[Ερώτηση] Ένα μέλος των Lions ή των Rotary μπορεί να ψάλει ή όχι;

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;91458 said:
Οὔτε κι ἐγώ τό γνωρίζω. Ὑποθέτω ὅτι ὑπάρχουν στούς Κώδικες τῆς Συνόδου ἤ ἐπί ἐγγράφων πρωτοκολλημένων στά ἀρχεῖα τῆς Συνόδου.
Πάντως τό pdf ἔπρεπε νά εἶναι καλύτερο, εἰδικά στίς ὑποσημειώσεις, πού τά πολυτονικά ἐμφανίζονται μέ κουτάκια.

ΥΓ. Ὄντως εἶναι χρήσιμο, γιατί περιέχει καί τίς Ἀποφάσεις/Ἐγκυκλίους τῶν λειτουργικῶν θεμάτων (καί ψαλτικῶν —θέλει ψάξιμο—), πού πολλάκις μνημονεύσαμε.



Πάντως για να κομίσω γλαύκας εις Αθήνας, οι Συνοδικές Εγκύκλιοι κυκλοφοορούνται σε τόμους όπως βλέπουμε εδώ
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟΝ ΝΟΜΟΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Διαβᾶστε γιά Μασσωνία (σ. 67), Τεκτονισμός (σ. 88), LIONS (σ. 67), ROTARY (σ. 84) καί Πρόσκοποι (σ. 83).
π. Μαξιμε μας πηραν χαμπαρι και μας σαμποταρουν...:eek: Δεν εμφανιζεται η συγκεκριμενη σελιδα...:D Θα μπορουσατε να δωσετε ενα αλλο λινκ?
 

PetrosEfesios

Μέλος
Τό ἔγραψα ὅσο πιό σεμνά μποροῦσα. Θά ἔγραφα παραχάραξη καί διαστρέβλωση τῶν γραφομένων μου.
Ὅταν γράφω ὅτι δέν θά προσλάμβανα τέτοιο ψάλτη, μοῦ γράφεις ἄν θά συλλειτουργοῦσα μέ κάποιον ἀρχιερέα ἤ ἱερέα πού εἶναι;

Δεν θυμάμαι να έγραψα κάτι απευθυνόμενος σε κάποιον. Είναι ένας δημόσιος διάλογος και με αφορμή ένα θέμα του, τα μέλη του forum εκφράζουν απόψεις, ερωτήματα, αντιρήσεις ή ό,τι άλλο.Δεν απευθύνθηκα σε συγκεκριμένο μέλος του forum. Έγινε μια παράφραση –όπως άλλωστε το δήλωσα εν προκειμένω- στα πλαίσια του δημόσιου ανοιχτού διαλόγου, για να διατυπώσω ένα δικό μου ερώτημα. Οι ερωτήσεις δεν είναι μομφή για κανέναν. Αντίθετα εάν κάποιος μπορεί να οικοδομήσει με μιαν απάντηση το κάνει προς όφελος όλων.

Τό τί προκύπτει στόν καθένα δέν θά τό λύσω ἐγώ. Ἔγραψα ὅτι ὑπάρχουν ἁρμόδιοι. Πού βέβαια εἶναι φανταστικό αὐτό, ἀφοῦ ἐγώ οὔτε γιά ψάλτη δέν φαντάζομαι κάτι τέτοιο

Δεν απευθύνθηκα σε συγκεκριμένο μέλος του forum. Εκφράζω μια δική μου ανησυχία/σκέψη η οποία βασίζεται σε συγκεκριμένα περιστατικά/συμβάντα, τα οποία δεν υπάρχει λόγος εδώ να τα αναφέρω με τις διευκρινιστικές τους λεπτομέρειες (ονόματα κλπ).

Τί σέ ἀπασχολεῖ; Ἄν σέ κάποιο ναό ὑπάρχει κάποιος ψάλτης πού εἶναι μέλος τῶν προαναφερθέντων ὀργανώσεων; Δέν καταλαβαίνω αὐτή τήν ἀπασχόληση...

