ο Καραμάνης είχε μια ξεχωριστή χροιά στην φωνή του που δεν μπορούσε να αντιγράψει κανείς, αν και έχω τύχει να ακούσω πολλούς να τον κατακρίνουν δίοτι στα βιβλία του όπως ισχυρόνται χρησιμοποιούσε πολλές αναλύσεις πιστεύω ότι είναι υπερβολικοί.
Να ρωτήσω μήπως το λέμε λάθος ότι είναι σε Α παθητικό; αυτός όπως γνωρίζω είναι Α ήχος δίφωνος χρωματικός που τελειώνει δυο φωνές πάνω στον φθόγγο Γα, και ονομάζεται Νάος.
Να ρωτήσω μήπως το λέμε λάθος ότι είναι σε Α παθητικό; αυτός όπως γνωρίζω είναι Α ήχος δίφωνος χρωματικός που τελειώνει δυο φωνές πάνω στον φθόγγο Γα, και ονομάζεται Νάος.
Για να λένε οι παλιοί Πρώτος Παθητικός (maqam Saba) μάλλον κάτι θα ήξεραν.
Κατά τον Άρχοντα ο Νάος προκύπτει εκ του Νανα και απλά κάνουμε τον Γα Πα για βγούμε φωνητικά (π.χ. ιδιόμελα Φώτων), ουδεμία σχέση δηλαδή με παθητικό και τις έλξεις του.
Ο μακαριστός Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως Αθανάσιος Καραμάνης, ερμηνεύει τα λειτουργικά και το "Άξιον εστί" σε ήχο "δ' χρωματικό", κατά μουσ. απαγγελίαν Ευσταθίου Τιμωνίδη (εμπόρου) και Δημ. Βασιάδου (Ιατρού) τ. Ιεροψαλτών Κων]λεως διασκευασθέντα παρά του ιδίου.