποκαλεῖ πολέμαρχο, σὲ λίγο θὰ μὲ ποῦνε ... Dark Lord of the Sith ἢ καὶ Ἄρχοντα τῶν Δαχτυλιδιῶν
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια ή ψέμματα η εν λόγω είδηση, αλλά γεγονός είναι ότι η επιλογή αυτή αν κρίνω από εδώ μέσα, έχει προκαλέσει αναταραχή στον χώρο των ψαλτών...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια ή ψέμματα η εν λόγω είδηση, αλλά γεγονός είναι ότι η επιλογή αυτή αν κρίνω από εδώ μέσα, έχει προκαλέσει αναταραχή στον χώρο των ψαλτών...
Πες μου έναν που θα ήταν καθολικά
αποδεκτός.Κανένας, απολύτως κανένας.
Γκρίνια κ μουρμούρα κ ο Πρίγγος να
ζούσε κ να πήγαινε στη θέση αυτή.
Απλά η διαφορά είναι ότι έχουμε άθφονη
κ τζάμπα την πληροφόρηση κ την δυνατότητα
της ελεύθερης δημοσίευσης κ των πιο
μύχιων σκέψεων.Μια εφημερίδα είχαν παλιότερα
κ κανά περιοδικό που δεν επιτρεπόταν κ ελεύθερα
η έκφραση αντίθετης άποψης.
Τα ίδια γίνονται σε κάθε εποχή.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πες μου έναν που θα ήταν καθολικά
αποδεκτός.Κανένας, απολύτως κανένας.
Γκρίνια κ μουρμούρα κ ο Πρίγγος να
ζούσε κ να πήγαινε στη θέση αυτή.
Απλά η διαφορά είναι ότι έχουμε άθφονη
κ τζάμπα την πληροφόρηση κ την δυνατότητα
της ελεύθερης δημοσίευσης κ των πιο
μύχιων σκέψεων.Μια εφημερίδα είχαν παλιότερα
κ κανά περιοδικό που δεν επιτρεπόταν κ ελεύθερα
η έκφραση αντίθετης άποψης.
Τα ίδια γίνονται σε κάθε εποχή.

Καθολικὰ ἀποδεκτὸς; Ἁπλὰ πατριαρχικὰ κατάλληλος.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Αντικαραικοι λοιπόν ναι, Πατριαρχικοι όμως το θεωρώ μεγάλη κουβέντα, εφόσον η ψαλμωδία πολλών, που αυτοπροςδιοριζονται με αυτόν τον τροπο, πόρρω απέχει απτό ήθος και τα χαρακτηριστικά της πατριαρχικής παράδοσης. Και έχω επίσης την γνώμη ότι με το να οπαδόποιουμε και να γκετοποιουμε το πατριαρχικό ύφος, για να μιλήσω με την ίδια ορολογία με εσάς, το υποβιβαζουμε και το προσαρμόζουμε σε δικές μας ανάγκες αυτοδικαίωσης και ψυχολογικής η διανοητικής ανεπαρκειας, όσο και σκληρό αν ακούγεται αυτο.
Συγχωρήσετε μου για την μακρηγορία να είστε καλα και είμαι σίγουρος ότι με κάποιους που διαφωνούμε εδω μεσα αν ψαλλαμε και γνωριζόμασταν από κοντά ίσως γινόμασταν και φιλαράκια μετα:) καλό απόγευμα
Εδώ οφείλω να παραδεχτώ ότι έχετε απόλυτο δίκιο: ούτε οι υποστηρικτές του πατριαρχικού ύφους εν Αθήναις ψάλουν όλοι "πατριαρχικά" (μάλλον πολύ λίγοι το κάνουν...) ούτε αυτή η "γκετοποίηση" του συγκεκριμένου ύφους (σκληρός όρος, αλλά τον αποδέχομαι) φέρνει αποτελέσματα: αναδεικνύεις την πολύτιμη αυτή παρακαταθήκη όχι με φαρφάρες και συνθηματολογία, αλλά προσφέροντας ουσιαστικά σ' αυτό, είτε ψάλλοντας με το ύφος και κυρίως το ΗΘΟΣ αυτό (το σημαντικότερο) είτε μελετώντας τις μουσικές του δομές και αναδεικνύοντας την ιστορική συνέχεια και σημασία του. Η παθολογία της "πατριαρχικής" σχολής (τα εισαγωγικά αφορούν την εν Ελλάδι παραφθορά της) είναι όντως ένα θέμα, που συμφωνώ ότι έχει και ψυχολογικές προεκτάσεις. Απλώς προσωπικά θεωρώ πολύ πιο σημαντική παραφθορά αυτήν της γνωστής σχολής. Διότι, όπως έχω ξαναγράψει, η πρώτη, με την κατάλληλη παιδεία θεραπεύεται. Η δεύτερη όμως, λόγω της αλαζονείας της "απόλυτης γνώσης" (οπωσδήποτε εντός εισαγωγικών), που κληρονόμησε ο αείμνηστος, για να θεραπευτεί θέλει πολύ πιο δραστικά μέτρα (όπως... Ιακωβοθεραπεία, που λέει και μια ψυχή!).

