[Ανακοίνωση] Ανακοίνωση της ΟΜΣΙΕ για την Εγκύκλιο 26/18-4-2013 της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ farlekas 1980 και φίλοι της ψαλτικής,η παρούσα εγκύκλιος,αργά ή γρήγορα θα πάει σε όλη την Επικράτεια.Η κρίση που λέμε δεν κάνει σταθμό σε μία πόλη,αλλά σε όλη τη χώρα ή αν θέλετε παγκόσμια.Όλους πρέπει να μας αφορά το πρόβλημα του καθενός ακόμα και αν δεν έχουμε σχέση με το αντικείμενο που ασχολείται.Το θέμα είναι τί κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε την κάθε είδους κρίση σε όποιον τομέα και αν χτυπά.Και να σας πω και κάτι;Η όλη υπόθεση πάει ντόμινο.Ή όλοι οι τομείς μαζί θα χτυπηθούν ταυτόχρονα ή πρώτα ο ένας και μετά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.
Θέλω να προσθέσω το εξής.Η εγκύκλιος αναφέρεται και στους αδιόριστους.Όταν αποκτάς σχέση με έναν εργοδότη(δηλαδή να δουλέψεις κοντά του) άσχετα από το αν θα σε διορίσει,θεωρείται ότι κάνεις σύμβαση εργασίας.Έχεις συλλογικές σχέσεις.
Να είστε πάντα καλά και επαναλαμβάνω ξανά ότι το θέμα είναι τί κάνουμε.Δεν αρκεί μόνο να κάνουμε αντίδραση μέσω μηνυμάτων,αλλά και να εφαρμόσουμε στην πράξη το δίκιο καταργώντας το άδικο.
 

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
Δυστυχώς βλέπω και σε αυτό το θέμα το ίδιο αστείο επιχείρημα σχετικά με τα χρήματα από το ΕΣΠΑ.


Επίσης βλέπω ότι ο συντάκτης του συγκεκριμένου άρθρου πέτυχε το σκοπό του!!!:wink:
Σας παραπέμπω στο μήνυμά μου σε παρόμοιο θέμα.http://analogion.com/forum/showpost.php?p=169018&postcount=45

Παντα θα υπάρχει μια δικαιολογία (οχι απο εσάς). Σας είπα όμως οτι δεν είμαι κακόβουλος. Αλλά ας μην κολλησουμε στο ΕΣΠΑ, αλλά στο γεγονός οτι περαν κάποιας βραβεύσεως ή κάποιας συναυλίας και στην υπαρξη των ψαλτικών σχολών (για να γεμίζουν οι σελίδες των "Διπτύχων") δεν ασχοληθήκαμε ποτέ σοβαρά για τα οικονομίκα των ιεροψαλτών (και ως κίνητρο για προσεύλευση), για την συνεχιση της μουσικής μας παραδόσεως απο νέους, και για άλλα ζητήματα.
Αλλοιμονο δεν είμαστε συνδικαλ(η)στες όπως οι κομματικοί, αλλά αγαπάμε την Εκκλησίας μας, αγαπάμε τον Τόπο μας, αγαπαμε την πανέμορφη ΜΟΥΣΙΚΗ μας παράδοση (εντός Ναών με τους ύμνους και εκτός με τα δημοτικά άσματα) και πονάμε στην σκέψη οτι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει αυτή η μουσική παρα μόνο στο διαδύκτιο για σχολικές εργασίες.... (οσόν αφορά τα χωριά μας) και γι αυτό με τρόπο δεικτικό ανέφερα τα παραπάνω.:(
 

Attachments

  • 7a3df7b4038a10eaf06f79090fd1e16a.jpg
    7a3df7b4038a10eaf06f79090fd1e16a.jpg
    133.4 KB · Views: 63

paganus

Παλαιόν μέλι
΄Οσο βλέπουμε την ψαλτική σαν έμμισθο επάγγελμα, τοσο θα εμπίπτουμε σε εργασιακούς νόμους και κανονισμούς. Άμα δεν καταλάβουμε και εμείς και οι εφημέριοι ότι η ψαλτική είναι διακονία και θυσία δεν μπορούμε να κρατήσουμε τίποτα. Τα χρήματα που δίνονται από τον Ναό στον ψάλτη -κατα τη γνώμη μου- είναι το ίδιο με τα χρήματα που δίνει ο πατέρας στο παιδί. Και ο πατέρας πρέπει να αναγνωρίζει την προοδο και τις θυσίες του παιδιού του και να το ευχαριστεί, αλλά και το παιδί να κατανοει την κατάσταση του πατέρα και να μην θεωρεί υποχρέωση του πατέρα του το δώρο των Χριστουγέννων ή του Πάσχα.
 

Doukellis

Ιωάννης Δουκέλλης
.... δεν ασχοληθήκαμε ποτέ σοβαρά για τα οικονομίκα των ιεροψαλτών (και ως κίνητρο για προσεύλευση), για την συνεχιση της μουσικής μας παραδόσεως απο νέους, και για άλλα ζητήματα.
Αλλοιμονο δεν είμαστε συνδικαλ(η)στες όπως οι κομματικοί, αλλά αγαπάμε την Εκκλησίας μας, αγαπάμε τον Τόπο μας, αγαπαμε την πανέμορφη ΜΟΥΣΙΚΗ μας παράδοση (εντός Ναών με τους ύμνους και εκτός με τα δημοτικά άσματα) και πονάμε στην σκέψη οτι σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει αυτή η μουσική παρα μόνο στο διαδύκτιο για σχολικές εργασίες.... (οσόν αφορά τα χωριά μας) και γι αυτό με τρόπο δεικτικό ανέφερα τα παραπάνω.:(
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτά. Απλά δεν μου αρέσει η γενίκευση και η δημιουργία εντυπώσεων (από το συντάκτη του εν λόγω άρθρου).
Σε ότι αφορά την ουσία του πράγματος, προφανώς και φέρει ευθύνες η Διοίκηση της Εκκλησίας (Κεντρική, τοπική, ακόμα και η διοίκηση στο επίπεδο της ενορίας), για το πως έχει καταντήσει (όχι παντού) το διακόνημα του Ιεροψάλτη. Αλλά έχουμε και εμείς οι ψάλτες τις δικές μας και το εκκλησίασμα επίσης τις δικές του.
 

