Αθανάσιος Πέττας

P

PANROUST

Guest
Χερουβικό πλ.Α υπό Αθανασίου Πέττα.
 

Attachments

  • Χερουβικόν πλ.Α.wma
    10.6 MB · Views: 168
P

PANROUST

Guest
Κράτημα Ιωάννου Πρωτοψάλτου:
 

Attachments

  • Κράτημα Ι.Πρωτοψάλτου πλ.Α.wma
    3.9 MB · Views: 74
  • img060.jpg
    img060.jpg
    605.5 KB · Views: 125
  • img061.jpg
    img061.jpg
    784.8 KB · Views: 60
  • img062.jpg
    img062.jpg
    575.5 KB · Views: 52
P

PANROUST

Guest
!!!
 

Attachments

  • Ανοιξαντάρια υπό Θεοδ.Γεωργιάδου Βαρύ εναρμόνιος.wma
    9.3 MB · Views: 88

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητοί φίλοι, από ένα cd με ανθολόγηση χορωδιακών και μονωδιακών ψαλμάτων του Αθανασίου Πέτα, το οποίο δίνει ο ίδιος ως "προσφορά αγάπης" σε μαθητές και φίλους, επισυνάπτω κάποια μέλη (μερικά είδα και σε αυτό το θέμα, αν κάτι έχει ανέβει και δεν το είδα συχωρέστε με). Ακούστε ξανά και το εκπληκτικό αργό Χερουβικό στο μήνυμα 1 του παρόντος θέματος, με το εξαίρετο Τριάδι (όπου η κονσόλα "γονατίζει" στο άνω Κε, αλλά η φωνή δεν καταλαβαίνει τίποτα).

ΥΓ Πραγματικά ανεξάντλητο και διαχρονικό κεφάλαιο της ψαλτικής ο κ. Πέτας. Βαθύ ηχόχρωμα και όγκος ανεπανάληπτος (μόνο στον Σουσούνη βρίσκω κάτι παρόμοιο, τηρουμένων των αναλογιών), συνδυασμένα με ύφος ιεροπρεπές και σοβαρό. Επιβλητικότητα χωρίς έπαρση και εκφραστικότητα χωρίς δεξιοτεχνία.
 

Attachments

  • 02 - κράτημα πλ.β.mp3
    13.3 MB · Views: 151
  • 05 - Αγαπήσω σε (αργό) - ήχ. α.mp3
    1.9 MB · Views: 122
  • 06 - Σε υμνούμεν - Άξιον εστί, Μισαηλίδου πλ.α.mp3
    7.6 MB · Views: 132
  • 13 - Πάσα πνοή, πλ.α - Στιχηρά του Πάσχα.mp3
    12 MB · Views: 179
  • 17 - Σε υμνούμεν, ηχ. α.mp3
    2.8 MB · Views: 107
  • 15 - Αναστασεως ημέρα.mp3
    4.5 MB · Views: 132

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Βάλτε και κανένα από τα πολυφωνικά που ψάλλει σε κηδείες και μνημόσυνα! :rolleyes:
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Βάλτε και κανένα από τα πολυφωνικά που ψάλλει σε κηδείες και μνημόσυνα! :rolleyes:
Επειδή ο σκοπός του είναι να βοηθήσει και να διδάξει τους ψάλτες και δη τους νέους, αυτά δεν τα εκδίδει σε cd.

ΥΓ Aσυνήθιστο σχόλιο από σένα, Παναγιώτη...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Επειδή ο σκοπός του είναι να βοηθήσει και να διδάξει τους ψάλτες και δη τους νέους, αυτά δεν τα εκδίδει σε cd.

ΥΓ Aσυνήθιστο σχόλιο από σένα, Παναγιώτη...

Όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος...

κατά το ειωθός..
 

Γιάννης Βενιέρης

Ο αποχωρήσας...
Επί τη ευκαιρία των μηνυμάτων, να σας ενημερώσω ότι την Κυριακή 20 Δεκεμβρίου (το απόγευμα),θα βραβευθεί ο κ.Αθανάσιος Πέττας σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στον Μητροπολιτικό Ναό Αιγίου Αχαΐας.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Επειδή ο σκοπός του είναι να βοηθήσει και να διδάξει τους ψάλτες και δη τους νέους, αυτά δεν τα εκδίδει σε cd.

