Αντώνης Κυριαζής(ή Κυριαζίδης)
Ζωή:
Ο Αντώνης γεννήθηκε στα μέσα του 19ου αι.Έπαιζε Λάφτα(πολίτικο Λαούτο) και ούτι,το κύριο όμως όργανό του ήταν η λάφτα.Το πολύ στολισμένο Λαούτο του κατασκευής Κώστα Βεντούρα πωλήθηκε πριν από περίπου 28 χρόνια από ένα παλαιοπωλείο στο Σκούταρι.Ήταν ο μεγάλος αδερφός του Γιάννη και του Χρήστου.Είχαν επίσης και μια αδερφή την Εριφύλη.Συνέθεσε λίγα τραγούδια,κυρίως όμως συνέθεσε οργανικές συνθέσεις.Τα ποιο φημισμένα είναι το Peşrev και το Semâi σε makam Hüseynî,κομμάτια που παίζονται σε κάθε ευκαιρία.Το δικό του Semâi μαζί με του Αρμένιου Tatyos είναι τα ποιο γνωστά στο είδος τους.Ο Αντώνης ήταν ο διευθυντής της περίφημης ορχήστρας μουσικής Fasil του Πέραν και έκανε υποδειγματικές εκτελέσεις αυτού του είδους.Όπως μάλιστα αναφέρει o Sadun Aksut,από μια μαρτυρία του Γιώργου Μπατζανού, ο μεγαλύτερος μουσικός του περασμένου αιώνα ο Cemil Bey τους παρακολουθούσε τακτικότατα και τους θαύμαζε,και μάλιστα αισθανόταν ότι τους όφειλε πολλά,ώστε μέχρι να πεθάνουν δεν χωρίστηκε από δίπλα τους.
Ο Αντώνης και το συγκρότημά του επισκεπτόταν συχνά το παλάτι για να παίξουν στα Kocekceler.Ο Rusen Ferid Kam αναφέρει ότι μετά από αυτούς η πραγματική τέχνη στα Kocekceler χάθηκε,αφού χάθηκε η ιδιαίτερη τεχνική στο δοξάρι (Βασιλάκης),αλλά και η τεχνική της συνοδείας με το πενάκι της μελωδίας από τις Λάφτες.Ο Αντώνης Πέθανε τη δεκαετία του '20.Στα τελευταία χρονια της ζωής του ζούσε στο Σκούταρι μαζί με τον γιο του.
Έργα:
Hüseynî Peşrev & Semâi
Beyâtî-Bûselik Peşrev & Semâi
Hicaz Sarki
Hicâz-Hümâyûn Saz Semai
Hicaz Mandira
Ζωή:
Ο Αντώνης γεννήθηκε στα μέσα του 19ου αι.Έπαιζε Λάφτα(πολίτικο Λαούτο) και ούτι,το κύριο όμως όργανό του ήταν η λάφτα.Το πολύ στολισμένο Λαούτο του κατασκευής Κώστα Βεντούρα πωλήθηκε πριν από περίπου 28 χρόνια από ένα παλαιοπωλείο στο Σκούταρι.Ήταν ο μεγάλος αδερφός του Γιάννη και του Χρήστου.Είχαν επίσης και μια αδερφή την Εριφύλη.Συνέθεσε λίγα τραγούδια,κυρίως όμως συνέθεσε οργανικές συνθέσεις.Τα ποιο φημισμένα είναι το Peşrev και το Semâi σε makam Hüseynî,κομμάτια που παίζονται σε κάθε ευκαιρία.Το δικό του Semâi μαζί με του Αρμένιου Tatyos είναι τα ποιο γνωστά στο είδος τους.Ο Αντώνης ήταν ο διευθυντής της περίφημης ορχήστρας μουσικής Fasil του Πέραν και έκανε υποδειγματικές εκτελέσεις αυτού του είδους.Όπως μάλιστα αναφέρει o Sadun Aksut,από μια μαρτυρία του Γιώργου Μπατζανού, ο μεγαλύτερος μουσικός του περασμένου αιώνα ο Cemil Bey τους παρακολουθούσε τακτικότατα και τους θαύμαζε,και μάλιστα αισθανόταν ότι τους όφειλε πολλά,ώστε μέχρι να πεθάνουν δεν χωρίστηκε από δίπλα τους.
Ο Αντώνης και το συγκρότημά του επισκεπτόταν συχνά το παλάτι για να παίξουν στα Kocekceler.Ο Rusen Ferid Kam αναφέρει ότι μετά από αυτούς η πραγματική τέχνη στα Kocekceler χάθηκε,αφού χάθηκε η ιδιαίτερη τεχνική στο δοξάρι (Βασιλάκης),αλλά και η τεχνική της συνοδείας με το πενάκι της μελωδίας από τις Λάφτες.Ο Αντώνης Πέθανε τη δεκαετία του '20.Στα τελευταία χρονια της ζωής του ζούσε στο Σκούταρι μαζί με τον γιο του.
Έργα:
Hüseynî Peşrev & Semâi
Beyâtî-Bûselik Peşrev & Semâi
Hicaz Sarki
Hicâz-Hümâyûn Saz Semai
Hicaz Mandira
Last edited: