[Ανακοίνωση] Έκδοση Αναστασιματαρίου Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου

Ποια η άποψη σας για την προσπάθεια επανέκδοσης του Αναστασιματαρίου του Κων/νου Πρωτοψάλτου.


  • Total voters
    31
  • Poll closed .

DELLOPOULOS

Μέλος
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί με μεγάλη μου χαρά σας ανακοινώνω ότι είναι έτοιμο προς έκδοση με τέλεια τετραχρωμία και χωρισμένο το Αναστασιματάριο του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου παρά του Στεφάνου όσοι ενδιαφέρονται να το δηλώσουν.Θα δωθεί δείγμα σελίδων σε λίγες μέρες.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί με μεγάλη μου χαρά σας ανακοινώνω ότι είναι έτοιμο προς έκδοση με τέλεια τετραχρωμία και χωρισμένο το Αναστασιματάριο του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου παρά του Στεφάνου όσοι ενδιαφέρονται να το δηλώσουν.Θα δωθεί δείγμα σελίδων σε λίγες μέρες.

Ποιός επανεκδίδει το βιβλίο;

Δ.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί με μεγάλη μου χαρά σας ανακοινώνω ότι είναι έτοιμο προς έκδοση με τέλεια τετραχρωμία και χωρισμένο το Αναστασιματάριο του Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου παρά του Στεφάνου όσοι ενδιαφέρονται να το δηλώσουν.Θα δωθεί δείγμα σελίδων σε λίγες μέρες.

Δὲν βλέπω καμμιὰ ἐπιλογὴ στὴν ψηφοφορία, ποὺ νὰ λέει κάτι σὲ στύλ: «Δὲν μ' ἐνδιαφέρουν καθόλου οι ἐπανεκδόσεις ὅπου γίνεται ἐπέμβαση με χωρισμούς μέτρων καὶ τετραχρωμίες (τοὐλάχιστον)» ἤ "Μὲ ἐνδιαφέρουν μόνο οἱ ἀναστατικὲς ἐπανεκδόσεις».

Ὤς ἐκ τοὐτου, ἀρνοῦμαι νὰ ψηφίσω καὶ καταγγέλλω την ψηφοφορία αὐτή, ὡς "στημένη".

ΧΣ
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Δὲν βλέπω καμμιὰ ἐπιλογὴ στὴν ψηφοφορία, ποὺ νὰ λέει κάτι σὲ στύλ: «Δὲν μ' ἐνδιαφέρουν καθόλου οι ἐπανεκδόσεις ὅπου γίνεται ἐπέμβαση με χωρισμούς μέτρων καὶ τετραχρωμίες (τοὐλάχιστον)» ἤ "Μὲ ἐνδιαφέρουν μόνο οἱ ἀναστατικὲς ἐπανεκδόσεις».

Ὤς ἐκ τοὐτου, ἀρνοῦμαι νὰ ψηφίσω καὶ καταγγέλλω την ψηφοφορία αὐτή, ὡς "στημένη".

ΧΣ

«Μηδενί δίκην δικάσης πριν αμφοίν μύθον ακούσης»
Ας δούμε πρώτα τα δείγματα που υποσχέθηκε να μας ανεβάσει!
Εκτός αν υπάρχει ...εσωτερική πληροφόρηση.:confused:
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Πέραν της επανέκδοσης (αναστατικής θα είναι το καλύτερο,δίχως καμιά παρέμβαση,όπως χωρισμόί μέτρων κ.λ.π.)ενός παλαιού και βέβαια σπάνιου εντύπου,ως "Αναστασιματάριον", αυτό καθ΄εαυτό το Αναστασιματάριον του Κω/νουδεν έχει να προσθέσει στη τίποτα,αφού δεν διακρίνεται σε τίποτα.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Πέραν της επανέκδοσης (αναστατικής θα είναι το καλύτερο,δίχως καμιά παρέμβαση,όπως χωρισμόί μέτρων κ.λ.π.)ενός παλαιού και βέβαια σπάνιου εντύπου,ως "Αναστασιματάριον", αυτό καθ΄εαυτό το Αναστασιματάριον του Κω/νουδεν έχει να προσθέσει στη τίποτα,αφού δεν διακρίνεται σε τίποτα.

Μπορείτε να μας το εξηγήσετε καλύτερα αυτό;;


Δ.

Αντιγράφω από εδώ από κμν του Γ. Χατζηθεοδώρου.

