Ανέτειλε το έαρ (αγ. Γεωργίου)

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο σπάνια ιδιωτική ηχογράφηση του Δοξαστικού των Αίνων του αγ. Γεωργίου από τον Θρ. Στανίτσα στην Πόλη. Η γλυκύφθογγη αυτή εκτέλεση φέρει τη σφραγίδα της μαθητείας του στον ανυπέρβλητο Κ. Πρίγγο. Καλή ακρόαση!
https://www.youtube.com/watch?v=osTZsD_c9Ds
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Αφου πρωτα σας ευχαριστησω για το λινκ (ευχαριστιες φυσικα και στο χρηστη που το ανεβασε), και ζητησω συγγνωμη για το ασχετο του μνμ μου, θα ηθελα να ρωτησω εαν ξερουμε για ποιον λογο αυτα τα 2 Μεγαθηρια της πατρωας μας μουσικης δεν ειχαν καλη προσωπικη σχεση, όπως μαρτυρείται απο πολλους? Φυσικα προκειται για απορια ετων η οποία οσο περισσοτερο άκουγα ηχογραφήσεις αυτων των 2 και διαπιστωνα τη τεραστια επιρροη του ενος πανω στον άλλον συνεχως μεγάλωνε. Δεν καταλαβαινω πως ειναι δυνατον ενας δάσκαλος να μην έχει καλές σχέσεις με εναν τοσο εξαίρετο και ξεχωριστό μαθητη και αντίστροφα. :confused:

Υ.Γ. Το ανεβάζω και σε Mp3 μορφή για μεγαλύτερη ευκολία.
 

Attachments

  • ''Ανέτειλε το έαρ'' Θ. Στανίτσας-Κωνπολη.mp3
    8.6 MB · Views: 153
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
πως ειναι δυνατον ενας δάσκαλος να μην έχει καλές σχέσεις με εναν τοσο εξαίρετο και ξεχωριστό μαθητη και αντίστροφα. :confused:

O Στανίτσας έχει πεί ότι άκουγε το ίδιο και το ίδιο για 20 χρόνια.
Τακτικός ακροατής δεν είναι μαθητής.
Ο μαθητής σκήβει κεφάλη, διορθώνετε.
Ο δάσκαλος στο τέλος αναγνωρίζει τον μαθητή προφορικώς ή εγγράπτως.

Όσοι υποστηρίζουν ότι Στανίτσας = μαθητής του Πρίγγου
άς δώσουν ηχογραφημένη ή έγγραπτη μαρτυρία
όπου
ο ίδιος ο Στανίτσας να αποκαλεί τον εαυτό του μαθητή του Πρίγγου
και\ή
ο ίδιος ο Πρίγγος να αποκαλεί τον Στανίτσα μαθητή του.

Όταν ο δάσκαλος δεν σε αναγνωρίζει επισήμως ως μαθητή του, μαθητής του δεν είσαι, όσο και να τον έχεις ακούσει.
Εάν δεν έχεις παβουγαδίσει μαζί του και δεν σε έχει διορθώσει, τότε δεν γίνεται να λέγεις ότι "εμαθήτευσες", όσο και να έψαλλε απέναντι ή να ισοκράτησε δίπλα του ή να ακροάσθηκες από κάποιο στασίδη.
Εάν έχεις παβουγαδίσει μαζί του και σε έχει διορθώσει, τότε γίνετα να ειπέις ότι παρακολούθησες μαθήματα, και ότι εμαθήτευσες
αλλά μαθητής δεν γίνεται να αποκαλέσεις τον εαυτόν σου εάν δεν το θελήση ο δάσκαλος,
εάν θεωρεί ότι αυτά που "έμαθες" και εκτελείς δεν αντιπροσωπεύουν αυτά τα οποία επροσπάθησε να σε διδάξη.


Γιά όσους έζησαν Πρίγγο-Στανίτσα από κοντά
έπερνε ο καθένας μεριά σε αυτό το πόλεμο
με ανεβασμένες βάσεις, διαφορά στο μέτρημα χρόνου (δεν εχει σχέση με τη χρονική αγωγή) και επιδείξεις μανεντήδικες.

Αυτό βεβαια το φαινόμενο συνεχίζεται και σήμερα:
δεξιοί έναντι αριστερών,
αυτόκτονοι έναντι επισκεπτών.

"Ποιά συνεργασία" με το Πρίγγο, απορεί ο Στανίτσας σε κάποια ερώτηση περί συνεργασίας των.