Κατά τ' άλλα, βεβαίως και είμαστε φίλοι στο ψαλτήρι με όλους, αφού όλοι (η συντριπτική πλειοψηφία τουλάχιστον) είμαστε πολύ πολύ μακριά από τους γίγαντες της παράδοσης που κρίνουμε: σου λέει ο άλλος π.χ. ότι ο Στανίτσας αλλοίωσε το ύφος του Ιακώβου και τέτοια και όταν ανοίξει ο κρίνων το στόμα του να ψάλει, βλέπεις (ακούς μάλλον) ποιος μιλάει για αλλοίωση ύφους... Όχι ότι δεν δικαιούμαστε να εκφέρουμε απόψεις, αλλά όταν βλέπεις έναν ψάλτη, που όντως κοσμεί σήμερα την ψαλτική τέχνη, να εκφράζεται συγκρατημένα κι έναν που δεν ξέρει πού του 'παν τα τέσσερα να λέει και να λέει και να λέει διάφορα, υπάρχει ένα θέμα, έτσι; (απευθύνω και στον εαυτό μου την κριτική, δεν φοβάμαι να δηλώσω ότι πολλά πράγματα που έχω γράψει κατά καιρούς εδώ μέσα όλα αυτά τα χρόνια που είμαι μέλος, τώρα ίσως να τα διατύπωνα ή και να τα έγραφα διαφορετικά -είναι κι αυτός ένας λόγος που σε πολλά fora υπάρχει η επισήμανση σε παλαιά μηνύματα ότι ίσως ο συντάκτης να έχει αλλάξει απόψεις... -).
 
Εδώ οφείλω να παραδεχτώ ότι έχετε απόλυτο δίκιο: ούτε οι υποστηρικτές του πατριαρχικού ύφους εν Αθήναις ψάλουν όλοι "πατριαρχικά" (μάλλον πολύ λίγοι το κάνουν...) ούτε αυτή η "γκετοποίηση" του συγκεκριμένου ύφους (σκληρός όρος, αλλά τον αποδέχομαι) φέρνει αποτελέσματα: αναδεικνύεις την πολύτιμη αυτή παρακαταθήκη όχι με φαρφάρες και συνθηματολογία, αλλά προσφέροντας ουσιαστικά σ' αυτό, είτε ψάλλοντας με το ύφος και κυρίως το ΗΘΟΣ αυτό (το σημαντικότερο) είτε μελετώντας τις μουσικές του δομές και αναδεικνύοντας την ιστορική συνέχεια και σημασία του. Η παθολογία της "πατριαρχικής" σχολής (τα εισαγωγικά αφορούν την εν Ελλάδι παραφθορά της) είναι όντως ένα θέμα, που συμφωνώ ότι έχει και ψυχολογικές προεκτάσεις. Απλώς προσωπικά θεωρώ πολύ πιο σημαντική παραφθορά αυτήν της γνωστής σχολής. Διότι, όπως έχω ξαναγράψει, η πρώτη, με την κατάλληλη παιδεία θεραπεύεται. Η δεύτερη όμως, λόγω της αλαζονείας της "απόλυτης γνώσης" (οπωσδήποτε εντός εισαγωγικών), που κληρονόμησε ο αείμνηστος, για να θεραπευτεί θέλει πολύ πιο δραστικά μέτρα (όπως... Ιακωβοθεραπεία, που λέει και μια ψυχή!).

