"Ακατάληπτόν εστί, το τελούμενον εν σοι, και Αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε Αγνή"

Status
Not open for further replies.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος


Ακατάληπτόν εστί, το τελούμενον εν σοι,
και Αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε αγνή.

Αγκαλίζεται χερσίν, ο Πρεσβύτης Συμεών,
τον του νόμου Ποιητήν, και Δεσπότην του παντός.

Βουληθείς ο Πλαστουργός, Ίνα σώση τον Αδάμ,
μήτραν ώκησε την σήν, της Παρθένου και αγνής.

Γένος άπαν των βροτών, μακαρίζει σε Αγνή,
και δοξάζει σε πι¬στώς, ως Μητέρα του θεού.

Δεύτε Ίδωμεν Χριστόν, τον Δεσπότην του παντός,
όν βαστάζει Συμεών, σήμερον εν τω Ναώ.

Επιβλέπεις προς την γην, και ποιείς τρέμειν αυτήν,
και πώς γέρων κεκμηκώς, σε κατέχει εν χερσί;

Ζήσας έτη Συμεών, έως είδε τον Χριστόν,
και εβόα προς αυτόν’ Νυν απόλυσιν ζητώ.

Η λαβίς η μυστική, η τον άνθρακα Χριστόν,
συλλαβούσα εν γαστρί, συ υπάρχεις Μαριάμ.

θέλων ενηνθρώπησας, ο προάναρχος θεός,
και ναώ προσφέρεσαι, τεσσαρακονθήμερος.

Κατελθόντ’ εξ ουρανού, τον Δεσπότην του παντός,
υπεδέξατο αυ¬τόν, Συμεών ο Ιερεύς.

Λάμπρυνόν μου την ψυχήν, και το φως το αισθητόν,
όπως ίδω καθαρώς, και κηρύξω σε θεόν.

Μητροπάρθενε αγνή, τι προσφέρεις τω ναώ,
νέον βρέφος αποδούς, εν αγκάλαις Συμεών;

Νυν απόλυσιν ζητώ, από σου του Πλαστουργού,
ότι είδον σε Χριστέ, το σωτήριόν μου φως.

Ον οι άνω λειτουργοί, τρόμω λιτανεύουσι,
κάτω νυν ο Συμεών, αγκαλίζεται χερσί.

Υ.Γ.: Μην βιαστούμε, "φαρισαίζοντες, να ξανά - "λιθοβολήσουμε λεκτικά" τον π. Νικόδημο, ενώ ταυτόχρονα, σπεύδουμε να επικροτήσουμε, αντίστοιχες ηχογραφήσεις, μικρών ή μεγάλων, σύγχρονων Αρχόντων Ιεροψαλτών, των οποίων ο π. Νικόδημος, μιμείται τον τρόπο και το ύφος...................
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης


Ακατάληπτόν εστί, το τελούμενον εν σοι,
και Αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε αγνή.

Αγκαλίζεται χερσίν, ο Πρεσβύτης Συμεών,
τον του νόμου Ποιητήν, και Δεσπότην του παντός.

Βουληθείς ο Πλαστουργός, Ίνα σώση τον Αδάμ,
μήτραν ώκησε την σήν, της Παρθένου και αγνής.

Γένος άπαν των βροτών, μακαρίζει σε Αγνή,
και δοξάζει σε πι¬στώς, ως Μητέρα του θεού.

Δεύτε Ίδωμεν Χριστόν, τον Δεσπότην του παντός,
όν βαστάζει Συμεών, σήμερον εν τω Ναώ.

Επιβλέπεις προς την γην, και ποιείς τρέμειν αυτήν,
και πώς γέρων κεκμηκώς, σε κατέχει εν χερσί;

Ζήσας έτη Συμεών, έως είδε τον Χριστόν,
και εβόα προς αυτόν’ Νυν απόλυσιν ζητώ.

Η λαβίς η μυστική, η τον άνθρακα Χριστόν,
συλλαβούσα εν γαστρί, συ υπάρχεις Μαριάμ.

θέλων ενηνθρώπησας, ο προάναρχος θεός,
και ναώ προσφέρεσαι, τεσσαρακονθήμερος.

Κατελθόντ’ εξ ουρανού, τον Δεσπότην του παντός,
υπεδέξατο αυ¬τόν, Συμεών ο Ιερεύς.