papastrumf009

New member
Για να μην ξεχνιόμαστε, παρακολουθώ με λύπη την έλειψη θάρρους από την ΟΜΣΙΕ να βγει κ να πει ευθαρσώς: "δεν συμφωνούμε με την εγκύκλιο της Ι.Α.Α., πάρτε την πίσω!" Νομίζουν εκεί μέσα ότι έχουν να κάνουν με παιδάκια που θα τους πείσουν με τις επιτροπές τις πλάκας που λένε ότι θα κάνουν, με το παιδαριώδες δελτίο τύπου που βγάλανε λες και δεν ξέρουμε να διαβάσουμε μια εγκύκλιο, εσάς περιμέναμε να μάς τα πείτε πιο απλά, στους αφελείς! Καλύτερα να μη μιλάτε αν δεν έχετε κάτι καινούργιο να πείτε. Ελληνικά ξέρουμε να διαβάζουμε.
Ρωτώ, γιατί δεν παίρνετε ευθέως μία θέση στην εγκύκλιο;
Ποιον εκπροσωπείτε με την σιωπή σας; Πάντως όχι ιεροψάλτες. Τεχνοκράτες θα μιλούσαν για συγκρότηση επιτροπών και άρες μάρες που λέτε.
Έχετε εκτεθεί με την ακινησία σας απέναντι στον ιεροψαλτικό κόσμο που εσείς λέτε ότι εκπροσωπείτε.
Αν δεν μπορείτε να χειριστείτε την κατάσταση είναι αντρίκειο να παραιτηθείτε και να αναλάβουν άνθρωποι (ψάλτες) που θα έχουν το σθένος να κάνουν δουλειά, όχι να πιάνουν τη θέση εργατικών ανθρώπων.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Δυστυχώς βλέπω ότι πολλοί ιεροψάλτες πάλιν και πολλάκις θέτουν τους πάντας απέναντί τους,ιερείς και ιεροψάλτας,βάζοντας τον εαυτούλη τους πάνω από όλους,κοιτώντας την κοιλίτσα τους,την τσεπούλα τους κ.α. χωρίς να σκέφτονται εάν η λύση που προτείνουν καίει άλλους ιεροψάλτας-συνταξιούχους,δημοσίους υπαλλήλους,εργαζομένους στον ιδιωτικό και μη τομέα- σε σχέση με την ασφάλιση,σε σχέση με την δήλωση των αμοιβών τους στην εφορία κ.λ.π..Ο νοών νοείτω.
Βέβαια υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται ή απασχολούνται μόνο με το αναλόγιο.Εκεί κολλάει το: Ει δύναται ο προϊστάμενος να καταβάλει.....
Καταρχάς πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αμοιβή.Πρέπει να βιώσουμε τις λέξεις: αντίδωρον ή ευλογία.Η αμοιβή παραπέμπει σε δηλωσεις προς την εφορία κ.λ.π.Αλήθεια αναρωτήθηκε κανείς το,εάν μας συμφέρει; Ξέρετε ότι όταν λαμβάνεις αμοιβή πρέπει να κόβεις τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών αποδίδοντας Φ.Π.Α.,καταβάλοντας αντίτιμο ενσήμων Τ.Ε.Β.Ε. περί των 600 ευρώ το δίμηνο,ετήσια εισφορά 500 ευρώ,κρατώντας η εφορία το 50%, κ.λ.π.;
Εάν μιλάμε για αντίδωρον ή ευλογία,δεχόμαστε αυτό που μας δίνει η προϊσταμένη αρχή,και οδεύουμε με κατανόηση,με πνεύμα αγάπης και ομονοίας.Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που οι προϊσταμένοι των ναών δεν φέρονται με πνεύμα κατανόησης.Εκεί όμως αναρωτηθήκαμε μήπως φταίμε και εμείς με την στάση μας; Εάν πουλάμε τσαμπουκαλίκια στους ιερείς,στους συναδέλφους και στους συλλόγους μας,ο οποίοι σύλλογοι κάνουν το καλύτερο διά τα μέλη τους, κάνοντας τους μεσάζοντες μεταξύ των ιεροψαλτών και των μητροπόλεών μας γενικότερα,τι άλλο να περιμένουμε;
Ξέρετε ότι σε πολλές περιπτώσεις που για θέματα των ιεροψαλτών κινήθηκα προσωπικά κάνοντας τα μέγιστα για μερικούς που είχαν συμφέρον από το αποτέλεσμα,μου έδιναν συγχαρητήρια μπροστά μου και από πίσω πήγαιναν στην μητρόπολη και με κατηγορούσαν ότι με τσαμπουκά και φωνές προσπαθούσα να κάνω ότι καλύτερο γι΄αυτούς;
Ξέρετε ότι όταν πρόπερσι με παρακαλούσαν να πάω στους προϊσταμένους τους και να απαιτήσω να τους δοθεί το δώρο του Πάσχα ολόκληρο και όταν τους αρνήθηκα λέγοντας ότι αυτό κατ΄εμέ δεν είναι θεάρεστο για πολλούς λόγους με κατηγόρησαν στον μητροπολίτη ότι πρότεινα σε αυτούς να κατέβουν σε απεργία την Μεγάλη Εβδομάδα;
Ξέρετε ότι πρωτοψάλτης κανόνισε ημέρα Σάββατο για μείωση του μισθού του με τον προϊστάμενό του,σε άριστο κλίμα,με τον όρο να κρατήσει το δεξιό του αναλόγιο μέχρις εσχάτων-θα το πάρει μαζί του στην αιώνια ζωή βέβαια- και την επομένη σε ιεροψαλτική σύναξη με φωνασκίες ζητούσε να παρέμβω στον Δεσπότη για την μείωση της αντιμισθίας του; Όταν του είπα ότι είσαι συνταξιούχος και δεν θέλω να το κάνω για το δικό σου καλό κ.λ.π. τότε το βούλωσε;
Αυτοί είμαστε.Μήπως πρέπει να μάθουμε να ζούμε με την αντιμισθία ή αντίδωρον ή ευλογία που μας δίδεται από τον ναόν μας;
Μήπως πρέπει να ευχαριστούμε τον Θεόν που μας έδωσε ένα τάλαντο και μέσω αυτου,τον υμνούμε και τον δοξολογούμε και να αφήσουμε τα υπόλοιπα;
Μηπως; Πολλά μήπως;
Συγνώμη που σας κούρασα αλλά ας μάθουμε να διακονούμε.
Βέβαια η Αρχιεπισκοπή θα πρέπει να οικονομήσει μέσω της εγκυκλίου για ιεροψάλτας που δεν έχουν κάποιο βιοποριστικό επάγγελμα και ζούνε μόνο από αυτό.Πιστεύω ότι οι ιερές μητροπόλεις θα το πράξουν.Θα συντελέσσουμε όλοι μας σε αυτό και θα βοηθήσουμε.Ιερείς και Ιεροψάλτες.
 

