Αγιοπολιτης στη Σικελία

#1
http://www.youtube.com/watch?v=cjuJRcBuW-E&feature=player_embedded



Περισοτερες πληροφοριες και links στα αγγλικα εδω απο τον Richard Barrett http://leitourgeia.wordpress.com/2010/06/17/hey-i-know-that-guy/

(In March of 2008, Ioannis Arvanitis directed the Hagiopolites Choir at a conference focusing on Dom Lorenzo Tardo, an Italian musicologist who was evidently interested in the reception and transmission of Byzantine chant in Sicily’s Greco-Albanian colonies. K. Arvanitis also delivered a paper called “Towards a Modern Interpration of Grottaferrata’s Musical Manuscripts” (seems to me I heard somewhere he knew something about those). The concert was in the Cathedral of St. Demetrius.

The location of the conference was a place called Piana degli Albanesi, one of the Greco-Albanian colonies that interested Tardo so much, dating back to the end of the fifteenth century. Like the abbey in Grottaferrata, they are Byzantine Catholics who are Italian by geography and communion but Greek and/or Albanian by culture and liturgy.

The “Arvanites,” of course, are Greeks whose heritage is Albanian; K. Arvanitis’ involvement certainly seems fitting.)




--
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#2
Αυτό κ. Αρβανίτη ψαλλόταν, πιστεύετε, κάποια εποχή? Κατ' αυτόν τον τρόπο.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#3
Αυτό κ. Αρβανίτη ψαλλόταν, πιστεύετε, κάποια εποχή? Κατ' αυτόν τον τρόπο.
...K. Arvanitis also delivered a paper called “Towards a Modern Interpretation of Grottaferrata’s Musical Manuscripts” (seems to me I heard somewhere he knew something about those). ...[/SIZE]--
Έχει κάποια σχέση;
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#5
Έχει κάποια σχέση;
Αρχικός τίτλος στα Ιταλικά "Verso una nuove interpretazione...." που δόθηκε από τον διοργανωτή του Συνεδρίου. "Nuove"=νέα, εν αντιπαραθέσει προς αυτήν του π. Lorenzo Tardo, ο οποίος είχε δώσει τις δικές του ερμηνείες και ήταν το τιμώμενο πρόσωπο του Συνεδρίου. Ο διοργανωτής καθ. Gilolamo Garofalo δεν πίστευε στην ορθότητα των ερμηνειών του π. Tardo, γι' αυτό θέλησε να παρουσιάσω την δική μου ερμηνεία.
Η ερμηνεία αυτή δεν προκύπτει στον αέρα και επειδή έτσι μου αρέσει, αλλά από ενδελεχή μελέτη των ποιητικών και μουσικών κειμένων, που την παρουσίασα στην Διδακτορική μου διατριβή που εγκρίθηκε την 1η Ιουλίου 2010. Είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, η ερμηνεία της σημειογραφίας ήταν κάποτε σύντομη. Πάνω σ' αυτήν την σύντομη ερμηνεία βασίζονται και όλες οι αργότερες, αλλά θα πρέπει να γράψω ακόμα δύο διατριβές για να περιγράψω το πώς.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#7
Αρχικός τίτλος στα Ιταλικά "Verso una nuove interpretazione...." που δόθηκε από τον διοργανωτή του Συνεδρίου. "Nuove"=νέα, εν αντιπαραθέσει προς αυτήν του π. Lorenzo Tardo, ο οποίος είχε δώσει τις δικές του ερμηνείες και ήταν το τιμώμενο πρόσωπο του Συνεδρίου. Ο διοργανωτής καθ. Gilolamo Garofalo δεν πίστευε στην ορθότητα των ερμηνειών του π. Tardo, γι' αυτό θέλησε να παρουσιάσω την δική μου ερμηνεία.
Η ερμηνεία αυτή δεν προκύπτει στον αέρα και επειδή έτσι μου αρέσει, αλλά από ενδελεχή μελέτη των ποιητικών και μουσικών κειμένων, που την παρουσίασα στην Διδακτορική μου διατριβή που εγκρίθηκε την 1η Ιουλίου 2010. Είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, η ερμηνεία της σημειογραφίας ήταν κάποτε σύντομη. Πάνω σ' αυτήν την σύντομη ερμηνεία βασίζονται και όλες οι αργότερες, αλλά θα πρέπει να γράψω ακόμα δύο διατριβές για να περιγράψω το πώς.
Συγχαρητήρια γιὰ τὴν διατριβὴ. Βγῆκε στὸ Ἐθνικό Ἀρχεῖο Διδακτορικῶν Διατριβῶν ἤ ἀκόμα;

Ἀνυπομονοῦμε νὰ τὴν δοῦμε.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#8
Συγχαρητήρια γιὰ τὴν διατριβὴ. Βγῆκε στὸ Ἐθνικό Ἀρχεῖο Διδακτορικῶν Διατριβῶν ἤ ἀκόμα;

