Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Το 1958 ο Πρίγγος είχε αποσυρθεί, λόγω της αρρώστιας του, από τα πατριαρχικά αναλόγια, αλλά δεν είχε παραιτηθεί. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να αναλάβει χρέη πρωτοψάλτη ο α΄ δομέστιχος, ο Δανιηλίδης, και ο Στανίστας να παραμείνει φυσικά Λαμπαδάριος. Ο Δανιηλίδης είχε μια εκπληκτική και γλυκύτατη φωνή, αλλά στα μουσικά υστερούσε πολύ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει τίποτε για μας αφού και η φωνή του αλλά, κυρίως, το ύφος του είναι ανεπανάληπτα.

Εδώ λοιπόν ανεβάζω, σε άριστη ηχογράφηση, ένα μέρος του Α΄ Κατανυκτικού Εσπερινού. Φυσικά, "όλα τα λεφτά" είναι το Έλαμψεν η Χάρις σου, που λέει ο Σατανίστας. Και όχι μόνον ως προς την απίστευτη φωνητική ποιότητα του άρχοντα, αλλά κυρίως ως προσ τον τρόπο με τον οποίον αναλύει και ως προς τον τρόπο με τον οποίον αποδίδει το μάθημα αυτό.

Αλλά μην περιφρονείτε και τα κατανυκτικά, τα οποία τα λένε υπέροχα, ιδίως ο Δανιηλίδης.

Καλή Ακρόαση!
 

Attachments

  • 30 kekragaria plagiou tetartou.mp3
    4.7 MB · Views: 698
  • 31 mi apostrepsis.mp3
    6.3 MB · Views: 498
  • 32 elampsen i xaris Sou.mp3
    6.1 MB · Views: 643
Αυτά τα έχει κι ο Τσιούνης στον υπ' αρ. 8 ψηφιακό δίσκο του. Μήπως χρειάζεται - καλού κακού - να αποσυρθούν ύστερα από δυο τρεις ημέρες;
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
Αυτά τα έχει κι ο Τσιούνης στον υπ' αρ. 8 ψηφιακό δίσκο του. Μήπως χρειάζεται - καλού κακού - να αποσυρθούν ύστερα από δυο τρεις ημέρες;

Σωστά, αλλά η ποιότητα της ηχογραφήσεως εκείνη είναι πράγματι όσο καλή όσο είναι αυτή; Δεν θυμάμαι: αλλά όταν πάω σπίτι απόψε θα ακούσω και το CD του Τσιούνη και θα δω. Αυτή η ηχογράφηση είναι ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΗ!!

Απόστολος
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
Η συγκεκριμένη ηχογράφηση, όπως και η ηχογράφηση Πρίγγου Στανίτσα,δεν έχει πνευματικά δικαιώματα, διότι είναι ηχογράφηση του 1958 9του Πρίγγου ακόμη παλαιότερη), πράγμα που σημαίνει ότι έχουν περάσει τα πενήντα χρόνια που προβλέπει ο νόμος και οι διεθνείς συμβάσεις για τα συγγενικά πνευματικά δικαιώματα. Όποτε ακούστε τες άφοβα!!!

Όσο για τις ηχογραφήσεις του κ. Τσιούνη είναι, ηχητικά, η μία πιο άθλια από την άλλη. Γιατί δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η ψηφιοποίηση των γνωστών κακογραμμένων και πάρα πολύ παραποιημένων κασσετών που κυκλοφορούσαν όλα αυτά τα χρόνια από χέρι σε χέρι.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Και με άθλια αποθορυβοποίηση...

Στο απόσπασμα, στα 2 μέτρα σε βλέπω, και χωρίς μαντίλι στα μάτια ... :p:p:D:D:wink::wink:
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
... Ο Δανιηλίδης είχε μια εκπληκτική και γλυκύτατη φωνή, αλλά στα μουσικά υστερούσε πολύ. ...