Με απασχολεί το θέμα υπό την εξής έννοια: Ο ψάλτης που ανήκει σε μια τέτοια οργάνωση ή δεν ανήκει και υπάρχει μια υποψία (και για να υπενθυμίσω κάτω από ποιον τίτλο γίνεται όλη αυτή η κουβέντα, μιλάμε για οργανώσεις τύπου Rotary ή Lions και ΟΧΙ για Τεκτονισμό, Μασωνία κλπ όπου υπάρχει ξεκάθαρη τοποθέτηση της εκκλησίας) δεν θα προηγούνταν ως επιλογή , από κάποιον ο οποίος θα ήταν υπεύθυνος για την πρόσληψή του. Ο ιερέας και ο αρχιερέας με τους διακόνους του όμως, που κάνει τον αγιασμό στην έναρξη των δραστηριοτήτων αυτών των οργανώσεων , πηγαίνει στην κοπή της πίτας, αποδέχονται προσκλήσεις σε γεύματα κλπ (δεν νομίζω να υπάρχει λόγος , επίσης, εδώ να αναφέρω τις διευκρινιστικές λεπτομέρειες αυτών των περιστάσεων με ημερομηνίες και ονόματα) σε ποια αρχή υπόκειται ο έλεγχος της «νομιμότητας» ή «κανονικότητας» της συμμετοχής αυτών των προσώπων , με τις ιδιότητες που προανέφερα, σε εκδηλώσεις/δραστηριότητες αυτών των οργανώσεων. Υπάρχει επίσημη τοποθέτηση της εκκλησίας για αυτές τις οργανώσεις/ιδρυματα ? (παραπέμπω πάλι στον τίτλο κάτω από τον οποίο γίνεται αυτή η κουβέντα για να προσδιορίσω για το ποιες οργανωσεις μιλαω). Γνωρίζω περίπτωση συναδέλφου ιεροψάλτη που απερριφθη μόνο με την υποψία αυτή, και δεν θα ηθελα να επεκταθώ γιατί το θέμα αυτό προκάλεσε μεγάλη στεναχώρια. Αυτό με απασχολεί. Και νομίζω ότι πρέπει να απασχολήσει και την εκκλησία επίσημα. Δεν ενδιαφέρει το τι θα έκανε ο κάθε υπεύθυνος για την πρόσληψη ενός ιεροψάλτη.

Αὐτό πάει γιά ἐξύβριση. Προσκομῖστε στοιχεῖα στά ἁρμόδια ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πολιτείας.

Δεν είναι εξύβριση. Με κανεναν τροπο. Ωστόσο , ποια είναι τα αρμόδια όργανα που θα αποφανθούν για το εάν μπορούν να συμμετέχουν τα εν λόγω πρόσωπα στις εκδηλώσεις/δραστηριότητες των οργανώσεων/ιδρυμάτων αυτών? (επαναλαμβάνω και παραπέμπω ξανά στον τίτλο κάτω από τον οποίο γίνεται αυτή η κουβέντα, μιλάω για Lions και Rotary).
Δεν υπάρχουν τέτοια όργανα. Γιατί δεν υπάρχει τέτοια εγκύκλιος. εγκυκλιος που να αναφέρεται στις συγκεκριμένες οργανώσεις. Και επίσης νομίζω ότι κάπου αναφέρθηκε ότι, για λόγους «ποιμαντικούς» και «διακρίσεως», η ανταπόκριση αυτών των προσώπων σε προσκλήσεις για αγιασμούς , αρτοκλασίες κλπ δεν θα έπρεπε να μας ενοχλεί και τόσο. Και επουδενί δεν σημαίνει επίκυρωση των δραστηριοτήτων τους.

