Η παρατήρησή μου αυτή δεν αναφέρεται στο αν θα ψαλλούν 2 ή 3 τροπάρια των αίνων της εορτής, αλλά στο να παραλείπονται εντελώς αίνοι της εορτής.
Αυτό προβλέπει το
Τυπικόν της
Μεγάλης
Εκκλησίας και αυτό αντιγράφουν τα ΔΙΠΤΥΧΑ 2012. Το
ΗΟΠ κάνει "υπέρβαση" αυτών των διατάξεων. Ίσως να φαίνεται λογική η διάταξη, αλλά δεν είναι ούτε αρχαΐζουσα, ούτε "ορθότερη", ούτε αναγκαία. Δεν αντίκειται στην τάξη της λατρείας η παράλειψη των αίνων της εορτής στα μεθέορτα ή στην απόδοση μιας εορτής. Πολλά τα παραδείγματα.
Προσωπικά με προβληματίζει σαν πρακτική (η οποία προβλέπεται από το ΤΜΕ) η προτίμηση του Δοξαστικού της αποδιδόμενης εορτής σε ημέρα Κυριακή αντί του Εωθινού. Εντάξει. Στις μονές θα ψαλλεί στην α' ώρα. Αλλά στις Ενορίες μιλάμε για παράλειψη του Εωθινού Δοξαστικού το οποίο θα έπρεπε (κατά την γνώμη μου) να ψαλεί.
Στο διά ταύτα:
Αναστάσιμα 4 και της Αγίας 4.
Δόξα της εορτής (δια την απόδοση) Και νυν "Υπερευλογημένη"
Δεν συμφωνώ με τον περιορισμό των Αναστασίμων Στιχηρών σε 3 (ΗΟΠ) ή σε 2 (ΣΤ). Η Κυριακή, ως δεσποτική ημέρα έχει τα πρωτεία.
Τα υπόλοιπα όλα έπονται.
Και κάτι ακόμα:
Αν τα ΔΙΠΤΥΧΑ 2012 έκαναν αυτήν την υπέρβαση, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι κάποιοι θα έσπευδαν να "αναθεματίσουν" τα ΔΙΠΤΥΧΑ [και την Εκκλησία της Ελλάδος] ότι δεν τηρούν το ΤΜΕ. Τώρα, που τα ΔΙΠΤΥΧΑ 2012 τηρούν
τις ορθές διατάξεις του ΤΜΕ , κάποιοι προσπαθούν να υπερασπιστούν την "υπέρβαση" του Η.Ο.Π.