Σε ποιά σημεία υστερούσε στα μουσικά ο Δανιηλίδης;
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Ας πούμε στους Αίνους Μ. Πέμπτης ή Παρασκευής (απο τις αγαπημένες μου ηχογραφήσεις) αν και πολύ καλός, φαίνεται οτι μάλλον είναι αγχωμένος απέναντι στον Στανίτσα ο οποίος ψάλλει με περισσή χάρη, δυσκολεύεται στα ψηλά, κάνει λάθη στις γραμμές του αργού Αινείτε, (άντε στα άλλα δικαιολογείται)...γενικά φαίνεται οτι κάπου κάπου χάνει την μπάλλα αλλα όχι τόσο αισθητά. Έχει όμως σε γενικές γραμμές τον έλεγχο. Πάντως ίσως δικαίως δεν έγινε επίσημα πρωτοψάλτης μετά τον Στανίτσα.... δεν είχε αυτήν την άνεση, τον αέρα κτλ που είχε ας πούμε ο μετέπειτα Νικολαϊδης. Παρ όλαυτά τον ακούμε με σεβασμό (σε κάποιες φάσεις έκανε και ωραίες γραμμές).
 

neaskiti

...ότι αγάπη καλύψει πλήθος αμαρτιών... (Καθολικής
Πάντως εμένα μου αρέσει πολυ περισσότερο ο Δανιηλίδης..
Πιο παραδοσιακός,μου θυμίζει λιγάκι το διακο-Διονύση Φιρφιρή...:)
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Ας πούμε στους Αίνους Μ. Πέμπτης ή Παρασκευής (απο τις αγαπημένες μου ηχογραφήσεις) αν και πολύ καλός, φαίνεται οτι μάλλον είναι αγχωμένος απέναντι στον Στανίτσα ο οποίος ψάλλει με περισσή χάρη, δυσκολεύεται στα ψηλά, κάνει λάθη στις γραμμές του αργού Αινείτε, (άντε στα άλλα δικαιολογείται)...γενικά φαίνεται οτι κάπου κάπου χάνει την μπάλλα αλλα όχι τόσο αισθητά. Έχει όμως σε γενικές γραμμές τον έλεγχο. Πάντως ίσως δικαίως δεν έγινε επίσημα πρωτοψάλτης μετά τον Στανίτσα.... δεν είχε αυτήν την άνεση, τον αέρα κτλ που είχε ας πούμε ο μετέπειτα Νικολαϊδης. Παρ όλαυτά τον ακούμε με σεβασμό (σε κάποιες φάσεις έκανε και ωραίες γραμμές).

Έτσι ακριβώς είναι απλά θα συμπληρώσω ότι πέθανε νέος διότι από τον καημό του που δεν έγινε πρωτοψάλτης
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
Επειδή ΄τον ξέρω μόνο από αυτήν την υπέροχη ηχογράφηση, μου άρεσε κι εμένα πολύ ψς πιο "δωρικός" και εκκλησιστικός.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
..........
(Εγώ σβήνω τα δικά μου μετά από 1-2 ημέρες για να μη στραβώσω τους νέους που θα τα διαβάσουν μετά από 500 χρόνια).
...............


Johnsteff, 70 χρόνια λέει ο νόμος.
Λένε και άλλα οι νόμοι όπως ότι δεν μπορεί κάποιος να εμπορευθεί την δική μου ηχογράφηση κ.α. ας μην πάμε μακρυά.
 
Last edited:

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
70 χρόνια είναι για τα δικαιώματα ΜΟΝΟΝ του δημιουργού. Τα συγγενικά λεγόμενα δικαιώματα, εκτελεστών, εταιριών ηχογραφήσεων κ.τ.λ., είναι 50.
 
Αυτή η ηχογράφηση Δανιηλίδη-Στανίτσα τη Μ. Πέμπτη είναι διαθέσιμη; Θα ήταν εύκολο να την ανεβάσει όποιος την έχει; Και γενικά να ανεβάσει και άλλες ηχογραφήσεις από Δανιηλίδη, γιατί μόνο οι κατανυκτικοί εσπερινοί είναι μικρό δείγμα.
 

pasapoyn

Παναγιώτης Σαπουντζής
Αυτή η ηχογράφηση Δανιηλίδη-Στανίτσα τη Μ. Πέμπτη είναι διαθέσιμη; Θα ήταν εύκολο να την ανεβάσει όποιος την έχει; Και γενικά να ανεβάσει και άλλες ηχογραφήσεις από Δανιηλίδη, γιατί μόνο οι κατανυκτικοί εσπερινοί είναι μικρό δείγμα.

Δείτε εδώ.
 