Λάμπρυνόν μου την ψυχήν, και το φως το αισθητόν,
όπως ίδω καθαρώς, και κηρύξω σε θεόν.

Μητροπάρθενε αγνή, τι προσφέρεις τω ναώ,
νέον βρέφος αποδούς, εν αγκάλαις Συμεών;

Νυν απόλυσιν ζητώ, από σου του Πλαστουργού,
ότι είδον σε Χριστέ, το σωτήριόν μου φως.

Ον οι άνω λειτουργοί, τρόμω λιτανεύουσι,
κάτω νυν ο Συμεών, αγκαλίζεται χερσί.

Υ.Γ.: Μην βιαστούμε, "φαρισαίζοντες, να ξανά - "λιθοβολήσουμε λεκτικά" τον π. Νικόδημο, ενώ ταυτόχρονα, σπεύδουμε να επικροτήσουμε, αντίστοιχες ηχογραφήσεις, μικρών ή μεγάλων, σύγχρονων Αρχόντων Ιεροψαλτών, των οποίων ο π. Νικόδημος, μιμείται τον τρόπο και το ύφος...................

Μαλλον δεν υπαρχει ελπιδα να σοβαρευτούμε επιτελους...κριμα.
 

PanagiotisK

ως άνωθεν^
Υ.Γ.: Μην βιαστούμε, "φαρισαίζοντες, να ξανά - "λιθοβολήσουμε λεκτικά" τον π. Νικόδημο, ενώ ταυτόχρονα, σπεύδουμε να επικροτήσουμε, αντίστοιχες ηχογραφήσεις, μικρών ή μεγάλων, σύγχρονων Αρχόντων Ιεροψαλτών, των οποίων ο π. Νικόδημος, μιμείται τον τρόπο και το ύφος...................

Αγαπητέ αδελφέ εν Χριστώ, κύριε κύριε Νεκτάριε.

Πιστεύω ότι, έν, ή και παραπάνω, εκ των τριών λαμβάνει χώρα:

α) είσαι άσχετος

β) είσαι στόκος

γ) αρέσκεσαι στο να προκαλείς συναισθήματα μένους, οργής, θυμού,

και κάθε αρνητικού συναισθήματος όπου δύναται να κυριευθεί τις.


Δεν με νοιάζει ποιος ψάλλει και πως ψάλλει. Ακόμη λιγότερο με νοιάζει τι αρέσει σε εσένα.

Ακόμη λιγότερο κι απ το λιγότερο, με νοιάζει που τα ανεβάζεις κι όλας.

Όμως όταν πετάς κάτι τέτοια μαργαριτάρια, ...ερεθίζομαι.

Τι σχέση έχει βρε ο Γκίκας, ο Βασιλικός και δεν ξέρω ποιον άλλο εννοείς, με τον παπά που μας παρουσιάζεις;;;

Αλίμονο δηλαδή τι άλλο θα διαβάσουμε πια!!!

Καλά, στο έχουνε πει εδώ μέσα τόσες φορές, δεν διαβάζεις;

Βρε σώνει και καλά! Πωωωω...

Τελευταία φορά θα το πω: ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ
 

δημητρης γαλλος

Παλαιό Μέλος


Ακατάληπτόν εστί, το τελούμενον εν σοι,
και Αγγέλοις και βροτοίς, Μητροπάρθενε αγνή.

Αγκαλίζεται χερσίν, ο Πρεσβύτης Συμεών,
τον του νόμου Ποιητήν, και Δεσπότην του παντός.

Βουληθείς ο Πλαστουργός, Ίνα σώση τον Αδάμ,
μήτραν ώκησε την σήν, της Παρθένου και αγνής.

Γένος άπαν των βροτών, μακαρίζει σε Αγνή,
και δοξάζει σε πι¬στώς, ως Μητέρα του θεού.

Δεύτε Ίδωμεν Χριστόν, τον Δεσπότην του παντός,
όν βαστάζει Συμεών, σήμερον εν τω Ναώ.

Επιβλέπεις προς την γην, και ποιείς τρέμειν αυτήν,
και πώς γέρων κεκμηκώς, σε κατέχει εν χερσί;

Ζήσας έτη Συμεών, έως είδε τον Χριστόν,
και εβόα προς αυτόν’ Νυν απόλυσιν ζητώ.

