Όρθρος και Θ. Λειτουργία 24ης Ιουνίου

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#1
Σε συνέχεια του μηνύματός μου για τον εσπερινό αναγράφω τα μαθήματα που εψάλησαν στον Όρθρο και στην Λειτουργία της 24ης Ιουνίου μεταξύ άλλων...

Καταβασίαι (στο τέλος κάθε ωδής) "Ανοίξω το στόμα μου"
Μέλος αργόν ειρμολογικόν. Πέτρου Λαμπαδαρίου. Ήχος Δ'.

Δοξολογία Πέτρου Μπερεκέτη ήχος Α'.

Αντίφωνα αρχαία μετά των παλαιών και αρχαίων εφυμνίων.

Αλληλουιάριον ήχος δ' Άγια.

Χερουβικόν ήχος πλάγιος Δ'. Εκλογή Δημητρίου Καλπακίδη.

"Άξιον εστίν" το συνειθισμένον ήχος β'.

Κοινωνικόν Πέτρου Μπερεκέτη "Είς μνημόσυνον".
Ήχος Γ'.
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
#2
Σήμερα πανηγυρίζαμε κιόλας και εκλάβετε/ερμηνεύσετε το ρήμα κατά βούλησιν:

Κατάρχάς στον Εσπερινό όλα από Καραμάνη με Ανοιξαντάρια (τα έχει πεθάνει στην ανάλυση ο γέροντας) και όχι Μακάριος ανήρ που είναι και΄επίκαιρο θέμα στο forum.

Tο πρωί στον Όρθρο:
εκ νεότητος από Ζωή,
Καταβασίες σύντομες από Χρύσανθο (τι ποιός Χρυσανθος; ένας είναι ο Χρύσανθος, ο άλλος ηταν θεωρητικός)

Πάσα πνοή σε νέο αργό στιχηραρικό μέλος από ΄βιβλίο Ζωής (τωρά αυτά ποιανού είναι δεν ξέρω, τόσοι πολλο΄ι που έχουν πειράξει το πρωτότυπο)

Τον δεσπότην από Πανδέκτη Μέλος αρχαίον (Θα το έλεγα πό Χρύσανθο αλλά του έχει πετάξει τα μάτια..... ΄το έχει εμπλουτίσει με γραμμλες χερουβικών...δε παλευότανε)

Δοξαστικό από Πρίγγο (δε μ'άρεσε να πω την αλήθεια)

Δοξολογία πλΒ Μισαηλίδου αργοσύντομη

Αυτά. Το μήνυμα τελείωνει εδώ!

Τα παρακάτω είναι για όσους έχουν χρόνο. Αλώστε θα αυτοαναιρεθώ που πρότεινα να τα λέμε με πινελιές:



πάρτε βαθεια ανάσα, και μη λέτε μετά........... εγώ σας προειδοποίησα:

Χερουβικόν σε Πλ.Δ Φωκαέα
Κυριε ελέησον στα πληρωτικά Γ ήχος από Χρυσανθο
Αγαπήσω σε Βαρύς από τον ίδιο
Στην αναφορά σε Α ήχο απέξω
Αγιος Αγιος μεχρι και σε υμνούμεν σε πλΑ (πατριαρχικά τα λεγόμενα...Μαρκου Βασιλείου κτλ )
Αξιον εστιν σε πλΔ Πρίγγου

Γινότανε το χαος!!!! Απλώς προσπαθούσα να απαντώ στην τονική του Διάκου και του Δεσπότη για να αποφεύγω κατά το δυνατόν τις χασμωδίες!!! Αλλά όπως έχει πει και στο παρελθόν η Μαγδαληνή οι βλασεις ήταν σεισμόπληκτες σα το νομό Ηλείας!! Απερίγραπτο χάος...........

Αυτά...
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
#3
"Σε συνέχεια του μηνύματός μου για τον εσπερινό "

Στον εσπερινό τα στιχηρά, ως συλλογή του Μανουήλ σε ποιο βιβλίο τα βρίσκουμε;

"Αντίφωνα αρχαία μετά των παλαιών και αρχαίων εφυμνίων. "

Τι είναι αυτά; άλλα τα παλαιά και άλλα τα αρχαίά;

Λειτουργικά τι είπατε; Μετά κλιτού;
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#4
Χερουβικόν σε Πλ.Δ Φωκαέα
Κυριε ελέησον στα πληρωτικά Γ ήχος από Χρυσανθο
Αγαπήσω σε Βαρύς από τον ίδιο
Στην αναφορά σε Α ήχο απέξω
Αγιος Αγιος μεχρι και σε υμνούμεν σε πλΑ (πατριαρχικά τα λεγόμενα...Μαρκου Βασιλείου κτλ )
Αξιον εστιν σε πλΔ Πρίγγου

Αυτά...
Αν είναι δυνατόν...δυσκολεύομαι να το πιστέψω ειλικρινά γίνονται τέτοια πράγματα?
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#5
Αν είναι δυνατόν...δυσκολεύομαι να το πιστέψω ειλικρινά γίνονται τέτοια πράγματα?
Και χειρότερα...:( Μα πού ζεις; :cool::):wink:
 

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
#6
Σε συνέχεια του μηνύματός μου για τον εσπερινό αναγράφω τα μαθήματα που εψάλησαν στον Όρθρο και στην Λειτουργία της 24ης Ιουνίου μεταξύ άλλων...