ΥΓ Aσυνήθιστο σχόλιο από σένα, Παναγιώτη...

Μα λέω αλήθεια, ου ψεύδομαι! :rolleyes:
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αγαπητοί φίλοι, από ένα cd με ανθολόγηση χορωδιακών και μονωδιακών ψαλμάτων του Αθανασίου Πέτα, το οποίο δίνει ο ίδιος ως "προσφορά αγάπης" σε μαθητές και φίλους, επισυνάπτω κάποια μέλη (μερικά είδα και σε αυτό το θέμα, αν κάτι έχει ανέβει και δεν το είδα συχωρέστε με). Ακούστε ξανά και το εκπληκτικό αργό Χερουβικό στο μήνυμα 1 του παρόντος θέματος, με το εξαίρετο Τριάδι (όπου η κονσόλα "γονατίζει" στο άνω Κε, αλλά η φωνή δεν καταλαβαίνει τίποτα).

ΥΓ Πραγματικά ανεξάντλητο και διαχρονικό κεφάλαιο της ψαλτικής ο κ. Πέτας. Βαθύ ηχόχρωμα και όγκος ανεπανάληπτος (μόνο στον Σουσούνη βρίσκω κάτι παρόμοιο, τηρουμένων των αναλογιών), συνδυασμένα με ύφος ιεροπρεπές και σοβαρό. Επιβλητικότητα χωρίς έπαρση και εκφραστικότητα χωρίς δεξιοτεχνία.
Αγαπητέ Γιώργο, μήπως έχει ενστάσεις ο κ. Πέττας με τη δημοσίευση αυτή; Ναι μεν τα δίνει σαν προσφορά αγάπης, μήπως όμως προτίθεται και να τα διαθέσει στο εμπόριο, οπότε τον ζημιώνει η ανάρτησή τους; Καλύτερα να παίρνουμε άδεια για τέτοια ανεβάσματα. Αν υπάρχει, κανένα πρόβλημα.
 

asma

Αντώνης Φάνης
Βάλτε και κανένα από τα πολυφωνικά που ψάλλει σε κηδείες και μνημόσυνα! :rolleyes:

Αγαπητέ,

Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις (ή να ακούσεις) πολυφωνικά, τότε ο Πέττας δεν είναι ο κατάλληλος. Αν όμως θες να ακούσεις διαστήματα και χρόνο, τότε άκουγέ τον συνέχεια και δε θα χάσεις. Πράγματι, σε κηδείες και μνημόσυνα ψάλλει ΚΑΙ τρίφωνα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχει ξεχάσει ποιους είχε δασκάλους, ποιας παράδοσης είναι φορέας, την πολύχρονη διαδρομή του στην Βυζαντινή μας Μουσική..., κλπ. Απλά, για κάποιους λόγους (που προφανώς δεν γνωρίζεις) ψέλνει και τέτοια κομμάτια. Η ειρωνεία δεν είναι ωραίο πράγμα
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητέ Γιώργο, μήπως έχει ενστάσεις ο κ. Πέττας με τη δημοσίευση αυτή; Ναι μεν τα δίνει σαν προσφορά αγάπης, μήπως όμως προτίθεται και να τα διαθέσει στο εμπόριο, οπότε τον ζημιώνει η ανάρτησή τους; Καλύτερα να παίρνουμε άδεια για τέτοια ανεβάσματα. Αν υπάρχει, κανένα πρόβλημα.

