Όνομα αναστασιματάριου (Ιωάννου Πρωτοψάλτου «Ζωής»)

Status
Not open for further replies.

drmitsos

Δημήτρης Μαυράκης
Καλημέρα σας αδελφοί, καλώς σας βρήκα.
Μαθαίνω βυζαντινή μουσική και ψάχνω ένα αναστασιματάριο αλλά δεν μπορώ να το βρω. Σας παραθέτω μια εικόνα, αν ήξερε κάποιος και μπορούσε να βοηθήσει θα ήμουν ευγνώμων.
 

Attachments

  • anas.gif
    anas.gif
    38.6 KB · Views: 468

drmitsos

Δημήτρης Μαυράκης
Διευκρίνιση: ψάχνω το όνομα του αναστασιματαρίου, και όχι απαραίτητα το βιβλίο το ίδιο.

Απο ότι βλέπετε, έχει οξείες, διαστολές κτλ
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αγαπητέ Δημήτρη, το δείγμα που μας δείχνεις, είναι από το Αναστασιματάριο του Ιωάννου (έκδοση της "Ζωής") στο οποίο κάποιος (;) έβαλε χειρόγραφα οξείες σβήνοντας τα ολίγα που υπήρχαν, καθώς και όλα τα υπόλοιπα που δεν υπάρχουν στην αρχική έκδοση, όπως διαστολές συνεπτυγμένου, κάποια σημεία ποιότητας κάτω από τς χειρόγραφες οξείες κλπ. Ο τίτλος με την αρκτική μαρτυρία είναι διαφορετικός, αλλά με μία ματιά στα δύο αρχιγράμματα (Κύριε Εκέκραξα και Κατευθυνθήτω γίνεται φανερό το πρωτότυπο. Το εάν αυτό έχει εκδοθεί δεν το γνωρίζω και θα σου πρότεινα να το ψάξεις αν το αντίτυπο που έχεις, έχει περάσει εκ νέου από τυπογραφείο, ή απλά είναι ένα αντίτυπο από αυτά που έχουμε οι περισσότεροι και κάποιος το "πείραξε". Δες π.χ. αν υπάρχουν σημάδια από διορθωτικό κάτω από τα νέα σύμβολα...
 

drmitsos

Δημήτρης Μαυράκης
Αγαπητέ Χρήστο, σε ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις. Μάλλον ο δασκαλός μας το έχει πειράξει. Ξέρετε αν υπάρχει αναστασιματάριο σε τέτοια γραφή?
Απο όσο ξέρω του Καρά είναι έτσι, κάποιο άλλο μήπως;

Ευχαριστώ πολύ
Δημήτρης
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
Αγαπητέ Χρήστο, σε ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις. Μάλλον ο δασκαλός μας το έχει πειράξει. Ξέρετε αν υπάρχει αναστασιματάριο σε τέτοια γραφή?
Απο όσο ξέρω του Καρά είναι έτσι, κάποιο άλλο μήπως;

Ευχαριστώ πολύ
Δημήτρης


Απ ότι γνωριζω,
Δυο βιβλία εχουν εκδοθει με οξειες και μονο. Οχι αλλα παλαια σημαδια.
Το δοξασταριο του Πετρου Λαμπ. απο τον Π. Εφεσιο
κ το αναστασιματαριο του Πετρου Λαμπαδαριου, γυρω στο 1820 και τα δυο.
Ομως, για καποιους λογους που δεν ειναι της παρουσης, τα συγκεκριμενα τυπογραφικα στοιχεια με την οξεια εγκαταλήφθηκαν.
Στον κ΄ αι. δε γνωριζω να τυπωθηκε κατι ανάλογο.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Απ ότι γνωριζω,
Δυο βιβλία εχουν εκδοθει με οξειες και μονο. Οχι αλλα παλαια σημαδια.
Το δοξασταριο του Πετρου Λαμπ. απο τον Π. Εφεσιο
κ το αναστασιματαριο του Πετρου Λαμπαδαριου, γυρω στο 1820 και τα δυο.
Ομως, για καποιους λογους που δεν ειναι της παρουσης, τα συγκεκριμενα τυπογραφικα στοιχεια με την οξεια εγκαταλήφθηκαν.
Στον κ΄ αι. δε γνωριζω να τυπωθηκε κατι ανάλογο.

