Αγιορείτικο Ύφος

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
αν είχατε την καλοσύνη να αναφέρετε κάποιο παράδειγμα όπως του Μπερεκέτη και του Χαλάτζογλου για τους οποίους έχουμε ιστορικά στοιχεία ότι μαθήτευσαν στο όρος.

Οι μουσικοδιδάσκαλοι πατέρες της αδελφότητας των Δανιηλαίων μαθήτευσαν κοντά στο Μισαήλ Μισαηλίδη, ενώ ο Ματθαίος Βατοπαιδινός μαθήτευσε σύμφωνα με μαρτυρίες, στην Κωνσταντινούπολη, κοντά στον Πέτρο Βυζάντιο, ή ακόμη στους μαθητές του Πέτρου, Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα και Γρηγόριο Λαμπαδάριο
(βλ. Εισαγωγή "Η Πανηγυρική", Τόμος Α΄, σελ. 15)
 
Οι μουσικοδιδάσκαλοι πατέρες της αδελφότητας των Δανιηλαίων μαθήτευσαν κοντά στο Μισαήλ Μισαηλίδη, ενώ ο Ματθαίος Βατοπαιδινός μαθήτευσε σύμφωνα με μαρτυρίες, στην Κωνσταντινούπολη, κοντά στον Πέτρο Βυζάντιο, ή ακόμη στους μαθητές του Πέτρου, Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα και Γρηγόριο Λαμπαδάριο
(βλ. Εισαγωγή "Η Πανηγυρική", Τόμος Α΄, σελ. 15)

μπορείτε να δείτε στην εισαγωγή αυτή αν όταν μαθήτευσαν ήταν ήδη αγιορείτες ή αν πρώτα μαθήτευσαν και μετά εισήλθαν στο όρος; έχει σημασία αυτό γιατί η ερώτησή μου είναι βασικά το αν πατέρες του όρους δηλαδή ήδη αγιορείτες που ζούσαν σε αυτό είχαν ποτέ την ανάγκη να εξέλθουν του όρους για να μάθουν κάτι επειδή δεν τους κάλυπτε ας πούμε το όρος. έχει μεγάλη σημασία αυτό γιατί το ανάποδο έγινε: ο Χαλάτζογλου ένιωσε την ανάγκη να εξέλθει της Κων/πολης για να μάθει κάτι στο όρος, δεν γενήθηκε όμως στο όρος για να μάθει αναγκαστικά πρώτα εκεί. ελπίζω να με καταλάβατε
 

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
μπορείτε να δείτε στην εισαγωγή αυτή αν όταν μαθήτευσαν ήταν ήδη αγιορείτες ή αν πρώτα μαθήτευσαν και μετά εισήλθαν στο όρος; έχει σημασία αυτό γιατί η ερώτησή μου είναι βασικά το αν πατέρες του όρους δηλαδή ήδη αγιορείτες που ζούσαν σε αυτό είχαν ποτέ την ανάγκη να εξέλθουν του όρους για να μάθουν κάτι επειδή δεν τους κάλυπτε ας πούμε το όρος. έχει μεγάλη σημασία αυτό γιατί το ανάποδο έγινε: ο Χαλάτζογλου ένιωσε την ανάγκη να εξέλθει της Κων/πολης για να μάθει κάτι στο όρος, δεν γενήθηκε όμως στο όρος για να μάθει αναγκαστικά πρώτα εκεί. ελπίζω να με καταλάβατε

Δεν το διευκρινίζει η εισαγωγή
 

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
καποια στοιχεία για το ότι μαθήτευσαν όντας μοναχοί, σε κοσμικούς διδασκάλους, δίνει η ομιλία του παπα-Δανιήλ και ειδικά η συνέχεια...
 

Attachments

  • π Δανιήλ_περί μουσικοδιδασκάλων(2).mp3
    217.1 KB · Views: 76
να ειστε καλα για τα ντοκουμεντα κ Λιαση, φαινεται καθαρα οτι οι πατερες δεχθηκαν τους μουσικοδιδασκαλους μεσα στο ορος, δεν φαινεται απο τα λογια οτι βγηκαν επι τουτου εξω για να μαθουν και δηλαδη αποδυκνειεται οτι δεν "εξεπεσε" η μουσικη στο ορος οπως τοτε στην Πολη, ωστε οι αγιορειτες να στειλουν εξω 5-6 επιλεγμενους για να μαθουν την μουσικη και μετα να γυρισουν οπως επραξε ο πρωτοψαλτης Χαλατζογλου. το να περασουν ονομαστοι δασκαλοι απο το κελι των δανιηλαιων και να τους πουν λιγα ή πολλα ειναι εντελως φυσιολογικο, ετσι θα καναμε ολοι αν τους βρισκαμε, δεν δειχνει ομως μουσικη ανεπαρκεια και αναγκη αναπληρωσης της οπως αναφερω πχ. για τον Χαλατζογλου, καταλαβατε, εκει εστιαζω, στην γενικοτερη μουσικη κατασταση του τοπου.
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
Ολα ωραία και καλοδεχούμενα τα σχολια σας...ευχαριστουμε τα μέγιστα...

