Ακολουθία Χαιρετισμών ανήμερα του Ευαγγελισμού

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Σήμερα όλος ο κόσμος διαμαρτυρόταν γιατί δεν ακούστηκε ο Κανόνας του Ακαθίστου και το "Άσπιλε"!! "Τα ξέχασαν οι ψάλτες, πάτερ!!", έλεγαν! ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ!! Συνέβη και σε άλλους ναούς ή μόνο στον δικόν μας;
 
Εμείς σήμερα μετά το «Νυν απολύεις...» την γ΄ στάση και το απολυτίκιο της εορτής, ξεκινήσαμε μικρό απόδειπνο χωρίς κανόνες, και στο τέλος απόλυση. Έτσι άκουσε και ο κόσμος το Άσπιλε...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Λοιπόν:

Σύστημα Τυπικού π.Κων/νου Παπαγιάννη εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας
σελ 405


παρ1013.
Τη Παρασκευή εσπέρας ο Εσπερινός τελείται ως διετάχθη εν περιπτώση Δ΄ 1001.
Αλλά μετά το Νυν απολύεις ψάλλεται το Τη υπερμάχω, το τρισάγιον, το απολυτίκιον της εορτής εκ γ΄κ η απόλυσις της εορτής (παρ973).

Δίπτυχα
Εκκλησίας της Ελλάδος:


26. Σάββατον γ΄ τῶν νηστειῶν. «᾿Απόδοσις τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου». Σύναξις τοῦ ἀρχαγγέλου Γαβριήλ. Τῶν ἐν Γοτθίᾳ 26 μαρτύρων.

Τῇ Παρασκευῇ ἑσπέρας. Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «Σήμε*ρον τῆς σωτηρίας»· κον*τά*κιον «Τῇ ὑπερμάχῳ»· (μικρὰ) ἀπό*λυσις ὡς χθές.

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. Ὁ προοιμιακός (ἄνευ ψαλτηρίου)· τὰ 3 προ*σόμοια «Βουλὴν προαιώνιον» κ.λπ. ἀνὰ μίαν καὶ τοῦ ἀρ*χαγ**γέ*λου (Μαρτίου 26) ἕτερα 3 «Γαβριὴλ ὁ μέγιστος» κ.λπ., Δόξα, Καὶ νῦν, «᾿Απεστάλη ἐξ οὐρανοῦ». Εἴσοδος, «Φῶς ἱλα*ρὸν» καὶ τὸ προ*κείμενον τῆς ἡμέρας (τὰ ἐν τῷ Μηναίῳ ἀνα*γνώ*σματα ἀνήκουν εἰς τὴν κυρίαν ἡμέραν τῆς ἑορτῆς καὶ δὲν ἀναγινώσκονται ἐνταῦθα). Εἰς τὸν στί*χον, τὰ 3 ἰδι*όμελα τῆς 25ης Μαρτίου «Τῷ ἕκτῳ μηνὶ» κ.λπ., μετὰ τῶν στί*χων αὐτῶν, Δόξα, Καὶ νῦν, «Σήμερον χαρᾶς εὐαγγέλια». Με*τὰ τὸ «Νῦν ἀπολύεις» ψάλλεται τὸ «Τῇ ὑπερμάχῳ» δίχορον, καὶ ἐκ*φω*νεῖται πα*ρὰ τοῦ ἱερέως ἐμ*με*λῶς ἡ γ΄ στάσις τῶν οἴκων τοῦ ἀκαθίστου ὕμνου «Νέαν ἔδειξε κτίσιν», ὡς εἴθισται· μετὰ τὸ τέλος τῶν οἴκων τὸ «Τῇ ὑπερμάχῳ» σύντομον, τρισάγιον κ.λπ., τὸ ἀπο*λυ*τί*κι*ον «Σή*μερον τῆς σωτηρίας» γ΄. Ἀπόλυσις τῆς ἑορ*τῆς.

Τυπικό Οικουμενικού Πατριαρχείου:

Τῇ Παρασκευῇ ἑσπέρας: Θ΄ ΩΡΑ

Ἀπολυτίκιον: «Σήμερον τῆς σωτηρίας...».