Ποιοί εἶναι οἱ φυσικοί ἀποδέκτες καί πού ξέρεις τί Ἐγκυκλίους ἔχουμε. Ὅλα εἶναι κοινοποιήσιμα; Πάντως ἐδῶ ὑπάρχει μιά Ἐγκύκλιος γιά μᾶς (πού παραμένει σέ ἰσχύ) πού δέν ἀφήνει περιθώρια γιά τέτοιες καταστάσεις. Πρόσφατα ἔχουμε Ἐγκύκλιο γιά τήν ἐπιλογή/διορισμό ἐπιτρόπων πού ἀρχίζει νέα τριετία ἀπό τό 2011 γιά τήν Ἐπικράτεια. Διαβᾶστε τίς προϋποθέσεις. Ὑπάρχουν καί σέ κανονισμό αὐτά πού εἶναι Νόμος τοῦ Κράτους.

Φυσικοί αποδέκτες είναι οι μητροπολεις, οι προϊστάμενοι των ναών κλπ και κάθε φορά φαντάζομαι σε όποιον απευθύνεται … είτε για ενέργεια , είτε για κοινοποίηση κλπ . Γνωρίζω αρκετές από τις εγκυκλίους της εκκλησίας, μιας και περνάνε από τα χερια μου. Και διαρκώς ενημερώνομαι. Νομίζω ότι όλα αυτά πρέπει να είναι κοινοποιήσιμα. Η εκκλησία δεν έχει λόγο να κρύψει τίποτε. Μια διαδικασία τύπου «διαύγεια» θα έκανε καλό στον χώρο της εκκλησίας. θα εξαφανιζε την οποιαδηποτε αυθαιρεσια.

Εὔλογο, ὄχι γιά ὅλους...

Όντως. Όχι για όλους.

Θέματα καλούμενα «διοικητικῆς ἁρμοδιότητος» τά γνωρίζετε; Οὔτε κοινοποιοῦνται, οὔτε προσβάλλονται.

Ναι , τα γνωρίζω. Όμως , Ποιο είναι το πλαίσιο της «διοικητικής αρμοδιότητας»? Πως μπορεί κάποιος να ελέγξει την αυθαιρεσία της όταν είναι πρωτοφανές θύμα της?

Μήπως πρέπει νά μᾶς δημοσιοποιοῦνται τά κριτήρια τῶν ἀποφάσεων τῶν δικαστηρίων τῆς χώρας. Ποιός τολμάει νά ρωτήσει ἤ νά ἀμφισβητήσει;

Τα δικαστήρια συνεδριάζουν δημόσια. Και καταλήγουν σε μια απόφαση αφού ακούσουν μάρτυρες, εκθέσουν ένα σκεπτικό, επικαλεστούν νομοθετήματα ή αποφάσεις άλλων δικαστηρίων. Και εάν αμφισβητήσει κανείς το αποτέλεσμα προχωράει παρακάτω στον επόμενο βαθμό. Είναι σαφές πως οποιος αμβισβητεί αυτές τις αποφάσεις , ρωτάει, ενημερώνεται και προχωράει παρακάτω –Κοντολογις, τολμαει.

Ἡ «Προϊσταμένη Ἀρχή» στήν περίπτωσή μου εἶναι ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν (ἄν δέν ἔχετε καταλάβει). Μήπως πρέπει νά μᾶς ἀπαντήσει; Ξέρει τί θά κάνει σέ τέτοια περίπτωση, πού πάντως δέν ἀκούστηκε ποτέ. Ἀλλά φυσικά δέν ἀκούγονται καί ὅλα. Ὅλα ὅμως τακτοποιοῦνται. Ἐκτός καί ἄν ἀμφισβητοῦμε τόν Ἀρχιεπίσκοπο καί τίς Ὑπηρεσίες καί κάθε Μητρόπολη καί θέλουμε νά τούς ὑπο/ἀντι-καταστήσουμε ἐμεῖς. Κάτι τέτοιο δυστυχῶς διακρίνω.

Είναι ξεκαθαρο για το ποια είναι η «προϊσταμένη αρχή» κάθε φορά. Δεν τίθεται θέμα. Το ερώτημα είναι ποια είναι τα κριτήρια. Υπάρχει εγκύκλιος?

