Ανθολογία Ιακώβου Ναυπλιώτη

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Πρόκειται για συλλογή μελών που αποδίδονται στον Ιάκωβο Ναυπλιώτη.
Οι πηγές μου ήταν κατά 99% οι τόμοι του Βουδούρη, από τους οποίους επιλέχθηκαν μέλη τα οποία είναι:
1. "ποίημα Ιακώβου Ναυπλιώτου πρωτοψάλτου"
2. "κατά το ύφος της Μ.Χ.Ε, ως τανύν ασματωδούνται υπό του Ιακώβου Ναυπλιώτου"
3. "κατ' εκτέλεσιν Ιακώβου Ναυπλιώτου"

(και 1% μουσικές καταγραφές του καθηγητή Αντωνίου Αλυγιζάκη)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (σε παρένθεση ο αριθμός του τόμου του Βουδούρη και η σελίδα από όπου προέρχεται)

1. Κύριε εκέκραξα της Τεσσαρακοστής, Ήχος α’ (Τ9-371)
2. Κύριε εκέκραξα, Ήχος β’ (Τ7-173)
3. Κύριε εκέκραξα, Ήχος πλ. β’ (Τ9-279)
4. Κύριε εκέκραξα, Ήχος βαρύς (Τ14-77)
5. Κύριε εκέκραξα, Ήχος πλ. δ’ (Τ9-228)
6. Κύριε εκέκραξα, Ήχος πλ. δ' (Τ14-39)
7. Θου Κύριε, στιχολογία, Ήχος β’ (Τ1-151)
8. Θου Κύριε, στιχολογία, Ήχος γ’ (T1-245)
9. Θου Κύριε, στιχολογία, Ήχος πλ. δ’ (Τ2-289)
10. Απόστιχα εσπερινού, Ήχος πλ. δ’ (T14-46)
11. Εξ ύψους κατήλθες, Ήχος πλ. δ’ (T14-105)
12. Πολυέλεος Λόγον αγαθόν, σύντομος, Ήχος πλ. α΄ (T5-379)
13. Δόξα, Ταις των Αποστόλων, Και νυν, Ταις της Θεοτόκου (T12-289)
14. Τον Δεσπότην, Ήχος βαρύς (T7-453)
15. Έτερον ανεπτυγμένον (Τ8-289)
16. Καταβασίες Χριστουγέννων αργές συνεπτυγμένες (Τ5-166)
17. Έτερες αργές ανεπτυγμένες (Τ5-178)
18. Έτερες, σύντομες. (Τ5-185)
19. Καταβασίες της Υπαπαντής αργές συνεπτυγμένες (Τ5-223)
20. Έτερες αργές ανεπτυγμένες (Τ5-229)
21. Καταβασίες της Α’ Κυριακής των Νηστειών αργές (Τ5-260)
22. Έτερες αργές(Τ5-264)
23. Καταβασίες της Σταυροπροσκυνήσεως αργές (T5-269)
24. Καταβασίες των Βαΐων αργές (Τ5-275)
25. Καταβασίες της Αναστάσεως αργές, ανεπτυγμένες (T5-297)
26. Καταβασίες της Αναλήψεως αργές (Τ5-307)
27. Καταβασίες Ανοίξω το στόμα μου αργές (Τ5-374)
28. Αίνοι, Ήχος γ’ (T14-69)
29. Αίνοι, Ήχος πλ. α’ (Τ12-102)
30. Δοξολογία σύντομη, Ήχος γ’ (Τ1-308)
31. Δοξολογία σύντομη, Ήχος δ’ (Τ1-389)
32. Δοξολογία σύντομη, Ήχος πλ. α’ (Τ2-86)
33. Δοξολογία σύντομη, Ήχος πλ. β’ (Τ2-171)
34. Δοξολογία σύντομη, Ήχος πλ. δ’ (T2-364)
35. Χερουβικό, Ήχος πλ. δ’ (Τ2-386)
36. Χερουβικό, Ήχος α’ (ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ)
37. Τον Βασιλέα, Ταις Αγγελικαίς, Ήχος πλ. δ’ (ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ)
38. Λειτουργικά, Ήχος πλ. δ’ (ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ)
39. 1 Σεπτεμβρίου - Δόξα αποστίχων της Ινδίκτου (Τ6-33)
40. 1 Σεπτεμβρίου - Δόξα αίνων της Ινδίκτου (Τ6-43)
41. 1 Σεπτεμβρίου - Και νυν αίνων, Της Παμμακαρίστου (Τ6-44)
42. 26 Σεπτεμβρίου - Δόξα αίνων της μεταστάσεως του Αγίου Ιωάννου. Θεολόγου (Τ6-144)
43. Κυριακή μετά τα Χριστούγγενα - Δόξα αίνων - Αίμα και πυρ (Τ7-198)
44. Ώ του παραδόξου, σύντομο (T5-387)
45. Μη αποστρέψεις (Τ8-146)
46. Έδωκας κληρονομίαν (Τ8-320)
47. Τη Υπερμάχω σύντομο (Τ8-257)
48. Δόξα αίνων Γ’ Κυριακής Νηστειών (T9-82)
49. Ιδιόμελα εσπερινού Κυριακής των Βαΐων (Τ9-280)
50. Δόξα στιχηρών εσπερινού Κυριακής Βαΐων (Τ9-285)
51. Δόξα αίνων Κυριακής Βαΐων (Τ9-336)
52. Ιδού ο Νυμφίος σύντομο (Τ10-101)
53. Κατευθυνθήτω πλ. β’ (Τ10-60)
54. Δόξα εσπερινού Κυριακής Μυροφόρων (Τ11-192)
55. Δόξα αίνων Κυριακής Παραλύτου (Τ11-252)
56. Δόξα αποστίχων Μεσοπεντηκοστής (Τ12-18)
57. Δόξα αίνων Κυριακής του τυφλού (Τ12-107)