Μικρή επισήμανση: μόνο ένα βιβλίο περιείχε τυπωμένο το σημείο της οξείας ,το Αναστασιματάριον του Πέτρου που εκδίδει ο Π. Εφέσιος. Το Δοξαστάριον που αναφέρθηκε δεν περιέχει οξεία.
 

drmitsos

Δημήτρης Μαυράκης
ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Που μπορώ να διαβάσω για την παλαιά και την νεα γραφή, και τους λόγους που εγκαταλήφθηκε η γραφή της οξείας κτλ;
Για να καταλάβω τα αυτονόητα μάλλον γιατί μου διαφεύγουν.
[edit - βρήκα την ανάλογη ενότητα και διαβάζω]

Επίσης, αυτά τα αναστασιματάρια που αναφέρετε, υπάρχουν σε βιβλιοπωλεία;

Σας ευχαριστώ προκαταβολικά,
Δημήτρης.
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Που μπορώ να διαβάσω για την παλαιά και την νεα γραφή, και τους λόγους που εγκαταλήφθηκε η γραφή της οξείας κτλ;
Για να καταλάβω τα αυτονόητα μάλλον γιατί μου διαφεύγουν.

Επίσης, αυτά τα αναστασιματάρια που αναφέρετε, υπάρχουν σε βιβλιοπωλεία;

Σας ευχαριστώ προκαταβολικά,
Δημήτρης.

Δημητρίου Νεραντζή: ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΛΟΥΣ. Ἐνα βιβλίο που θα λύσει απορίες, αλλά θα δημιουργήσει και αρκετούς προβληματισμούς, κάτι που πιστεύω είναι και ο σκοπός εδώ :wink:. Απ' ότι έχουν αναφέρει και άλλα μέλη του forum παλαιότερα ο Καράς έκανε μελέτη πάνω στο θέμα αρκετά χρόνια πριν, την οποία δεν έχω υπόψη μου. Στο βιβλίο του κ. Νεραντζή γίνονται αναφορές και στην εκτέλεση των σημαδιών αυτών και το πως πέρασαν στην ακουστική, παράδοση που έχουμε σήμερα από τις εκτελέσεις του Ναυπλιώτη του Πρίγγου κ.α. καθώς και στην γραπτή, αφόσον γίνονται αναφορές στο αναστασιματάριο και σε άλλα κλασικά κείμενα της νέας μεθόδου. Στο εάν θα έπρεπε να αφαιρεθούν όλα τα σύμβολα που άφησε ο Πέτρος, μάλλον δημιουργούνται προβληματισμοί, διότι και ο ίδιος ο συγγραφέας υποστηρίζει την άποψη ότι όσα άφησε ο Πέτρος έπρεπε τελικά να παραμείνουν... Τα συμπεράσματα είναι πάντα του αναγνώστη.

Στα σεμινάρια που είχε κάνει κατά καιρούς στο Ηράκλειο και σίγουρα και σε αυτό που θα γίνει τον Ιούλιο στο Ρέθυμνο, κάνει μία απίστευτη ανάλυση στο τι εννοεί όταν λέει "Ερμηνεία του μέλους" με παραδείγματα και όχι μόνο θεωρητικά. Χωρίς να είμαι καθόλου ρομαντικός, πρόκειται για ένα κανονικό μάθημα, από έναν δάσκαλο που είναι ανεξάντλητη πηγή γνώσεων, αλλά και παράδοσης.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Που μπορώ να διαβάσω για την παλαιά και την νεα γραφή, και τους λόγους που εγκαταλήφθηκε η γραφή της οξείας κτλ;
Για να καταλάβω τα αυτονόητα μάλλον γιατί μου διαφεύγουν.
[edit - βρήκα την ανάλογη ενότητα και διαβάζω]

Επίσης, αυτά τα αναστασιματάρια που αναφέρετε, υπάρχουν σε βιβλιοπωλεία;

Σας ευχαριστώ προκαταβολικά,
Δημήτρης.

Τὸ Ἀναστασιματάριο τοῦ Π. Ἐφεσίου βρίσκεται στὴν Ἀνέμη καὶ μνημονεύει τὸ link ὁ π. Μάξιμος ἐδῶ.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Επίσης, αυτά τα αναστασιματάρια που αναφέρετε, υπάρχουν σε βιβλιοπωλεία;


Ἔχουν ἐκδοθεῖ φωτοαναστατικὰ ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις Κουλτοῦρα τηλ. 210 3636281, 210 3634174.
 
Status
Not open for further replies.
Top