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Σχετικά με τους ψάλτες αξίζει να γίνει μία αναφορά (όχι πως δεν αφορά και άλλο κλάδο).
Κατά καιρούς έχει ειπωθεί ότι η ψαλτική είναι διακόνημα και όχι επάγγελμα.
Θεωρώ ότι εκεί είναι η παρεξήγηση.
Υπάρχουν ψάλτες που έχουν μία ή ίσως και δύο δουλειές και κάνουν και το ψαλτήρι σαν χόμπι (δηλαδή από αγάπη για τη ψαλτική,αγάπη εν γένει για την Εκκλησία,τη διακονία ή μπορεί και να μην ενδιαφέρεται,να ασχολείται έτσι απλά) και σαν συμπλήρωμα (από χρηματικής πλευράς).Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν νοιάζεται και τόσο ο ψάλτης (όχι πως δεν μπορεί να νοιάζεται) για το αν θα χάσει κάτι μισθολογικά,γιατί πάει με τη λογική του ''έ μωρέ εντάξει έχω δύο μισθούς (ή τρεις),έ... εντάξει τη βγάζω....
Υπάρχουν όμως και οι ψάλτες που έχουν ως βιοποριστικό μέσο το ψαλτήρι (όπως έχω επισημάνει και σε προηγούμενα μηνύματα), οι οποίοι σαφώς και αγαπάνε αυτό που κάνουν.Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος από αυτούς που απλά το κάνει έτσι απλά,δεν ενδιαφέρεται.Πρέπει όμως να υπάρξει αλληλεγγύη προς αυτή την κατηγορία.
Κανονικά η ΟΜΣΙΕ πρέπει τώρα να καλέσει σε συνέλευση πριν το Σάββατο του Λαζάρου και να παραστούν όλα τα μέλη,αλλά και όσοι δεν είναι μέλη έχοντες και μη έχοντες αναλόγιο.Επίσης πρέπει να παραστεί και το υπόλοιπο προσωπικό των Ιερών Ναών που απειλείται και να αποφασιστεί ότι έχω προαναφέρει με κύριο κορμό την κατάργηση της εγκυκλίου,αλλά και ό,τι άλλο θετικό για αυτούς τους κλάδους,έχει κάποιος να προτείνει,ώστε να εφαρμοστεί και αυτό.
Η διαφορά διακονίας και επαγγέλματος είναι η εξής.
Ως διακονία ορίζουμε κάτι το οποίο κάνουμε από πίστη στο Θεό,από αγάπη για το αντικείμενο που ασχολούμαστε,από εθελοντισμό,δίχως να περιμένουμε ανταπόδοση,αποδεχόμενοι μια οποιαδήποτε μείωση μισθού ή και μη καταβολή μισθού.
Ως επάγγελμα ορίζουμε κάτι το οποίο κάνουμε από αγάπη ή μπορεί και αναγκαστικά (για διάφορους λόγους) δίχως να το αγαπάμε ιδιαίτερα έως και καθόλου,έχοντας ως κριτήριο την υποχρεωτική χρηματική ανταπόδοση για τις υπηρεσίες που προσφέρουμε (άσχετα με το αν προβλέπει ο νόμος την πληρωμή του εργαζόμενου) και δεν έχει χώρο κάποια μείωση ή κατάργηση μισθού ή επιδόματος.
Για να κλείσω,θέλω να πω ότι έχει σημασία το πώς βλέπει κανείς τα πράγματα.Θέλω να πιστεύω ότι έγινα κατανοητός σε αυτά που έγραψα.Όπως ανέφερα και στην αρχή εκεί είναι η παρεξήγηση,το αν δηλαδή η ψαλτική είναι διακόνημα και όχι επάγγελμα.Στην πραγματικότητα είναι λάθος να μπαίνει κανείς σε αυτό το ερώτημα,διότι διακονία και επάγγελμα,είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.Σαφώς και το ψαλτήρι είναι διακονία,αλλά δεν παύει να είναι και εργασία.Αλλά μη μένουμε στο ψαλτήρι και στις διακονίες εντός των Ιερών Ναών,ας δούμε και άλλες δουλειές. Ο γιατρός,ο σκουπιδιάρης, ο δικαστής,ο δάσκαλος κ.ο.κ , όλοι αυτοί κάνουν κάποιο λειτούργημα.Διάκονοι είναι και αυτοί όλης της κοινωνίας,οι οποίοι πληρώνονται.Για φανταστείτε να μην πληρώνονταν.
Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο.Το ζητούμενο είναι να υπάρξει υποστήριξη και του ψάλτη ή οποιουδήποτε άλλου που έχει και άλλο μισθό, σε εκείνον που λαμβάνει μόνο έναν και το ανάποδο.Ειδικά σε καιρούς κρίσης, η αλληλεγγύη,είναι απαραίτητη!!!