Δέν ξέρω ἀπό ποῦ προκύπτει αὐτό.
Ὑπάρχει καί Συντονισμός πού καθορίζει αὐτά.

Εννοώ ότι μπορεί να είναι αλλά μπορεί και να μην είναι στα όρια της θεματολογίας του forum. Φαντάζομαι όμως πως είναι , στην περίπτωση απόρριψης ενός συναδέλφου ιεροψάλτη, «φερόμενου» ως μέλους τέτοιων οργανώσεων.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,
Το ότι το παρόν θέμα είναι εκτός της θεματολογίας του φόρουμ ήταν και παραμένει πεποίθησή μου.
Εάν κάποιος συνάδελφος υπέστη βλάβη ή ζημία λόγω συκοφαντιών, διασποράς ψευδών ειδήσεων κλπ. ας πράξει τα δέοντα για το νόμιμο συμφέρον του. Το φόρουμ δεν είναι φόρουμ αποκαλύψεων ούτε λαϊκό δικαστήριο. Θλίβομαι για το συμβάν, αλλά δεν φρονώ ότι περαιτέρω συζήτηση και ανάλυση του θέματος οδηγεί κάπου.
Κατόπιν των παραπάνω:
α) παρακαλώ η συζήτηση να συνεχισθεί μόνον εφόσον υπάρχει κάτι σημαντικό να προστεθεί
β) προειδοποιώ ότι εάν η συζήτηση εκτροχιαστεί το θέμα θα κλειδώσει.
Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Αγαπητοί,
Το ότι το παρόν θέμα είναι εκτός της θεματολογίας του φόρουμ ήταν και παραμένει πεποίθησή μου.
Εάν κάποιος συνάδελφος υπέστη βλάβη ή ζημία λόγω συκοφαντιών, διασποράς ψευδών ειδήσεων κλπ. ας πράξει τα δέοντα για το νόμιμο συμφέρον του. Το φόρουμ δεν είναι φόρουμ αποκαλύψεων ούτε λαϊκό δικαστήριο. Θλίβομαι για το συμβάν, αλλά δεν φρονώ ότι περαιτέρω συζήτηση και ανάλυση του θέματος οδηγεί κάπου.
Κατόπιν των παραπάνω:
α) παρακαλώ η συζήτηση να συνεχισθεί μόνον εφόσον υπάρχει κάτι σημαντικό να προστεθεί
β) προειδοποιώ ότι εάν η συζήτηση εκτροχιαστεί το θέμα θα κλειδώσει.
Ευχαριστώ για τη συνεργασία.
Πώς δεν ανήκει στην θεματολογία του forum! Πρόκειται για μία κουβέντα πάνω σε θέματα συμπεριφοράς των ψαλτών!

Και η συζήτηση μέχρι τώρα βαίνει άριστα! Επιχειρήματα, παραπομπές, και όλα αυτά χωρίς να απευθύνονται σε συγκεκριμένο άτομο, όπως έγινε σε άλλο θέμα!
 
Last edited:
Διαγράφοντας τήν ἀναφορά σέ προσωπικό ἐπίπεδο, ἀνοίγω αὐτό τό θέμα, καί ἀπαντῶ ἀφοῦ ἀναφέρθηκε τό ὄνομά μου.
Εὐχαριστῶ γι᾿ αὐτό, ἀλλά δέν ἔχω ἀπαντήσεις ἐπί παντός ἐπιστητοῦ. Θά μοῦ πεῖτε ἔχεις ὑπεύθυνη θέση γιά πρόσληψη ἱεροψαλτῶν (ὅπως πάρα πολλοί Πρόεδροι ΕΣ) καί πρέπει νά ξέρεις.
Ἀπαντῶ ὅτι δέν μοῦ ἔτυχε ποτέ καί ἐκτός ἀπό τά γενικόλογα, πού μπορεῖ νά εἶναι καί ἀνυπόστατα, δέν γνωρίζω τό θέμα. Κι ἄν μοῦ τύχαινε θά παρέπεμπα τό θέμα στήν Προϊσταμένη Ἀρχή.