Υπήρχαν μερικά λαθάκια του Βουδούρη, τα διόρθωσα και έχω πλήρη λίστα με τις αλλαγές για όποιον ενδιαφέρεται.

Εύχομαι να σας αρέσει.

Και μαζί δώρο αυτό.
 

Attachments

  • ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ_Ι_ΝΑΥΠΛΙΩΤΗ.pdf
    2.5 MB · Views: 2,974
Μιχάλη είσαι αυτοκράτορας!Χρυσό μετάλλιο εξαδάχτυλου από μένα!Δες και αυτό και αυτό και εδώ(σελ.14-15).
Εξαιρετική η ιδέα σου και η υλοποίησή της. Να χεις υγεία παλικάρι!
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
ΦΤΟΥ!
Ελλιπέστατη έρευνα.

Θα το ξανα-ανεβάσω, αλλά όχι αύριο-μεθαύριο....
Ευχαριστώ!
 

filomousos

Παλαιό Μέλος
Πρόκειται για συλλογή μελών που αποδίδονται στον Ιάκωβο Ναυπλιώτη.
Οι πηγές μου ήταν κατά 99% οι τόμοι του Βουδούρη, από τους οποίους επιλέχθηκαν μέλη τα οποία είναι:
1. "ποίημα Ιακώβου Ναυπλιώτου πρωτοψάλτου"
2. "κατά το ύφος της Μ.Χ.Ε, ως τανύν ασματωδούνται υπό του Ιακώβου Ναυπλιώτου"
3. "κατ' εκτέλεσιν Ιακώβου Ναυπλιώτου"

(και 1% μουσικές καταγραφές του καθηγητή Αντωνίου Αλυγιζάκη)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (σε παρένθεση ο αριθμός του τόμου του Βουδούρη και η σελίδα από όπου προέρχεται)

..........................
36. Χερουβικό, Ήχος α’ (ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ)
...............................
38. Λειτουργικά, Ήχος πλ. δ’ (ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ)
[/URL]

-> Χερουβικό ,το περιβόητο ''μινόρε'' ;
-> Λειτουργικά, τα περιβόητα ''μαχούρ'';

Τίθεται θέμα αλλαγής του ονόματος του -ως τώρα -συνθέτη τους;

* Υπάρχουν και εκτελέσεις μη καταγεγραμμένες - όπως το δοξαστικό των Αίνων του Τ. Σταυρού ;

 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δεν είχα δει αυτή τη σπουδαία καταγραφή-μεταγραφή
από τον Μιχάλη.Μπράβο κ ευχαριστούμε.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Μετακίνησα το θέμα από τις ηχογραφήσεις στα μουσικά βιβλία. Δεν το είχα προσέξει παλαιότερα. Συγχαρητήρια Μιχάλη για την ιδέα και την υλοποίηση. Νομίζω πρέπει να φτιάξουμε μια ενότητα με Εκδόσεις/Συλλογές Ψαλτολογίου και να συνδεθούν από εκεί οι αξιολογότατες εργασίες που κατά καιρούς έχουν αναρτηθεί στο φόρουμ.
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Βρηκα δυο τρια λαθη. Οποτε μπορεσεις διορθωσε τα.