Μήπως ομως καποιος διαχειριστης ή συντονιστης να διαχωρίσει τα εκτος θέματος σχόλια στο οικείο τους θέμα....


Ευχαριστω...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Από άλλο θέμα:

Τέσσερα (4) άτομα κρατούν (ακόμα) το Όρος. Μετά...

Λέγε...

Και "πάλιν"...

Αυτοί που ξέρεις και συ Κώστα μου. Όταν λέω κρατούν το Όρος, εννοώ να τους φωνάξεις σε αγρυπνία 15 ωρών και να πεις μετά "αυτό ήταν ακολουθία".

Θα το πεις αυτό και με τους υπόλοιπους ίσως, αλλά όσοι πάμε συχνά στο Όρος και ακούμε πότε αυτούς που αναφέρομαι και πότε τους υπόλοιπους καταλαβαίνουμε την τεράστια διαφορά. Δεν λέω ότι δεν είναι καλοί και οι υπόλοιποι αλλά δεν είναι το ίδιο...

Οι άλλοι (4-5 το πολύ) είναι καλοί άλλά όχι αρκετοί, άκου απλά τις ηχογραφήσεις των Δανιηλαίων ας πούμε όταν ήταν στην ίδια ηλικία αυτών των 4-5 και δες διαφορά ποιότητος κ ποσότητος που φαίνεται όχι από χιλιόμετρα μακρυά αλλά από το φεγγάρι.

Μοναχός της ευρύτερης περιοχής των Καρεών μου είπε προ ετών (περίπου το 1998) επί λέξη: "όταν κοιμήθηκε ο Φιρφιρής οι πατέρες στο Όρος είπαν ότι έφυγε ο τελευταίος των μεγάλων ψαλτών του Όρους".

Για να το λένε αυτό οι παλαιοί Αγιορείτες που άκουσαν και αυτούς που έφυγαν αλλά και αυτούς που έμειναν, κάτι ξέρουν :wink:

Αυτά τα ολίγα. Βέβαια δεν αφήνει η Παναγία μας, θέλει όμως και εμείς να μην αφήνουμε, δεν θα μας πάρει και θα μας μεταμορφώσει σε νέο Φιρφιρή ή νέο π.Δανιήλ μια ωραία μέρα που θα ξυπνήσουμε, θέλει και από εμάς κάτι. Το κάτι αυτό το είχαν οι παλαιοί και διευκόλυναν τρόπον τινά την κατάσταση. Οι νέοι; :confused:

Ε.
 

ioannis1751

Ιωάννης
Από άλλο θέμα:





Και "πάλιν"...

Αυτοί που ξέρεις και συ Κώστα μου. Όταν λέω κρατούν το Όρος, εννοώ να τους φωνάξεις σε αγρυπνία 15 ωρών και να πεις μετά "αυτό ήταν ακολουθία".

Θα το πεις αυτό και με τους υπόλοιπους ίσως, αλλά όσοι πάμε συχνά στο Όρος και ακούμε πότε αυτούς που αναφέρομαι και πότε τους υπόλοιπους καταλαβαίνουμε την τεράστια διαφορά. Δεν λέω ότι δεν είναι καλοί και οι υπόλοιποι αλλά δεν είναι το ίδιο...

Οι άλλοι (4-5 το πολύ) είναι καλοί άλλά όχι αρκετοί, άκου απλά τις ηχογραφήσεις των Δανιηλαίων ας πούμε όταν ήταν στην ίδια ηλικία αυτών των 4-5 και δες διαφορά ποιότητος κ ποσότητος που φαίνεται όχι από χιλιόμετρα μακρυά αλλά από το φεγγάρι.

Μοναχός της ευρύτερης περιοχής των Καρεών μου είπε προ ετών (περίπου το 1998) επί λέξη: "όταν κοιμήθηκε ο Φιρφιρής οι πατέρες στο Όρος είπαν ότι έφυγε ο τελευταίος των μεγάλων ψαλτών του Όρους".