Ἀλλά ἀφοῦ δέν ξέρω ἔψαξα. Καί βρῆκα ἐδῶ [http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/06/293095.html] γιά τούς Lions. Νομίζω εἶναι κατατοπιστικά. Ὑπάρχει καί ἀπό κάτω μιά ἀπάντηση ἑνός μέλους, πού καί αὐτή κρίνεται.

Γιά Ρόταρυ πάλι δέν ξέρω. Ἀλλά διάβασα ἐδῶ [http://www.rotary.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=47:ri-jray-klinginsmith&Itemid=54] το μήνυμα του Προέδρου Δ.Ρ. Ray Klinginsmith. Διακρίνω ἕναν συγκρητισμό («Το Ρόταρυ είναι ενότητα χωρίς ομοιομορφία») κι ἕνα ἐλιτισμό ξένο μέ τήν Ὀρθοδοξία.

Κάτι εἶχε ἀκουστεῖ καί γιά τούς Προσκόπους. Εἶναι γνωστό ὅτι καί πολλοί ἀπό σᾶς πηγαίνατε καί τά ἴδια παιδιά ἦταν καί παιδιά τοῦ ἱεροῦ καί μέχρι σήμερα μᾶς βοηθᾶνε στήν τάξη στό Ἐπιτάφιο καί τίς Λιτανεῖες. Γρᾶψτε ἄν ξέρετε κάτι.

Τελειώνοντας ἀνολοκλήρωτα, δηλώνω ὅτι ἄν ξέρω κάτι τέτοιο γιά κάποιον ὑποψήφιο ψάλτη δέν θά τόν προσελάμβανα.



http://www.impantokratoros.gr/masonia-mp3.el.aspx εδώ βρίσκονται ενδιαφέρουσες πληροφορίες για όλα αυτά από τον π.Αθανάσιο Μυτηληναίο
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἀπὸ αὐτὴν τὴν σελίδα παραθέτω ἕνα -πιθανῶς- ἐνδεικτικὸ ἀπόσπασμα περὶ Καλβίνου καὶ ἄλλων δαιμονίων:

Για την ρύθμιση της διαγωγής των λαϊκών, είχε καθορισθεί ένα σύστημα επισκέψεων κατ' οίκον: ένας από τους πρεσβυτέρους επισκεπτόταν κατ' έτος όλες τις οικίας ενός διαμερίσματος της πόλεως, το οποίο του αναλογούσε και εξέταζε τους κατοίκους εφ' όλων των φάσεων της ζωής των. Το κονσιστόριο και το συμβούλιο απαγόρευσαν από κοινού τα τυχερά παιγνίδια, την χαρτοπαιξία, την βλασφημία, την μέθη, το να συχνάζουν σε καπηλειά, τον χορό (ο οποίος τότε ποίκιλλε με εναγκαλισμούς και με φιλήματα), τα άσεμνα ή αντιθρησκευτικά άσματα, τις υπερβολές στις διασκεδάσεις, την πολυτέλεια της διαβιώσεως και την άσεμνη ενδυμασία.

Το επιτρεπόμενο χρώμα, η ποσότητα των ενδυμάτων και ο αριθμός των φαγητών τα οποία επιτρεπόντουσαν σε κάθε γεύμα, καθορίζονταν δια νόμου. Τα κοσμήματα και οι δαντέλες επέσυραν δυσμενείς επικρίσεις. Μία γυναίκα φυλακίσθηκε διότι είχε κτενίσει την κόμη της εις ανήθικο ύψος. Οι θεατρικές παραστάσεις περιορίσθηκαν σε θρησκευτικά δράματα και έπειτα απαγορεύθηκαν και αυτά ακόμη. Τα παιδιά έπρεπε να βαπτίζονται όχι με ονόματα του καθολικού ημερολογίου, αλλά κατά προτίμηση να λαμβάνουν ονόματα προσώπων της Παλαιάς Διαθήκης. Ένας ισχυρογνώμων πατέρας φυλακίσθηκε επί τετραήμερο διότι επέμενε να ονομασθεί ο υιός του Κλαύδιος αντί Αβραάμ.
 

