Ακολουθία Γάμου (επιμέλεια Λάμπρου Λιασή)

#1
Πριν 2,5 χρόνια επ΄ευκαιρία του γάμου μου, αφιέρωσα ένα ολόκληρο καλοκαίρι για να επιμεληθώ την πιο κάτω εργασία για να ψαλλεί στο γάμο μου. Την ανεβάζω για όποιον ενδιαφέρεται.
 

Attachments

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2
Γιατρέ μου,
Συγχαρητήρια γιά τήν ἐμπεριστατωμένο αὐτό πόνημά σου.
Τό τροπάριο αὐτό ἀπό Σιναϊτικό Κώδικα δέν τό ἔχω ὑπ᾿ ὄψει μου, ἀπ᾿ ὅσα δηλαδή οἱ μακαριστοί Τρεμπέλας καί Φουντούλης (ἀπαντήσεις 409 καί 545) μᾶς ἔχουν παρουσιάσει, ἄν καί ἀναφέρονται σέ Σιναϊτικούς Κώδικες. Ὁμοιάζει μέ κάποιες Ὑπακοές τῶν ἑορτῶν ἤ μέ κάποια Καθίσματα τοῦ Ὄρθρου τῆς Μ. Παρασκευῆς καί μοῦ φαίνεται μάλιστα καί ὀλίγον ἀδόκιμον. Ἀντιθέτως ἔνα ἀπό αὐτά πού δημοσίευσε ὁ Φουντούλης εἶναι τό ἰδιόμελον Ἐν Κανᾷ τῆς Γαλιλαίας..., πού ἀναρτήθηκε καί παραπάνω.
Κάποιες ἀποστροφές τοῦ προλόγου δέν θά τίς σχολιάσω. Ἄλλωστε δέν εἶναι δικά σου.
Τό Κοντάκιον τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης ἐτέθη μετά τό Εὐλογητός τοῦ Ἀρραβῶνος. Αὐτό δέν προβλέπεται ἀπό τό Εὐχολόγιον πού μνημονεύεις. Βέβαια οὐδόλως γνωρίζω τί γίνεται μέ τό Ἀπολυτίκιον ἤ τό Κοντάκιον τῶν Ἁγίων σέ αὐτή τήν περίπτωση.
Νομίζω ἕνα τριπλό Κύριε, ἐλέησον στήν προτελευταία δέηση τῆς ἐκτενοῦς θά χρειαζόταν.
Ἐπίσης θεωρῶ ὑπερβολική τήν τριπλῆ ἐπανάληψη τοῦ Ποτήριον σωτηρίου. Δέν προβλέπεται καί ἐπαρκεῖ ἡ μία φορά.
Γιά τήν ὁλοκλήρωση τοῦ ἔργου σου καί ἀφοῦ ἔβαλες τό Ἀναστάσεως ἡμέρα γιά τήν πασχάλιο περίοδο, μήπως καί τό Χριστός ἀνέστη θά ἔπρεπε νά συμπληρώσεις μετά τό Εὐλογητός καί τό Εὐλογημένη διά τήν αὐτήν περίοδον; Ἐπίσης δέν ξέρω τί λέγεται γιά τήν ἴδια περίοδο ἀντί τοῦ Ἄξιόν ἐστιν ἤ ἄν ἀντικαθίσταται. Κάτι ἔχει γραφτεῖ ἐδῶ.

Πάντως συγχαρητήρια καί σ᾿ εὐχαριστοῦμε.


 
#3
Πριν 2,5 χρόνια επ΄ευκαιρία του γάμου μου, αφιέρωσα ένα ολόκληρο καλοκαίρι για να επιμεληθώ την πιο κάτω εργασία για να ψαλλεί στο γάμο μου. Την ανεβάζω για όποιον ενδιαφέρεται.
Κύριε Λιασή,
συγχαρητήρια γι' αυτό το πλήρες και εξαιρετικά καλαίσθητο πόνημα και σας ευχαριστούμε που το μοιράζεστε με την ψαλτική κοινότητα.

