Ανεπανάληπτες Ηχογραφήσεις

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
...
Και υπάρχουν κι άλλα τέτοια θέματα. Πού να αρχίσει όμως κανείς και πού να τελειώσει...

Αν δεν αναφερθούν τώρα που κάποιοι τα ξέρουν, ποιος θα είναι σε θέση να μιλήσει γι' αυτά αύριο, σε λίγα χρόνια;
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Από το φίλο Παναγιώτη ένα ακόμα ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ. Η σύνθεση είναι του Πρίγγου και η δεξιοτεχνική εκτέλεση του Καραμάνη. Ο ήχος είναι Β΄με καταλήξεις διατονικές (και με ολίγο ζυγό) εις τον Βου. Πιθανότατα η επισήμανση του ζυγού και κάποιων διατονικών φθορών της σπουδαίας αυτής σειράς λειτουργικών του Πρίγγου να εγένετο το πρώτον από τον Καραμάνη στην έντυπη Λειτουργία του και προηγουμένως σε χειρόγραφά του, επειδή έτσι το απαιτεί το ψαλλόμενον. Αν βρεθεί παλαιότερο του 1950 χειρόγραφο Πρίγγου που να τα σημειώνει, τότε θα είναι λάθος αυτή μου η εντύπωση. Η εξωτερική προσωνυμία των λειτουργικών είναι Χ(Ι)ΟΥΖΑΜ.
 

Attachments

  • ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΙΟΥΖΑΜ ΚΑΡΑΜΑΝΗ.bmp
    720.1 KB · Views: 50

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Από το φίλο Παναγιώτη ένα ακόμα ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ. Η σύνθεση είναι του Πρίγγου και η δεξιοτεχνική εκτέλεση του Καραμάνη. Ο ήχος είναι Β´με καταλήξεις διατονικές (και με ολίγο ζυγό) εις τον Βου. Πιθανότατα η επισήμανση του ζυγού και κάποιων διατονικών φθορών της σπουδαίας αυτής σειράς λειτουργικών του Πρίγγου να εγένετο το πρώτον από τον Καραμάνη στην έντυπη Λειτουργία του και προηγουμένως σε χειρόγραφά του, επειδή έτσι το απαιτεί το ψαλλόμενον. Αν βρεθεί παλαιότερο του 1950 χειρόγραφο Πρίγγου που να τα σημειώνει, τότε θα είναι λάθος αυτή μου η εντύπωση. Η εξωτερική προσωνυμία των λειτουργικών είναι Χ(Ι)ΟΥΖΑΜ.

Ευχαριστίες για την απομαγνητοφώνηση, αν και υστερεί σαφώς σε δεξιοτεχνία (σημειογραφικά κ αισθητικά).

Ορθός ο προβληματισμός αλλά και η σχετική επιφύλαξη για την προέλευση της χρήσης του ζυγού στις καταλήξεις. Από πιστά αντίγραφα χφφ του Πρίγγου, γνωρίζουμε ότι τα Λειτουργικά αυτά κυκλοφορήθηκαν σε δύο επίσημες εκδοχές. Η παλαιότερη χρονολογείται με βεβαιότητα από τα τέλη του 1935, όπου οι χαρακτηριστικές πτώσεις στον Βου σημειώνονται συστηματικά με μονόγραμμη δίεση επί του Πα (επί της πρώτης αποστρόφου της υπορροής με δίγοργο, πρβλ. Β. Νικολαΐδου, Ανθολογία Λειτουργικών). Η δεύτερη εκδοχή αποτελεί επεξεργασία-αναθεώρηση της πρώτης από τον ίδιο τον Κ. Πρίγγο, μάλλον για χορωδιακή εκτέλεση στην Πόλη, και τοποθετείται στα μέσα της δεκαετίας του 1940. Μεταξύ άλλων αλλαγών (στις αναλύσεις και τις γραμμές), παρατηρείται η αντικατάσταση της μονόγραμμης δίεσης επί των καταλήξεων με ζυγό επί του Βου, κάτι που δεν αλλάζει τον τρόπο εκτέλεσης. Αυτήν την εκδοχή έλαβε προφανώς υπόψιν του ο Αθ. Καραμάνης.

Σημ. Στα πιστά αντίγραφα Πρίγγου, ο ήχος δηλώνεται απλά ως "Β´ Δι" (πρώτη εκδοχή) και ως "Β´ Δι με κατάληξη Βου" (δεύτερη εκδοχή).
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ευχαριστίες για την απομαγνητοφώνηση, αν και υστερεί σαφώς σε δεξιοτεχνία (σημειογραφικά κ αισθητικά).

