Αγ. Ειρήνη οδού Αιόλου (Αγγελόπουλος - Σουρλατζής - Εμμανουηλίδης - Τσιοτσιόπουλος)

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κύριε Σκρέκα, καταλαβαίνω μήνες τώρα τί λέτε. Αυτό που δεν καταλαβαίνετε εσείς είναι ότι δεν θεωρώ σωστές τις απόψεις σας.
Το να επιμένετε πεισματικά, δεν θα αλλάξει κάτι σε μένα. Πείτε τα σε άλλον.
Δεν θεωρώ σοφό τον εαυτό μου, αντιθέτως θεωρώ σοφό αυτόν που ξέρει πότε να σταματάει.
Οι χαρακτηρισμοί είναι θλιβεροί. Ελέγξτε λίγο τον εαυτό σας.

Ευχαριστώ για την τιμή, αγαπητέ Ματθαίε! Δεν πρόκειται περί απόψεών μου, το έχω αποσαφηνίσει νομίζω.

Εμμένω και δεν επιμένω. Ευχαριστώ και για την έμμεση τουλάχιστον παραδοχή του ότι ανήκετε στην κατηγορία ''ου με πείσης, καν με πείσης''.

Περί σοφίας ''οὐ τοῦ αἰῶνος τούτου'', αρκούμαι να αντιγράψω:
᾽᾽Βλέπετε οὖν ἀκριβῶς πῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι ἀλλ’ ὡς σοφοί.᾽᾽

Οι χαρακτηρισμοί είναι ενδεικτικοί. Ελέγχω και δημόσια τον εαυτό μου που αντί να κοιμάται, προσπαθεί να γράψει τη γνώμη του.

Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Για εσάς είναι σωστά τα διαστήματα που εκτελεί ο Σουρλαντζής και ο Εμμανουηλίδης. Το εμπεδώσαμε.
Δεν συμφωνώ. Μην επιμένετε.
Δεν επιθυμώ να συνεχίσω αυτή την συζήτηση. Σεβαστείτε το.
Πάω για ύπνο. Καληνύχτα σας!

Με αγάπη

Είμαι και βραδύνους φαίνεται: δηλαδή τα διαστήματα Σουρλαντζή και Εμμανουηλίδη δεν είναι σωστά, άρα είναι εσφαλμένα;;;; Αυτό ισχυρίζεσθε;

Απορία αγρυπνούντος,

Καληνύχτα!
Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μ.Β.;32481 said:
Γιατί, θα τους το πείτε να με μαλώσουν;

Τί ενάργεια και σοφία έχει η ρήση:

Με όποιον (μουσικοδι)δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις...

Πραγματικά λυπάμαι...

Δ.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Πάλι χαρακτηρισμός.
Το αφήνω να σας χαρακτηρίζει.

Εξακολουθώ να σας συμπαθώ. Αν καταφέρετε να αποδεχθείτε και την διαφορετικότητα του άλλου, όφελος θα είναι.

Κοιμηθήτε λίγο, θα σας κάνει καλό!
καληνύχτα

Καληνύχτα!
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Με έκπληξη παρετήρησα ότι η συμμετοχή στο φόρουμ συνεχίζεται με αμείωτη ένταση μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες! :eek: :eek::eek: Σήμερα μάλιστα που είχα πἀει στο ΚΕΠ για θεώρηση γνησίου υπογραφής σκεπτόμουν μήπως ο νυσταλέος υπάλληλος με τον οποίο μου πήρε αρκετήν ώρα να συνεννοηθώ είναι και αυτός μέλος του φόρουμ! :rolleyes: :D

Εν πάση περιπτώσει διεπίστωσα σε αρκετά μηνύματα στο παρόν θέμα χαρακτηρισμούς απαράδεκτους και φράσεις προσβλητικές! Παρακαλώ να μην επαναληφθούν.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
Συνοψίζω. Ο λόγος που ανέβασα την εν λόγω ηχογράφηση ήταν κυρίως ιστορικός. Ήθελα να αποτελέσει απόδειξη ότι τρεις εκπρόσωποι διαφορετικών σχολών, μπορούν τελικά να ψάλλουν μαζί. Το ποιον θεωρεί ορθότερο κανείς, εκφράστηκε με πάθος! Δεν ήταν αυτός ο σκοπός για μένα.
Εαν ήξερα τί θα επακολουθήσει [δεν ήξερες,δεν ρώταγες] δεν θα την είχα ανεβάσει καθόλου. Προσωπικά, δεν θα επανέλθω επί του θέματος, το οποίο ελπίζω να σταματήσει εδώ.
Ευχαριστώ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Εν πάση περιπτώσει διεπίστωσα σε αρκετά μηνύματα στο παρόν θέμα χαρακτηρισμούς απαράδεκτους και φράσεις προσβλητικές! Παρακαλώ να μην επαναληφθούν.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.

