Ανεβάζω τον Όρθρο της Πεντηκοστής, όπως θα ψαλεί μεθάυριο με το Συναξάρι της 23-5-10. Κανόνες μέχρι την ς΄.
Τα ιδιόμελα των αίνων είναι τ' αγαπημένα μου .
Τα ιδιόμελα των αίνων είναι τ' αγαπημένα μου .
Νά ποῦμε ὅτι ὁ στίχος καί τό μεγαλυνάριον στήν θ΄, εἶναι προαιρετικά, καθ᾿ ὅσον δέν προβλέπονται ἀπό τό Πεντηκοστάριον καί τό ΤΜΕ. Αὐτό σημαίνει, ὅ,τι εἶναι ἐντός ἀγκυλῶν ([ ]) στά Δίπτυχα.
Τό μεγαλυνάριον γιά λόγους πρακτικούς, τίθεται ἀπό τόν Βαγενᾶ μόνον πρό τοῦ εἱρμοῦ τοῦ β΄ κανόνος, ἀλλά ἐννοεῖται ὅτι ἐπαναλαμβάνεται καί μετά τά Δόξα, Καί νῦν. Ὁ Ῥήγας τό θέλει καί πρό τῆς ἰαμβικῆς καταβασίας. Αὐτά ὅμως εἶναι ἀπό γενικότερη ἐπίδραση τῶν Χριστουγέννων ἤ τῶν Θεοφανείων ἤ τοῦ Πάσχα, ἤ «σημειοῦνται κατ᾿ ἀναλογίαν πρὸς τὴν ἑορτὴν τῆς Ἀναλήψεως» ὅπως γράφουν τά Δίπτυχα στήν ὑποσημείωση. Πρβλ. καί ΣΤ σ. 690 ὑπ. 1383.
Ἔτσι χαρακτηρίζονται, ἀλλά πρόκειται περί προσομοίων (πρβλ. ΣΤ σ. 690 ὑπ. 1384).
Νομίζω, ὅτι τό ἑρμήνευσα. Ἐσύ καλά ἔκανες, ἀλλά καί ἡ ἐξήγηση χρειάζεται.... αλλά τα Δίπτυχα τα θέλουν.
Νομίζω, ὅτι τό ἑρμήνευσα. Ἐσύ καλά ἔκανες, ἀλλά καί ἡ ἐξήγηση χρειάζεται.
Ἐμεῖς πάντως δέν τά λέμε. Τά Δίπτυχα συμπληρώνουν στήν ὑποσημείωση «καθόσον τὸ Τ.Μ.Ε. οὐδὲν σημειώνει εἰς τὴν θ΄ ᾠδὴν τῆς ἑορτῆς». Εἶναι θέμα ἐπιλογῆς.
Ὁ π. Παπαγιάννης στό ΣΤ πού παραπέμπω ἀνωτέρω, γράφει ὅτι «ἀπαντᾷ ἐνιαχοῦ». Ἐγώ τό ἔχω δεῖ στό ΤΓΡ, πού ἀνέφερα, σ. 869. Καί στά Δίπτυχα, ἀπό τοῦ ἔτους 2008, ὅπου παραπέμπω στό θέμα πού σέ παρέπεμψα στό #6. Ἐκεῖ ὁ Διονύσιος αὐτές τίς πηγές ἀναφέρει, ἀλλά μόνον στά Δίπτυχα τοῦ 2008. Ἐκεῖ ἐπιπροσθέτως γράφει ὅτι «εὕρηνται καί ἕτερα μεγαλυνάρια, ἀποδιδόμενα εἰς τόν ὅσιον Νικόδημον τόν Ἀθωνίτην», τά ὀποῖα παραθέτει καί ἀφοροῦν σέ ὅλα τά τροπάρια καί τοῦ α΄ καί τοῦ β΄ κανόνος.Κων/νος Βαγενάς;74761 said:... θέλω να ρωτήσω, αυτό το μεγαλυνάριο, το κείμενο δηλαδή, πού το βρήκαμε;