Τό ἔγραψα ὅσο πιό σεμνά μποροῦσα. Θά ἔγραφα παραχάραξη καί διαστρέβλωση τῶν γραφομένων μου.
Ὅταν γράφω ὅτι δέν θά προσλάμβανα τέτοιο ψάλτη, μοῦ γράφεις ἄν θά συλλειτουργοῦσα μέ κάποιον ἀρχιερέα ἤ ἱερέα πού εἶναι;
Δεν θυμάμαι να έγραψα κάτι απευθυνόμενος σε κάποιον. Είναι ένας δημόσιος διάλογος και με αφορμή ένα θέμα του, τα μέλη του forum εκφράζουν απόψεις, ερωτήματα, αντιρήσεις ή ό,τι άλλο.Δεν απευθύνθηκα σε συγκεκριμένο μέλος του forum. Έγινε μια παράφραση –όπως άλλωστε το δήλωσα εν προκειμένω- στα πλαίσια του δημόσιου ανοιχτού διαλόγου, για να διατυπώσω ένα δικό μου ερώτημα. Οι ερωτήσεις δεν είναι μομφή για κανέναν. Αντίθετα εάν κάποιος μπορεί να οικοδομήσει με μιαν απάντηση το κάνει προς όφελος όλων.
Τό τί προκύπτει στόν καθένα δέν θά τό λύσω ἐγώ. Ἔγραψα ὅτι ὑπάρχουν ἁρμόδιοι. Πού βέβαια εἶναι φανταστικό αὐτό, ἀφοῦ ἐγώ οὔτε γιά ψάλτη δέν φαντάζομαι κάτι τέτοιο
Δεν απευθύνθηκα σε συγκεκριμένο μέλος του forum. Εκφράζω μια δική μου ανησυχία/σκέψη η οποία βασίζεται σε συγκεκριμένα περιστατικά/συμβάντα, τα οποία δεν υπάρχει λόγος εδώ να τα αναφέρω με τις διευκρινιστικές τους λεπτομέρειες (ονόματα κλπ).
Τί σέ ἀπασχολεῖ; Ἄν σέ κάποιο ναό ὑπάρχει κάποιος ψάλτης πού εἶναι μέλος τῶν προαναφερθέντων ὀργανώσεων; Δέν καταλαβαίνω αὐτή τήν ἀπασχόληση...
Με απασχολεί το θέμα υπό την εξής έννοια: Ο ψάλτης που ανήκει σε μια τέτοια οργάνωση ή δεν ανήκει και υπάρχει μια υποψία (και για να υπενθυμίσω κάτω από ποιον τίτλο γίνεται όλη αυτή η κουβέντα, μιλάμε για οργανώσεις τύπου Rotary ή Lions και ΟΧΙ για Τεκτονισμό, Μασωνία κλπ όπου υπάρχει ξεκάθαρη τοποθέτηση της εκκλησίας) δεν θα προηγούνταν ως επιλογή , από κάποιον ο οποίος θα ήταν υπεύθυνος για την πρόσληψή του. Ο ιερέας και ο αρχιερέας με τους διακόνους του όμως, που κάνει τον αγιασμό στην έναρξη των δραστηριοτήτων αυτών των οργανώσεων , πηγαίνει στην κοπή της πίτας, αποδέχονται προσκλήσεις σε γεύματα κλπ (δεν νομίζω να υπάρχει λόγος , επίσης, εδώ να αναφέρω τις διευκρινιστικές λεπτομέρειες αυτών των περιστάσεων με ημερομηνίες και ονόματα) σε ποια αρχή υπόκειται ο έλεγχος της «νομιμότητας» ή «κανονικότητας» της συμμετοχής αυτών των προσώπων , με τις ιδιότητες που προανέφερα, σε εκδηλώσεις/δραστηριότητες αυτών των οργανώσεων. Υπάρχει επίσημη τοποθέτηση της εκκλησίας για αυτές τις οργανώσεις/ιδρυματα ? (παραπέμπω πάλι στον τίτλο κάτω από τον οποίο γίνεται αυτή η κουβέντα για να προσδιορίσω για το ποιες οργανωσεις μιλαω). Γνωρίζω περίπτωση συναδέλφου ιεροψάλτη που απερριφθη μόνο με την υποψία αυτή, και δεν θα ηθελα να επεκταθώ γιατί το θέμα αυτό προκάλεσε μεγάλη στεναχώρια. Αυτό με απασχολεί. Και νομίζω ότι πρέπει να απασχολήσει και την εκκλησία επίσημα. Δεν ενδιαφέρει το τι θα έκανε ο κάθε υπεύθυνος για την πρόσληψη ενός ιεροψάλτη.
Αὐτό πάει γιά ἐξύβριση. Προσκομῖστε στοιχεῖα στά ἁρμόδια ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πολιτείας.
Δεν είναι εξύβριση. Με κανεναν τροπο. Ωστόσο , ποια είναι τα αρμόδια όργανα που θα αποφανθούν για το εάν μπορούν να συμμετέχουν τα εν λόγω πρόσωπα στις εκδηλώσεις/δραστηριότητες των οργανώσεων/ιδρυμάτων αυτών? (επαναλαμβάνω και παραπέμπω ξανά στον τίτλο κάτω από τον οποίο γίνεται αυτή η κουβέντα, μιλάω για Lions και Rotary).