Ἀνυπομονοῦμε νὰ τὴν δοῦμε.
Ευχαριστώ!
Δεν έχει βγεί ακόμη. Την Πέμπτη, πρώτα ο Θεός, ορκίζομαι. Από κει και πέρα θα δούμε, ό,τι μου πούν από το Πανεπιστήμιο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#9
Ευχαριστώ!
Δεν έχει βγεί ακόμη. Την Πέμπτη, πρώτα ο Θεός, ορκίζομαι. Από κει και πέρα θα δούμε, ό,τι μου πούν από το Πανεπιστήμιο.
Διδάκτωρ τῆς μουσικολογίας ἤ dictator τῆς μουσικολογίας; :)
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#10
Κάποια ἐπεξήγηση ἔστω σύντομη εἶναι δυνατή;
Δεν μπορώ τώρα. Αύριο πάω σε συνέδριο στη Ρώμη, για να μιλήσω για την εξήγηση του Ψαλτικού και πρέπει να ετοιμάσω διάφορα. Υπάρχει κάποιο άρθρο μου στα Ελληνικά (σ' ένα τόμο της Ακαδημίας Αθηνών από ημερίδα προς τιμήν του Σ. Περιστέρη), αλλά δεν το έχω σε ηλεκ. μορφή και δεν μπορώ να σκανάρω τώρα. Δεν ξέρω αν έχει ανέβει εδώ.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#11
Αυτό κ. Αρβανίτη ψαλλόταν, πιστεύετε, κάποια εποχή?
Καλύτερο να πιστεύουμε αυτό παρα ότι οι ψάλτες έκαναν κάτι τέτοιο κατά την διάρκεια της ακολουθίας (Ιησούς Ναυή 10,12-13):

12 Τότε ἐλάλησεν ᾿Ιησοῦς πρὸς Κύριον, ᾗ ἡμέρᾳ παρέδωκεν ὁ Θεὸς τὸν ᾿Αμορραῖον ὑποχείριον ᾿Ισραήλ, ἡνίκα συνέτριψεν αὐτοὺς ἐν Γαβαὼν καὶ συνετρίβησαν ἀπὸ προσώπου υἱῶν ᾿Ισραήλ, καὶ εἶπεν ᾿Ιησοῦς· στήτω ὁ ἥλιος κατὰ Γαβαὼν καὶ ἡ σελήνη κατὰ φάραγγα Αἰλών. 13 καὶ ἔστη ὁ ἥλιος καὶ ἡ σελήνη ἐν στάσει, ἕως ἠμύνατο ὁ Θεὸς τοὺς ἐχθροὺς αὐτῶν. καὶ ἔστη ὁ ἥλιος κατὰ μέσον τοῦ οὐρανοῦ, οὐ προεπορεύετο εἰς δυσμὰς εἰς τέλος ἡμέρας μιᾶς.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#12
Καλύτερο να πιστεύουμε αυτό παρα ότι οι ψάλτες έκαναν κάτι τέτοιο κατά την διάρκεια της ακολουθίας (Ιησούς Ναυή 10,12-13):

12 Τότε ἐλάλησεν ᾿Ιησοῦς πρὸς Κύριον, ᾗ ἡμέρᾳ παρέδωκεν ὁ Θεὸς τὸν ᾿Αμορραῖον ὑποχείριον ᾿Ισραήλ, ἡνίκα συνέτριψεν αὐτοὺς ἐν Γαβαὼν καὶ συνετρίβησαν ἀπὸ προσώπου υἱῶν ᾿Ισραήλ, καὶ εἶπεν ᾿Ιησοῦς· στήτω ὁ ἥλιος κατὰ Γαβαὼν καὶ ἡ σελήνη κατὰ φάραγγα Αἰλών. 13 καὶ ἔστη ὁ ἥλιος καὶ ἡ σελήνη ἐν στάσει, ἕως ἠμύνατο ὁ Θεὸς τοὺς ἐχθροὺς αὐτῶν. καὶ ἔστη ὁ ἥλιος κατὰ μέσον τοῦ οὐρανοῦ, οὐ προεπορεύετο εἰς δυσμὰς εἰς τέλος ἡμέρας μιᾶς.
Λίγο ἀπόλυτο, φίλτατε Shota ..., ἐκτὸς κι ἄν ἔχεις μαρτυρίες ...
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#13
Λίγο ἀπόλυτο, φίλτατε Shota ..., ἐκτὸς κι ἄν ἔχεις μαρτυρίες ...
Είναι κοινή λογική: όταν βλέπω ότι οι Αγιορείτες σήμερα ψάλλουν 6 μονο στίχους των Μεγάλων ανοιξανταριων για 3 ώρες και πλέον και όταν μου λέει* ο Αρβανίτης κάτι τέτοιο, αρχίζω να αμφιβάλλω την αργή εξήγηση.