"Ποιά συνεργασία" αναμεταξύ σημερινών ψαλτών
(εκτός όσων ζούν έντονα το "αποκεκαλλυμένον Μυστήριον" του Βυζαντίου εντός κάποιων σχολών, που απέχουν αόριστα από το ψάλσημο εντός του Πατριαρχικού ναού της εποχής Ιακώβου, Πρίγγου και Στανίτσα, και το "εγκωμιάζουν" χωρίς να το μιμούνται);

Καμμία.
Γιατί οι σημερινοί δάσκαλοι δεν υπήρξαν κάποτε μαθητές όπως ο Ιάκωβος στό Νικόλαο, και, τρόπον τινά, ο Πρίγγος στον Ιάκωβο.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
O Στανίτσας έχει πεί ότι άκουγε το ίδιο και το ίδιο για 20 χρόνια.
Τακτικός ακροατής δεν είναι μαθητής.
Ο μαθητής σκήβει κεφάλη, διορθώνετε.
Ο δάσκαλος στο τέλος αναγνωρίζει τον μαθητή προφορικώς ή εγγράπτως.

Όσοι υποστηρίζουν ότι Στανίτσας = μαθητής του Πρίγγου
άς δώσουν ηχογραφημένη ή έγγραπτη μαρτυρία
όπου
ο ίδιος ο Στανίτσας να αποκαλεί τον εαυτό του μαθητή του Πρίγγου
και\ή
ο ίδιος ο Πρίγγος να αποκαλεί τον Στανίτσα μαθητή του.

Γιά όσους τους έζησαν από κοντά
έπερνε ο καθένας μεριά σε αυτό το πόλεμο
με ανεβασμένες βάσεις, διαφορά στο μέτρημα χρόνου (δεν εχει σχέση με τη χρονική αγωγή) και επιδείξεις μανεντήδικες.

Αυτό βεβαια το φαινόμενο συνεχίζεται και σήμερα:
δεξιοί έναντι αριστερών,
αυτόκτονοι έναντι επισκεπτών.

"Ποιά συνεργασία" με το Πρίγγο, απορεί ο Στανίτσας σε κάποια ερώτηση περί συνεργασίας των.

"Ποιά συνεργασία" αναμεταξύ σημερινών ψαλτών
(εκτός όσων ζούν έντονα το "αποκεκαλλυμένον Μυστήριον" του Βυζαντίου εντός κάποιων σχολών, που απέχουν αόριστα από το ψάλσημο εντός του Πατριαρχικού ναού της εποχής Ιακώβου, Πρίγγου και Στανίτσα, και το "εγκωμιάζουν" χωρίς να το μιμούνται);

Καμμία.
Γιατί οι σημερινοί δάσκαλοι δεν υπήρξαν κάποτε μαθητές όπως ο Ιάκωβος στό Νικόλαο, και, τρόπον τινά, ο Πρίγγος στον Ιάκωβο.

Το ίδιο έργο συνεχίζεται.....δεν ωφελεί κανένα και δεν τιμά τη μνήμη κανενός..
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
Σήμερα, 10:30
.
..... και ζητησω συγγνωμη για το ασχετο του μνμ μου, θα ηθελα να ρωτησω εαν ξερουμε για ποιον λογο αυτα τα 2 Μεγαθηρια της πατρωας μας μουσικης δεν ειχαν καλη προσωπικη σχεση, όπως μαρτυρείται απο πολλους?...


Σήμερα, 11:58

Οι σημερινοί δάσκαλοι δεν υπήρξαν κάποτε μαθητές όπως ο Ιάκωβος
.


Σήμερα, 12:01
Ουτιδανότητες
Το ίδιο έργο συνεχίζεται.....δεν ωφελεί κανένα και δεν τιμά τη μνήμη κανενός..

με αναφορά στο
Σήμερα, 11:58


υπάρχει και το
Σήμερα, 10:30
 
Όσο και να μην παβουγαδίσεις με κάποιον αν τον έχεις απέναντί σου 20 χρόνια επηρεάζεσαι τα μάλα. Υπάρχει και ηχητικό του Στανίτσα που κατακρίνει όσους παρουσιάζονται ως μαθητές του Πρίγγου, ενώ όπως λέει χαρακτηριστικά, εκείνος είναι ο κατεξοχήν μαθητής του, αφού ψάλλαν μαζί τόσα χρόνια.
Θα μπορούσε λοιπόν να ειπωθεί ότι ήταν μαθητής του Πρίγγου (ακούστε εδώ και εδώ), αλλά (δυστυχώς, κατά τη γνώμη μου) επέλεξε να ακολουθήσει άλλο δρόμο, τον δικό του (όμορφο και αυτόν για πολλούς). Δεν πρόκειται δηλαδή για ανικανότητα, αλλά για επιλογή.
Έτσι ακούμε την ιδιαιτερότητά τους σήμερα (ο καθένας μας επιλέγει και ποιος του αρέσει), αλλά όλοι αναγνωρίζουμε το πόσο τεράστιοι ήταν και οι δύο, ως ψάλτες, ασχέτως αν ως άνθρωποι είχαν τις αδυναμίες τους και μία από αυτές ήταν και η μεταξύ τους κόντρα. Είθε να ψάλλουν μαζί εκεί που βρίσκονται.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Επεκτείνοντας το μήνυμα του Νικολάου: ασχέτως αν διαφέρουν συνολικά, είναι αδύνατο κάποιος νουνεχής ακροατής-μελετητής να μην αναγνωρίσει σημαντικό πριγγικό υπόστρωμα στο ψάλσιμο του Στανίτσα.
Με αυτό το δεδομένο, όχι μόνο δεν χρειάζονται προφορικά διαπιστευτήρια, αλλά ακόμα και μια δήλωση απόρριψης από τη μία πλευρά προς την άλλη θα είχε ελάσσονα σημασία.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
ασχέτως αν διαφέρουν συνολικά, είναι αδύνατο κάποιος νουνεχής ακροατής-μελετητής να μην αναγνωρίσει σημαντικό πριγγικό υπόστρωμα στο ψάλσιμο του Στανίτσα.
Με αυτό το δεδομένο, όχι μόνο δεν χρειάζονται προφορικά διαπιστευτήρια, αλλά ακόμα και μια δήλωση απόρριψης από τη μία πλευρά προς την άλλη θα είχε ελάσσονα σημασία.