''Το 1839 ο Θεόδωρος Φωκαέας εκδίδει «αργόν Αναστασιματάριον» [αργοσύντομο] του Πέτρου λαμπαδαρίου, «επιδιορθωθέν όμως μετά προσθήκης, παρά Κωνσταντίνου πρωτοψάλτου» -η αναφορά του ονόματος Κωνσταντίνου, θεωρώ,ότι μάλλον γίνεται από λόγους καλής θελήσεως και σεβασμού προς το πρόσωπό του, και όχι σοβαρής προσφοράς του-, το οποίο και αριθμεί ως τρίτη έκδοση-ως δεύτερη θεωρεί την έκδοση του 1832-,παρά το γεγονός ότι το Αναστασιματάριο αυτό πέραν από τις νέες προσθήκες και κάποια μικρή επέμβαση στους ασύμμετρους πόδες, δεν είναι άλλο από το Αναστασιματάριο του Χουρμουζίου, που, όπως προαναφέρθηκε, διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από του Πέτρου‧ στο εξής, εκτός από τις προσθήκες που θα έχουν στη συνέχεια οι εκδόσεις του, από τον πρωτοψάλτη Ιωάννη, είναι ουσιαστικά αυτό που επικρατεί μέχρι τις ημέρες μας και αναφέρεται ως Αναστασιματάριο Πέτρου Λαμπαδαρίου.Στην έκδοση αυτή ο Φωκαέας συμπεριλαμβάνει και συνεκδίδει ,μετά τον πίνακα περιεχομένων του αργού ,για πρώτη φορά,από την εξήγηση του Γρηγορίου πρωτοψάλτου , και με ξεχωριστή αρίθμηση το σύντομο Αναστασιματάριο του Πέτρου Λαμπαδαρίου . Ως προς την ύλη του ο Φωκαέας εκτός των όσων εμπεριέχονται στο προηγούμενο της έκδοσης του 1832(πλην των μαρτυρικών του Σαββάτου που αφαιρεί),καταχωρεί σε δική του μελοποίηση και σε στιχηραρικό τρόπο τα απόστιχα και τα στιχηρά των αίνων στους ήχους γ΄, βαρύ και πλ.δ΄., που σε όλες τις προηγούμενες εκδόσεις ήταν καταχωρισμένα σε σύντομο «ειρμολογικό» μέλος . Επίσης, προσθέτει αργές καταβασίες (ειρμοί των κανόνων των ήχων) και ξανά τη στιχολογία του Μανουήλ πρωτοψάλτου).''

[...]

''Από τους δασκάλους,λοιπόν, του ΙΘ΄αιώνα Αναστασιματάρια με προσωπικό ύφος απόδοσης έξεδόθηκαν των: Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου (1863) ,Ιωάννη Σακελλαρίδη (επιτομή και με τίτλο «Χρηστομάθεια»1880,και 1895) ,ο Γεωργίου Μ. Χαλιορή (με τίτλο Νέον Ταμείον μουσικής Ανθολογίας 1890), και Νικολάου Σμύρνης ( 1899) . Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις προμετωπίδες αυτών των Αναστασιματαρίων, όπως και όσων ακολουθούν στον Κ΄αιώνα, (ίσως ως κάτι το αυτονόητο;) δεν γίνεται αναφορά του ονόματος του Πέτρου (στη Χρηστομάθεια του Σακελλαρίδη δεν μπορούσε να γίνει ,γιατί σχεδόν είναι κάτι το διαφορετικό), παρά μόνο των συγγραφέων τους.''
 
Last edited:

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
τελείως εγκυκλοπαιδικά μιλώντας:
για να είναι αντικειμένική μια στατιστική [εφόσον γίνεται] θα πρέπει να υπάρχει σ' αυτήν και η δυνατότητα της αρνητικής επιλογής και απάντησης....
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ποιό ἐννοοῦν ὡς «Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου»;

Αντιγράφω από εδώ από κμν του Γ. Χατζηθεοδώρου.