Να είστε καλά φίλοι μου!
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δυστυχώς βλέπω ότι πολλοί ιεροψάλτες πάλιν και πολλάκις θέτουν τους πάντας απέναντί τους,ιερείς και ιεροψάλτας,βάζοντας τον εαυτούλη τους πάνω από όλους,κοιτώντας την κοιλίτσα τους,την τσεπούλα τους κ.α. χωρίς να σκέφτονται εάν η λύση που προτείνουν καίει άλλους ιεροψάλτας-συνταξιούχους,δημοσίους υπαλλήλους,εργαζομένους στον ιδιωτικό και μη τομέα- σε σχέση με την ασφάλιση,σε σχέση με την δήλωση των αμοιβών τους στην εφορία κ.λ.π..Ο νοών νοείτω.
Βέβαια υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται ή απασχολούνται μόνο με το αναλόγιο.Εκεί κολλάει το: Ει δύναται ο προϊστάμενος να καταβάλει.....
Καταρχάς πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αμοιβή.Πρέπει να βιώσουμε τις λέξεις: αντίδωρον ή ευλογία.Η αμοιβή παραπέμπει σε δηλωσεις προς την εφορία κ.λ.π.Αλήθεια αναρωτήθηκε κανείς το,εάν μας συμφέρει; Ξέρετε ότι όταν λαμβάνεις αμοιβή πρέπει να κόβεις τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών αποδίδοντας Φ.Π.Α.,καταβάλοντας αντίτιμο ενσήμων Τ.Ε.Β.Ε. περί των 600 ευρώ το δίμηνο,ετήσια εισφορά 500 ευρώ,κρατώντας η εφορία το 50%, κ.λ.π.;
Εάν μιλάμε για αντίδωρον ή ευλογία,δεχόμαστε αυτό που μας δίνει η προϊσταμένη αρχή,και οδεύουμε με κατανόηση,με πνεύμα αγάπης και ομονοίας.Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις που οι προϊσταμένοι των ναών δεν φέρονται με πνεύμα κατανόησης.Εκεί όμως αναρωτηθήκαμε μήπως φταίμε και εμείς με την στάση μας; Εάν πουλάμε τσαμπουκαλίκια στους ιερείς,στους συναδέλφους και στους συλλόγους μας,ο οποίοι σύλλογοι κάνουν το καλύτερο διά τα μέλη τους, κάνοντας τους μεσάζοντες μεταξύ των ιεροψαλτών και των μητροπόλεών μας γενικότερα,τι άλλο να περιμένουμε;
Ξέρετε ότι σε πολλές περιπτώσεις που για θέματα των ιεροψαλτών κινήθηκα προσωπικά κάνοντας τα μέγιστα για μερικούς που είχαν συμφέρον από το αποτέλεσμα,μου έδιναν συγχαρητήρια μπροστά μου και από πίσω πήγαιναν στην μητρόπολη και με κατηγορούσαν ότι με τσαμπουκά και φωνές προσπαθούσα να κάνω ότι καλύτερο γι΄αυτούς;
Ξέρετε ότι όταν πρόπερσι με παρακαλούσαν να πάω στους προϊσταμένους τους και να απαιτήσω να τους δοθεί το δώρο του Πάσχα ολόκληρο και όταν τους αρνήθηκα λέγοντας ότι αυτό κατ΄εμέ δεν είναι θεάρεστο για πολλούς λόγους με κατηγόρησαν στον μητροπολίτη ότι πρότεινα σε αυτούς να κατέβουν σε απεργία την Μεγάλη Εβδομάδα;
Ξέρετε ότι πρωτοψάλτης κανόνισε ημέρα Σάββατο για μείωση του μισθού του με τον προϊστάμενό του,σε άριστο κλίμα,με τον όρο να κρατήσει το δεξιό του αναλόγιο μέχρις εσχάτων-θα το πάρει μαζί του στην αιώνια ζωή βέβαια- και την επομένη σε ιεροψαλτική σύναξη με φωνασκίες ζητούσε να παρέμβω στον Δεσπότη για την μείωση της αντιμισθίας του; Όταν του είπα ότι είσαι συνταξιούχος και δεν θέλω να το κάνω για το δικό σου καλό κ.λ.π. τότε το βούλωσε;
Αυτοί είμαστε.Μήπως πρέπει να μάθουμε να ζούμε με την αντιμισθία ή αντίδωρον ή ευλογία που μας δίδεται από τον ναόν μας;
Μήπως πρέπει να ευχαριστούμε τον Θεόν που μας έδωσε ένα τάλαντο και μέσω αυτου,τον υμνούμε και τον δοξολογούμε και να αφήσουμε τα υπόλοιπα;
Μηπως; Πολλά μήπως;
Συγνώμη που σας κούρασα αλλά ας μάθουμε να διακονούμε.
Βέβαια η Αρχιεπισκοπή θα πρέπει να οικονομήσει μέσω της εγκυκλίου για ιεροψάλτας που δεν έχουν κάποιο βιοποριστικό επάγγελμα και ζούνε μόνο από αυτό.Πιστεύω ότι οι ιερές μητροπόλεις θα το πράξουν.Θα συντελέσσουμε όλοι μας σε αυτό και θα βοηθήσουμε.Ιερείς και Ιεροψάλτες.