Αφήνω τα μουσικά και τα του τυπικού για πιο ειδικούς, σημειώνοντας μόνο ότι μου άρεσε η ποικιλία στην παράθεση των τελευταίων μαθημάτων και δη των κρατημάτων. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι από εκδοτικής απόψεως είναι μια εργασία που μαρτυρεί και πείρα και λεπτή αισθητική και έρευνα και βαθιά γνώση των σχετικών εκδοτικών προβλημάτων (στον αντίποδα όσων είχα γράψει σε παλαιότερο μήνυμά μου). Το όλο στήσιμο της σελίδας χαρακτηρίζεται από δύο σημαντικές αρετές, προκειμένου για έκδοση που συνδυάζει μουσικά μέλη με μεγάλα κομμάτια καταλογάδην κειμένου: οι αρετές αυτές είναι η λιτότητα και η ομοιομορφία.
Προσωπικά θα μελετήσω και θα αξιοποιήσω ως πρότυπα πολλές λύσεις που παρουσιάζετε και, σε κάθε περίπτωση, θα σας προέτρεπα θερμά να συνεχίσετε στο έργο των εκδόσεων.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#4
Πριν 2,5 χρόνια επ΄ευκαιρία του γάμου μου, αφιέρωσα ένα ολόκληρο καλοκαίρι για να επιμεληθώ την πιο κάτω εργασία για να ψαλλεί στο γάμο μου. Την ανεβάζω για όποιον ενδιαφέρεται.
Ευχαριστούμε που μοιράζεστε μαζί μας τον κόπο σας! Θα μου επιτρέψετε, όμως, κάποιες επισημάνσεις-διορθώσεις για να τελειοποιήσετε το πόνημά σας. Με μια πρώτη γρήγορη ματιά που του έριξα, δεν μου κάθισαν πολύ καλά τα τρίγοργα στα "Κύριε ελέησον". Όχι σαν άκουσμα, δε θέλω να κρίνω τα γραφόμενα, αλλά σαν αντιστοιχία του τριγόργου με τις νότες που περιλαμβάνει. Πρόσεξα, μάλιστα, πως κάποιες νότες του τριγόργου περιλαμβάνονται και στο γοργό που ενίοτε ακολουθεί. Ελέγξτε τα, αν θέλετε, για να μην υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Επίσης, στις σελίδες 31 και 32 στο "Έθηκας επί τας κεφαλάς αυτών", που, παρεμπιπτώντως, δεν το έχω ακούσει ποτέ να λέγεται, δεν βάζετε το "ν" στη λέξη "λίθων" σε καμία από τις τρεις φορές που το γράφετε. Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω από πού είναι το "Ο ουρανός και η γη" και αν θα μπορούσατε να το ανεβάσετε και ανεξάρτητο. Και πάλι ευχαριστώ!
 
#5
Γιατρέ μου,
Συγχαρητήρια γιά τήν ἐμπεριστατωμένο αὐτό πόνημά σου.
Τό τροπάριο αὐτό ἀπό Σιναϊτικό Κώδικα δέν τό ἔχω ὑπ᾿ ὄψει μου, ἀπ᾿ ὅσα δηλαδή οἱ μακαριστοί Τρεμπέλας καί Φουντούλης (ἀπαντήσεις 409 καί 545) μᾶς ἔχουν παρουσιάσει, ἄν καί ἀναφέρονται σέ Σιναϊτικούς Κώδικες. Ὁμοιάζει μέ κάποιες Ὑπακοές τῶν ἑορτῶν ἤ μέ κάποια Καθίσματα τοῦ Ὄρθρου τῆς Μ. Παρασκευῆς καί μοῦ φαίνεται μάλιστα καί ὀλίγον ἀδόκιμον. Ἀντιθέτως ἔνα ἀπό αὐτά πού δημοσίευσε ὁ Φουντούλης εἶναι τό ἰδιόμελον Ἐν Κανᾷ τῆς Γαλιλαίας..., πού ἀναρτήθηκε καί παραπάνω.
Κάποιες ἀποστροφές τοῦ προλόγου δέν θά τίς σχολιάσω. Ἄλλωστε δέν εἶναι δικά σου.
Τό Κοντάκιον τῶν Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης ἐτέθη μετά τό Εὐλογητός τοῦ Ἀρραβῶνος. Αὐτό δέν προβλέπεται ἀπό τό Εὐχολόγιον πού μνημονεύεις. Βέβαια οὐδόλως γνωρίζω τί γίνεται μέ τό Ἀπολυτίκιον ἤ τό Κοντάκιον τῶν Ἁγίων σέ αὐτή τήν περίπτωση.
Νομίζω ἕνα τριπλό Κύριε, ἐλέησον στήν προτελευταία δέηση τῆς ἐκτενοῦς θά χρειαζόταν.
Ἐπίσης θεωρῶ ὑπερβολική τήν τριπλῆ ἐπανάληψη τοῦ Ποτήριον σωτηρίου. Δέν προβλέπεται καί ἐπαρκεῖ ἡ μία φορά.
Γιά τήν ὁλοκλήρωση τοῦ ἔργου σου καί ἀφοῦ ἔβαλες τό Ἀναστάσεως ἡμέρα γιά τήν πασχάλιο περίοδο, μήπως καί τό Χριστός ἀνέστη θά ἔπρεπε νά συμπληρώσεις μετά τό Εὐλογητός καί τό Εὐλογημένη διά τήν αὐτήν περίοδον; Ἐπίσης δέν ξέρω τί λέγεται γιά τήν ἴδια περίοδο ἀντί τοῦ Ἄξιόν ἐστιν ἤ ἄν ἀντικαθίσταται. Κάτι ἔχει γραφτεῖ ἐδῶ.