Κατά τ' άλλα, βεβαίως και είμαστε φίλοι στο ψαλτήρι με όλους, αφού όλοι (η συντριπτική πλειοψηφία τουλάχιστον) είμαστε πολύ πολύ μακριά από τους γίγαντες της παράδοσης που κρίνουμε: σου λέει ο άλλος π.χ. ότι ο Στανίτσας αλλοίωσε το ύφος του Ιακώβου και τέτοια και όταν ανοίξει ο κρίνων το στόμα του να ψάλει, βλέπεις (ακούς μάλλον) ποιος μιλάει για αλλοίωση ύφους... Όχι ότι δεν δικαιούμαστε να εκφέρουμε απόψεις, αλλά όταν βλέπεις έναν ψάλτη, που όντως κοσμεί σήμερα την ψαλτική τέχνη, να εκφράζεται συγκρατημένα κι έναν που δεν ξέρει πού του 'παν τα τέσσερα να λέει και να λέει και να λέει διάφορα, υπάρχει ένα θέμα, έτσι; (απευθύνω και στον εαυτό μου την κριτική, δεν φοβάμαι να δηλώσω ότι πολλά πράγματα που έχω γράψει κατά καιρούς εδώ μέσα όλα αυτά τα χρόνια που είμαι μέλος, τώρα ίσως να τα διατύπωνα ή και να τα έγραφα διαφορετικά -είναι κι αυτός ένας λόγος που σε πολλά fora υπάρχει η επισήμανση σε παλαιά μηνύματα ότι ίσως ο συντάκτης να έχει αλλάξει απόψεις... -).

Αγαπητέ Νίκο, όταν λέω για φιλια εννοώ διαπροσωπική σχέση, φυσικά και κοινό όλων μας είναι ότι ψάλλουμε ο καθένας σύμφωνα με τις δυνατότητες, το θεόθεν τάλαντο, την κατάρτιση και την προσωπικότητα μας, πλην όμως αυτο που μας ενώνει κατεξοχήν είναι η αγάπη μας και το μεράκι για την ψαλτική τέχνη και η ύψιστη εκκλησιαστικής διακονία που έχουμε αναλάβει, ο καθένας στο πόστο του, για την οποία οφείλουμε να βάζουμε στην άκρη τις πάσης φύσεως αντιπαλότητες που ανθρωπίνως δημιουργούνται, και να μην υπερβαίνουμε τα όρια του δημιουργικού διαλόγου, και πρώτα από όλα μιλάω για τον εαυτό μου για να μην παρεξηγηθούν παλι τα λεγόμενα μου.
Όσο για την ιακωβοθεραπεια αν εννοείται τον Ιάκωβο τον πρωτοψάλτη, τον συντάκτη του θρυλικού δοξασταριού, συμφωνώ απόλυτα, μιας και στα εν λόγω μέλη και κυρίως στους χρωματικούς ηχους αναδεικνύονται όλες οι αδυναμίες με τον πιο γλαφυρό τροπο της εν λόγω σχολής.
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Διάβασα τὸ παρακάτω ἀπὸ σχολιαστή τοῦ public group ΠΑΝΑΡΜΟΝΙΟΝ
Χαίρετε!!! Άκουσα προ ημερών ότι ετοιμάζεται επιτροπή Κωνσταντινοπολιτών ψαλτων απο Αθήνα με πρωτεργάτη τον κ. Παικοπουλο , με σκοπό να διαμαρτυρηθούν για την επιλογή του Νεοχωρίτη στο πατριαρχείο .
Ἀφήνω τὰ ποικίλα σχόλια καὶ κρατῶ τὴν «εἴδηση».