σελ. 20 ''η ζωη'' στο η θελει αναβαση μιας φωνης
σελ. 28 ''εμων'' θελει ενα γοργο στο ελαφρον
σελ. 45 λειπει ενα ξον στη τελευταια σειρα στο τελος.
Ευχαριστουμε!
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
-> Χερουβικό ,το περιβόητο ''μινόρε'' ;
-> Λειτουργικά, τα περιβόητα ''μαχούρ'';

Τίθεται θέμα αλλαγής του ονόματος του -ως τώρα -συνθέτη τους;
Εγώ αυτό πιστεύω πάντως και πλέον τα αποδίδω στον Ναυπλιώτη.
 
Δὲν ξέρω τὸ χερουβικὸν τοῦ πλ. Α΄ σὲ ποιὸν πρέπει νὰ ἀποδίδεται, ἀλλὰ πάντως τὰ λειτουργικὰ τοῦ πλ. Δ΄ εἶναι τοῦ Παλάση καὶ, ἐὰν δὲν μὲ ἀπατᾶ ἡ μνήμη μου, ἔχουν πρωτογραφεῖ σὲ ἦχο βαρὺν ἐναρμόνιον. Ὁ κ. Θεόδωρος Βασιλείου μᾶς ἔδειξε καὶ σχετικὸ χειρόγραφο στὴν Κύπρο.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Πού να πάρει! Δε σε πρόλαβα... Προχθές σκεφτόμουν να σου προτείνω να βάλεις και το «Συγκαταβαίνων» που καταγράφει ο Βιγγόπουλος από τον Ναυπλιώτη.
 
Πού να πάρει! Δε σε πρόλαβα... Προχθές σκεφτόμουν να σου προτείνω να βάλεις και το «Συγκαταβαίνων» που καταγράφει ο Βιγγόπουλος από τον Ναυπλιώτη.

Υπάρχει και άλλο υλικό. Σίγουρα θα πάει για 3η έκδοση...
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Κάνω μια τοποθέτηση, την οποία δεν έγραψα στο πρόλογο γιατί δεν νομίζω ότι είχε θέση.

Το ύφος δε μαθαίνεται με αναλελυμένες γραφές και παρτιτούρες αλλά με ακρόαση, αντίληψη και καλώς εννοούμενη μίμηση.

Από αυτή την άποψη, δεν έγραψα την "ανθολογία" επειδή πιστεύω ότι θα βοηθήσει κάποιον να μάθει το ύφος του Ιακώβου (υποκειμενικοί καταγραφείς κατέγραψαν στο κάτω κάτω ότι κατέγραψαν).

Αλλά την έγραψα επειδή....Παππούς και τα μυαλά στα κάγκελα!
 

Kostas Tsig

Μαθητευόμενος Ιεροψάλτης
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει εδω την δεύτερη έκδοση της ανθολογίας γιατι δεν μπορώ να την κατεβάσω μέσω scribd ;
 
Last edited:

christh55

Μέλος
Λυπαμαι την εχω αφαιρεση μετα απο απαιτηση πνευματικη ιδιοκτησιας και πιστευω ισως και οικονομικων του ιδιοκτητη/συγραφεα ειμαι αναγκασμενος.
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Χαίρετε. Ζητώ (ως συντάκτης της ανθολογίας) να αφαιρεθεί άμεσα. Δεν επιθυμώ να βρίσκεται στο ψαλτολόγιον, και για αυτό δεν την ανέβασα ούτε εγώ ο ίδιος.

Αν κάποιος την θέλει μπορώ να του την στείλω ευχαρίστως με email.
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
..... και πιστευω ισως και οικονομικων του ιδιοκτητη/συγραφεα ειμαι αναγκασμενος.

Ευχαριστώ, και συγνώμη για τυχών αναστάτωση.

Σχετικά με αυτό που πιστεύεις, υπενθυμίζω...

