[Ανακοίνωση] Έκδοση Αναστασιματαρίου Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου

Ποια η άποψη σας για την προσπάθεια επανέκδοσης του Αναστασιματαρίου του Κων/νου Πρωτοψάλτου.


  • Total voters
    31
  • Poll closed .

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Θα ήταν μια καλή έκδοση, εάν έλειπαν τα άσπρα-κόκκινα-κίτρινα-μπλε, μαζί με ροζ, πράσινα ....
Αν έλεγα υπερβολή, θα ήταν λίγο. Κρίμα! Δεν προλαβαίνει να διορθωθεί πριν την οριστική έκδοση;
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Αν έλεγα υπερβολή, θα ήταν λίγο. Κρίμα! Δεν προλαβαίνει να διορθωθεί πριν την οριστική έκδοση;

Υπερβολή είναι κ η συστηματική παρασήμανση του Ζω ύφεση. Πέραν του ότι στον πλ.Α δεν εφαρμόζεται πάντα..

Μερικές (σποραδικές) επισημάνσεις:
στην 4η γραμμή της 1ης σελ. (Κύριε εκέκραξα) τί νόημα έχει η φθορά του Πα στον Πα κ του Γα στον ανώ Νη; Κ μετά Ζω ύφεση;
Τα (ομολογουμένως συντηρητικά) απηχήματα αντιγράφονται από την κλασική έκδοση;
σελ. 5 προτελευταία σειρά (του Ισραήλ) : προς τί τα αποσιωπητικά;
σελ. 6 . προς τί η προσθήκη ετέρας γραμμής; Ας δηλωθεί τουλάχιστον ως παραπομπή με αναφορά στην προέλευση.
σελ. 11: πόθεν η ετέρα κατάληξη; κ πώς εφαρμόζεται;
 

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Θα ήταν μια καλή έκδοση, εάν έλειπαν τα άσπρα-κόκκινα-κίτρινα-μπλε, μαζί με ροζ, πράσινα και δεν ξέρω τι άλλο. Τι να πω. Ή εγώ έχω γίνει παράξενος, ή η αισθητική μας έχει όντως απομακρυνθεί από τα κλασικά πρότυπα (είτε της μουσικής τυπογραφίας, είτε της φιλοκάλου παραδόσεως των μουσικών κωδικογράφων), που θεωρούνται πια ξεπερασμένα. Εάν έμπαιναν και πολύχρωμες εικονίτσες μαζί με το μουσικό κείμενο, θα μας ενοχλούσε; Δεν νομίζω. Γιατί όχι. Ώστε να μπει η βυζαντινή μουσική και στα νηπιαγωγεία.
Με μία απλή εντολή 1 λεπτού αλλάζουν όλα τα χρώματα στα της τελικής επιλογής.
Και εγώ προσωπικά προτιμώ ένα πρόσθετο χρώμα το ''πορφυρούν'' όπως του Μακαριστού Αβραάμ Ευθυμιάδη.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Και το πρωτότυπο για σύγκριση.
 

Attachments

  • Δείγμα.jpg
    860.3 KB · Views: 121
  • Δείγμα-2.jpg
    830.1 KB · Views: 67

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Με κουράζει πάρα πολύ η γραφή κ η χρήση τόσων χρωμάτων.
Συμφωνώ με τον κ.Βασίλη, το δίχρωμο του κυρ Αβραάμ
(Θεός 'σχωρέσει την ψυχούλα του-αγία μορφή) είναι εξαιρετικό
κ άκρως παραδοσιακό. Επίσης η γραμματοσειρά απέχει παρασάγκας
από τις επιλογές μου.
 
Last edited:

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
θα συμφωνήσω με όλους! Το βιβλίο πρέπει να εκδοθεί αλλά όχι έτσι! Κατ αρχήν εγώ δυσκολεύομαι να το διαβάσω λόγω των πολλών χρωμάτων. Καλό θα ήταν ένα σκέτο μαύρο η όπως είπε και ο κ. Βασίλης ενα μαύρο σε συνδυασμό με κόκκινο για τα ισοκρατήματα τους ρυθμούς και τις φθορές θα ήταν ιδανικό.
 

DELLOPOULOS

Μέλος
Aγαπητοί μου γράψτε τα σχόλια σας και τις παρατηρήσεις σας.Το βιβλίο γίνετε για όλους μας με σκοπό την δόξαν του Θεού.Προτείνετε ακόμα και γραμματοσειρά που εσείς νομίζετε ότι θά σας ήταν καλύτερη ,όλα αλλάζουν αμέσως με το πρόγραμμα του μελωδού.Αν υπάρχει κάποιος κατασκευαστής ιδιαίτερας γραμματοσειράς ας επικοινωνήσει μαζί μου.Τα χρώματα θα είναι πιο απλά μετά από τις παρατηρήσεις σας που είναι πάρα πολύ χρήσιμες.Και γι αύτο τον λόγο και ανακοινώθηκε στο πιο έγκριτο site η εκδοση του βιβλίου.
 