Καταβασίαι (στο τέλος κάθε ωδής) "Ανοίξω το στόμα μου"
Μέλος αργόν ειρμολογικόν. Πέτρου Λαμπαδαρίου. Ήχος Δ'.

Δοξολογία Πέτρου Μπερεκέτη ήχος Α'.

Αντίφωνα αρχαία μετά των παλαιών και αρχαίων εφυμνίων.

Αλληλουιάριον ήχος δ' Άγια.

Χερουβικόν ήχος πλάγιος Δ'. Εκλογή Δημητρίου Καλπακίδη.

"Άξιον εστίν" το συνειθισμένον ήχος β'.

Κοινωνικόν Πέτρου Μπερεκέτη "Είς μνημόσυνον".
Ήχος Γ'.
κ. Καλπακίδη δεν μου απαντήσατε στο δεύτερο μου μήνυμα με τις ερωτλησεις. Για σας μπορείνα μοιάζουν προφανή για μένα όμως καθόλου.

Θα ήμουν ευγνώμων αν μου απαντούσατε ευχαριστώ
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#7
"Σε συνέχεια του μηνύματός μου για τον εσπερινό "

Στον εσπερινό τα στιχηρά, ως συλλογή του Μανουήλ σε ποιο βιβλίο τα βρίσκουμε;

"Αντίφωνα αρχαία μετά των παλαιών και αρχαίων εφυμνίων. "

Τι είναι αυτά; άλλα τα παλαιά και άλλα τα αρχαίά;

Λειτουργικά τι είπατε; Μετά κλιτού;
Για τον Εσπερινό απάντησα.

Αντίφωνα αρχαία όπως βρίσκονται στο Ωρολόγιον.

Λειτουργικά σε κλιτόν μέλος.
 
Last edited:

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#8
Χερουβικόν ήχος πλάγιος Δ'. Εκλογή Δημητρίου Καλπακίδη.
...............
Κοινωνικόν Πέτρου Μπερεκέτη "Είς μνημόσυνον". Ήχος Γ'.
Θὰ ἦτο ἴσως δυνατὸν τὸ χερουβικὸν καὶ τὸ κοινωνικὸν νὰ ἦσαν ὁμόηχα. δὲν πρόκειται περὶ ὑποχρεωτικῆς διατάξεως ἢ ἀναγκαστικοῦ «ἀγράφου» τυπικοῦ, ἀλλὰ συναντᾶται συχνὰ αὐτὴ ἡ πρακτικὴ ἀκολουθουμένη ὑπὸ παλαιῶν πρωτοψαλτῶν. ὄχι ὅμως μὲ τρόπον ἀπόλυτον καὶ ἄκαμπτον.
᾿Εν ὅλῳ πάντως, εὖγε, Δημήτριε!
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#9

Θὰ ἦτο ἴσως δυνατὸν τὸ χερουβικὸν καὶ τὸ κοινωνικὸν νὰ ἦσαν ὁμόηχα. δὲν πρόκειται περὶ ὑποχρεωτικῆς διατάξεως ἢ ἀναγκαστικοῦ «ἀγράφου» τυπικοῦ, ἀλλὰ συναντᾶται συχνὰ αὐτὴ ἡ πρακτικὴ ἀκολουθουμένη ὑπὸ παλαιῶν πρωτοψαλτῶν. ὄχι ὅμως μὲ τρόπον ἀπόλυτον καὶ ἄκαμπτον.
᾿Εν ὅλῳ πάντως, εὖγε, Δημήτριε!
Ευχαριστώ για το μήνυμα.

Η αλλαγή είναι ηθελημένη επιλογή για να μήν υπάρχει μονοτονία.

Άλλωστε και στην Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία συμβαίνει κάτι αντίστοιχο.

Φυσικά τις Κυριακές ψάλλω στον ήχο της Κυριακής και τα δύο, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει ή δεν πρέπει να υπάρχει τέτοιος περιορισμός τις καθημερινές.

Να σημειώσω ότι η επιλογή του πλ δ΄ δεν έχει να κάνει με τον ήχο της εβδομάδος αλλά είναι τυχαία επιλογή.
 
Top