Αγαπητέ Φώτη, λές αλήθειες!!! που, ίσως πονούν.
οι μεγαλύτερες είναι για τους ήδη δημ υπαλλήλους που είναι κ ψάλτες... (κάτι είχε αναφέρει πριν κανα δυό χρόνια ο Δ Ιωαννίδης, για το πώς θα έχαναν κάποιοι ψάλτες, αν προχωρούσε ένα θέμα... ο νοών, νοείτω!)
Διαφωνω για το ΤΕΒΕ. υπάρχει και το ΙΚΑ.
στην τελική, αν θέλουμε, ή θέλουν, όλα γίνονται, αλλά είναι κουραστικό να να αναλωνόμαστε σε συζητήσεις που δεν οδηγούν πουθενα...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Σχετικά με τους ψάλτες αξίζει να γίνει μία αναφορά (όχι πως δεν αφορά και άλλο κλάδο).
Κατά καιρούς έχει ειπωθεί ότι η ψαλτική είναι διακόνημα και όχι επάγγελμα.
Θεωρώ ότι εκεί είναι η παρεξήγηση.
Υπάρχουν ψάλτες που έχουν μία ή ίσως και δύο δουλειές και κάνουν και το ψαλτήρι σαν χόμπι (δηλαδή από αγάπη για τη ψαλτική,αγάπη εν γένει για την Εκκλησία,τη διακονία ή μπορεί και να μην ενδιαφέρεται,να ασχολείται έτσι απλά) και σαν συμπλήρωμα (από χρηματικής πλευράς).Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν νοιάζεται και τόσο ο ψάλτης (όχι πως δεν μπορεί να νοιάζεται) για το αν θα χάσει κάτι μισθολογικά,γιατί πάει με τη λογική του ''έ μωρέ εντάξει έχω δύο μισθούς (ή τρεις),έ... εντάξει τη βγάζω....
Υπάρχουν όμως και οι ψάλτες που έχουν ως βιοποριστικό μέσο το ψαλτήρι (όπως έχω επισημάνει και σε προηγούμενα μηνύματα), οι οποίοι σαφώς και αγαπάνε αυτό που κάνουν.Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος από αυτούς που απλά το κάνει έτσι απλά,δεν ενδιαφέρεται.Πρέπει όμως να υπάρξει αλληλεγγύη προς αυτή την κατηγορία.
Κανονικά η ΟΜΣΙΕ πρέπει τώρα να καλέσει σε συνέλευση πριν το Σάββατο του Λαζάρου και να παραστούν όλα τα μέλη,αλλά και όσοι δεν είναι μέλη έχοντες και μη έχοντες αναλόγιο.Επίσης πρέπει να παραστεί και το υπόλοιπο προσωπικό των Ιερών Ναών, που απειλείται και να αποφασιστεί ότι έχω προαναφέρει με κύριο κορμό την κατάργηση της εγκυκλίου,αλλά και ό,τι άλλο θετικό για αυτούς τους κλάδους,έχει κάποιος να προτείνει,ώστε να εφαρμοστεί και αυτό.
Η διαφορά διακονίας και επαγγέλματος είναι η εξής.
Ως διακονία ορίζουμε κάτι το οποίο κάνουμε από πίστη στο Θεό,από αγάπη για το αντικείμενο που ασχολούμαστε,από εθελοντισμό,δίχως να περιμένουμε ανταπόδοση,αποδεχόμενοι μια οποιαδήποτε μείωση μισθού ή και μη καταβολή μισθού.
Ως επάγγελμα ορίζουμε κάτι το οποίο κάνουμε από αγάπη ή μπορεί και αναγκαστικά (για διάφορους λόγους) δίχως να το αγαπάμε ιδιαίτερα έως και καθόλου,έχοντας ως κριτήριο την υποχρεωτική χρηματική ανταπόδοση για τις υπηρεσείες που προσφέρουμε (άσχετα με το αν προβλέπει ο νόμος την πληρωμή του εργαζόμενου) και δεν έχει χώρο κάποια μείωση ή κατάργηση μισθού ή επιδόματος.
Για να κλείσω,θέλω να πω ότι έχει σημασία το πώς βλέπει κανείς τα πράγματα.Θέλω να πιστεύω ότι έγινα κατανοητός σε αυτά που έγραψα.Όπως ανέφερα και στην αρχή εκεί είναι η παρεξήγηση,το αν δηλαδή η ψαλτική είναι διακόνημα και όχι επάγγελμα.Στην πραγματικότητα είναι λάθος να μπαίνει κανείς σε αυτό το ερώτημα,διότι διακονία και επάγγελμα,είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.Σαφώς και το ψαλτήρι είναι διακονία,αλλά δεν παύει να είναι και εργασία.Αλλά μη μένουμε στο ψαλτήρι και στις διακονίες εντός των Ιερών Ναών,ας δούμε και άλλες δουλειές. Ο γιατρός,ο σκουπιδιάρης, ο δικαστής,ο δάσκαλος κ.ο.κ , όλοι αυτοί κάνουν κάποιο λειτούργημα.Διάκονοι είναι και αυτοί όλης της κοινωνίας,οι οποίοι πληρώνονται.Για φανταστείτε να μην πληρώνονταν.
Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο.Το ζητούμενο είναι να υπάρξει υποστήριξη και του ψάλτη ή οποιουδήποτε άλλου που έχει και άλλο μισθό, σε εκείνον που λαμβάνει μόνο έναν και το ανάποδο.Ειδικά σε καιρούς κρίσης, η αλληλεγγύη,είναι απαραίτητη!!!

Να είστε καλά φίλοι μου!

Το υπεραπλουστεύεις το θέμα μου φαίνεται...

Το ότι κάποιος έχει την ψαλτική ως χόμπυ, δε σημαίνει ότι δεν αναμένει πληρωμή. Από τη στιγμή που λαμβάνεις υποχρέωση ότι θα πρέπει να ψάλεις κάπου, το θεωρώ αυτονόητο ότι θα πρέπει να έχεις την αντίστοιχη πληρωμή. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι παύει η ψαλτική να είναι διακονία όπως αντίστοιχα και το να είναι κάποιος νεωκόρος. Το να ψάλλει κάποιος δωρεάν, είναι καθαρά δικη΄του επιλογή και δεν έχει σχέση με το ποιά είναι η σχέση του με την ψαλτική.