Τώρα, εντάξει...έληξε το θέμα....
δε θα επαναληφθεί Παναγιώτη...
κατά τα άλλα ας αφήσουμε τον Οβίδιο κ τις επιστολές του για τους βάρβαρους μουσικούς κ ας ασχοληθούμε με τις "Μεταμορφώσεις" του...ο Νάρκισσος ήταν μία απ' αυτές...

Παναγιώτη είναι λυπηρό το φαινόμενο....
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Χωρις να μπω στην ουσια της ''διαμαχης'' περι του Γα κλπ (εξαλλου 1ον : οι αποψεις μου σχετικα ειναι γνωστες και 2ον : οταν επικρατει ''φανατισμος-δογματισμος'' ενθεν-κακειθεν , συζητηση δεν μπορει να γεινει) , θα ηθελα να συστησω σε ΟΛΟΥΣ τους φιλους το εξης : Οταν ανεβαζουμε κατι , ηχητικο η μη , θα παρακαλεσω να μην το αποσυρουμε μετα . Ας μην το ανεβαζουμε καθολου . Οχι ομως ''ανεβαζω , το διαγραφω , το ξαναανεβαζω'' κοκ .
Ευχαριστω .
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τώρα, εντάξει...έληξε το θέμα....
δε θα επαναληφθεί Παναγιώτη...
κατά τα άλλα ας αφήσουμε τον Οβίδιο κ τις επιστολές του για τους βάρβαρους μουσικούς κ ας ασχοληθούμε με τις "Μεταμορφώσεις" του...ο Νάρκισσος ήταν μία απ' αυτές...

Παναγιώτη είναι λυπηρό το φαινόμενο....

Λυπούμαι που αναγκάζομαι να υπενθυμίσω τα περί ναρκισσιστικής ανασφάλειας που γράφηκαν σε ανύποτο χρόνο εδώ

ΥΓ Αφιερωμένο το συνημμένο σε όλους, Ναρκίσσους, δυνάμει, φύσει, θέσει.

Πληροφορίες ότι ο εικονιζόμενος αναζητά αφέψημα που προτάθηκε σε μήνυμα αλλά ἐπειτα εξαφανίσθηκε από το ίδιο μήνυμα ελέγχονται ανακριβείς...
 

Attachments

  • Michelangelo_Caravaggio_065.jpg
    335.2 KB · Views: 46
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Για εσάς είναι σωστά τα διαστήματα που εκτελεί μόνο ο Σουρλαντζής και ο Εμμανουηλίδης. Το εμπεδώσαμε.
Δεν συμφωνώ. Μην επιμένετε.
Δεν επιθυμώ να συνεχίσω αυτή την συζήτηση. Σεβαστείτε το.
Πάω για ύπνο. Καληνύχτα σας!

Με αγάπη
Οι πρώτοι είναι ψάλτες παραδοσιακοί, που ζυμώθηκαν μέσα σε παραδοσιακό κλίμα ψαλτικής από παραδοσιακούς δασκάλους και χαίρουν καθολικής αποδοχής. Τα άλλα διαστήματα είναι μιας σχολής ερευνητών και όχι πηγαίων ψαλτών και ακούγονται ξένα από τους πλείστους των ψαλτών. Όσο πιο καθαρά ακούσματα έχει κάποιος, τόσο καλύτερα μπορεί να ξεχωρίσει το διαφορετικό. Ως εκ τούτου, δεν θεωρούμε σωστά τα διαστήματα μόνο του Σουρλαντζή και του Εμμανουηλίδη, αλλά και των λοιπών παραδοσιακών ψαλτών.

Το αν το Γα είναι με δίεση ή όχι είναι θέμα πολύ μεγάλης έρευνας, που αφορά κυρίως στο πόσο έντονη είναι όταν γίνεται αν γίνεται, πώς τονίζεται ο κάθε φθόγγος ώστε να μη δοθεί βάρος στη δίεση και σε πολλά άλλα θέματα. Πάντως, σίγουρα το παραδοσιακό άκουσμα απέχει παρασάγγας από αυτό της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Το αν το Γα είναι με δίεση ή όχι είναι θέμα πολύ μεγάλης έρευνας, που αφορά κυρίως στο πόσο έντονη είναι όταν γίνεται αν γίνεται, πώς τονίζεται ο κάθε φθόγγος ώστε να μη δοθεί βάρος στη δίεση και σε πολλά άλλα θέματα. Πάντως, σίγουρα το παραδοσιακό άκουσμα απέχει παρασάγγας από αυτό της σχολής Καρά-Αγγελόπουλου.