Κοντάκιον: «Τῇ ὑπερμάχῳ...».

Ἀπόλυσις: Μικρά. Τῆς Ἑορτῆς· «Ὁ δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους...».

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

Προοιμιακός – Ψαλτήριον.

Εἰς τό· «Κύριε, ἐκέκραξα...».

Ἑσπέρια: 1.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τῆς Ἑορτῆς· «Βουλήν προαιώνιον... – Φαίνῃ μοι ὡς ἄνθρωπος... – Θεός ὅπου βούλεται...» καί 2.– Τά 3 Στιχηρά Προσόμοια τοῦ Ἀρχαγγέλου ἐκ τοῦ Μηναίου (26ῃ Μαρτίου)· «Γαβριήλ ὁ μέγιστος... – Τό μέγα μυστήριον... – Φωτός ὤν ἀνάπλεως...».

Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον τῆς Ἑορτῆς· «Ἀπεστάλη ἐξ οὐρανοῦ...».

Εἴσοδος: «Φῶς ἱλαρόν...». Τό Προκείμενον τῆς ἡμέρας.

Ἀπόστιχα: Τά 3 Στιχηρά Ἰδιόμελα τῆς Ἑορτῆς· «Τῷ ἕκτῳ μηνί... – Γλῶσσαν ἥν οὐκ ἔγνω... – Ἰδού ἡ ἀνάκλησις...», μετά τῶν πρό αὐτῶν στίχων εἰς τά δύο τελευταῖα: α΄. – «Εὐαγγελίζεσθε ἡμέραν ἐξ ἡμέρας τό σωτήριον τοῦ Θεοῦ ἡμῶν». β΄. – «ᾌσατε τῷ Κυρίῳ ᾆσμα καινόν, ᾄσατε τῷ Κυρίῳ πᾶσα ἡ γῆ».

Δόξα, Καί νῦν: Τό Ἰδιόμελον αὐτῶν· «Σήμερον χαρᾶς εὐαγγέλια...».

Μετά τό· «Νῦν ἀπολύεις...», ψάλλεται τό· «Τῇ ὑπερμάχῳ...» ἀργῶς καί ἀναγινώσκεται ἡ γ΄ Στάσις τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Θεοτόκου· «Νέαν ἔδειξε κτίσιν...», εἶτα τό· «Τῇ ὑπερμάχῳ...» σύντομον καί εὐθύς·

Τρισάγιον.

Ἀπολυτίκιον: Τῆς Ἑορτῆς· «Σήμερον τῆς σωτηρίας...», τρίς.

Ἀπόλυσις: «Ὁ δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν ἐκ Πνεύματος ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου σαρκωθῆ*ναι καταδεξάμενος, Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν...».


Απλά κ κατανοητά


Όλα τα άλλα είναι κόλπα κ μαγικα:wink:
 
Last edited by a moderator:
Λοιπόν:

Δίπτυχα
Εκκλησίας της Ελλάδος:


26. Σάββατον γ΄ τῶν νηστειῶν. «᾿Απόδοσις τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου». Σύναξις τοῦ ἀρχαγγέλου Γαβριήλ. Τῶν ἐν Γοτθίᾳ 26 μαρτύρων.

Τῇ Παρασκευῇ ἑσπέρας. Εἰς τὴν θ΄. ᾿Απολυτίκιον «Σήμε*ρον τῆς σωτηρίας»· κον*τά*κιον «Τῇ ὑπερμάχῳ»· (μικρὰ) ἀπό*λυσις ὡς χθές.