Μπορείτε να μας το εξηγήσετε καλύτερα αυτό;;

''Από τους δασκάλους,λοιπόν, του ΙΘ΄αιώνα Αναστασιματάρια με προσωπικό ύφος απόδοσης έξεδόθηκαν των: Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (1863) ,Ιωάννη Σακελλαρίδη (επιτομή και με τίτλο «Χρηστομάθεια»1880,και 1895) ,ο Γεωργίου Μ. Χαλιορή (με τίτλο Νέον Ταμείον μουσικής Ανθολογίας 1890), και Νικολάου Σμύρνης ( 1899) . Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις προμετωπίδες αυτών των Αναστασιματαρίων, όπως και όσων ακολουθούν στον Κ΄αιώνα, (ίσως ως κάτι το αυτονόητο;) δεν γίνεται αναφορά του ονόματος του Πέτρου (στη Χρηστομάθεια του Σακελλαρίδη δεν μπορούσε να γίνει ,γιατί σχεδόν είναι κάτι το διαφορετικό), παρά μόνο των συγγραφέων τους.''

Εκτός από τους προαναφερθέντες Αναστασιματάρια με προσωπική σύνθεση και σφραγιδα έχουν εκδοθεί του Γ. Ραιδεστηνού σε έκδοση του Χ. Καρακατσάνη, του Αντωνίου Λαμπαδαρίου σε εξήγηση και έκδοση του Π. Κιλτζανίδη (1866) και το "Αθηναικό" του Γ. Ζαφειρόπουλου. Επίσης το στοιχείο που αναφερεται από τον Γ. Χατζηθεοδώρου οτι το 1839 εκδίδει ο Φωκαέας από την εξηγηση του Γρηγοριου το συντομο του Πετρου δεν ειναι ακριβες, καθως και απο μια απλη αντιπαραβολη το μελος του συντομου ειναι εξισου διαφοροποιημενο οπως του αργού της εκδοσης του Φωκαεως και αντιγραφει σχεδον αυτούσια το μελος της εκδοσης του Χορμουζιου του 1832.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εκτός από τους προαναφερθέντες Αναστασιματάρια με προσωπική σύνθεση και σφραγιδα έχουν εκδοθεί του Γ. Ραιδεστηνού σε έκδοση του Χ. Καρακατσάνη, του Αντωνίου Λαμπαδαρίου σε εξήγηση και έκδοση του Π. Κιλτζανίδη (1866) και το "Αθηναικό" του Γ. Ζαφειρόπουλου. Επίσης το στοιχείο που αναφερεται από τον Γ. Χατζηθεοδώρου οτι το 1839 εκδίδει ο Φωκαέας από την εξηγηση του Γρηγοριου το συντομο του Πετρου δεν ειναι ακριβες, καθως και απο μια απλη αντιπαραβολη το μελος του συντομου ειναι εξισου διαφοροποιημενο οπως του αργού της εκδοσης του Φωκαεως και αντιγραφει σχεδον αυτούσια το μελος της εκδοσης του Χορμουζιου του 1832.

Το ερώτημά μου ήταν πάρα πολύ διαφορετικό:

«αυτό καθ΄εαυτό το Αναστασιματάριον του Κω/νουδεν έχει να προσθέσει στη τίποτα,αφού δεν διακρίνεται σε τίποτα.»

Αυτό ζήτησα να εξηγήσει ο αγαπητός Άρχων. Το παρατιθέμενο “Από τους δασκάλους,λοιπόν, του ΙΘ΄αιώνα Αναστασιματάρια με προσωπικό ύφος απόδοσης έξεδόθηκαν των: Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (1863) ,Ιωάννη Σακελλαρίδη (επιτομή και με τίτλο «Χρηστομάθεια»1880,και 1895) ,ο Γεωργίου Μ. Χαλιορή (με τίτλο Νέον Ταμείον μουσικής Ανθολογίας 1890), και Νικολάου Σμύρνης ( 1899) . Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις προμετωπίδες αυτών των Αναστασιματαρίων, όπως και όσων ακολουθούν στον Κ΄αιώνα, (ίσως ως κάτι το αυτονόητο;) δεν γίνεται αναφορά του ονόματος του Πέτρου (στη Χρηστομάθεια του Σακελλαρίδη δεν μπορούσε να γίνει ,γιατί σχεδόν είναι κάτι το διαφορετικό), παρά μόνο των συγγραφέων τους.''είναι κείμενό του που παρέθεσα χωρίς να θέτω ερωτήματα.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ τα Αναστασιματάρια του 1839 και του 1865. Καταρχήν το πρώτο περιέχει πολλά αργοσύντομα μέλη τα οποία είναι μεν του Φωκαέως όπως αναγράφεται στον πίνακα των περιεχομένων, αλλά πέρασαν σε άλλα Αναστασιματάρια (π.χ. του Ιωάννου) χωρίς αναφορά πατρότητας τους.

Αλλά και άλλα αργοσύντομα στιχήρα (αυτά που στον Πέτρο είναι σε σύντομο μέλος) δεν είναι ταυτόσημα. Παραθέτω ένα μικρό δείγμα.
 

Attachments

  • B8C967E0-22BE-46A7-B843-96A654F59787.jpeg
    B8C967E0-22BE-46A7-B843-96A654F59787.jpeg
    1,002.1 KB · Views: 31
  • ABBA91D0-B015-4065-9478-7E6B43897564.jpeg
    ABBA91D0-B015-4065-9478-7E6B43897564.jpeg
    793.6 KB · Views: 34
  • 5D707E4D-01D8-4D4B-B623-05365801876B.jpeg
    5D707E4D-01D8-4D4B-B623-05365801876B.jpeg
    315.4 KB · Views: 36
  • 14F21566-66C7-492E-B7C8-FCF60C9B2D71.jpeg
    14F21566-66C7-492E-B7C8-FCF60C9B2D71.jpeg
    245.8 KB · Views: 37
Top