Γιάννη, κατανοώ τον προβληματισμό. Τα έδινε σε αντίγραφο cd με περιεχόμενα mp3, με τον τίτλο "προσφορά αγάπης". Δεν έχω ρωτήσει όμως για να είμαι ειλικρινής. ΑΝ κρίνεις, θα αφήσω μόνο 2 για δείγμα.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Γιάννη, κατανοώ τον προβληματισμό. Τα έδινε σε αντίγραφο cd με περιεχόμενα mp3, με τον τίτλο "προσφορά αγάπης". Δεν έχω ρωτήσει όμως για να είμαι ειλικρινής. ΑΝ κρίνεις, θα αφήσω μόνο 2 για δείγμα.
Τότε τα αφήνουμε προς το παρόν ως έχει και, σε περίπτωση υπάρξει διαμαρτυρία, τα αποσύρουμε. Αν κάποιος σχετίζεται με τον κ. Πέττα, ας του κάνει μια ερώτηση ώστε, αν υπάρχει άδεια, να ανεβεί και ολόκληρο ενώ, σε αντίθετη περίπτωση, να αποσυρθεί.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Γιάννη, κατανοώ τον προβληματισμό. Τα έδινε σε αντίγραφο cd με περιεχόμενα mp3, με τον τίτλο "προσφορά αγάπης". Δεν έχω ρωτήσει όμως για να είμαι ειλικρινής. ΑΝ κρίνεις, θα αφήσω μόνο 2 για δείγμα.


Μη διϋλίζουμε τον κώνωπα. Εδώ ανεβαίνουν ολόκληροι δίσκοι σε εκπομπές. Τα ενδεικτικά αυτά mp3 δεν νομίζω ότι χρειάζονται άδεια για να ανεβουν... Κοντά στο νου, λέει ο δάσκαλός μου...

Δ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Βάλτε και κανένα από τα πολυφωνικά που ψάλλει σε κηδείες και μνημόσυνα! :rolleyes:
Ὄντως, στόν ναό μας τόν ἔχει φέρει δυό-τρεῖς φορές ὁ ἐργολάβος σέ κηδεῖα πού ἤθελαν χορωδία καί γιά κάποιους λόγους δέν εὐκαιροῦσε ἡ δική μας χορωδία τοῦ ναοῦ.
Εἶναι θαυμάσιος σέ ὅλα καί μέ πολύ ὡραῖες θέσεις ἀθηναϊκοῦ —ἤ ἔστω ἑπτανησιακοῦ ὕφους— στόν Ἀπόστολο. Τόν ρώτησα γιατί δέν λέτε καί τέτοια στήν Ἁγία Τριάδα. Μοῦ ἀπάντησε τότε, πώς δέν τά θέλει ὁ Ἰγνάτιος (νῦν μητροπολίτης Δημητριάδος· τότε προϊστάμενος τοῦ ναοῦ του). Δέν ξέρω βέβαια ἄν ἦταν ἀληθής ἡ ἀπάντηση ἤ «ἔρριχνε τό μπαλάκι» ἀλλοῦ. Πάντως ὁ πρώην Πειραιῶς Καλλίνικος εἶχε γαλουχηθεῖ καί μέ Σακελλαρίδη καί πάντοτε πήγαινε τήν Μ. Τρίτη στόν Ἅγιο Κωνσταντῖνο γιά νά ἀκούσει τήν Κασσιανή ἀπό τόν Δάσκαλο Διαμαντή Μαυραγάνη καί τή χορωδία του (ὁ ὁποῖος δέν ἔπρεπε ἔτσι νά «ἀπέλθει») καί ἀπό τόν Ρ/Σ ἀκούγονταν καί τέτοια ἀκούσματα. Φέτος βέβαια ἄκουσα ἀναμετάδοση ἀπό Ἅγίους Ἀναργύρους Πειραιῶς, ὅπου διετηρεῖτο χορωδία.

Αγαπητέ,
Αν σε ενδιαφέρει να μάθεις (ή να ακούσεις) πολυφωνικά, τότε ο Πέττας δεν είναι ο κατάλληλος. Αν όμως θες να ακούσεις διαστήματα και χρόνο, τότε άκουγέ τον συνέχεια και δε θα χάσεις. Πράγματι, σε κηδείες και μνημόσυνα ψάλλει ΚΑΙ τρίφωνα, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχει ξεχάσει ποιους είχε δασκάλους, ποιας παράδοσης είναι φορέας, την πολύχρονη διαδρομή του στην Βυζαντινή μας Μουσική..., κλπ. Απλά, για κάποιους λόγους (που προφανώς δεν γνωρίζεις) ψέλνει και τέτοια κομμάτια. Η ειρωνεία δεν είναι ωραίο πράγμα