Πάντως συγχαρητήρια καί σ᾿ εὐχαριστοῦμε.


Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Ως κύρια δομή του έργου ακολούθησα τη δομή από το πόνημα του Σ. Καρά, άρα τα τριπλα "Ποτήριον" όπως και τα απολυτίκια στην αρχή δικαιολογούνται στο αντίστοιχο πόνημα. βλ βιβλιογραφία. Όσον αφορά το Χριστός Ανέστη στην αρχή, δεν το έψαξα ιδιαίτερα γιατί έγραψα το πιο πάνω για το γάμο μου που ήταν περίοδο Χριστουγέννων. Ένας λόγος που δημοσίευσα το πόνημα είναι για να δεκτώ με ιδιαίτερη χαρά όποια υπόδειξη για να το βελτιώσω. Τέλος για το Σιναϊτικο κώδικα, το βρήκα γραμμένο στο εγκόλπιο του Γάμου (εκδόσεις Αποστολικής Διακονίας) και το έβαλα γιατί μου άρεσε. Ευχαριστώ πολύ για τις υποδείξεις
 
#6
Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω από πού είναι το "Ο ουρανός και η γη" και αν θα μπορούσατε να το ανεβάσετε και ανεξάρτητο. Και πάλι ευχαριστώ!
Είναι από την Βατοπεδινή Μουσική Βίβλο "Η Πανηγυρική"
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#7


Τὸ ἐκ τοῦ σιναϊτικοῦ 958 κώδικος κείμενον εἶναι ἀπόσπασμα εὐχῆς (Dmitrievskij τ. 2 σ. 29).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#9


Τὸ ἐκ τοῦ σιναϊτικοῦ 958 κώδικος κείμενον εἶναι ἀπόσπασμα εὐχῆς (Dmitrievskij τ. 2 σ. 29).
Πάντως Θεοδωράκη εἶσαι φοβερός. Δέν φτάνεσαι. Ἔχεις ξεκοκκαλίσει ὅλο τόν Δημητριέφσκη καί ὄχι μόνον...​

 
#10
Συγχαρητήρια για την επιμελημένη εργασια.

Το "Ποτήριον..'' κατά την Πατμιακή παράδοση ψάλλεται εκ γ΄. αλλά σε ήχο πλ.α΄. εκ του ΚΕ, σύντομο, όπως ακριβώς το "Ησαια χόρευε.."

Κτά τον ασπασμό των νεονύμφων ψάλλεται μόνο το "Εν τη Ερυρά θαλάσση.."

Ερώτηση, εάν το βιβλίο κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.

Ευχαριστώ και πάλι[/SIZE][/SIZE][/FONT]
 
#11
Συγχαρητήρια για την επιμελημένη εργασια.

Ερώτηση, εάν το βιβλίο κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία.

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Το βιβλίο δεν κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία. Το ετοίμασα για προσωπική χρήση και έδωσα αντίγραφα σε μερικούς φίλους, αλλά "καθόταν" και είπα να το ανεβάσω για κοινήν ωφέλεια.
 
#12
Πριν 2,5 χρόνια επ΄ευκαιρία του γάμου μου, αφιέρωσα ένα ολόκληρο καλοκαίρι για να επιμεληθώ την πιο κάτω εργασία για να ψαλλεί στο γάμο μου. Την ανεβάζω για όποιον ενδιαφέρεται.
Ευχαριστούμε θερμά και σας συγχαίρουμε για την ωραία σας εργασία!
Να ζείτε και να ευτυχεῖτε και να ... παράγετε προς Δόξαν Θεού!
 
Top