Πρόκειται για επιλογή από διάφορες προφορικές ερμηνείες Καραμάνη και αποδίδει ένα μάλλον παγιωμένο τύπο, αναλυτικότερο της έντυπης Λειτουργίας του. Υπήρχαν και άλλες θέσεις αλλά ήταν ακόμα πιο αναλυτικές. Αρκετά βαρυφορτωμένο είναι κι έτσι...
Υστερεί η "απομαγνητοφώνηση" (επιλογή ακροάσεων καλύτερα) σε τι ακριβώς; Υποδείξτε μας σας παρακαλώ.
 
Last edited by a moderator:

pavou

Νέο μέλος
Και κάτι πιο ...ζόρικο και επίκαιρο για την Κυριακή των Μυροφόρων, από καταγραφή Παναγιώτου Μαρούδα εκτελέσεων του Καραμάνη. Ελπίζω να μην έγιναν λάθη ...ζωγραφικής.

Και σε PDF :)
 

Attachments

  • ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ ΔΕΥΤΕΡΟΠΡΩΤΟΣ.pdf
    32.7 KB · Views: 47

pavou

Νέο μέλος
Συνεχίζουμε με το εξαιρετικό ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ ΠΛ Α΄Κανελλίδου-Καραμάνη, έτσι όπως το απέδιδε ο Δάσκαλος (ακόμα και με τα ισοκρατήματα που ήθελε) σε ακριβή καταγραφή Παναγιώτου Μαρούδα (σε ζωγραφική πάλι).

Υ.Γ. Θα εκτιμούσαμε πολύ αν βρισκόταν κάποιος να δακτυλογραφήσει σε βυζαντινό πρόγραμμα τα λίγα ψάλματα που σας παραθέτουμε, τα οποία αποτελούν μυητικά ξεκλειδώματα της τέχνης του Καραμάνη.

Και του πλ.α' σε PDF
 

Attachments

  • ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ Πλ_α΄.pdf
    31.8 KB · Views: 39

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
ΑΠΕΙΡΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ αγαπητέ Εμμανουήλ αλλά υπάρχουν κάποια λάθη στην αντιγραφή σου και ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ. Τα ορνιθοσκαλίσματα είναι τελικώς απροσπέλαστα για τα μάτια όσων τα διαβάζουν. Ίσως αυτό έπαθε και ο κ. Ζαγκανάς. Σας ζαλίσαμε με τις ζωγραφικές. Στείλε μου σε παρακαλώ Π.Μ. με το email σου να βρούμε άλλον τρόπο.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ο φίλος μου ο Παναγιώτης εδώ και λίγες μέρες στέλνει τις ακριβέστατες καταγραφές του, των εκτελέσεων του δασκάλου μας, δίνοντας μια μικρή γεύση της εκτελεστικής του δεινότητας και του μελικού του πλούτου. Τώρα νομίζω πως αξίζει να δούμε ένα χειρόγραφο του ίδιου του δάσκαλου, στο οποίο καταγράφει την οριστική ανάλυση του αργού "Το προσταχθέν", αυτό ακριβώς που ψάλλει και στην κασσέτα του Ακαθίστου ϋμνου.
 

Attachments

  • 20130525_073621.jpg
    20130525_073621.jpg
    2.6 MB · Views: 44
  • 20130525_073659.jpg
    20130525_073659.jpg
    2.6 MB · Views: 31
Αξιότιμε κ. Στεφούλη , θερμότατες ευχαριστίες για τις σπάνιες και ανεκτίμητες αναρτήσεις σας . Και στον κ. Παναγιώτη φυσικά.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Ο αγαπητός συνάδελφος pavou (Εμμανουήλ) δακτυλογραφεί επτά ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ του Καραμάνη που ο φίλος Παναγιώτης έχει καταγράψει. Θα επαναληφθούν διορθωμένα και τα ήδη καταχωρημένα. Βρισκόμαστε στην αναμονή της ολοκλήρωσης της εργασίας του και συν Θεώ έπονται και άλλα Καραμάνη και όχι μόνο... Τον ευχαριστούμε από την καρδιά μας.
 

Elias Stavrou

Μέλος
Και σε PDF :)

Μετα το Σε υ..(τον ισον) θελει αναβαση δυο τονων και οχι ενα.

Ωραια αναλυση. Στο βιβλιο που εχω εγω, παλλια εκδοση, δεν ειναι τοσο αναλυμενο απο τον Αρχωντα.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=172853#post172853

Αγαπητοί έχουμε τη χαρά να σας ανακοινώσουμε ότι στον παραπάνω σύνδεσμο του Ψαλτολογίου ξεκίνησε το thread ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΗ όπυ θα βρείτε διορθωμένα και τα ΣΕ ΥΜΝΟΥΜΕΝ του παρόντος thread. Όσοι πιστοί προσέλθετε...
 
Top