Αμοιβές Δασκάλων Β.Μ.

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#1
Αν και υπαρχει παρεμφερες θεμα (διδακρα για αποκτηση πτυχιου , διπλωματος
ΒΜ κλπ) , ανοιγω νεο θεμα σχετικα με αμοιβες δασκαλων (εκτος ωδειων και σχολων) Β.Μ. και θα ηθελα να ρωτησω τα εξης :
1ον : Οι δασκαλοι του παρελθωντος , περιπου απο τον Αρχωντα Βασιλειο Νικολαϊδη και πισω (Πατριαρχικοι , Κων-τες , Θεσσαλονικεις και λοιποι Ελλαδιτες κλπ) , τι αμοιβες επαιρναν (αν επαιρναν) οταν διδασκαν Β.Μ. ; Και ολοι αυτοι ως γνωστον εβγαλαν χιλιαδες μαθητες .
2ον : Οι σημερινοι δασκαλοι της Β.Μ. , τι αμοιβες παιρνουν (αν παιρνουν) ;
3ον : Οι τιτλοι (Αρχωντας ... , Καθηγητης Πανεπιστημιου , Μουσικολογος κλπ)
που ενδεχομενως διαθετουν καποιοι Δασκαλοι της Β.Μ. , ειναι αιτια για να απαιτουνται απο τους μαθητες , αμοιβες ή ιδιαιτερες αμοιβες ;

ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι ανωτερω ερωτησεις , δεν ειναι αιχμη για ΚΑΝΕΝΑ , εντος ή εκτος Ψαλτολογιου . Απλα ειναι παλιες αποριες μου και τις παραθετω σημερα στο φορουμ . Παρακαλω δε οσοι εχουν σχετικες απαντησεις να τις παραθεσουν . Ευχαριστω .
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#2
Αν και υπαρχει παρεμφερες θεμα (διδακρα για αποκτηση πτυχιου , διπλωματος
ΒΜ κλπ) , ανοιγω νεο θεμα σχετικα με αμοιβες δασκαλων (εκτος ωδειων και σχολων) Β.Μ. και θα ηθελα να ρωτησω τα εξης :
1ον : Οι δασκαλοι του παρελθωντος , περιπου απο τον Αρχωντα Βασιλειο Νικολαϊδη και πισω (Πατριαρχικοι , Κων-τες , Θεσσαλονικεις και λοιποι Ελλαδιτες κλπ) , τι αμοιβες επαιρναν (αν επαιρναν) οταν διδασκαν Β.Μ. ; Και ολοι αυτοι ως γνωστον εβγαλαν χιλιαδες μαθητες .
2ον : Οι σημερινοι δασκαλοι της Β.Μ. , τι αμοιβες παιρνουν (αν παιρνουν) ;
3ον : Οι τιτλοι (Αρχωντας ... , Καθηγητης Πανεπιστημιου , Μουσικολογος κλπ)
που ενδεχομενως διαθετουν καποιοι Δασκαλοι της Β.Μ. , ειναι αιτια για να απαιτουνται απο τους μαθητες , αμοιβες ή ιδιαιτερες αμοιβες ;

ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι ανωτερω ερωτησεις , δεν ειναι αιχμη για ΚΑΝΕΝΑ , εντος ή εκτος Ψαλτολογιου . Απλα ειναι παλιες αποριες μου και τις παραθετω σημερα στο φορουμ . Παρακαλω δε οσοι εχουν σχετικες απαντησεις να τις παραθεσουν . Ευχαριστω .
Θα σου απαντήσω με κάποιο παράδειγμα του παρελθόντος.
Γύρω στο 1986 - 87, έπερνα σαν αμοιβή 2.500 δρχ. στο μάθημα. Ο Χατζημάρκος έπαιρνε 25.000 δρχ αλλά το γεγονός είναι, ότιάφού πήραν 2 άτομα το Δίπλωμά τους απ' τον Μανώλη, ήλθαν σε μένα και μετά από μαθήματα 3 - 4 μηνών, είπαν ότι " Τώρα μπαίνουμε στο νόημα της Μουσικής".
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο σοβαρότερο θέμα Οι Παλαιοί, έβγαλαν μαθητάς, από τους οποίους μάθαμε κι εμείς ότι κολλυβογράμματα μάθαμε. Οι μαθηταί όμως των νέων ( εννοώ τα τελευταία 30 - 40 χρόνια ) "Καθηγητών" οι οποίοι βγαίνουν με τη σειρά τους "Καθηγηταί' τι θα διδάξουν ;;;; Τα τελευταία 6 χρόνια ( 2001 - 2007 ) πέρασαν από τον πάγκο μου όπως λένε 7 διορισμένοι Καθηγηταί Ωδείων, προκειμένουν όπως μου είπαν σε σχετική ερώτησή μου " Ήρθαμε να μάθουμε επιτέλους Μουσική, γιατί αυτό που κάνουμε στα Ωδεία, δεν μας αρέσει. Κοροϊδεύουμε την κοινωνία". Μάλιστα ο ένας απ' αυτούς, όταν του έδωσα το Κεκραγάριο του Ιωάννου του Α΄. Ήχου από ένα χειρόγραφο δικό μου για να το ψάλλει, δεν τα κατάφερε και μου ζήτησε το Αναστασιματάριο. Όταν του το έδωσα το έψαλλε αμέσως και μη μου πείς ότι η Γραφή η δική μου δεν διαβάζεται γιατί θα σφαχτούμε.
Από' κεί και πέρα, τα συμπεράσματα δικά σου.
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#3
Θα σου απαντήσω με κάποιο παράδειγμα του παρελθόντος.
Γύρω στο 1986 - 87, έπερνα σαν αμοιβή 2.500 δρχ. στο μάθημα. Ο Χατζημάρκος έπαιρνε 25.000 δρχ αλλά το γεγονός είναι, ότιάφού πήραν 2 άτομα το Δίπλωμά τους απ' τον Μανώλη, ήλθαν σε μένα και μετά από μαθήματα 3 - 4 μηνών, είπαν ότι " Τώρα μπαίνουμε στο νόημα της Μουσικής".
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο σοβαρότερο θέμα Οι Παλαιοί, έβγαλαν μαθητάς, από τους οποίους μάθαμε κι εμείς ότι κολλυβογράμματα μάθαμε. Οι μαθηταί όμως των νέων ( εννοώ τα τελευταία 30 - 40 χρόνια ) "Καθηγητών" οι οποίοι βγαίνουν με τη σειρά τους "Καθηγηταί' τι θα διδάξουν ;;;; Τα τελευταία 6 χρόνια ( 2001 - 2007 ) πέρασαν από τον πάγκο μου όπως λένε 7 διορισμένοι Καθηγηταί Ωδείων, προκειμένουν όπως μου είπαν σε σχετική ερώτησή μου " Ήρθαμε να μάθουμε επιτέλους Μουσική, γιατί αυτό που κάνουμε στα Ωδεία, δεν μας αρέσει. Κοροϊδεύουμε την κοινωνία". Μάλιστα ο ένας απ' αυτούς, όταν του έδωσα το Κεκραγάριο του Ιωάννου του Α΄. Ήχου από ένα χειρόγραφο δικό μου για να το ψάλλει, δεν τα κατάφερε και μου ζήτησε το Αναστασιματάριο. Όταν του το έδωσα το έψαλλε αμέσως και μη μου πείς ότι η Γραφή η δική μου δεν διαβάζεται γιατί θα σφαχτούμε.
Από' κεί και πέρα, τα συμπεράσματα δικά σου.
Αλλα λογια να αγπιωμαστε . Δεν απαντας ευθεως στα ερωτηματα μου . Και τι ανακατεβεις τα ωδεια ; Ξαναδιαβασε το μηνυμα μου . Αλλα ρωταω .
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#4
Αν και υπαρχει παρεμφερες θεμα (διδακρα για αποκτηση πτυχιου , διπλωματος
ΒΜ κλπ) , ανοιγω νεο θεμα σχετικα με αμοιβες δασκαλων (εκτος ωδειων και σχολων) Β.Μ. και θα ηθελα να ρωτησω τα εξης :
1ον : Οι δασκαλοι του παρελθωντος , περιπου απο τον Αρχωντα Βασιλειο Νικολαϊδη και πισω (Πατριαρχικοι , Κων-τες , Θεσσαλονικεις και λοιποι Ελλαδιτες κλπ) , τι αμοιβες επαιρναν (αν επαιρναν) οταν διδασκαν Β.Μ. ; Και ολοι αυτοι ως γνωστον εβγαλαν χιλιαδες μαθητες .
2ον : Οι σημερινοι δασκαλοι της Β.Μ. , τι αμοιβες παιρνουν (αν παιρνουν) ;
3ον : Οι τιτλοι (Αρχωντας ... , Καθηγητης Πανεπιστημιου , Μουσικολογος κλπ)
που ενδεχομενως διαθετουν καποιοι Δασκαλοι της Β.Μ. , ειναι αιτια για να απαιτουνται απο τους μαθητες , αμοιβες ή ιδιαιτερες αμοιβες ;

