Αίγιο 1975: Χριστός Γεννάται (αργές) Υπόδειγμα Ερμηνείας- Εκτέλεσης

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
ΠοιοΟ διάρθρωση καθαρά να καταλάβη τι ψάλλει ας το χρησιμοποιήσειως μάθημα.

Μια φορά μας έκανε μάθημα στη Σχολή Χέρσον αβυσσοτόκον (αργές) .Ψάλλοντας
έψαλλε και προσεγγίσεις του Πρίγγου. Πετάγονται δύο συμμαθητές και διαμαρτυρόμενοι ..

----- δάσκαλε αυτά δεν είναι ..για όλους. Και απάντησε :
---- Αυτό έλειπε !!!!!
 
Last edited:

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
ΠΟποιος μπορεί να καταλάβη τι ψάλλει ας το χρησιμοποιήσε ιως μάθημα.

Μια φορά μας έκανε μάθημα στη Σχολή Χέρσον αβυσσοτόκον (αργές) .Ψάλλοντας
έψαλλε και θέσεις του Πρίγγου.
Πετάγοναι δύο συμμαθητές και διαμαρτυρόμενοι ..

----- αυτά δασκαλέ δεν είναι ..για όλους. Και απάντησε :
---- Αυτό έλειπε !!!!!
 

Attachments

  • ΑΙΓΙΟ 1975-ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ -ΑΡΓΕΣ-Α-.mp3
    18.7 MB · Views: 511
Last edited:

Π.Κατσουλιέρης

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστούμε! Τί φωνή! Με όγκο, μελωδία, γλυκύτητα! Όταν τον πρωτοάκουσα ζωντανά σε προχωρημένη ηλικία στην Κουλούρα Αιγίου κατά την εορτή της Υπαπαντής εντυπωσιάστηκα από τη φωνή, την άνεση και την αρχοντιά! Σαν Αιγιώτης ρωτώ μήπως γνωρίζετε σε ποιο ναό του Αιγίου έψαλε τότε;
 
Last edited:

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστούμε! Τί φωνή! Με όγκο, μελωδία, γλυκύτητα! Όταν τον πρωτοάκουσα ζωντανά σε προχωρημένη ηλικία στην Κουλούρα Αιγίου κατά την εορτή της Υπαπαντής εντυπωσιάστηκα από τη φωνή, την άνεση και την αρχοντιά! Σαν Αιγιώτης ρωτώ μήπως γνωρίζετε σε ποιο ναό του Αιγίου έψαλε τότε;
Είναι στην πανύγηρι του Αγ. Νικολάου .
 
Τώρα καταλαβαίνετε.ΟΚ
Έκατσα και άκουσα με πολύ προσοχή όλη την ηχογράφηση που μας παραχωρήσατε Κύριε Θεόδωρε!!!! Σας είμαστε ευγνώμονες και μακάρι να συνεχίσετε αυτές τις αναρτήσεις με ηχητικό υλικό από εκείνα τα χρόνια!!!! Θαύμασα το μεγαλείο της φωνής του Δασκάλου, την άνεση του στο ψάλσιμο, τον τονισμό της κάθε λέξης και γενικά την ερμηνεία του!!! Μέχρι και το πιο απλό που έψαλλε, δηλαδή την Τιμιωτέρα ήταν το κάτι άλλο!!!! Ας αναλογιστούμε όλοι μικροί και μεγάλοι, πόσο σημαντικό θα ήταν εάν καθόμασταν όλοι, όχι μόνο προς τέρψιν του αυτιού μας αλλά ΣΟΒΑΡΑ και μαθητεύαμε πάνω σε αυτά τα ακούσματα και γενικά μπαίναμε μέσα στο νόημα. Όλοι θα βελτιωνόμασταν και όπως λέει και ο Κύριος Θεόδωρος σίγουρα θα καταλαβαίναμε...........
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Έκατσα και άκουσα με πολύ προσοχή όλη την ηχογράφηση που μας παραχωρήσατε Κύριε Θεόδωρε!!!! Σας είμαστε ευγνώμονες και μακάρι να συνεχίσετε αυτές τις αναρτήσεις με ηχητικό υλικό από εκείνα τα χρόνια!!!! Θαύμασα το μεγαλείο της φωνής του Δασκάλου, την άνεση του στο ψάλσιμο, τον τονισμό της κάθε λέξης και γενικά την ερμηνεία του!!! Μέχρι και το πιο απλό που έψαλλε, δηλαδή την Τιμιωτέρα ήταν το κάτι άλλο!!!! Ας αναλογιστούμε όλοι μικροί και μεγάλοι, πόσο σημαντικό θα ήταν εάν καθόμασταν όλοι, όχι μόνο προς τέρψιν του αυτιού μας αλλά ΣΟΒΑΡΑ και μαθητεύαμε πάνω σε αυτά τα ακούσματα και γενικά μπαίναμε μέσα στο νόημα. Όλοι θα βελτιωνόμασταν και όπως λέει και ο Κύριος Θεόδωρος σίγουρα θα καταλαβαίναμε...........