Εἰς τὸν ἑσπερινόν. Ὁ προοιμιακός (ἄνευ ψαλτηρίου)· τὰ 3 προ*σόμοια «Βουλὴν προαιώνιον» κ.λπ. ἀνὰ μίαν καὶ τοῦ ἀρ*χαγ**γέ*λου (Μαρτίου 26) ἕτερα 3 «Γαβριὴλ ὁ μέγιστος» κ.λπ., Δόξα, Καὶ νῦν, «᾿Απεστάλη ἐξ οὐρανοῦ». Εἴσοδος, «Φῶς ἱλα*ρὸν» καὶ τὸ προ*κείμενον τῆς ἡμέρας (τὰ ἐν τῷ Μηναίῳ ἀνα*γνώ*σματα ἀνήκουν εἰς τὴν κυρίαν ἡμέραν τῆς ἑορτῆς καὶ δὲν ἀναγινώσκονται ἐνταῦθα). Εἰς τὸν στί*χον, τὰ 3 ἰδι*όμελα τῆς 25ης Μαρτίου «Τῷ ἕκτῳ μηνὶ» κ.λπ., μετὰ τῶν στί*χων αὐτῶν, Δόξα, Καὶ νῦν, «Σήμερον χαρᾶς εὐαγγέλια». Με*τὰ τὸ «Νῦν ἀπολύεις» ψάλλεται τὸ «Τῇ ὑπερμάχῳ» δίχορον, καὶ ἐκ*φω*νεῖται πα*ρὰ τοῦ ἱερέως ἐμ*με*λῶς ἡ γ΄ στάσις τῶν οἴκων τοῦ ἀκαθίστου ὕμνου «Νέαν ἔδειξε κτίσιν», ὡς εἴθισται· μετὰ τὸ τέλος τῶν οἴκων τὸ «Τῇ ὑπερμάχῳ» σύντομον, τρισάγιον κ.λπ., τὸ ἀπο*λυ*τί*κι*ον «Σή*μερον τῆς σωτηρίας» γ΄. Ἀπόλυσις τῆς ἑορ*τῆς.

Απλά κ κατανοητά


Όλα τα άλλα είναι κόλπα κ μαγικα:wink:

Δίπτυχα 2011 σελ. 154

Απόδειπνον το μικρόν

Απλά & κατανοητά...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Τότε κ Θ΄ώρα σε κάθε Επερινό κ Μεσονυκτικό πριν τον Όρθρο...
Δεν νομίζω...Γιώργο!
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Σήμερα όλος ο κόσμος διαμαρτυρόταν γιατί δεν ακούστηκε ο Κανόνας του Ακαθίστου και το "Άσπιλε"!! "Τα ξέχασαν οι ψάλτες, πάτερ!!", έλεγαν! ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ!! Συνέβη και σε άλλους ναούς ή μόνο στον δικόν μας;

Συνέβη σε πολλούς ναούς και θα συμβεί και στο μέλλον και σε εμένα έχει τύχει στο ναό που έψαλλα παλαιότερα. Υπομονή!
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Δεν μίλησα Γιώργο για λάθος αλλά δεν τηρείται η Τάξις στο 90% των Ενοριών
αυτό λέω οπότε γιατί επιλεκτικά σήμερα το Απόδειπνο;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἔ, ἄμα δὲν ἀκουστεῖ ὁ Τριαδικὸς κανόνας σιγὰ τ᾿ αὐγὰ, εἶσαι σὺ καὶ τὰ καντήλια, τὸ Ἄσπιλε ὄμως ἀλλὰζει τὰ πράγματα ...
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
εμείς κάναμε .... "ομελέτα":
Εσπερινό
, και μετά το "Νυν απολύεις" αμέσως "Ανοίξω το στόμα μου" και τα λοιπά ως συνήθως... Τι να γίνει...
Ούτως έδοξε τω προεστώτι...:eek::( [ο οποίος μάλιστα όταν του μίλησα για την ιδιαιτερότητα αυτή της σημερινής ακολουθίας, στην αρχή δε με πίστευε....:eek::eek:]
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἄντε τοῦ χρόνου καὶ τὰ ἐγκώμια:eek:, ποὺ εἶνια καὶ πιασάρικα ...
 