ΠΡΟΣΟΧΗ : Οι ανωτερω ερωτησεις , δεν ειναι αιχμη για ΚΑΝΕΝΑ , εντος ή εκτος Ψαλτολογιου . Απλα ειναι παλιες αποριες μου και τις παραθετω σημερα στο φορουμ . Παρακαλω δε οσοι εχουν σχετικες απαντησεις να τις παραθεσουν . Ευχαριστω .
Οι γνωρίζοντες ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ στις ερωτήσεις, η μισθολογία εξάλλου των δασκάλων αυτών ΔΕΝ ήταν (και δεν είναι...) κρυφή, ΟΠΟΤΕ δεν αποτελεί ευαίσθητο δεδομένο.

Το θέμα είναι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σημαντικό για όσους δεν το κατάλαβαν (και ΠΟΛΥΠΤΥΧΟ).

Βαγγέλη, ευχαριστούμε.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#5
.............................................

Το θέμα είναι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ σημαντικό για όσους δεν το κατάλαβαν (και ΠΟΛΥΠΤΥΧΟ).
Βαγγέλη, ευχαριστούμε.
Εγω ευχαριστω που ''επιασες'' το θεμα .
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#6
Εγω ευχαριστω που ''επιασες'' το θεμα .
Ωρέ λεβέντες, κυρ-Βαγγέλη και Ευθύμιε, προσωπικά δεν έχω πιάσει αυτά τα υπονούμενα. Τρέχει τίποτα; Κυνηγάτε "λαβράκι"; Πολύ συνωμοτικά μηνύματα βλέπω. Εκτός αν μας κάνετε πλάκα. Προσωπικά δεν έκανα μαθήματα εκτός σχολής βυζαντινής μουσικής, οπότε δεν μπορώ να σας γράψω κάτι.
 
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#7
Ωρέ λεβέντες, κυρ-Βαγγέλη και Ευθύμιε, προσωπικά δεν έχω πιάσει αυτά τα υπονούμενα. Τρέχει τίποτα; Κυνηγάτε "λαβράκι"; Πολύ συνωμοτικά μηνύματα βλέπω. Εκτός αν μας κάνετε πλάκα. Προσωπικά δεν έκανα μαθήματα εκτός σχολής βυζαντινής μουσικής, οπότε δεν μπορώ να σας γράψω κάτι.
Μυστικές Υπηρεσίες :D

Όχι, δεν κυνηγάμε κάτι, απλά είναι σημαντικό θέμα. Ο ΤΡΟΠΟΣ που έγραψα στην περίπτωση ΑΥΤΗ ήταν για ουσιαστικότερη ενασχόλιση με το θέμα από τους κατέχοντες.

Αυτά :)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#8
Ωρέ λεβέντες, κυρ-Βαγγέλη και Ευθύμιε, προσωπικά δεν έχω πιάσει αυτά τα υπονούμενα. Τρέχει τίποτα; Κυνηγάτε "λαβράκι"; Πολύ συνωμοτικά μηνύματα βλέπω. Εκτός αν μας κάνετε πλάκα. Προσωπικά δεν έκανα μαθήματα εκτός σχολής βυζαντινής μουσικής, οπότε δεν μπορώ να σας γράψω κάτι.
Λεωνιδα
Δεν κανω πλακα και με το ψαρεμα δεν εχω ασχοληθει ποτε . Και βεβαια δεν υπηρξα ποτε συνωμοτης . Απλα αποριες εξεφρασα και περιμενω απαντησεις ,
επι των ερωτησεων ομως , απο τα μελη , δασκαλους και μη της Β.Μ . Προς το
παρων δεν βλεπω ιδιαιτερη ανταποκριση . Ιδωμεν .
 