Πάντως εμένα μου αρέσει πολυ περισσότερο ο Δανιηλίδης..
Πιο παραδοσιακός,μου θυμίζει λιγάκι το διακο-Διονύση Φιρφιρή...:)


Πράγματι, είναι πολύ καλός ο Άρχοντας. Έχει απίστευτη γλυκύτητα, τρομερή άρθρωση (ίσως και την καλύτερη που έχω ακούσει σε Πατριαρχικούς μετά το Ναυπλιώτη, κυρίως αν προσέξετε τη λέξη "κενοδοξία" στο "Δεύτε εκκαθάρωμεν", αλλά και φυσικά όλο το ιδιόμελο. Ειδικά το "σ" του είναι πραγματικά εκπληκτικό. Βέβαια το "σ" δεν αποτελεί ενδεικτικό της άρθρωσης, αλλά δείχνει ότι το είχε γενικά ο Άρχων το όλο θέμα), και ό,τι λέει το ζει. Αυτό φαίνεται από τον απίστευτο τρόπο που εκτελεί τη μίμηση στο "Σαλπίζοντες" του "Δεύτε εκκαθάρωμεν", καθώς και και από ολόκληρη την αλληλουχία του "Κύριε εκέκραξα" του πλ. του Τετάρτου απ' τον κατανυκτικό εσπερινό.
Ας μου επιτραπεί να πω ότι σ'αυτές τουλάχιστον τις ηχογραφήσεις, (δεν μπορώ να εκφέρω άποψη για άλλες που δεν έχω ακούσει) είναι πολύ ανώτερος από τον Στανίτσα, ο οποίος μάλλον έχει λίγο πιο τραγουδιστική και χαλαρή διάθεση (αυτό φαίνεται από τον τονισμό του στα κομμάτια).
 
Ας πούμε στους Αίνους Μ. Πέμπτης ή Παρασκευής (απο τις αγαπημένες μου ηχογραφήσεις) αν και πολύ καλός, φαίνεται οτι μάλλον είναι αγχωμένος απέναντι στον Στανίτσα ο οποίος ψάλλει με περισσή χάρη, δυσκολεύεται στα ψηλά, κάνει λάθη στις γραμμές του αργού Αινείτε, (άντε στα άλλα δικαιολογείται)...γενικά φαίνεται οτι κάπου κάπου χάνει την μπάλλα αλλα όχι τόσο αισθητά. Έχει όμως σε γενικές γραμμές τον έλεγχο. Πάντως ίσως δικαίως δεν έγινε επίσημα πρωτοψάλτης μετά τον Στανίτσα.... δεν είχε αυτήν την άνεση, τον αέρα κτλ που είχε ας πούμε ο μετέπειτα Νικολαϊδης. Παρ όλαυτά τον ακούμε με σεβασμό (σε κάποιες φάσεις έκανε και ωραίες γραμμές).

Εγώ πάντως δεν τον είδα να χάνει κάπου τις γραμμές, λίγο απλά καθυστερεί στους χρόνους, κάνει λίγο μεγαλύτερες παύσεις. Στο δε Κύριε αναβαίνοντός σου , με όλο το σεβασμό, τον έχει "σβήσει" το Στανίτσα, ο οποίος προσπαθεί με τη βοήθεια των γνωστών λαρυγγισμών του να κάνει όμορφο το ήδη βάπτεται (π.χ. στο σημείο "παρά κριτών"). Ο Δανιηλίδης όμως με την απίστευτη καθαρότητά του, που επαναλαμβάνω, πρώτη φορά ακούω σε ψάλτη, κάνει τρομερές, ξεκάθαρες και μεγαλειώδεις τις θέσεις του. Η χαώδης διαφορά τους μάλιστα και η ανωτερότητα του Δανιηλίδη φαίνεται αν συγκρίνετε τις θέσεις "Σταυρώ" στα δύο κομμάτια, που είναι ακριβώς η ίδια θέση, και από τις δύο, ο Δανιηλίδης "του δίνει και καταλαβαίνει" (ας μου επιτραπεί η έκφραση) με απίστευτη απόδοση, ενώ ο Στανίτσας φαίνεται να ζορίζεται να την πιάσει.
Στους δε αίνους, οι στίχοι που λέει ο Δανιηλίδης εμένα προσωπικά (και πιστεύω και οποιονδήποτε καθίσει να τους ακούσει χωρίς προκαταλήψεις σχετικά με ονόματα - Στανίτσας, Δανιηλίδης, Πρίγγος κτλ) με "γεμίζουν" απίστευτα με την αρχοντιά που τους λέει και τη στεντόρεια φωνή του. Ο δε Στανίτσας εξακολουθεί να κάνει τραγουδιστικές θέσεις (π.χ. στο "εν τυμπάνω και χορώ), κάτι που δείχνει ότι ίσως αυτός τελικά υστερούσε απέναντι στο Δανιηλίδη και προσπαθούσε με διάφορες τεχνικές να ακουστεί πιο ωραία.
 
Top