Γιάννη πάλι χαίρομαι που βλέπω οτι έχεις μπεί στο νόημα.
Ανεβάζω αυτές τις αναρτήσεις εις μνήμην του Δασκάλου μου.

Επίσης με την ελπίδα οτι κάποιοι θα καταλάβουν την διδακτική διάσταση των εκτελέσεών του ,
διδάσκοντας στην Σχολή (ή κατ ιδίαν σε μένα) αλλά και επι του αναλογίου και θα ωφεληθούν.

Αυτό που σου υποσχέθηκα προσωπικώς σε σένα θα το κάνω.


Υ. Ο αείμνηστος Θόδωρος Βασιλείου , φίλος μου και ομογάλακτος στην Ψαλτική, αξίζει τιμής και
αναγνωρίσεως από τους μαθητές του.
Αυτούς που προσήγαγε στην Ψαλτική ,που τους έστειλε να κάνουν φωνητική,
που τους έμαθε μουσική ,που τους έφερε σε επαφή με την Ψαλτική του Χαρίλαου.
Και εμφανίζονται ως δήθεν μαθητές του Ταλιαδώρου και μάλιστα στην Αγ. Σοφία ! (διακτινιζόμενοι )
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Είναι η ακολουθία του όρθρου των Χριστουγέννων όπως εψάλλετο από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας και όπως αποτυπώθηκε από τον κατεξοχήν καταγραφέα του , συμμαθητή και δάσκαλό μου, τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.

Σας υπόσχομαι να ακολουθήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα σειρά καταγραφών του Άρχοντος Χαριλάου Ταλιαδώρου επίσης από τον εκ των αρίστων μαθητών του , τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.
 

Attachments

  • Χριστούγεννα ΑΓ. ΣΟΦΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.pdf
    2.9 MB · Views: 97

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
ΠοιοΟ διάρθρωση καθαρά να καταλάβη τι ψάλλει ας το χρησιμοποιήσειως μάθημα.

Μια φορά μας έκανε μάθημα στη Σχολή Χέρσον αβυσσοτόκον (αργές) .Ψάλλοντας
έψαλλε και προσεγγίσεις του Πρίγγου. Πετάγονται δύο συμμαθητές και διαμαρτυρόμενοι ..

----- δάσκαλε αυτά δεν είναι ..για όλους. Και απάντησε :
---- Αυτό έλειπε !!!!!

Εύγε μεγάλε δάσκαλε. Φρόντισες να τονώσεις το «εγώ» στους προικισμένους μαθητές σου υποτιμώντας και τσαλαπατώντας ταυτόχρονα τους λιγότερο ικανούς ενώ φρόντισες οι πρώτοι να γίνουν εξαιρετικοί μίμοι σου μένοντας πάντοτε στη σκιά σου διότι εσύ ως «θρύλος» δεν θα μπορούσες να ανεχθείς κάποιον άλλον να σε «ξεπεράσει» αλλά θα πρέπει όλοι να λένε εσαεί για το πόσο καλλίφωνος και ηδύφωνος είσαι. Βέβαια, «ὁ ἀποθανὼν δεδικαίωται», αλλά καλό θα ήταν οι νεότεροι να παραδειγματίζονται και να μην επαναλαμβάνουν τα λάθη τα παλαιοτέρων οι οποίοι, τέλος πάντων, αυτά ήξεραν, αυτά έκαναν.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Ο Δάσκαλός μας όλους τους μαθητές του τους αγαπούσε και τους παρέδιδε από τον μουσικό του πλούτο.
Καθένας από τους μαθητές του παρέλαβε ανάλογα με το ταλέντο και την προσπάθεια που κατέβαλε .

Προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω τα γραφόμενά σας μετά από μιά ανάρτηση αδιαμφισβήτητης ποιότητας και διδακτικού σκοπού που υπηρετεί.
 

ΣταύροςΛ.

Νέο μέλος
Ευ
Είναι η ακολουθία του όρθρου των Χριστουγέννων όπως εψάλλετο από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας και όπως αποτυπώθηκε από τον κατεξοχήν καταγραφέα του , συμμαθητή και δάσκαλό μου, τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.

Σας υπόσχομαι να ακολουθήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα σειρά καταγραφών του Άρχοντος Χαριλάου Ταλιαδώρου επίσης από τον εκ των αρίστων μαθητών του , τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.ευχαριστουμε πάρα πολύ!! Μακάρι να συνεχίσει η προσπάθεια σας, όντως πρέπει να καταγράφουν οι ερμηνείες γιατί ο κ.Χαριλαος έψαλε κατ'ενοιαν...
 
