Δάσκαλε, ευχαριστούμε. Κάνουμε μια επιλογή άρα ενδεχομένως -έξι ίσως κατ'αντιστοιχίαν με τα του Δ'- από τους εννέα στίχους της μελοποίησης του Πέτρου;Νομίζω ότι κάπου έχω δεί (ή σε χφ ή σε γραπτό του Σ. Καρά) ότι είναι αντί του Δ΄ ήχου σε μνήμες Οσίων.
Δηλ. Δόξα ... Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται... Και νυν... Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται...Αν το έψαλλαν σε μνήμες οσίων, τότε γιατί δίνονται και τα 3 αντίφωνα και όχι μόνο το α´ όπως στην περίπτωση του «Ἐκ νεότητός μου»;
Παρεμπιπτόντως, οι Σλάβοι δεν κάνουν επιλογές με τα τροπάρια του «Ἐκ νεότητός μου», αλλά ψάλλουν απλά το α´ αντίφωνο.
Όμως ο πατήρ Δαβίδ γράφει στο θέμα «Περί της ψαλμωδίας του α΄ αντιφώνου του δ΄ ήχου» τα εξής:Δηλ. Δόξα ... Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται... Και νυν... Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται...
Σχετικό θέμα: https://analogion.com/forum/index.php?threads/Περί-της-ψαλμωδίας-του-α΄-αντιφώνου-του-δ΄-ήχου.22617/
Οπότε εννοεί:Στη σύγχρονη Ρωσική λειτουργική πράξη, το α΄ αντίφωνον του δ΄ ήχου ψάλλεται άνευ διπλασιασμού τροπαρίων και με το δικό του περί αγ. Πνεύματος τροπάριον μόνον. βλ. πρόχειρα http://kliros.ru/noty/otjunosti_markaich.pdf
Πώς ερμηνεύουν τις διατάξεις του Στουδιτικού Τυπικού σχετικά με τους Αναβαθμούς;Οι Ρώσοι ερευνητές διαφωνούν σε θέμα ορθής ερμηνείας των διατάξεων του Στουδιτικού τυπικού.
Δυστυχώς η μελέτη είναι γραμμένη στην ρωσική και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι γράφει.
Πώς ερμηνεύουν τις διατάξεις του Στουδιτικού Τυπικού σχετικά με τους Αναβαθμούς;