marikabetziou

Νέο μέλος
Διαγράφοντας τήν ἀναφορά σέ προσωπικό ἐπίπεδο, ἀνοίγω αὐτό τό θέμα, καί ἀπαντῶ ἀφοῦ ἀναφέρθηκε τό ὄνομά μου.
Εὐχαριστῶ γι᾿ αὐτό, ἀλλά δέν ἔχω ἀπαντήσεις ἐπί παντός ἐπιστητοῦ. Θά μοῦ πεῖτε ἔχεις ὑπεύθυνη θέση γιά πρόσληψη ἱεροψαλτῶν (ὅπως πάρα πολλοί Πρόεδροι ΕΣ) καί πρέπει νά ξέρεις.
Ἀπαντῶ ὅτι δέν μοῦ ἔτυχε ποτέ καί ἐκτός ἀπό τά γενικόλογα, πού μπορεῖ νά εἶναι καί ἀνυπόστατα, δέν γνωρίζω τό θέμα. Κι ἄν μοῦ τύχαινε θά παρέπεμπα τό θέμα στήν Προϊσταμένη Ἀρχή.

Ἀλλά ἀφοῦ δέν ξέρω ἔψαξα. Καί βρῆκα ἐδῶ [http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/06/293095.html] γιά τούς Lions. Νομίζω εἶναι κατατοπιστικά. Ὑπάρχει καί ἀπό κάτω μιά ἀπάντηση ἑνός μέλους, πού καί αὐτή κρίνεται.

Γιά Ρόταρυ πάλι δέν ξέρω. Ἀλλά διάβασα ἐδῶ [http://www.rotary.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=47:ri-jray-klinginsmith&Itemid=54] το μήνυμα του Προέδρου Δ.Ρ. Ray Klinginsmith. Διακρίνω ἕναν συγκρητισμό («Το Ρόταρυ είναι ενότητα χωρίς ομοιομορφία») κι ἕνα ἐλιτισμό ξένο μέ τήν Ὀρθοδοξία.

Κάτι εἶχε ἀκουστεῖ καί γιά τούς Προσκόπους. Εἶναι γνωστό ὅτι καί πολλοί ἀπό σᾶς πηγαίνατε καί τά ἴδια παιδιά ἦταν καί παιδιά τοῦ ἱεροῦ καί μέχρι σήμερα μᾶς βοηθᾶνε στήν τάξη στό Ἐπιτάφιο καί τίς Λιτανεῖες. Γρᾶψτε ἄν ξέρετε κάτι.

Τελειώνοντας ἀνολοκλήρωτα, δηλώνω ὅτι ἄν ξέρω κάτι τέτοιο γιά κάποιον ὑποψήφιο ψάλτη δέν θά τόν προσελάμβανα.



Καίρια ερώτηση και καλον θα είναι να πάρουμε μια απάντηση έγκυρη ,να ξέρουμε ακριβώς πώς να συμπεριφερόμαστε χωρίς φόβο και πάθος,αλλά ξεκάθαρα.Νομίζω πώς στίς μέρες μας καλόν είναι και η ορθοδοξία να ξεκαθαρίσει τις υπόνοιες ,γιατί αυτό που την πονά πιό πολύ είναι η άγνοια και ο φόβος.Νομίζω πως πρέπει να αποκαταστήσουμε το κύρος της εκκλησίας μας ,αλλά και τον ίδιο μας τον εαυτό ,σε τι ακριβώς πίστη πατάμε και πώς θα την διακονίσουμε μς θάρρος ,θάρρος που αφαιρεί ο φόβος και η άγνοια.
 
Top