Είναι η ακολουθία του όρθρου των Χριστουγέννων όπως εψάλλετο από τον αείμνηστο Δάσκαλό μας και όπως αποτυπώθηκε από τον κατεξοχήν καταγραφέα του , συμμαθητή και δάσκαλό μου, τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.

Σας υπόσχομαι να ακολουθήσει μία πολύ ενδιαφέρουσα σειρά καταγραφών του Άρχοντος Χαριλάου Ταλιαδώρου επίσης από τον εκ των αρίστων μαθητών του , τον κ. Στέφανο Πασχαλούδη.
Αγαπητέ μου Κύριε Θεόδωρε, Ευχαριστούμε παρά πολύ για Ότι μας προσφέρετε ανιδιοτελώς απλόχερα!!!! Αναμένουμε και άλλα!!!
Για εμας που είμαστε Θιασώτες του Μεγάλου και Αείμνηστου Δασκάλου Χαριλάου Ταλιαδωρου αυτό το υλικό των γραπτών και των Ηχογραφήσεων είναι Πραγματικός Θησαυρός!!!!! Με την Βοήθεια του Θεού συνεχίστε να ανεβάζετε Ηχογραφήσεις και Γραπτό Υλικό !
Καλές Γιορτές και καλή Δύναμη στα Ιεροψαλτικα σας Καθήκοντα !!!!
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Ο Δάσκαλός μας όλους τους μαθητές του τους αγαπούσε και τους παρέδιδε από τον μουσικό του πλούτο.
Καθένας από τους μαθητές του παρέλαβε ανάλογα με το ταλέντο και την προσπάθεια που κατέβαλε .

Προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω τα γραφόμενά σας μετά από μιά ανάρτηση αδιαμφισβήτητης ποιότητας και διδακτικού σκοπού που υπηρετεί.
Η σχέση διδασκάλου και μαθητού είναι ιερή και αυτό το σέβομαι απολύτως. Αναθεωρώ εν μέρει ως προς το ύφος μου γιατί ενδεχομένως να έδειξα μία δηκτική διάθεση απέναντι στον αείμνηστο Χαρίλαο Ταλιαδώρο. Θα επιμείνω πάντως στο ότι τέτοιου είδους διδακτικές αλλά και ερμηνευτικές προσεγγίσεις ανήκουν σε μία εποχή στην οποία ο εκτελεστής ήταν ουσιαστικά κάτι σαν αυθεντία με αποτέλεσμα οι πάντες να προσπαθούν να λάβουν αξία μέσα από τον θαυμασμό προς αυτόν και τη συνεπακόλουθη μίμηση. Αν και σε ένα επίπεδο αυτό όντως μπορεί να δώσει καρπούς αφού ο ψάλλων βασίζεται στον δάσκαλό του και έχει ένα σταθερό σημείο αναφοράς, εντούτοις τού στερεί τη δυνατότητα να ανοίξει τα δικά του φτερά και να δημιουργήσει μία δική του ταυτότητα. Επιπροσθέτως, δημιουργεί έναν διαχωρισμό όπου από τη μία υπάρχει η κλειστή κάστα των «προικισμένων» οι οποίοι μπορούν να ακολουθήσουν τον δάσκαλο και από την άλλη οι υπόλοιποι που δεν μπορούν και... ας τα βγάλουν πέρα μόνοι τους.

Σχηματικά, με το μοντέλο του ηλιακού συστήματος, δηλαδή ο δάσκαλος είναι ο ήλιος και οι μαθητές οι πλανήτες όπου ο πιο κοντινός παίρνει και την περισσότερη «ζεστασιά» από τον ήλιο, στην ουσία δημιουργείται μία εσαεί εξαρτημένη σχέση η οποία αποτρέπει τους μαθητές από το να δημιουργήσουν την ταυτότητά τους και ουσιαστικά τούς κάνει αδύναμους στο να δουν τελικά τον δάσκαλο κριτικά και να κρατήσουν τα ουσιαστικά διαχωρίζοντάς τα από τα δευτερεύοντα και επουσιώδη.
 
Last edited:

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Μου αρέσει ο τρόπος που επιχειρηματολογείτε.

Η εν μέρει ανασκευή των γραφομένων σας νομίζω ότι δεν πρέπει να γίνει κάτω από μια ιστορική ηχογράφηση του Δασκάλου μας.
Ίσως γίνει σε κάποια άλλη θέση του Ψαλτολογίου ,αν το διαλέξουν οι διαχειρισταί.

Το 2015 στην εκπομπή " Ψαλτικές περιηγήσεις " και σε μια σειρά 12 συνεντεύξεων μου ( Θεόδωρος Καλλίμαχος) θα βρείτε όλες τις απαντήσεις.
 
Top