* Όσον αφορά στο θέμα του χρόνου των ακολουθιών που έθεσε ο Shota, το οποίο βλέπω ότι αντιμετωπίζεται από μερικούς με πράγματα, για τα οποία δεν υπάρχει καμιά τεκμηρίωση, και ίσως καμιά κοινή λογική (π.χ. ότι δεν τα έψαλλαν ολόκληρα, ότι δεν έψαλλαν αυτά που είναι στα χφφ, αλλά άλλα προφορικά κλπ κλπ), να πώ μόνο ότι στα παλιά Τυπικά, αλλά και στις παλαιότερες παπαδικές, γράφεται ότι ψάλλεται το Δεύτε προσκυνήσωμεν και όλος ο προοιμιακός. Στις Παπαδικές δίνεται το μέλος μερικών στίχων στην αρχή και μετά η οδηγία ''και το επίλοιπον του ψαλμού εις το αυτό μέλος''. Σημειωτέον ότι το μέλος των στίχων αυτών (που δεν έχουν εξηγηθεί) είναι (στην παλαιά γραφή) ταυτόσημο με αυτό του στίχου 'Ανοίξαντός σου την χείρα'. Φαντασθήτε πόσο θα κράταγε η ψαλμώδηση του προοιμιακού και μόνο, αν η εξήγηση ήταν όπως μας παραδόθηκε αργή. Όχι μόνο 2 ώρες βέβαια! Σημειωτέον δε ότι ο Νεκτάριος Μοναχός στον Μουσικό θησαυρό δίνει νομίζω 2,5 ώρες περίπου μόνο για τα συντετμημένα Ανοιξαντάρια του Χουρμουζίου. Βάλε μετά και το Μακάριος ανήρ, για το οποίο δεν μας λέει κανείς ότι έψελναν το μισό. Αυτά. Συγχωρέστε με, δεν μπορώ να μακρυγορήσω περισσότερο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#14
Χρησιμότατες οἱ παρατηρήσεις τοῦ ἀγαπητοῦ Λαοσυνάκτη, ὄμως χρειάζεται προσοχὴ στὴν ἑρμηνεία τῶν πηγῶν καὶ τῶν λιτότατων ὁδηγιῶν τῶν χειρογράφων, γιατὶ πολλὲς φορὲς ὁ ἐρευνητὴς βλέπει αὐτὸ ποὺ θέλει νὰ δεῖ, μηδενὸς ἐξαιρουμένου.

Ἐγὼ περιμένω τὴν δημοσίευση τῆς διατριβῆς του, ὅπου μὲ ἠσυχία θὰ ἐλέγξω τὸν συνολικὸ συλλογισμό του ἀλλὰ καὶ τὴν ἀξιοπιστία τῶν πηγῶν του -ὅσο βέβαια μοῦ ἐπιτρέπουν οἱ γνώσεις μου στὸ πεδίο, καθ᾿ ὅτι ἡ εἰδίκευσή μου στὴν βυζαντινολογία εἶναι ἄλλη.

Πρὸς τὸ παρὸν, ἡ ἄποψή του παραμένει μιὰ ἄκρως ἐνδιαφέρουσα ὑπόθεση ἐργασίας μὲ πολλὲς παραμέτρους ἀλλὰ καὶ πολλὲς παράπλευρες ἀπώλειες, ἐφ᾿ ὅσν γίνει ἀποδεκτὴ ἀπὸ τὴν εὐρύτερη ἐπιστημονικὴ κοινότητα. Ὁ καιρὸς τῆς δημοσίευσης ἐγγύς.
 
#15
Ἐγὼ περιμένω τὴν δημοσίευση τῆς διατριβῆς του, ὅπου μὲ ἠσυχία θὰ ἐλέγξω τὸν συνολικὸ συλλογισμό του ἀλλὰ καὶ τὴν ἀξιοπιστία τῶν πηγῶν του -ὅσο βέβαια μοῦ ἐπιτρέπουν οἱ γνώσεις μου στὸ πεδίο, καθ᾿ ὅτι ἡ εἰδίκευσή μου στὴν βυζαντινολογία εἶναι ἄλλη.
Γιατι φιλε domesticus δεν φανερωνεις και το ονομα σου για να καταλαβει το φορουμ τις σκεψεις σου καλυτερα?

Εχεις γραψει αρθρα που θα μπορουσες να ανεβασεις?

Νομιζω πως αρκετοι εδω θα αρεσαν να ιδουν τις εργασιες σου.


...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#16
Γιατι φιλε domesticus δεν φανερωνεις και το ονομα σου για να καταλαβει το φορουμ τις σκεψεις σου καλυτερα?

Εχεις γραψει αρθρα που θα μπορουσες να ανεβασεις?

Νομιζω πως αρκετοι εδω θα αρεσαν να ιδουν τις εργασιες σου.


...
Φίλτατε,

Ἡ ἀνωνυμία μου στὸ διαδίκτυο εἶναι θέμα ἀρχῆς γιὰ μένα.

Οἱ δημοσιεύσεις μου δὲν ἔχουν σχέση μὲ τὴν θεματολογία τοῦ forum.
 
Top