Το ότι κάποιος έχει την ψαλτική ως κύρια ασχολία και ζει από αυτή, πάλι δε σημαίνει εκ των πραγμάτων ότι αποκλείεται οποιαδήποτε μείωση μισθού (χωρίς αυτό βέβαια να είναι επιθυμητό ούτε για μένα ούτε για κανέναν). Εδώ μειώσεις στους μισθούς κάνουν και στους ποδοσφαιριστές των εκατομμυρίως οι οποίοι από αυτό ζουν...

Θέτεις τα πράγματα σε ένα δίπολο το οποίο είναι λάθος. Ενδεχομένως για πολλούς η ψαλτική είναι ένα συμπλήρωμα των εισοδημάτων τους ή ένα χαρτζιλίκι για τις σπουδές τους. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τίθενται σε χειρότερη μοίρα από αυτούς οι οποίοι έχουν ως κύρια ασχολία την ψαλτική. Τέτοιες λογικές μόνο διχασμό φέρνουν.

Τέλος, δε συμφωνώ ότι η σχέση ιεροψάλτη-ιερέα είναι όπως πατέρα και γιου. Ο πατέρας δε δίνει το χαρτζιλίκι για κάποιες υπηρεσίες του παιδιού. Το δίνει επειδή είναι γιος του και αυτό δεν αλλάζει. Το εκκλησιαστικό συμβούλιο κάθε ναού μπορεί κάλλιστα να αλλάξει ψάλτη αν θέλει. Από τη στιγμή που έχει γίνει μία συμφωνία, πρέπει να τηρείται από αμφότερες τις πλευρές γιατί σε αντίθετη περίπτωση μιλούμε για εκμετάλλευση.

Αν πάντως συνεχώς επαφιέμεθα στις καλή διάθεση του ιερέα, πίστεψέ με μονίμως θα κάναμε χάρες χωρίς αντίκρυσμα. Αν και υπάρχουν ιερείς και εκκλησιαστικά συμβούλια οι οποίοι πασχίζουν και για τον ψάλτη και νοιάζονται και για το πώς θα έχουν έναν ψάλτη που θέλουν αλλά και το πώς θα φροντίσουν να τον αμοίβουν σωστά, εν τούτοις σε πολλές περιπτώσεις (δυστυχώς στις περισσότερες) υπάρχει πνεύμα εκμετάλλευσης με τη λογική πώς θα κάνουμε τη δουλειά μας και θα τη βγάλουμε με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Αν δε ο ψάλτης είναι νεαρής ηλικίας και όχι υποψιασμένος με την κατάσταση, πολλοί δε διστάζουν να εκμεταλλευθούν στεγνά κάποιον ο οποίος τους εξυπηρετεί συνεχώς. Έχω δει πράγματα απίστευτα και δε μιλώ στον αέρα...
 

erotafios

Νέο μέλος
Εδω κοψανε οι αθεοι χρηματα απο τους Πατέρες μας ,τους Λειτουργούς του Υψιστου και εμείς έχουμε την αναίδεια να ζηταμε χρηματα απο το υστερημα της ΜΑΝΑΣ.
φωτιά
εξομολογηθειτε πριν την Μ Πεμπτη για να σωθείτε.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Εδω κοψανε οι αθεοι χρηματα απο τους Πατέρες μας ,τους Λειτουργούς του Υψιστου και εμείς έχουμε την αναίδεια να ζηταμε χρηματα απο το υστερημα της ΜΑΝΑΣ.
φωτιά
εξομολογηθειτε πριν την Μ Πεμπτη για να σωθείτε.

Δεν μπορώ να σε καταλάβω αγαπητέ. Είδες ποτέ οι ιερείς ως δημόσιοι υπάλληλοι που είναι να βγάζουν χρήματα από τον μισθό τους και να τα δίνουν στους ψάλτες; Τί σχέση έχει αυτό με τα χρήματα τα οποία βγάζει ο κάθε ναός;

Προφανώς και σε τέτοιες εποχές πρέπει και εμείς οι ψάλτες να μην είμαστε μαξιμαλιστές στα αιτήματά μας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι επειδή οι ιερείς υπέστησαν μειώσεις από το κράτος, εμείς θα πηγαίνουμε να ψάλλουμε τσάμπα επαφιέμενοι στο αν θα δώσει κάτι το εκκλησιαστικό συμβούλιο.

Ας μην ξεχνούμε ότι ακόμα και στις «καλές εποχές» εμείς οι ψάλτες δεν πληρωνόμασταν ποτέ αντιστοίχως με τους υπολοίπους και οι περισσότεροι στηριζόμασταν στα λεγόμενα «τυχερά» για να έχουμε μία ικανοποιητική απολαβή από την ψαλτική. Αλλά θα μου πεις πολλές φορές ήταν πιο σημαντικό να γίνει ο καινούριος πετρόκτιστος φράκτης από το να πληρωθεί ο ψάλτης. Όλα τελικά είναι θέμα προτεραιοτήτων...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Κύριε Γαλάνη ξαναδιαβάστε παρακαλώ το τελευταίο μήνυμα που έγραψα.