Γιώργος Πυργάκης

Γιώργος Πυργάκης
Σήμερα όλος ο κόσμος διαμαρτυρόταν γιατί δεν ακούστηκε ο Κανόνας του Ακαθίστου και το "Άσπιλε"!! "Τα ξέχασαν οι ψάλτες, πάτερ!!", έλεγαν! ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ!! Συνέβη και σε άλλους ναούς ή μόνο στον δικόν μας;

Σε 'μας δεν έγινε κάτι τέτοιο. Το μόνο που παρατήρησα ήταν ότι όταν ξεκίνησα να διαβάζω τον προϊμιακό άρχισαν όλοι να ψάχνουν στα συνοπτικά να δουν τι διάβαζα, γιατί δεν ήξεραν ότι οι χαιρετισμοί γίνονταν με τον εσπερινό και "τα έχασαν".
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Γιωργος Καραγιαννακης;107705 said:
Συμφωνώ... αυτή είναι η σειρά:
Θ΄ - Εσπερινός - Απόδειπνο - Μεσονυκτκό - Όρθρος!!!
Που είναι το λάθος;
Το λάθος είναι στο ότι δεν ψάλλονται πάντα όλα μαζί, το ένα ακριβώς μετά το άλλο (όπως π.χ. το Μεσονυκτικό με τον Όρθρο), αλλά σε άλλες ώρες της ημέρας. Ο Εσπερινός ψάλλεται πριν το δείπνο και το Απόδειπνο μετά από αυτό (όπως λέει ο τίτλος του), γιαυτό και στο ωρολόγιο παρεμβάλεται μεταξύ αυτών η ευχή της τραπέζης. Στις ενορίες η ουσιαστική σημασία των ακολουθιών αυτών στην καθημερινότητα του ανθρώπου μετατρέπεται πολλές φορές σε διαφημιστική ρεκλάμα, ανακατεύοντας διάφορα πράγματα, με αυτοσκοπό την προβολή. Θα μπορούσε ο Ιερέας στον κόσμο που δυσανασχετούσε ή απλά απορούσε στην κάθε ενορία που παρατηρήθηκε αυτό, να τον κατηχήσει - ενημερώσει για τη συγκεκριμένη ημέρα (και μάλιστα με την ευκαιρία αυτή να τον ενημερώσει αν δεν το έχει κάνει για το απόδειπνο γενικότερα) και όχι να προκαλούνται τέτοιες σκέψεις.
Επίτηδες τα δίπτυχα αναφέρουν το Μικρό Απόδειπνο ξεχωριστά, για να δείξουν που ουσιαστικά επισυνάπτονται οι χαιρετισμοί στη συγκεκριμένη περίπτωση (και το ότι ο Μικρό Απόδειπνο διαβάζεται σκέτο), αλλά και γενικά το ξεχωριστό των δύο ακολουθιών μεταξύ τους.
Δεν γίνεται καπάκι μετά τον Εσπερινό να διαβάζουμε το μικρό Απόδειπνο, μόνο και μόνο για να ψαλλεί ο κανόνας (και να ακουστούν τα: Ουρανώώώώών Υψηλοτέέέέέρα, τα αμανετζίδικα "Άσπιλε" κ.α.).
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Το λάθος είναι στο ότι δεν ψάλλονται πάντα όλα μαζί, το ένα ακριβώς μετά το άλλο (όπως π.χ. το Μεσονυκτικό με τον Όρθρο), αλλά σε άλλες ώρες της ημέρας. Ο Εσπερινός ψάλλεται πριν το δείπνο και το Απόδειπνο μετά από αυτό (όπως λέει ο τίτλος του), γιαυτό και στο ωρολόγιο παρεμβάλεται μεταξύ αυτών η ευχή της τραπέζης. Στις ενορίες η ουσιαστική σημασία των ακολουθιών αυτών στην καθημερινότητα του ανθρώπου μετατρέπεται πολλές φορές σε διαφημιστική ρεκλάμα, ανακατεύοντας διάφορα πράγματα, με αυτοσκοπό την προβολή. Θα μπορούσε ο Ιερέας στον κόσμο που δυσανασχετούσε ή απλά απορούσε στην κάθε ενορία που παρατηρήθηκε αυτό, να τον κατηχήσει - ενημερώσει για τη συγκεκριμένη ημέρα (και μάλιστα με την ευκαιρία αυτή να τον ενημερώσει αν δεν το έχει κάνει για το απόδειπνο γενικότερα) και όχι να προκαλούνται τέτοιες σκέψεις.
Επίτηδες τα δίπτυχα αναφέρουν το Μικρό Απόδειπνο ξεχωριστά, για να δείξουν που ουσιαστικά επισυνάπτονται οι χαιρετισμοί στη συγκεκριμένη περίπτωση (και το ότι ο Μικρό Απόδειπνο διαβάζεται σκέτο), αλλά και γενικά το ξεχωριστό των δύο ακολουθιών μεταξύ τους.
Δεν γίνεται καπάκι μετά τον Εσπερινό να διαβάζουμε το μικρό Απόδειπνο, μόνο και μόνο για να ψαλλεί ο κανόνας (και να ακουστούν τα: Ουρανώώώώών Υψηλοτέέέέέρα, τα αμανετζίδικα "Άσπιλε" κ.α.).