Η λαβίς η μυστική, η τον άνθρακα Χριστόν,
συλλαβούσα εν γαστρί, συ υπάρχεις Μαριάμ.

θέλων ενηνθρώπησας, ο προάναρχος θεός,
και ναώ προσφέρεσαι, τεσσαρακονθήμερος.

Κατελθόντ’ εξ ουρανού, τον Δεσπότην του παντός,
υπεδέξατο αυ¬τόν, Συμεών ο Ιερεύς.

Λάμπρυνόν μου την ψυχήν, και το φως το αισθητόν,
όπως ίδω καθαρώς, και κηρύξω σε θεόν.

Μητροπάρθενε αγνή, τι προσφέρεις τω ναώ,
νέον βρέφος αποδούς, εν αγκάλαις Συμεών;

Νυν απόλυσιν ζητώ, από σου του Πλαστουργού,
ότι είδον σε Χριστέ, το σωτήριόν μου φως.

Ον οι άνω λειτουργοί, τρόμω λιτανεύουσι,
κάτω νυν ο Συμεών, αγκαλίζεται χερσί.

Υ.Γ.: Μην βιαστούμε, "φαρισαίζοντες, να ξανά - "λιθοβολήσουμε λεκτικά" τον π. Νικόδημο, ενώ ταυτόχρονα, σπεύδουμε να επικροτήσουμε, αντίστοιχες ηχογραφήσεις, μικρών ή μεγάλων, σύγχρονων Αρχόντων Ιεροψαλτών, των οποίων ο π. Νικόδημος, μιμείται τον τρόπο και το ύφος...................
Εξαιρετικό άκουσμα,για ρομαντικά δειλινά σε κατασκήνωση νεανίδων,η για χαλάρωμα μπροστά στο τζάκι με κρασί και το κορίτσι σου.
Κάτι που να είναι,η να θύμιζει έστω βυζαντινή μουσική,έχεις σκοπό να ανεβάσεις??
Αν όχι,κόψ'το αυτό που κάνεις.
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
"Προσπερνώντας", ύβρεις, ειρωνείες, προσβολές και άλλες παγίδες, θα δώσω μια "συνεπτυγμένη απάντηση"***, εξηγώντας, αναλυτικότερα, τον τρόπο και το ύφος του π. Νικοδήμου στην παρούσα ηχογράφηση κι όχι μόνο, ο οποίος, μιμείται και προσπαθεί να αντιγράψει, κατά τη γνώμη μου, "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα" σε πολλά σημεία!
Συγκεκριμένα, εστιάζοντας την προσοχή μου στις ηχογραφήσεις, θα 'λεγα τα εξής:
1). Ασφαλώς και δεν τίθεται θέμα σύγκρισης του πολυσχιδούς και τεραστίου έργου των Αρχόντων πρωτοψαλτών & διδασκάλων με τις πενιχρές ηχογραφήσεις του π. Νικοδήμου!
Όμως, ακούγοντάς τες καλλίτερα, και κάνοντας στοιχειώδη μορφολογική ανάλυση θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν κοινά μουσικά μοτίβα - γραμμές:
α). Στο χερουβικό ύμνο, ο αξιόλογος Πρωτοψάλτης κ. Ευ. Γκίκας, "διανθίζει" τις βασικές γραμμές, με θέσεις από δημώδη άσματα. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και ο π. Νικόδημος, ίσως λίγο άκομψα...................................
β) Το κράτημα, που ψάλλει ο Άρχ. κ. Θ. Βασιλικός, στο τέλος του "αργού Αινείτε" μπορεί να χωρισθεί σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι από τη γραμμή του Π. Μπερεκέτη. Το δεύτερο είναι, εντελώς αυτοσχέδιο προς "solo" τραγουδάκι και εάν το ξανά ακούσουμε, θα διακρίνουμε πολλές κοινές θέσεις με τις αντίστοιχες, που χρησιμοποιεί ο π. Νικόδημος!
2). Οι μικρότεροι Ιεροψάλτες "αντιγράφουμε", πετυχημένα ή όχι", τα σύγχρονα πρότυπα, που είναι οι καταξιωμένοι Ιεροψάλτες, όπως οι παραπάνω αναφερόμενοι κι όχι μόνο!
3) Δεν θα γραφόντουσαν τα πιο πάνω, εάν οι Άρχοντες έψαλλαν τα αντίστοιχα μαθήματα του Θ. Φωκαέως, του Π. Λαμπαδαρίου ή και ακόμα του Άρχ. Μουσικοδιδασκάλου αείμνηστου Δ. Σουρλαντζή! (Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο δάσκαλος συνέθεσε μελωδίες, έχοντας ως βασικά "μουσικά δομικά υλικά", κλασσικές μελωδικές γραμμές και ενώ μπορούσε να τραγουδήσει, ίσως και καλλίτερα από τους πιο πάνω Άρχοντες, δεν το έκανε.............................................................................
4) Συμπερασματικά, όντως, θα πρέπει να σοβαρευτούμε όλοι!
Όταν λέμε όλοι, εννοούμε Όοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοολοι κι όχι μόνοι οι μαθητές!!!
5) Τότε και μόνο τότε, θα υπάρξει μέλλον και προοπτική ώστε να αντιστραφεί η προς "τα έσχατα πορεία" της Μουσικής μας και θα τεθούν οι βάσεις για την ουσιαστική και πραγματική προσέγγιση του αρχέγονου κάλους και της Αρχαίας δύναμής της.
Αμήν. Γένοιτο!


