Manolas
Εμμανουήλ Ονησιφορίδης
Ένας προβληματισμός μου:
Στα Κατηχούμενα της Θ. Λειτουργίας, και συγκεκριμένα στις αιτήσεις του διακόνου "Εύξασθε οι κατηχούμενοι τω Κυρίω'' και Τας κεφαλάς ημών τω Κυρίω κλίνατε'', ο ψάλτης (ή ο λαός ο βαπτισμένος) είναι πρέπον να αποκρίνεται με το Κύριε ελέησον ή το Σοι Κύριε αντίστοιχα;
Επίσης μια άλλη απορία:
Από πότε αναγράφονται οι αποκρίσεις του λαού στα χειρόγραφα; Πριν την αναγραφή τους, λέγονταν από τον λαό από στήθους;
Στα Κατηχούμενα της Θ. Λειτουργίας, και συγκεκριμένα στις αιτήσεις του διακόνου "Εύξασθε οι κατηχούμενοι τω Κυρίω'' και Τας κεφαλάς ημών τω Κυρίω κλίνατε'', ο ψάλτης (ή ο λαός ο βαπτισμένος) είναι πρέπον να αποκρίνεται με το Κύριε ελέησον ή το Σοι Κύριε αντίστοιχα;
Επίσης μια άλλη απορία:
Από πότε αναγράφονται οι αποκρίσεις του λαού στα χειρόγραφα; Πριν την αναγραφή τους, λέγονταν από τον λαό από στήθους;