Καλά ρε παιδιά, μόνο το Γα που το χαντακώνουν σας κάνει εντύπωση; Όχι πως δεν ισχύει κι αυτό, φυσικά και ισχύει. Όπως ισχύει και ότι όλα τα διαστήματά τους πατούν και δεν πατούν (με όποιο δάσκαλο καθίσεις...). :(:(

Το άλλο το χαρακτηριστικό, μόνο εμένα ενοχλεί; Αυτοί οι αστείοι εκτός χρόνου (στο περίπου) λαρυγγισμοί "δίκην χλιμιντρίσματος" δηλαδή τι είναι; ποιός άλλος, εκτός από τον Καρά και πριν από τον Καρά, έκανε τέτοια "ιλαροχορευτικά" τερτίπια (κατά Γ. Μιχαλάκη) στο ψάλσιμό του; Δεν είχαν καλά λαρύγγια οι προηγούμενοι; :eek::eek:

Μα και στην παραδοσιακή μουσική με τις χορωδίες του τα ίδια έκανε. Ευτυχώς εκεί κανείς σοβαρός παραδοσιακός τραγουδιστής δεν τα ξεσήκωσε, όχι τίποτε άλλο θα έμενε και χωρίς δουλειά. Χώρια που εκεί δεν έχουν και τίποτα μεσαιωνικούς κώδικες να τους λένε: να έτσι τα έλεγαν το 1750 και τα άλλαξαν οι αρματωλοί και οι κλέφτες στην Επανάσταση του '21... :rolleyes::rolleyes:

Ο Άρχων δάσκαλος Σουρλαντζής ήταν ψυχούλα και πήγαινε σε όλους τους μαθητές του. Το ξέρετε φαντάζομαι πως ο Λ. Αγγελόπουλος πήρε δίπλωμα στο Μακεδονικό Ωδείο από τον Δ. Σουρλαντζή (μάλιστα την ίδια μέρα με τον Απόστολο Ιωαννίδη). Όχι, όχι ήταν ήδη φτιαγμένο το ύφος του όταν πήγε. Έκανε μεν μαθήματα, αλλά ο δάσκαλος δεν μπόρεσε να του τα αλλάξει τά χούγια.

ΧΣ
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Ο Άρχων δάσκαλος Σουρλαντζής ήταν ψυχούλα και πήγαινε σε όλους τους μαθητές του. Το ξέρετε φαντάζομαι πως ο Λ. Αγγελόπουλος πήρε δίπλωμα στο Μακεδονικό Ωδείο από τον Δ. Σουρλαντζή (μάλιστα την ίδια μέρα με τον Απόστολο Ιωαννίδη).
...και να προσθέσω, από τους ελάχιστους που πήγαν στην κηδεία του ντάλα καλοκαίρι με 150 βαθμούς...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
...και να προσθέσω, από τους ελάχιστους που πήγαν στην κηδεία του ντάλα καλοκαίρι με 150 βαθμούς...

Κι από τους ευάριθμους μαθητές του που του έχουν αφιερώσει ολόκληρες ραδιοφωνικές εκπομπές-πραγματικά μνημειώδεις. Απόσταγμα σοφίας και πείρας μοναδικής. Ευγνώμονες για αυτό στον Άρχοντα Λυκούργο.

Δ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Συνοψίζω. Ο λόγος που ανέβασα την εν λόγω ηχογράφηση ήταν κυρίως ιστορικός. Ήθελα να αποτελέσει απόδειξη ότι τρεις εκπρόσωποι διαφορετικών σχολών, μπορούν τελικά να ψάλλουν μαζί.
Καλά, και τον Γαϊτάνο να βάλεις δίπλα στον Παϊκόπουλο, ας πούμε, μουσικός είναι, φωνάρα έχει, θα μπορέσει να ψάλει μαζί με τον άρχοντα, τι σημαίνει αυτό;
Αν ο σκοπός σου αδελφέ είναι απλώς να δείξεις τη συνύπαρξη σχολών -γενικώς και αορίστως- πάνω στο αναλόγιο, να το δεχτώ. Μπορείς όμως να μου εξηγήσεις πώς συμβαίνει οι μαθητές της σχολής Καρά να προβάλλουν συνεχώς ΜΕΜΟΜΩΜΕΝΑ σημεία ψαλσίματος αξιόλογων παραδοσιακών ψαλτών, ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΚΟΥΣΜΑ, μόνο και μόνο για να πουν "Να κοιτάξτε, εδώ ο Στανίτσας έκανε κύλισμα ή έξω πεταστή" κι απ' αυτό να δώσουν επιχείρημα αναγωγής του κυλίσματος ή της έξω πεταστής ΣΥΝΕΧΩΣ και με ΤΡΟΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟ του τρόπου των παραδοσιακών ψαλτών;; Το ίδιο υπονόησες κι εσύ λέγοντας για έξω πεταστές κλπ. που εκτελεί ο Σουρλατζής. Ε και;; Τι σχέση έχουν αυτές με τις έξω πεταστές του Καρά και των συν αυτώ;; Η ηχογράφηση που παρέθεσες όμως δεν είναι μεμονωμένες φράσεις (ευτυχώς) και η σύγκριση γίνεται καθαρά και πραγματικά βγάζει μάτια...