*** Συμπτύσσω τις αντίστοιχες απαντήσεις, που θα έδινα σε κάθε συνάδελφο στα αντίστοιχα μηνύματα, σε μία, αφού όλοι κινούνται "στο ίδιο μήκος κύματος"!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
"Προσπερνώντας", ύβρεις, ειρωνείες, προσβολές και άλλες παγίδες, θα δώσω μια "συνεπτυγμένη απάντηση"***, εξηγώντας, αναλυτικότερα, τον τρόπο και το ύφος του π. Νικοδήμου στην παρούσα ηχογράφηση κι όχι μόνο, ο οποίος, μιμείται και προσπαθεί να αντιγράψει, κατά τη γνώμη μου, "μεγάλα Ιεροψαλτικά ονόματα" σε πολλά σημεία!
Συγκεκριμένα, εστιάζοντας την προσοχή μου στις ηχογραφήσεις, θα 'λεγα τα εξής:
1). Ασφαλώς και δεν τίθεται θέμα σύγκρισης του πολυσχιδούς και τεραστίου έργου των Αρχόντων πρωτοψαλτών & διδασκάλων με τις πενιχρές ηχογραφήσεις του π. Νικοδήμου!
Όμως, ακούγοντάς τες καλλίτερα, και κάνοντας στοιχειώδη μορφολογική ανάλυση θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν κοινά μουσικά μοτίβα - γραμμές:
α). Στο χερουβικό ύμνο, ο αξιόλογος Πρωτοψάλτης κ. Ευ. Γκίκας, "διανθίζει" τις βασικές γραμμές, με θέσεις από δημώδη άσματα. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και ο π. Νικόδημος, ίσως λίγο άκομψα...................................
β) Το κράτημα, που ψάλλει ο Άρχ. κ. Θ. Βασιλικός, στο τέλος του "αργού Αινείτε" μπορεί να χωρισθεί σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι από τη γραμμή του Π. Μπερεκέτη. Το δεύτερο είναι, εντελώς αυτοσχέδιο προς "solo" τραγουδάκι και εάν το ξανά ακούσουμε, θα διακρίνουμε πολλές κοινές θέσεις με τις αντίστοιχες, που χρησιμοποιεί ο π. Νικόδημος!
2). Οι μικρότεροι Ιεροψάλτες "αντιγράφουμε", πετυχημένα ή όχι", τα σύγχρονα πρότυπα, που είναι οι καταξιωμένοι Ιεροψάλτες, όπως οι παραπάνω αναφερόμενοι κι όχι μόνο!
3) Δεν θα γραφόντουσαν τα πιο πάνω, εάν οι Άρχοντες έψαλλαν τα αντίστοιχα μαθήματα του Θ. Φωκαέως, του Π. Λαμπαδαρίου ή και ακόμα του Άρχ. Μουσικοδιδασκάλου αείμνηστου Δ. Σουρλαντζή! (Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο δάσκαλος συνέθεσε μελωδίες, έχοντας ως βασικά "μουσικά δομικά υλικά", κλασσικές μελωδικές γραμμές και ενώ μπορούσε να τραγουδήσει, ίσως και καλλίτερα από τους πιο πάνω Άρχοντες, δεν το έκανε.............................................................................
4) Συμπερασματικά, όντως, θα πρέπει να σοβαρευτούμε όλοι!
Όταν λέμε όλοι, εννοούμε Όοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοολοι κι όχι μόνοι οι μαθητές!!!
5) Τότε και μόνο τότε, θα υπάρξει μέλλον και προοπτική ώστε να αντιστραφεί η προς "τα έσχατα πορεία" της Μουσικής μας και θα τεθούν οι βάσεις για την ουσιαστική και πραγματική προσέγγιση του αρχέγονου κάλους και της Αρχαίας δύναμής της.
Αμήν. Γένοιτο!