Last edited:
#9
Χαίρετε,
μπορώ να απαντήσω μόνο στο 2ο υποερώτημα.. Υπάρχουν σήμερα υπέροχοι δάσκαλοι που δεν παίρνουν αμοιβή, για ιδιαίτερο μάθημα, αλλά από αγάπη στην τέχνη που θεραπεύουν χαρίζουν ως πολύτιμο δώρο τη γνώση τους. Είναι κατανοητό οτι δε μπορούν να λειτουργήσουν όλοι έτσι (π.χ δάσκαλοι που δεν έχουν άλλη πηγή εσόδων), όμως όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει δε μπορεί παρά να εκτιμάται. :)
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#10
Χαίρετε,
μπορώ να απαντήσω μόνο στο 2ο υποερώτημα.. Υπάρχουν σήμερα υπέροχοι δάσκαλοι (όπως ο δικός μου) που δεν παίρνουν αμοιβή, για ιδιαίτερο μάθημα, αλλά από αγάπη στην τέχνη που θεραπεύουν χαρίζουν ως πολύτιμο δώρο τη γνώση τους. Είναι κατανοητό οτι δε μπορούν να λειτουργήσουν όλοι έτσι (π.χ δάσκαλοι που δεν έχουν άλλη πηγή εσόδων), όμως όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει δε μπορεί παρά να εκτιμάται. :)
Melartia
Καλως ορισες στο φορουμ . Δωσε απο εμενα συγχαρητηρια στον δασκαλο σου
για την ΔΩΡΕΑΝ διδασκαλια του . Αν νομιζεις πεσ' μας το ονομα του .
 
#11
Θα σου απαντήσω με κάποιο παράδειγμα του παρελθόντος.
Γύρω στο 1986 - 87, έπερνα σαν αμοιβή 2.500 δρχ. στο μάθημα. Ο Χατζημάρκος έπαιρνε 25.000 δρχ αλλά το γεγονός είναι, ότιάφού πήραν 2 άτομα το Δίπλωμά τους απ' τον Μανώλη, ήλθαν σε μένα και μετά από μαθήματα 3 - 4 μηνών, είπαν ότι " Τώρα μπαίνουμε στο νόημα της Μουσικής".
Υπάρχει όμως κι ένα άλλο σοβαρότερο θέμα Οι Παλαιοί, έβγαλαν μαθητάς, από τους οποίους μάθαμε κι εμείς ότι κολλυβογράμματα μάθαμε. Οι μαθηταί όμως των νέων ( εννοώ τα τελευταία 30 - 40 χρόνια ) "Καθηγητών" οι οποίοι βγαίνουν με τη σειρά τους "Καθηγηταί' τι θα διδάξουν ;;;; Τα τελευταία 6 χρόνια ( 2001 - 2007 ) πέρασαν από τον πάγκο μου όπως λένε 7 διορισμένοι Καθηγηταί Ωδείων, προκειμένουν όπως μου είπαν σε σχετική ερώτησή μου " Ήρθαμε να μάθουμε επιτέλους Μουσική, γιατί αυτό που κάνουμε στα Ωδεία, δεν μας αρέσει. Κοροϊδεύουμε την κοινωνία". Μάλιστα ο ένας απ' αυτούς, όταν του έδωσα το Κεκραγάριο του Ιωάννου του Α΄. Ήχου από ένα χειρόγραφο δικό μου για να το ψάλλει, δεν τα κατάφερε και μου ζήτησε το Αναστασιματάριο. Όταν του το έδωσα το έψαλλε αμέσως και μη μου πείς ότι η Γραφή η δική μου δεν διαβάζεται γιατί θα σφαχτούμε.
Από' κεί και πέρα, τα συμπεράσματα δικά σου.

Τα μάθατε;

Γίνονται εντονότερες οι συζητήσεις ανάμεσα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και την νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ για την επαναλειτουργία της θεολογικής σχολής της Χάλκης.
Ζητούνται έμπειροι καθηγητές μουσικής να αναβιώσουν τη δόξα του παρελθόντος, στα χρόνια του Μιχαήλ Χατζηαθανασίου.


Άντε και στην Χάλκη βρε Τσακιτζή κι οι μαθητές να λένε "Τώρα μπαίνουμε στο νόημα της Μουσικής".
 
Last edited:
Top