Το θέμα είναι πάλι
ιεραρχική και στατιστική αξιολόγηση και σύγκριση παράμετρων

ποσοτικών(ΓΚΜ et al.) έναντι ποιoτικών(Γιώργος Μ et al.) δεδομένων
αλλά και ικανότητα αντιλήψεως.

Εάν για τον Γιώργο Μ υπάρχη
"σημαντικό Πριγγικό υπόστρωμα στο ψάλσιμο του Στανίτσα"

για άλλους υπάρχη "σημαντική παρεκτροπή και παρερμηνεία των ποσοτικών πλέον παραμέτρων του Πρίγγου".

Όποιος θέλει, τα ξαναμετράμε:
διαστήματα, διάρκειες, glissando κτλ.

Υπάρχουν άλλοι, πραγματικοί μαθητές του Πρίγγου,
οι οποίοι τον μιμήθηκαν πιστώτερα
σε αρκετούς παραμέτρους.

Ίσως ο Στανίτσας ήθελε να πει:
"Εάν όσοι άκουσαν τον Πρίγγο 10 λεπτα αυτο αποκαλούνται μαθητές του, πόσο μάλλον εγώ, που τον άκουγα 20 χρόνια;"

Εάν ο Στανίτσας θεώρησε ότι έπρεπε να κάνει άλλες επιλογές
τότε εξαρτάτε από τον υποτιθέμενο δάσκαλο (Πρίγγο)
εάν γίνεται ο υποτιθέμενος μαθητής του (Στανίτσας)
να συνεχίση, εάν κάποτε τον απεκάλεσε μαθητή
να θεωρείται μαθητής του.

Δέ βλέπω να έχει γράψη κάπου ο Στανίτσας "μαθητής του Πρίγγου".

Δέ καταλαβαίνω γιατί μερικοί, θέλοντας να τον βγάλουν κορυφή, καλύτερον και από τον Ιάκωβο στις δημοσκοπίσεις,
επιμένουν στο ότι ήταν μαθητής του Πρίγγου.

Πότε ακόυστηκε Στανίτσας να συμψάλλει με Πρίγγο και να διορθώνεται;
Σε κάποια, μοναδική "ιστορική" δοξολογία παρουσία του Βασιλέως;




Επαναλαμβάνεται, λοιπόν, όσο αφορά τις δήθεν "παρόμοιες εκτελέσεις"
υποτιθέμενου "μαθητού" και υποτιθέμενου "δασκάλου",

ότι οι διαφορές εξαρτούνται
1) από την αντίληψη καθενός,
την οποίαν αντίληψη βοηθάει η τεχνολογία
και
2) από τα cut-off points
δηλαδή τα όρια εντός των οποίων θεωρούμε ότι κάτι είναι αρκετα όμοιο,

όπως επίσης και από την ιεράρχησι των παραμέτρων
(για το Πατριαρχείο σπουδαιότερη παράμετρος ήταν ο χρόνος
και όχι τόσο η χρονική αγωγή με την οποία ασχολήθηκε ο Στανίτσας).


Τώρα, εάν δεν θέλουμε τεχνολογία και στατιστική και ιεράρχιση παραμέτρων,
αλλά προτιμούμε μόνο αντιλήψεις και "έτσι μου ακούγετε",
τότε όποιον θέλουμε, τον κάνουμε Πρίγγο, Ιάκωβο και, γιατί όχι, Κουκουζέλη, για κάποιες σχολές.
 
Last edited:

NKontis

Παλαιό Μέλος
...Δεν πρόκειται δηλαδή για ανικανότητα, αλλά για επιλογή...

Σοφή φράση, σοφά διατυπωμένη!!!
Συγχαρητήρια Νικόλαε. Δεν μπορούσε να απαντηθεί καλύτερα το θέμα.


Για όσους δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει στην πράξη η παραπάνω φράση του Νικολάου…no comments!!!




Υ.Γ. «Δεν πρόκειται δηλαδή για ανικανότητα, αλλά για Ε Π Ι Λ Ο Γ Η»
 
Top