Πές τα, πές τα.
 
P

ptz

Guest
-Συμφωνώ απολύτως με τον κ.Τσακίρογλου.Ειδικά στα της τελευταίας παραγράφου.Την ευθύνη ορθής τήρησης του τυπικού την έχουν ο προεστώς και οι Ιεροψάλτες βέβαια.Τώρα εάν "επιβληθεί" από τον προεστώτα κάτι παράτυπο,η υπόθεση πάει αλλού, αλλά και βαρύνει τον επιβάλλοντα.Οσον αφορά τον "λαό" που παραξενεύεται,απαιτείται ενημέρωση και εξήγηση. Στο Ι.Μητρ.Ναό Σπάρτης που ψάλλω τώρα,μετά το απολυτίκιο,ο Μητροπολίτης Ευστάθιος,επεξήγησε επακριβώς-πριν από μικρό κήρυγμα- τι ψάλλαμε τι δεν ψάλλαμε και γιατί.Και ουδείς έμεινε σε άγνοια.
-Τέλος είναι το λιγώτερο αταξία,ωρισμένοι νεόκοποι προεστοί,να επιβάλλουν εκτός τυπικού
μέλη ή ακολουθίες.Η πιστή εφαρμογή των τυπικών διατάξεων της Εκκλησίας μας από όλους, δεν είναι μόνο υπόθεση απλής υπακοής.Είναι πολλά περισσότερα.Καλή συνέχεια.Π.Τ
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Σε εμάς, μετά την Απόλυση, ο ιερέας εξήγησε κατανοητά και εν συντομία την διαφοροποίηση της Ακολουθίας, και πιστεύω πως ο κόσμος ωφελήθηκε πολύ περισσότερο με το να μάθει κάτι που δεν γνώριζε από το να ακούσει αυτό που έχει συνηθίσει και θέλει να ακούει.

Προσωπικά την λογική του να κάνουμε αλλαγές στο Τυπικό ώστε ο κόσμος να ακούει το Α' ή το Β' επειδή έτσι έχει συνηθίσει :rolleyes: ή έτσι θέλει :eek:, την θεωρώ από επικίνδυνη έως αντιεκκλησιαστική. Η κάθε Ακολουθία δεν είναι μουσικό πρόγραμμα στου Θωμά το Μαγαζί, όπου (πρέπει να) δεχόμαστε παραγγελιές προς τέρψιν ή κατ' απαίτησιν πελάτου που ήρθε να ακούσει το (κλισέ) σουξέ της βραδιάς... :mad::mad::mad:

Ταπεινά φρονώ πως η Ιερά Σύνοδος εν όψει τέτοιων ειδικών περιπτώσεων διαφοροποίησης του Τυπικού θα πρέπει να εντέλεται (δυστυχώς εκεί φτάνουμε αφού κάποιοι δεν καταλαβαίνουν κάποια πράγματα....:mad:) την ακριβή τήρηση της Ακολουθίας πολύ νωρίτερα και εγγράφως! Αλλιώς δεν παραποιείται βάναυσα μόνο το Τυπικό, αλλά πλήττεται και το κύρος της Εκκλησίας, με τους πιστούς να βλέπουν άλλα να τελούνται σε μια ενορία και άλλα σε άλλη...

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, και απορώ με τι πνεύμα παίρνουν τέτοιες αποφάσεις κάποιοι (σεβαστοί κατά τα άλλα) ιερείς, συμπαρασύροντας μάλιστα σε τέτοιες παρατυπίες και άλλους (π.χ. συμπρεσβυτέρους, ψάλτες) που ενδεχομένως να έχουν αντιρρήσεις...
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Υπάρχουν και άλλες κατ' οικονομίαν λύσεις που δεν προσβάλλουν τόσο βάναυσα και αυθαίρετα το τυπικό.