Δέν εἶναι κατάκριση ἀγαπητέ μου! Δηλαδή τί ἦταν καί εἶναι: Καμπανίδης, Καπαρός, Μπελούσης, Ἀπ. Βαλληνδρᾶς, Χρύσανθος, Καραμάνης, Ταλιαδῶρος καί πόσοι ἄλλοι πού δέν εἶναι τρανταχτά ὀνόματα ἤ δέν γνωρίζω ἐγώ;
Ἐγώ χαίρομαι καί ἐπικροτῶ ψάλτες πού ἔχουν τίς ἰκανότητες καί γνώσεις καί δυνατότητες καί προσόντα νά ἐκτελοῦν διάφορα. Καί μποροῦν οἱ χορωδοί τους νά εἶναι ἄριστοι ἰσοκράτες, ἀλλά καί παράλληλα νά μποροῦν νά κάνουν δεύτερη ἤ τρίτη φωνή, σέ ὅσα προβλέπονται καί ἐπιλεγοῦν.
Εἶχα θαυμάσει μιά φορά τόν Δάσκαλο Χατζημᾶρκο, πού εἶχε ἔρθει στό ναό μας (μιά ἀπό τίς πολλές) γιά μιά ἐκδήλωση καί πού μετά στό γραφεῖο μοῦ ἔψαλε ἀπ᾿ ἔξω καί μέ ἀκρίβεια τό ἀπολυτίκιο τοῦ ἁγίου Διονυσίου Ζακύνθου κατά τό ζακύνθιον μουσικόν ἰδίωμα!

Συγχαρητήρια στόν κ. Πέττα γιά ὅλα του!!!

 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;55444 said:
.

Δέν εἶναι κατάκριση ἀγαπητέ μου! Δηλαδή τί ἦταν καί εἶναι: Καμπανίδης, Καπαρός, Μπελούσης, Ἀπ. Βαλληνδρᾶς, Χρύσανθος, Καραμάνης, Ταλιαδῶρος καί πόσοι ἄλλοι πού δέν εἶναι τρανταχτά ὀνόματα ἤ δέν γνωρίζω ἐγώ;


Συγχαρητήρια στόν κ. Πέττα γιά ὄλα του!!!



Πάτερ Μάξιμε, με όλο τον σεβασμό, σε ό,τι αφορά τους Θεσσαλονικείς Άρχοντες μια επισήμανση με επιφύλαξη.

Καραμάνης: Δεν έχω ακούσει ποτέ να έχει ψάλλει Τρίφωνα. Μια ηχογράφηση που πρόσφατα είχε παρουσιαστεί στο ψαλτολόγιο ως του Καραμάνη μάλλον δεν είναι δική του.

Χρύσανθος: Έψαλλε σε μυστήρια τρίφωνα με χορωδία ακολουθώντας το παράδειγμα του πατέρα του. Αυτουνού ίσως ήταν και οι παρτιτούρες που χρησιμοποιούσε. Στην εκκλησία ενεθάρρυνε και δεύτερες φωνές σε γ και πλ α, πλ δ, ή και τριφωνίες όπως στο Δοξαστικό της Κασιανής, σε μεμονωμένες φράσεις.

Ταλιαδώρος: Ίσως ο μόνος με στήσιμο φωνής και για ευρωπαϊσμούς. Στα ίχνη του Χρύσανθου είναι περισσότερο ανεκτικός στις λεγόμενες δεύτερες φωνές. Παραθέτει και τρίφωνα κομμάτια του Σακελλαρίδη ( Άξιόν εστιν σε λέγετο), Την ωραιότητα, αλλά σε μυστήρια το μόνο Σακελλαριδικό που λέει είναι το Δεύρο αγνή ( μαζί με το Κάθισμα Την ωραιότητα), όπως και στα εγκώμια της Μ. Παρασκευής. Η θέση του ήταν και είναι κατά της εναρμονίσεως στη Θ. Λατρεία όπως το διατρανώνει στον πρόλογο της α έκδοσης της Επιτόμου Λειτουργίας του ( 1969;).