*** Συμπτύσσω τις αντίστοιχες απαντήσεις, που θα έδινα σε κάθε συνάδελφο στα αντίστοιχα μηνύματα, σε μία, αφού όλοι κινούνται "στο ίδιο μήκος κύματος"!

Βλέπω ότι είστε της ομοιοπαθητικής…αφού παραδέχεστε ότι κ το αναρτηθέν οδηγεί στην ᾽᾽προς τα έσχατα πορεία᾽᾽ (sic)
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Βλέπω ότι είστε της ομοιοπαθητικής…αφού παραδέχεστε ότι κ το αναρτηθέν οδηγεί στην ᾽᾽προς τα έσχατα πορεία᾽᾽ (sic)
Χαίρομαι, ειλικρινά, που το παρατηρείς, διότι εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο, που έχω την τιμή να είμαι μέλος αυτού του "ΜΟΥΣΙΚΟΎ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟΥ" - "ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΥ", οι αναρτήσεις μου έχουν παιδαγωγικό σκοπό και χαρακτήρα, ώστε να οδηγούν, μέσω των σχολίων, της ανταλλαγής απόψεων και των αντίστοιχων συμπερασμάτων που προκύπτουν στην αναστροφή της, προς τα έσχατα πορείας της Μουσικής μας, και επιστροφής της προς τα πρώτα!
Ισχύει το:"μαθαίνουμε, εάν θέλουμε, από τα λάθη μας.................."
 
Last edited:

δημητρης γαλλος

Παλαιό Μέλος
Χαίρομαι, ειλικρινά, που το παρατηρείς, διότι εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο, που έχω την τιμή να είμαι μέλος αυτού του "ΜΟΥΣΙΚΟΎ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟΥ" - "ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΥ", οι αναρτήσεις μου έχουν παιδαγωγικό σκοπό και χαρακτήρα, ώστε να οδηγούν, μέσω των σχολίων, της ανταλλαγής απόψεων και των αντίστοιχων συμπερασμάτων που προκύπτουν στην αναστροφή της, προς τα έσχατα πορείας της Μουσικής μας, και επιστροφής της προς τα πρώτα!
Ισχύει το:"μαθαίνουμε, εάν θέλουμε, από τα λάθη μας.................."

Εξηγησε μου με λιγα και απλα λογια,ποιος ειναι ο παιδαγωγικος σκοπος και χαρακτηρας του αισχους που ανεβασες???
Μεχρι στιγμης ηξερα οτι ψαλτης θα γινω διαβαζοντας και ακουγοντας ΨΑΛΤΕΣ και οχι ακουγοντας παραδεισματα προς αποφυγη.(στην καλυτερη περιπτωση)
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Εξηγησε μου με λιγα και απλα λογια,ποιος ειναι ο παιδαγωγικος σκοπος και χαρακτηρας του αισχους που ανεβασες???
Μεχρι στιγμης ηξερα οτι ψαλτης θα γινω διαβαζοντας και ακουγοντας ΨΑΛΤΕΣ και οχι ακουγοντας παραδεισματα προς αποφυγη.(στην καλυτερη περιπτωση)
Ανέβα στο ψαλτήρι και πές ότι σου κατέβει. . . :cool: :eek: :D
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
[Σημείωμα συντονιστή] Κλείνω αυτό το θέμα με την παρατήρηση προς τον θέσαντα (το λιγότερο) της ενοχλητικής συμπεριφοράς σε ένα διαδικτυακό φόρουμ (trolling - thread bumping).
 
Status
Not open for further replies.
Top