Το διαβάζω, το ξαναδιαβάζω, αλλά δεν μπορώ να δω τα κρυμμένα υποσυνείδητα μηνύματα που έχετε σε αυτό...:p

Θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο αναλυτικός;
 

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Διαβάζοντας αυτά που γράψατε βλέπω ότι δεν έχετε κατανοήσει πλήρως τί έχω γράψει.Θα πω μόνο το εξής,επειδή νομίζω έχουν ειπωθεί πολλά πάνω στο θέμα.Δεν θέλω κανέναν να είναι σε χειρότερη θέση ακόμα και αν έχει και άλλη δουλειά.Ξαναδιαβάστε αν θέλετε τί έχω γράψει στο τελευταίο μήνυμα που σχολιάσατε.
Πάντως,εσείς συμφωνείτε με το τί πρέπει να διεκδικηθεί από το προσωπικό των Ιερών Ναών;
Πρέπει τα μέλη του συλλόγου να ζητήσουν και αύριο αν γίνεται συνέλευση.
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Διαβάζοντας αυτά που γράψατε βλέπω ότι δεν έχετε κατανοήσει πλήρως τί έχω γράψει.Θα πω μόνο το εξής,επειδή νομίζω έχουν ειπωθεί πολλά πάνω στο θέμα.Δεν θέλω κανέναν να είναι σε χειρότερη θέση ακόμα και αν έχει και άλλη δουλειά.Ξαναδιαβάστε αν θέλετε τί έχω γράψει στο τελευταίο μήνυμα που σχολιάσατε.
Πάντως,εσείς συμφωνείτε με το τί πρέπει να διεκδικηθεί από το προσωπικό των Ιερών Ναών;
Πρέπει τα μέλη του συλλόγου να ζητήσουν και αύριο αν γίνεται συνέλευση.

Όντως δεν μπορώ να σας καταλάβω και αναρωτιέμαι ποιός ακριβώς από τα δύο μέρη έχει την ευθύνη για αυτό.

Τέλος πάντων, το θέμα δεν είναι αν θα γίνει κάτι τώρα, το ζητούμενο είναι τί γινόταν εδώ και τόσο καιρό. Το γεγονός ότι δεν μπορούν τα εκκλησιαστικά συμβούλια να κόβουν κονδύλιο για δώρα, δε σημαίνει ότι δεν μπορούν να τα δίνουν με αυτό το οποίο αναφέρθηκε, δηλαδή να τα ενσωματώσουν στη μηνιαία αμοιβή και απλώς να δίνουν αυτό το ποσό κατά την περίοδο του Πάσχα. Οι σύλλογοι ιεροψαλτών σε κάθε Μητρόπολη θα πρέπει να πιέσουν ούτως ώστε τα δώρα να μην καταργηθούν τελείως όπως πολλά εκκλησιαστικά συμβούλια θα θελήσουν να κάνουν.
 

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Δεν έχει αποφασιστεί αν θα γίνει ενσωμάτωση.Αν δεν κάνω λάθος, η ενσωμάτωση που αναφέρεται στην εγκύκλιο μάλλον δεν είναι όπως τη νομίζουμε.Ας γράψω ένα παράδειγμα.Ας υποθέσουμε ότι ένας ψάλτης πληρώνεται το μήνα με 400 ευρώ.Αν γίνει ενσωμάτωση,τότε ο μισθός θα είναι 50 ευρώ περίπου κάτω ή πάνω το μήνα.Αν είναι αύξηση,άντε πες μέχρι 100 ευρώ και πολλά λέω.
Λέγεται κάτι για μερική ή ολική ενσωμάτωση.Όπως και να έχει,αν εφαρμοστεί,μάλλον αρνητικό θα είναι παρά θετικό.Γι' αυτό δε συμφέρει κανέναν.
Να επισημάνω πάλι ότι η εγκύκλιος αναφέρεται και στο υπόλοιπο προσωπικό των Ιερών Ναών.Ελπίζω να μην παρθεί λάθος απόφαση από την πλευρά των συλλόγων,διότι μην ξεχνάμε,θα εφαρμοστεί σε όλους όσους προανέφερα.

Ε ρε τί γίνεται;Αυτή την περίοδο έπρεπε να βγει η εγκύκλιος;Όχι πώς δεν θα έβγαινε κάποια στιγμή.
 
Last edited:
Ότι οι ψάλτες είναι κακοπληρωμένοι, ανασφάλιστοι, "ανασφαλείς" κ.ο.κ. είναι δεδομένο. Τα περί διακονήματος και σχέσεως με την Μητέρα είναι αστεία ως επιχειρήματα, διότι τότε πολύ περισσότερο θα έπρεπε να ισχύουν για τους ιερείς... Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση: Οι άλλοι εργαζόμενοι - όσοι ακόμη παίρνουν δώρο - το εισπράττουν άνευ επιπλέον υποχρεώσεων. Οι ψάλτες όμως, ιδιαίτερα την Μεγάλη Εβδομάδα, επωμίζονται ένα εξαιρετικά κοπιώδες έργο, φέροντας μεγάλη ευθύνη, που υπερκαλύπτει την υπηρεσία ενός άλλου συνήθους μηνός. Άρα δικαιούνται να αμειφθούν επιπλέον... Όσο για τους συντάκτες τής εγκυκλίου που επικαλούνται νομική αδυναμία καταβολής δώρου, λόγω ΝΠΔΔ κ.λπ., ας αναλογισθούν τι λένε, όταν μεθαύριο απαγγέλλουν το Ευαγγέλιο τής Μ. Δευτέρας εσπέρας...
 