Νομίζω πως και οι τρείς όπως και ο Παναγιωτίδης είχαν να αντιμετωπίσουν στους ναούς τους οποίους ανέλαβαν χορωδίες που έψαλλαν τα της Θ. Λειτουργίας, χορωδίες που έφθιναν όμως. Νομίζω πως σε αυτούς οφείλεται η γνωστή στροφή και τροπή των πραγμάτων, κ τους είμαστε ευγνώμονες.

Ευχή,

και συγχαρητήρια στον Αθ. Πέττα.
Δ.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Ακόμη, κάποιες φορές εκ των πραγμάτων υποχρεώνονταν να ψάλλουν πολυφωνικά. Τέτοιο παράδειγμα είναι, αν δε με απατά η μνήμη μου σε αυτά που έχω ακούσει, αυτό του Χρυσάνθου επί αρχιερατίας του κυρού Λεωνίδα, ο οποίος αποζητούσε την πολυφωνία κατά τη λατρεία.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ἐγώ δέν ἀπάντησα προηγουμένως...
Καί μετέπειτα καί μᾶλλον πρός τό τέλος τῆς διακονίας τους ὁ καθένας (καί οἱ τρεῖς) περισσότερο χρησιμοποιοῦσαν/οῦν τρίφωνα, παρά τά ἀντιθέτως λεγόμενα.

Αὐτό δέν εἶναι καθόλου κακό. Ὁ κ. Λιναρδάκης μέ τό καλό ἐπανερχόμενος θά σᾶς πεῖ, καθώς καί ἄλλοι. Οὔτε βέβαια αὐτό εἶναι ἡ πρώτη ἐπιλογή. Εἶναι μέσα σ᾿ ὅλα...


 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Συμφωνώ και με τον Δημήτρη και με τον π. Μάξιμο.

Εκείνο που εγώ θαυμάζω στον κ. Πέττα και νομίζω αποτελεί μοναδικότητά του είναι ότι μπορεί να κινείται με άνεση και στα δύο επίπεδα, το ψαλτικό και το,ας πούμε, λυρικό-τραγουδιστικό χωρίς όμως να τα συγχέει και ξέροντας πότε ακολουθεί το ένα και πότε το άλλο. Κι αυτό γιατί έχει γνώση και των δύο χώρων. Δεν είναι ούτε λυρικός με παραδοσιακές πινελιές, ούτε παραδοσιακός με εναρμονίζουσες διαλείψεις (όπως π.χ. ο Ταλιαδώρος). Ενώ έχει σαφέστατα φωνητική δομή βαθύφωνου της λυρικής σκηνής (δεν γνωρίζω άλλον ψάλτη με τόση άνεση ταυτόχρονα στα ψηλά και στα χαμηλά), η παιδεία του (μαρτυρεί ως δασκάλους του τους Μήτρου, Καραμάνη και Πρίγγο) τον κάνει να ξέρει πότε να "αλλάζει ταμπλό" και να το κάνει με απόλυτη συνέπεια.
Αυτό νομίζω επιμαρτυρείται με τον καλύτερο τρόπο από τη χορωδία του η οποία, αν δεν κάνω λάθος, ήταν από τις πρώτες (χρονικά) που καλλιέργησε συστηματικά το παραδοσιακό, πατριαρχικό ύφος δίνοντας μεγάλη έμφαση στον ρυθμό, την ακρίβεια και τον απόλυτο συντονισμό (και γι' αυτόν τον λόγο νομίζω μπορεί να θεωρείται ιστορική).
Λέγοντας επομένως κάπου προηγουμένως ότι έχει αναλώσει τη ζωή του στην παράδοση δεν αγνοώ ότι και λόγω φωνητικής δομής και λόγω παιδείας αξιοποιεί συχνά την ευρωπαϊκή πρόταση (ενίοτε με τολμηρό τρόπο, όπως όταν π.χ. μελοποιεί το τροπάριο της Κασσιανής σε πλ.α), αλλά το κάνει έχοντας προηγουμένως δώσει τα διαπιστευτήριά του στην υπηρεσία της παράδοσης με διόλου ευκαταφρόνητο τρόπο.
 
Top