Θὰ ἦταν ἐνδιαφέρον νὰ μάθουμε ἄν ἰσχύει.

Έγινε ήδη!
Είναι μια βδομάδα πίσω η πληροφόρηση των ρεπόρτερ του Καραμπάση, ήδη γύρισαν κιόλας.
Αχ Δάνο, σου είπα να μην εμπιστεύεσαι τους ρεπόρτερ σου απόλυτα.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Όσο για την ιακωβοθεραπεια αν εννοείται τον Ιάκωβο τον πρωτοψάλτη, τον συντάκτη του θρυλικού δοξασταριού, συμφωνώ απόλυτα, μιας και στα εν λόγω μέλη και κυρίως στους χρωματικούς ηχους αναδεικνύονται όλες οι αδυναμίες με τον πιο γλαφυρό τροπο της εν λόγω σχολής.

Μπα τον άλλο, τον Ναυπλιώτη...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Έγινε ήδη!
Είναι μια βδομάδα πίσω η πληροφόρηση των ρεπόρτερ του Καραμπάση, ήδη γύρισαν κιόλας.
Αχ Δάνο, σου είπα να μην εμπιστεύεσαι τους ρεπόρτερ σου απόλυτα.

και;;;;;;;;;;;;;;

βέβαια, απ το γραψιμο διακρίνω κάτι............
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έγινε ήδη!
Είναι μια βδομάδα πίσω η πληροφόρηση των ρεπόρτερ του Καραμπάση, ήδη γύρισαν κιόλας.
Αχ Δάνο, σου είπα να μην εμπιστεύεσαι τους ρεπόρτερ σου απόλυτα.

και;;;;;;;;;;;;;;

βέβαια, απ το γραψιμο διακρίνω κάτι............

Προέκυψε κάτι; Μπορεῖ νὰ ἀναφερθεῖ δημοσίως; Ἄν ὄχι, δὲν πειράζει ...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Προέκυψε κάτι; Μπορεῖ νὰ ἀναφερθεῖ δημοσίως; Ἄν ὄχι, δὲν πειράζει ...

νομίζω πως θα ανακοινωθεί όταν πρέπει............... εννοώ όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου, δανειζόμενος φράση παλαιά.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Προέκυψε κάτι; Μπορεῖ νὰ ἀναφερθεῖ δημοσίως; Ἄν ὄχι, δὲν πειράζει ...

Οι άμεσα εμπλεκόμενοι, θα ανακοινώσουν δημοσίως, εάν και εφόσον και όποτε κρίνουν κατάλληλο.
 

Mpanelas Mixail

Μέλος
Οι άμεσα εμπλεκόμενοι, θα ανακοινώσουν δημοσίως, εάν και εφόσον και όποτε κρίνουν κατάλληλο.

Ανθρακες ο θησαυρός. Το "εφόσον και όποτε" μάλλον αυτό δηλώνει.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Ανθρακες ο θησαυρός. Το "εφόσον και όποτε" μάλλον αυτό δηλώνει.

Παρακολουθείτε τη συζήτηση;
Ειπώθηκε πως θα πάνε κάποιοι στην Πόλη, απήντησα πως πήγαν ήδη.
Μίλησε κανείς για θησαυρό; θα σταματήσει κάποτε η ερειστικότητά σας; Αυτόκλητος τοποτηρητής του τοποτηρητού έχετε γίνει;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ανθρακες ο θησαυρός. Το "εφόσον και όποτε" μάλλον αυτό δηλώνει.

Δηλαδὴ τί περίμενες νὰ ἀνακοινώσουν; Veni, vidi, vici? ὅ,τι κι ἄν εἴπαν θἀ φανεῖ ἁργὰ ἢ γρήγορα.

Τὸ σημαντικὸ εἶναι -κατ' ἐμέ- πὼς γίνονται κινήσεις ὑπὲρ τῆς πατριαρχικῆς λύσης καὶ ὄχι τῆς ἐλλαδίτικης ἐπιβολῆς.

Ὁ καθεὶς κάνει τὸν ἀγώνα του γι' ὅ,τι θεωρεῖ σωστό.
 
Top