Για να το λένε αυτό οι παλαιοί Αγιορείτες που άκουσαν και αυτούς που έφυγαν αλλά και αυτούς που έμειναν, κάτι ξέρουν :


Συγνώμη που παρεμβαίνω αλλα μην συγκρίνεται τους δανιηλαίους με τον φιρφιρή αυτο ειναι άτοπο και να θυμήσω οτι πριν χάσει την φώνη του ο πατηρ Ακάκιος των Δανιηλαίων την δεκαετια 1970 με 1980 πρώτος ήταν στην τάξη στο ψάλσιμο ο πατηρ ακάκιος με φωνή και ερμήνεία άπιαστη.Και να θυμίσω την κασσέτα που είχε κυκλοφορήσει η σιμωνόπετρα οσιος σίμων.Όλοι η γνωστοί ψάλτες απαρτίζονταν τους αγίου όρους και οφιρφιρής αλλα αμα την ακούσετε καλα διακρίνεται ο Πατηρ Ακάκιος και ο Πατήρ Δανιήλ.Φανταστείτε 20 ψαλτάδες ήταν αλλα η διαφορά φαινότανε.Όσο γιαυτο που είπατε οτι είπαν οι πατέρες στο όρος οτι ηταν ο τελευταίος των μεγάλων ψαλτών πολλοι πατέρες στο όρος το 1970-80 λέγανε τον φιρφιρή με το παρατσούκλι η γάτα γιατι θεωρούσαν οτι νιαούριζε!!!!βλέπετε οτι οι απόψεις ειναι διαφορετικές στο όρος.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Συγνώμη που παρεμβαίνω αλλα μην συγκρίνεται τους δανιηλαίους με τον φιρφιρή αυτο ειναι άτοπο και να θυμήσω οτι πριν χάσει την φώνη του ο πατηρ Ακάκιος των Δανιηλαίων την δεκαετια 1970 με 1980 πρώτος ήταν στην τάξη στο ψάλσιμο ο πατηρ ακάκιος με φωνή και ερμήνεία άπιαστη.Και να θυμίσω την κασσέτα που είχε κυκλοφορήσει η σιμωνόπετρα οσιος σίμων.Όλοι η γνωστοί ψάλτες απαρτίζονταν τους αγίου όρους και οφιρφιρής αλλα αμα την ακούσετε καλα διακρίνεται ο Πατηρ Ακάκιος και ο Πατήρ Δανιήλ.Φανταστείτε 20 ψαλτάδες ήταν αλλα η διαφορά φαινότανε.Όσο γιαυτο που είπατε οτι είπαν οι πατέρες στο όρος οτι ηταν ο τελευταίος των μεγάλων ψαλτών πολλοι πατέρες στο όρος το 1970-80 λέγανε τον φιρφιρή με το παρατσούκλι η γάτα γιατι θεωρούσαν οτι νιαούριζε!!!!βλέπετε οτι οι απόψεις ειναι διαφορετικές στο όρος.

Ο διακο-Διονύσης δε συμμετείχε στην ηχογράφηση με την ακολουθία του Οσίου Σίμωνος. Κοίταξε το ένθετο που συνοδεύει τη σχετική έκδοση.

Δ.

Υγ Ούτε 20 μοναχοί ψάλλουν στην ηχογράφηση. Ο αριθμός είναι μικρότερος.
 
Last edited:

ioannis1751

Ιωάννης
Ο διακο-Διονύσης δε συμμετείχε στην ηχογράφηση με την ακολουθία του Οσίου Σίμωνος. Κοίταξε το ένθετο που συνοδεύει τη σχετική έκδοση.

Δ.

Υγ Ούτε 20 μοναχοί ψάλλουν στην ηχογράφηση. Ο αριθμός είναι μικρότερος.

το 20 το έβαλα συνοπτικά!!!!
 

ioannis1751

Ιωάννης
το 20 το έβαλα συνοπτικά!!!!

αδελφέ εγω λέω αυτα που μου έλεγε ο πατηρ ακάκιος ο πατηρ δανιήλ και ο πατηρ στέφανος. όταν ήμουν στην αθωνιάδα γραμμένος ήμουν στους δανιηλαίους και ξέρω καλά τι μου λέγανε τα 5 χρόνια που έζησα στο αγιον όρος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
αδελφέ εγω λέω αυτα που μου έλεγε ο πατηρ ακάκιος ο πατηρ δανιήλ και ο πατηρ στέφανος. όταν ήμουν στην αθωνιάδα γραμμένος ήμουν στους δανιηλαίους και ξέρω καλά τι μου λέγανε τα 5 χρόνια που έζησα στο αγιον όρος

εγώ άλλα έχω ακούσει κ από τους προαναφερθέντες. Κάποιος από τους δυο μας κάνει λάθος...

Δ
 

ioannis1751

Ιωάννης
εγώ άλλα έχω ακούσει κ από τους προαναφερθέντες. Κάποιος από τους δυο μας κάνει λάθος...