''Το 1839 ο Θεόδωρος Φωκαέας εκδίδει «αργόν Αναστασιματάριον» [αργοσύντομο] του Πέτρου λαμπαδαρίου, «επιδιορθωθέν όμως μετά προσθήκης, παρά Κωνσταντίνου πρωτοψάλτου» -η αναφορά του ονόματος Κωνσταντίνου, θεωρώ,ότι μάλλον γίνεται από λόγους καλής θελήσεως και σεβασμού προς το πρόσωπό του, και όχι σοβαρής προσφοράς του-, το οποίο και αριθμεί ως τρίτη έκδοση-ως δεύτερη θεωρεί την έκδοση του 1832-,παρά το γεγονός ότι το Αναστασιματάριο αυτό πέραν από τις νέες προσθήκες και κάποια μικρή επέμβαση στους ασύμμετρους πόδες, δεν είναι άλλο από το Αναστασιματάριο του Χουρμουζίου, που, όπως προαναφέρθηκε, διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από του Πέτρου‧ στο εξής, εκτός από τις προσθήκες που θα έχουν στη συνέχεια οι εκδόσεις του, από τον πρωτοψάλτη Ιωάννη, είναι ουσιαστικά αυτό που επικρατεί μέχρι τις ημέρες μας και αναφέρεται ως Αναστασιματάριο Πέτρου Λαμπαδαρίου.Στην έκδοση αυτή ο Φωκαέας συμπεριλαμβάνει και συνεκδίδει ,μετά τον πίνακα περιεχομένων του αργού ,για πρώτη φορά,από την εξήγηση του Γρηγορίου πρωτοψάλτου , και με ξεχωριστή αρίθμηση το σύντομο Αναστασιματάριο του Πέτρου Λαμπαδαρίου . Ως προς την ύλη του ο Φωκαέας εκτός των όσων εμπεριέχονται στο προηγούμενο της έκδοσης του 1832(πλην των μαρτυρικών του Σαββάτου που αφαιρεί),καταχωρεί σε δική του μελοποίηση και σε στιχηραρικό τρόπο τα απόστιχα και τα στιχηρά των αίνων στους ήχους γ΄, βαρύ και πλ.δ΄., που σε όλες τις προηγούμενες εκδόσεις ήταν καταχωρισμένα σε σύντομο «ειρμολογικό» μέλος . Επίσης, προσθέτει αργές καταβασίες (ειρμοί των κανόνων των ήχων) και ξανά τη στιχολογία του Μανουήλ πρωτοψάλτου).''
Δημήτρη, δέν εἶναι αὐτό. Δές ἐδῶ ἀπό τό θέμα Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου 1863 και 1865.

Η γνώμη του Ναυπλιώτη (από Βουδούρη, τόμος 18, σελ. 209).


 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

Attachments

  • Αναστασιματάριο Κωνσταντίνου - Εξώφυλλο.jpg
    255.5 KB · Views: 75

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;128594 said:

Ποιό ἐννοοῦν ὡς «Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου»;


Δημήτρη, δέν εἶναι αὐτό. Δές ἐδῶ ἀπό τό θέμα Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου 1863 και 1865.

Η γνώμη του Ναυπλιώτη (από Βουδούρη, τόμος 18, σελ. 209).



Ασφαλώς, πάτερ! Εξ άλλου το μέλος που προανήγγειλε την επανέκδοση διευκρίνισε ότι επρόκειτο ως ''παρά του Στεφάνου''. Η συνάφεια όμως του κμν που παρέθεσα με τη μάλλον προκλητική απόφανση του μέλους ARGITAN ότι ''αυτό καθ΄εαυτό το Αναστασιματάριον του Κω/νουδεν έχει να προσθέσει στη τίποτα,αφού δεν διακρίνεται σε τίποτα.'' είναι μάλλον πρόδηλη, και κατά την άποψή μου αναγκαία η παράθεσή του προκειμένου να διαμορφωθεί πληρέστερη άποψη περί του ζητήματος.

ευχή,
Δ.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
... με τη μάλλον προκλητική απόφανση του μέλους ARGITAN ότι ''αυτό καθ΄εαυτό το Αναστασιματάριον του Κω/νουδεν έχει να προσθέσει στη τίποτα,αφού δεν διακρίνεται σε τίποτα.'' είναι μάλλον πρόδηλη, και κατά την άποψή μου αναγκαία η παράθεσή του προκειμένου να διαμορφωθεί πληρέστερη άποψη περί του ζητήματος.
Συμφωνῶ. Οὐδέν σχόλιον............

Πάντως ἐπί τοῦ θέματος παρακαλεῖται τό μέλος DELLOPOULOS νά δώσει ἐξηγήσεις καί ἀπαντήσεις ἐπί τῶν μέχρι τώρα ἐνστάσεων καί ἐπί πλέον τί σημαίνει τό:

...όσοι ενδιαφέρονται να το δηλώσουν.