Δεν υπάρχουν τέτοια όργανα. Γιατί δεν υπάρχει τέτοια εγκύκλιος. εγκυκλιος που να αναφέρεται στις συγκεκριμένες οργανώσεις. Και επίσης νομίζω ότι κάπου αναφέρθηκε ότι, για λόγους «ποιμαντικούς» και «διακρίσεως», η ανταπόκριση αυτών των προσώπων σε προσκλήσεις για αγιασμούς , αρτοκλασίες κλπ δεν θα έπρεπε να μας ενοχλεί και τόσο. Και επουδενί δεν σημαίνει επίκυρωση των δραστηριοτήτων τους.
Ποιοί εἶναι οἱ φυσικοί ἀποδέκτες καί πού ξέρεις τί Ἐγκυκλίους ἔχουμε. Ὅλα εἶναι κοινοποιήσιμα; Πάντως
ἐδῶ ὑπάρχει μιά Ἐγκύκλιος γιά μᾶς (πού παραμένει σέ ἰσχύ) πού δέν ἀφήνει περιθώρια γιά τέτοιες καταστάσεις. Πρόσφατα ἔχουμε
Ἐγκύκλιο γιά τήν ἐπιλογή/διορισμό ἐπιτρόπων πού ἀρχίζει νέα τριετία ἀπό τό 2011 γιά τήν Ἐπικράτεια. Διαβᾶστε τίς προϋποθέσεις. Ὑπάρχουν καί σέ κανονισμό αὐτά πού εἶναι Νόμος τοῦ Κράτους.
Φυσικοί αποδέκτες είναι οι μητροπολεις, οι προϊστάμενοι των ναών κλπ και κάθε φορά φαντάζομαι σε όποιον απευθύνεται … είτε για ενέργεια , είτε για κοινοποίηση κλπ . Γνωρίζω αρκετές από τις εγκυκλίους της εκκλησίας, μιας και περνάνε από τα χερια μου. Και διαρκώς ενημερώνομαι. Νομίζω ότι όλα αυτά πρέπει να είναι κοινοποιήσιμα. Η εκκλησία δεν έχει λόγο να κρύψει τίποτε. Μια διαδικασία τύπου «διαύγεια» θα έκανε καλό στον χώρο της εκκλησίας. θα εξαφανιζε την οποιαδηποτε αυθαιρεσια.
Όντως. Όχι για όλους.
Θέματα καλούμενα «διοικητικῆς ἁρμοδιότητος» τά γνωρίζετε; Οὔτε κοινοποιοῦνται, οὔτε προσβάλλονται.
Ναι , τα γνωρίζω. Όμως , Ποιο είναι το πλαίσιο της «διοικητικής αρμοδιότητας»? Πως μπορεί κάποιος να ελέγξει την αυθαιρεσία της όταν είναι πρωτοφανές θύμα της?
Μήπως πρέπει νά μᾶς δημοσιοποιοῦνται τά κριτήρια τῶν ἀποφάσεων τῶν δικαστηρίων τῆς χώρας. Ποιός τολμάει νά ρωτήσει ἤ νά ἀμφισβητήσει;
Τα δικαστήρια συνεδριάζουν δημόσια. Και καταλήγουν σε μια απόφαση αφού ακούσουν μάρτυρες, εκθέσουν ένα σκεπτικό, επικαλεστούν νομοθετήματα ή αποφάσεις άλλων δικαστηρίων. Και εάν αμφισβητήσει κανείς το αποτέλεσμα προχωράει παρακάτω στον επόμενο βαθμό. Είναι σαφές πως οποιος αμβισβητεί αυτές τις αποφάσεις , ρωτάει, ενημερώνεται και προχωράει παρακάτω –Κοντολογις, τολμαει.
Ἡ «Προϊσταμένη Ἀρχή» στήν περίπτωσή μου εἶναι ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν (ἄν δέν ἔχετε καταλάβει). Μήπως πρέπει νά μᾶς ἀπαντήσει; Ξέρει τί θά κάνει σέ τέτοια περίπτωση, πού πάντως δέν ἀκούστηκε ποτέ. Ἀλλά φυσικά δέν ἀκούγονται καί ὅλα. Ὅλα ὅμως τακτοποιοῦνται. Ἐκτός καί ἄν ἀμφισβητοῦμε τόν Ἀρχιεπίσκοπο καί τίς Ὑπηρεσίες καί κάθε Μητρόπολη καί θέλουμε νά τούς ὑπο/ἀντι-καταστήσουμε ἐμεῖς. Κάτι τέτοιο δυστυχῶς διακρίνω.
Είναι ξεκαθαρο για το ποια είναι η «προϊσταμένη αρχή» κάθε φορά. Δεν τίθεται θέμα. Το ερώτημα είναι ποια είναι τα κριτήρια. Υπάρχει εγκύκλιος?
Δέν ξέρω ἀπό ποῦ προκύπτει αὐτό.
Ὑπάρχει καί Συντονισμός πού καθορίζει αὐτά.
Εννοώ ότι μπορεί να είναι αλλά μπορεί και να μην είναι στα όρια της θεματολογίας του forum. Φαντάζομαι όμως πως είναι , στην περίπτωση απόρριψης ενός συναδέλφου ιεροψάλτη, «φερόμενου» ως μέλους τέτοιων οργανώσεων.