Εξάλλου, για το αν μπορούν να "ψάλλουν μαζί" όλοι αυτοί, το έχει πει ο ίδιος ο κ. Εμμανουηλίδης:
Ο κύριος Εμμανουηλίδης μου είχε πεί ότι ωραία τα ψάλλουν στον Αγγελόπουλο αλλά δεν είναι παραδοσιακά και κάνουν τα δικά τους.
Το συμπέρασμα λοιπόν το έβγαλε ο ίδιος ο συμψάλλων άρχων, "τι χρείαν έχομεν μαρτύρων";

Το άλλο το χαρακτηριστικό, μόνο εμένα ενοχλεί; Αυτοί οι αστείοι εκτός χρόνου (στο περίπου) λαρυγγισμοί "δίκην χλιμιντρίσματος" δηλαδή τι είναι; ποιός άλλος, εκτός από τον Καρά και πριν από τον Καρά, έκανε τέτοια "ιλαροχορευτικά" τερτίπια (κατά Γ. Μιχαλάκη) στο ψάλσιμό του; Δεν είχαν καλά λαρύγγια οι προηγούμενοι; :eek::eek:ΧΣ
Γειά σου Χάρη!!! (θα μου επιτρέψεις μια φορά τον ενικό, ήταν αυθόρμητος...)
Γιατί, στα διαστήματα του δευτέρου που ακούμε ενίοτε κάτι ΚΕ χαμηλωμένα και κάτι ΖΩ υψωμένα που ούτε πλάγιος του δευτέρου να ήταν, τι να πει κανείς;; Και σε συνδυασμό με αυτό το έρμο το ΓΑ δίεση, πραγματικά σκοτώνουν... Όποιος θέλει να καταλάβει στην πράξη το περίφημο 8-16-6 της θεωρίας του Καρά και τη διαφορά του με τον κανονικό δεύτερο, ας ακούσει αυτή την ηχογράφηση, ας ακούσει και τη χορωδία του Καρά. Στους ξένους δεν ξέρω πώς ακούγονται αυτά, για ελληνικό αυτί πάντως θεωρώ ότι είναι τουλάχιστον αποκρουστικά.
Μα και στην παραδοσιακή μουσική με τις χορωδίες του τα ίδια έκανε. Ευτυχώς εκεί κανείς σοβαρός παραδοσιακός τραγουδιστής δεν τα ξεσήκωσε, όχι τίποτε άλλο θα έμενε και χωρίς δουλειά. Χώρια που εκεί δεν έχουν και τίποτα μεσαιωνικούς κώδικες να τους λένε: να έτσι τα έλεγαν το 1750 και τα άλλαξαν οι αρματωλοί και οι κλέφτες στην Επανάσταση του '21... :rolleyes::rolleyes:
Έγραψες πάλι!! Που ν' ακούσετε τι σχόλια γίνονταν από τη σχολή Καρά παλαιότερα για πατριαρχικούς ψάλτες αλλά και για παραδοσιακά κλαρίνα σαν του αξέχαστου Καρακώστα (ναι, τον πήρε κι αυτόν η μπάλα...)
Το ποιον θεωρεί ορθότερο κανείς, εκφράστηκε με πάθος! Δεν ήταν αυτός ο σκοπός για μένα.
Συνάδελφοι εάν θεωρείτε και τις δύο εκδοχές του δευτέρου καλές και άγιες, έχετε κάθε δικαίωμα να το πιστεύετε. Έχετε μπερδέψει όμως κάτι:
Οι διαφορετικές εκφάνσεις του ίδιου ύφους είναι καλές και θεμιτές. Εκεί μπορεί να ανεχτείς και μικρο-διαφοροποιήσεις στα διαστήματα και στις αναλύσεις και στην έκφραση. Όμως σε βασικά - χοντρά πράγματα ορισμού του παραδοσιακού ψαλσίματος δεν χωράνε υποχωρήσεις εν ονόματι της "διαφορετικότητας" (!!): το παραδοσιακό ύφος είναι στιβαρό και μετρημένο ή "ιλαροχορευτικό";; Τα διαστήματα και οι έλξεις εκφέρονται μαλακά και φυσικά ή σκληρά και βεβιασμένα;; Αυτά τα πράγματα δεν πάνε μαζί, το είπε κι ο Εμμανουηλίδης ξεκάθαρα ότι αυτά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ! Δεν μπορείς να πεις "ωραίο το ένα ωραίο και το άλλο" γιατί ο ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ψάλτης "ου δύναται δυσίν κυρίοις δουλεύειν". ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ.
 
Top