Δ

Μπορεί να μην θυμούνται τοτε.τι να πω.οσο για το δεύτερο περι του φιρφιρή μου το είπαν οι γερονταδες.δεν νομιζω οτι καναν λάθος και σε αυτό
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Μπορεί να μην θυμούνται τοτε.τι να πω.οσο για το δεύτερο περι του φιρφιρή μου το είπαν οι γερονταδες.δεν νομιζω οτι καναν λάθος και σε αυτό


Δεν είπα ότι κάναν λάθος οι γεροντάδες! Είπα ότι ένας από τους δυο ΜΑΣ ( είτε εγώ είτε εσύ) κάνει λάθος... Εύχομαι να είναι ο πρώτος που κάνει λάθος, αν και δεν το νομίζω.

Δ.
 

ioannis1751

Ιωάννης
Δεν είπα ότι κάναν λάθος οι γεροντάδες! Είπα ότι ένας από τους δυο ΜΑΣ ( είτε εγώ είτε εσύ) κάνει λάθος... Εύχομαι να είναι ο πρώτος που κάνει λάθος, αν και δεν το νομίζω.

Δ.

Δεν ξέρω αδελφέ εγώ είπα αυτα που μου λέγανε και που συνδέεομαι με την αδελφότητα απο μικρό παιδι απο 14 χρονών.Το θέμα δεν ειναι αυτό.αλλα να μην συγκρίνουμε τους γεροντάδες.Ο καθένας έχει προσφέρει πολλα στην βυζαντινή μουσικη τα τελευταίο 50 χρονια
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δεν ξέρω αδελφέ εγώ είπα αυτα που μου λέγανε και που συνδέεομαι με την αδελφότητα απο μικρό παιδι απο 14 χρονών.Το θέμα δεν ειναι αυτό.αλλα να μην συγκρίνουμε τους γεροντάδες.Ο καθένας έχει προσφέρει πολλα στην βυζαντινή μουσικη τα τελευταίο 50 χρονια

Ναι αλλά και συ κάνεις λανθανόντως μια σύγκριση. Συγκρίνεις τους Δανιηλαίους με τον Διακο-Διονύση. Πάντως κανείς άλλος Καρεώτης δεν αναγράφεται να συμμετέχει στην ηχογράφηση του Οσίου Σϊμωνος. Κι αυτό έχει ενδιαφέρον...

Αντιγράφω από εδώ


Η παρούσα κασσέτα και ο αντίστοιχος ψηφιακός δίσκος (CD) περιλαμβάνει τα κυριότερα αποσπάσματα από τις ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου του κτίτορος της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας οσίου Σίμωνος του μυροβλύτου. Ψάλλει χορός Αγιορειτών πατέρων αποτελούμενος από τις συνοδείες Δανιηλαίων, Θωμάδων, Kαρτσωναίων, Mικραγιαννανιτών, Σιμωνοπετριτών και Γρηγοριατών. Eτοιμασία του χορού και Διεύθυνση: Γρηγόριος Θ. Στάθης, δρ Θ.-μουσικολόγος.
 

ioannis1751

Ιωάννης
Ναι αλλά και συ κάνεις λανθανόντως μια σύγκριση. Συγκρίνεις τους Δανιηλαίους με τον Διακο-Διονύση. Πάντως κανείς άλλος Καρεώτης δεν αναγράφεται να συμμετέχει στην ηχογράφηση του Οσίου Σϊμωνος. Κι αυτό έχει ενδιαφέρον...

Αντιγράφω από εδώ


Η παρούσα κασσέτα και ο αντίστοιχος ψηφιακός δίσκος (CD) περιλαμβάνει τα κυριότερα αποσπάσματα από τις ακολουθίες του Εσπερινού και του Όρθρου του κτίτορος της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας οσίου Σίμωνος του μυροβλύτου. Ψάλλει χορός Αγιορειτών πατέρων αποτελούμενος από τις συνοδείες Δανι*ηλαίων, Θωμάδων, Kαρτσω*ναίων, Mικρα*γιαννανιτών, Σιμωνοπετριτών και Γρηγοριατών. Eτοιμασία του χορού και Διεύθυνση: Γρηγόριος Θ. Στάθης, δρ Θ.-μουσικολόγος.

Η σύγκριση ξεκίνησε πιο πριν.που αναφέρθηκε πιο πανω οτι πατέρες στο όρος είπαν για τον φιρφιρη που κοιμήθηκε οτι ηταν ο τελευταίος μεγάλος ψάλτης και ανέφερα μετά οτι πατέρες του όρους λέγανε για τον φιρφιρη την δεκατια το 70με 80 οτι νιαουρίζει σαν γάτα. Σημειώνω και την άλλη πλευρά του όρους
 
Top