P

PANROUST

Guest
Κύριε Ρουστέμη, με όλο το σεβασμό, δεν έχω κάτι προσωπικό με κανέναν. Ειλικρινά. Είναι θεσμικό το πρόβλημα που εντοπίζω για τη μη λειτουργία της ΟΜΣΙΕ. Δεν ξέρω τι θέση έχετε στην ΟΜΣΙΕ, εάν έχετε κάποια. Ανύπαρκτος δεν είμαι, απόδειξη, το ότι σας γράφω. Δεν προτείνετε πάντως καμία λύση. Θεωρείτε ότι είναι προσωπικό ένα ζήτημα το οποίο είναι θεσμικό, για τον διορισμό των ιεροψαλτών; Δεν παραδέχεστε καμία απολύτως ευθύνη και αυτό τουλάχιστον με ανησυχεί για την υπευθυνότητα που βλέπετε τα περί διορισμού των ιεροψαλτών. Έχετε ιδέα πόσοι συνάδελφοι, ιεροψάλτες (και νεωκόροι) μένουν αναγκαστικά στις θέσεις τους χωρίς διορισμό επειδή, πολύ απλά, δεν πάει κανένας νοήμων άνθρωπος να συνεργαστεί με έναν ιερό ναό εάν δεν ξεκαθαρίσει τον τρόπο συνεργασίας. Βολεύει πολλούς τελικά η κατάσταση. Την Εκκλησία, γιατί γλυττώνει σαφώς χρήματα, την ΟΜΣΙΕ, γιατί μπορεί να επικαλεστεί ότι εφάπτεται στην προσωπική ευχέρεια του κάθε εργαζομένου να διοριστεί ή όχι. Σας το τονίζω, δεν έχω κάτι μαζί σας, μην παρεξηγηθώ. Συζητάμε για ένα σημαντικό πρόβλημα απλώς. Να είστε καλά!

Υ.Γ. Κι εμένα, αν μου παραχωρούσαν δωρεάν γραφείο για τη δουλειά μου, μιλιά δε θα έβγαζα έκτοτε!
Μην το παίρνετε προσωπικά αγαπητέ.Δεν θα ήταν σωστό να κατηγορήσω κάποιον όπου έχει ονοματεπώνυμο,δημόσια.Ούτε εγώ δεν έχω κάτι μαζί σας,εξάλλου δεν ξέρω ποιος είστε.Απευθύνομαι προς σε όλους μας.
Καταρχήν να εξηγήσω σε όλους και στον φίλο μου τον Δάνο και ενεργό μέλος του Συλλόγου,εγώ δεν ανήκω στην ΟΜΣΙΕ αλλά στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο..., άλλο Ομοσπονδία Συλλόγων Ιεροψαλτών Ελλάδος (ΟΜ.Σ.Ι.Ε.) και άλλο γενικά Σύλλογος π.χ. Πανελλήνιος Σύνδεσμος(Σύλλογος) Ιεροψαλτών ''Ρωμανός ο Μελωδός και Ιωάννης ο Δαμασκηνός'',όπου έχει την έδρα του στην Αθήνα και διοικεί όλο τον νομό Αττική ή π.χ. Σύλλογος Ιεροψαλτών Τρικάλων.
Η ΟΜ.Σ.Ι.Ε. δεν έχει συνδρομητές μελών (μητρώα) και έτσι δεν μπορεί να καλέσει τους ιεροψάλτες από μόνη της σε συνέλευση.Δεν εκπροσωπεί τους Ιεροψάλτες αλλά τους Συλλόγους όλους Πανελλαδικός,όπου οι Σύλλογοι εκπροσωπούν τους ιεροψάλτες δηλ.τα μέλη τους.
Στις 21 Φεβρουαρίου όπου έγινε η ετήσια υποχρεωτική Γ.Συνέλευση στην Αθήνα βλέπε εδώ,το κάλεσμα των ιεροψαλτών έγινε από τον Σύνδεσμο προς τα μέλη του και όχι από την ΟΜΣΙΕ.
Είστε ανύπαρκτος και παρόλο όπου γράφετε δημόσια σε οποιοδήποτε site.Γιατί όταν σαν καλή ο Σύλλογο σας σε Γ.Συνέλευση και να δηλώσετε παρόν επίσημα ,απουσιάζετε και περιμένετε να σας δώσουν απαντήσεις και λύσεις μέσο των διαδικτύων.


Κανονικά η ΟΜΣΙΕ πρέπει τώρα να καλέσει σε συνέλευση πριν το Σάββατο του Λαζάρου και να παραστούν όλα τα μέλη,αλλά και όσοι δεν είναι μέλη έχοντες και μη έχοντες αναλόγιο.
Σας απαντώ με τα παραπάνω.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όπου έχει να κάνει με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, εφόσον κριθεί αναγκαίο από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο,τότες θα βγάλει ανακοίνωση προς τα μέλη του για έκτακτη Γ.Συνέλευση.
Αλήθεια;!Να σας κάνω μία ερώτηση;
Γιατί να γίνει τώρα έκτακτη συνέλευση;Εγώ δεν το βρίσκω αναγκαίο και εγώ προσωπικά δεν θα το εγκρίνω μέσα στο Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου.Δεν θέλω να ασχοληθώ με πράγματα τώρα όπου δεν με απασχολούν.
Μην με ρωτήσετε περαιτέρω γιατί,γιατί θα γίνω ακόμη πιο αντιπαθείς σε κάποιους όπου θα ξινίσουν ακόμη πιο πολύ..
Αν θέλετε μία πρόχειρη απάντηση δείτε εδώ.Σύμφωνα με τα λεγόμενα εδώ,εδώ όπου κάνει αναφορά ο Δάνος για δάκτυλα και αναφέρετε για την Γ.Συνέλευση τις 21 Φεβρουαρίου και με τα λεγόμενα μου πιο πάνω,βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει...για να καταλάβετε γιατί δεν χρειάζεται να γίνει ξανά συνέλευση.
Η μήπως οι 13 έγιναν ξαφνικά 1013 για να ξανά κάνουμε συνέλευση;;;;;
Να υπενθυμίσω στις 21 Φεβρουαρίου...ήταν 37 μείον 12 από το Δ.Σ.,25 από τα 800.
Κάποιοι μιλάγανε για μπαλκόνια από εδώ αλλά δεν τους είδαμε και από κοντά να μας τα ξανά πούνε.Τσάμπα μαγκιές από εδώ.
Όμως κάποιος την πλήρωσε και μπήκε στο νοσοκομείο για τρίτη φορά για όλα αυτά για πολλούς λόγους...
Έπρεπε να ντρεπόμασταν λιγάκι και πριν γράψουμε κάτι να το σκεφτούμε πρώτα.
Καλό βράδυ και περαστικά μας!!!
 
Last edited:
Top