1. Στη σελίδα ΨΑΛΜΩΔΙΑ του αγαπητού Νικολάου Μάννη: http://psalmodia.blogspot.gr/2013/01/blog-post_13.html

2. Την στέλνω σε οποιονδήποτε θελήσει μέσω email.

3. Στο SCRIBD είναι διαθέσιμη σε όλους. http://www.scribd.com/doc/120139090/ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ-ΙΑΚΩΒΟΥ-ΝΑΥΠΛΙΩΤΟΥ

Καλά ψαλσίματα για σήμερα και καλή συνέχεια της Μ. Τεσσαρακοστής.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ακούστε μια παράξενη ιστορία για την προέλευση του περίφημου πλέον ΧΕΡΟΥΒΙΚΟΥ "ΜΙΝΟΡΕ". Μου την μετέφερε με κάθε επιφύλαξη ο φίλος και συνεργάτης Παναγιώτης Μαρούδας, χωρίς να μπορέσει κι αυτός κι εγώ να βρούμε ποτέκάποιο στήριγμα για την αξιοπιστία της. Ίσως μπορέσει να βοηθήσει κάποιος...
Σας την παραθέτουμε με επιφύλαξη, ο Παναγιώτης κι εγώ, γνωρίζοντας ότι μπορεί απλώς να αποτελεί "απόκρυφο ευαγγέλιο μουσικής φαντασίας".
Την είχε διηγηθεί στον Παναγιώτη αρχές του 1980 κάποιος από την ομάδα Παναγιωτίδη, που αγνοούμε αν ζεί πλέον. Ο διηγηθείς ισχυριζόταν κατηγορηματικά ενώπιον παρέας συνομηλίκων του ότι την είχε ακούσει απευθείας από το στόμα του Παναγιωτίδη (ο Παναγιωτίδης, σημειωτέον, διηγούνταν στον Πάνο πως πιτσιρικάς είχε κάνει για 3 χρόνια κανοναρχάκι του Ιακώβου). Είναι αληθινή η ιστορία; Είναι ακριβής ή παραποιημένη; Τίποτα δεν ξέρουμε.

Η ιστορία: Υπήρχε στις αρχές του εικοστού αιώνα στην Πόλη μια πονεμένη γυναίκα τυφλή, που ήταν μουσικός και τραγουδίστρια πλανόδια (ή κάτι τέτοιο). Το όνομά της ήταν Αντρέ(ϊ) Χανούμ. Αυτή είχε διοχετεύσει την πίκρα της σε μια μελωδία-τραγούδι που το ερμήνευε για να βγάζει τον επιούσιο. Η λυπητερή αυτή μελωδία επονομαζόταν "ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΤΗΣ ΑΝΤΡΕ(Ϊ)-ΧΑΝΟΥΜ". Ήταν του συρμού τότε ως γνωστό, νεωτερίζουσες μελωδίες ανατολιτών σε Πλ Α΄ήχο φθορικό να τις λένε "μινόρε". Άρεσε λοιπόν στον Ιάκωβο αυτή η μελωδία όπως την άκουσε από την τυφλή και τον συγκίνησε τόσο που την έκανε Χερουβικό! Αψηφώντας μάλιστα το πιθανό κόστος, λόγω της υπεύθυνης θέσης που κατείχε. Να σημειώσουμε ότι τότε όλοι μας (και οι δάσκαλοί μας Καραμάνης κλπ) θεωρούσαμε συνθέτη του Χερουβικού τον Πρίγγο. Δεν είχε βγει στο φως η ηχογράφηση του Ναυπλιώτη. Ο πρώτος που μας έβαλε την υποψία για τον Ιάκωβο ήταν ο διηγηθείς την ιστορία.

Εικάζουμε με τον Παναγιώτη ότι τα υποτιθέμενα δάνεια αφορούν το "μυστικώς" και το "τον τρισάγιον ύμνον προσάδοντες". Επίσης διατυπώνουμε στα πλαίσια της προέκτασής της την υποψία μιας παραπλήσιας εκδοχής: να έχει κάνει ο Παλάσης την "κλοπή" (ή τη σύνθεση) των θέσεων αυτών.

Σας την παραθέτουμε μόνον για το αξιοπερίεργο του πράγματος.
Αυτά για την ώρα.
 
Last edited:
Top