Μή μέ "δίνεις" ἔτσι κ. Συντονιστά. Μᾶθε νά κάνεις παραθέσεις, πού νά φαίνεται ἡ συζήτηση
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=107102#post107102
τά πρίν καί τά μετά ἐννοῶ, ἄν καί στό συγκεκριμένο δέν λέω κάτι δικό μου.

Πάντως δέν μοῦ ἀρέσει τέτοιος "δογματισμός" σέ θέματα τυπικοῦ, πού ἔχουν εὐελιξία ἤ τό κυριώτερο παρέχεται αὐτή ἀπό τό τυπικό καί ἀπό ἐντολές τῶν κατά τόπους ἀρχιερέων. Γιατί ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει οἱ διπλές ἀκολουθίες ἤ διπλές λειτουργίες (ἐντελλόμενες ἀπό προγράμματα τῆς Ἀρχ/πῆς καί Μητροπόλεων) εἶναι παράτυπες.

Κάτι ἄλλο:
Τό ΤΜΕ (καί ἐξ αὐτοῦ τά Δίπτυχα) μᾶς δίνει τήν δυνατότητα νά τελέσουμε Μ. Κανόνα καί Ἀκάθιστο μέ Ἀπόδειπνο ἤ Ὄρθρο. Κάθε ἐνορία ἐπιλέγει αὐτό πού θέλει. Τί γίνεται τότε...;;;


 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
π. Μάξιμος;107754 said:
Μή μέ "δίνεις" ἔτσι κ. Συντονιστά. Μᾶθε νά κάνεις παραθέσεις, πού νά φαίνεται ἡ συζήτηση
http://analogion.com/forum/showthread.php?p=107102#post107102
τά πρίν καί τά μετά ἐννοῶ, ἄν καί στό συγκεκριμένο δέν λέω κάτι δικό μου.

Πάντως δέν μοῦ ἀρέσει τέτοιος "δογματισμός" σέ θέματα τυπικοῦ, πού ἔχουν εὐελιξία ἤ τό κυριώτερο παρέχεται αὐτή ἀπό τό τυπικό καί ἀπό ἐντολές τῶν κατά τόπους ἀρχιερέων. Γιατί ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει οἱ διπλές ἀκολουθίες ἤ διπλές λειτουργίες (ἐντελλόμενες ἀπό προγράμματα τῆς Ἀρχ/πῆς καί Μητροπόλεων) εἶναι παράτυπες.

Κάτι ἄλλο:
Τό ΤΜΕ (καί ἐξ αὐτοῦ τά Δίπτυχα) μᾶς δίνει τήν δυνατότητα νά τελέσουμε Μ. Κανόνα καί Ἀκάθιστο μέ Ἀπόδειπνο ἤ Ὄρθρο. Κάθε ἐνορία ἐπιλέγει αὐτό πού θέλει. Τί γίνεται τότε...;;;





Ευλογείτε!

Δεν νομίζω ότι πρόκειται τόσο για "δογματισμό" όσο για πιστή εφαρμογή των όσων παραγγέλονται από τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος! Οι περαιτέρω ελαστικότητες του Τυπικού δεν είναι καταδικαστέες, αλλά εν προκειμένω έχουμε μια σαφή τυπική διάταξη που μας ορίζεται από την Σύνοδο.

Σε περιπτώσεις όπου μας δίνεται εναλλακτική όπως αυτήν του Μ. Κανόνα, νομίζω ότι μιλάμε σε διαφορετική βάση, αφού πρόκειται για δυο σαφείς τυπικές διατάξεις από το επίσημο και ισχύον Τυπικό της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι "ανακατώματα" της στιγμής.

Για τις διπλές Ακολουθίες δεν θα ήθελα να επεκταθώ, γιατί υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν τόσο ως προς τα κίνητρα όσο και ως προς τον τρόπο και το πνεύμα τελέσεώς τους (υπάρχουν βέβαια και φωτεινές εξαιρέσεις).
 
Last edited:
Top