1ον) Ποῦ;
2ον) Ἀπαιτεῖται/ἐννοεῖται χρηματοδότηση;


 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Εννοώ την έκδοση Αναστασιματαρίου του 1863 και όχι του 1839,δεδομένου οτι στην έκδοση του 1863 γίνεται, ρητώς,προσπάθεια αποτύπωσης του ύφους του Κωνσταντίνου,άρα είναι και το απολύτως αντιπροσωπευτικό του πρωτοψάλτου (Βλ. Γ.Χατζηθεοδωρου "Βιβλιογραφία" σελ.137/99)
 
Last edited:

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ μου φίλε,μάλλον παρεξηγήθηκε η πρόθεσή και η εκτίμησή μου σχετικά με το Αναστασιματάριο του Κωνσταντίνου.Όταν γράφω δεν διακρίνεται σε τίποτα και δεν προσθετει τίποτα,αναφέρομαι στο ότι δεν παρουσιάζει καμιά πρωτοτυπία,παρά αποτελεί, (εκτός βέβαια της συνήθους ύλης των Αναστασιματαρίων προσθηκών του) ως επί το πλέιστον κράμα του Αναστασιματαρίου της εκδοσης του 1820 και το 1839.Όμως το να να επανεκδοθεί΄σίγουρα είναι κάτι το καλό,πλην δεν ανταποκρίνεται αξιολογικά,κατά τη δική μου τουλάχιστον άποψη, στο ερωτηματολόγιο που έχει τεθεί για την αναγκαιότητα της επανέκδοσής του και βέβαια για τη ψήφιση υλοποίησής της (εδώ δεν καταλαβαίνω, γιατί μπαίνει θέμα ψήφισης).
Συμπερασματικά, καλό θα είναι να επανεκδοθεί ως παλαιά έκδοση η οποία μαλιστα και αποτυπώνει,σύμφωνα με τα όσα γράφονται στον πρόλογό της, την " αμίμητη"ψαλτική έκφραση ενός από τους πλέον διαφημισμένους πρωτοψάλτες της νεώτερης-μετά την καθιέρωση του νέου συστήματος της Β.Μ.-πατριαρχικής ψαλτικής παράδοσης.Αυτό δε δίχως ασφαλώς την άνάγκη εκ των προτέρων "ψαλτοψηφίσματος".
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Το λάθος στην παραπάνω θεώρηση πιστεύω ότι είναι η λέξη «αποτύπωση». Δεν πρόκειται για μια καταγραφή, όπως είναι του Χουρμουζίου, του Φωκαέως (που δεν ξεκαθαρίζει αν κατέγραψε ή αν εξήγησε έργο του Κων/νου) κλπ. Πρόκειται για σύνθεση του Κων/νου. Παραθέτω τμήμα του προλόγου της εκδόσεως του 1863 στο συνημμένο αρχείο εικόνας. Θα δείτε πως αναγράφεται σαφώς πως είναι πόνημα του ιδίου του Κωνσταντίνου στην παλαιά μέθοδο και πως το συνέθεσε για να συμπληρώσει τις ελλείψεις των προεκδοθέντων. Σαφώς πιστεύω πως αξίζει η επανέκδοσή του, όμως φωτοαναστατικά ή, απλώς, με νέα στοιχειοθεσία, χωρίς παρεμβάσεις. Άλλωστε δεν απευθύνεται σε αρχαρίους αλλά σε ανθρώπους που τουλάχιστον τα μέτρα μπορούν να τα κατανοήσουν.
 

Attachments

  • Τμήμα προλόγου Αναστ.jpg
    801 KB · Views: 42
Last edited:

DELLOPOULOS

Μέλος
Συμφωνῶ. Οὐδέν σχόλιον............

Πάντως ἐπί τοῦ θέματος παρακαλεῖται τό μέλος DELLOPOULOS νά δώσει ἐξηγήσεις καί ἀπαντήσεις ἐπί τῶν μέχρι τώρα ἐνστάσεων καί ἐπί πλέον τί σημαίνει τό:



1ον) Ποῦ;
2ον) Ἀπαιτεῖται/ἐννοεῖται χρηματοδότηση;



Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοι το Αναστασιματάριον θα το εκδώσω σε τετραχρωμία χωρίς παρεμβάσεις και προσωπικές συνθέσεις χωρισμένο σε απλό ρυθμό.Στο τέλος του Αναστασιματαρίου θα μπούν ένθετα ο πεντηκοστός ψαλμός ,ξεχωριστά ,Τιμιωτέρες και στους οκτω ήχους,Εξαποστειλάρια Εωθινά,Δοξολογίες Αργές,Τυπικά,Τρισάγιο,Δύναμις,Αξιον εστίν. Ολα κατά το πρωτότυπον χωρίς παρεμβάσεις.Η μόνη ενίσχυση για μένα είναι η προσευχή σας και η αγάπη σας.Θα υπάρχει και cd προαιρετικά.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοι το Αναστασιματάριον θα το εκδώσω σε τετραχρωμία χωρίς παρεμβάσεις και προσωπικές συνθέσεις χωρισμένο σε απλό ρυθμό.Στο τέλος του Αναστασιματαρίου θα μπούν ένθετα ο πεντηκοστός ψαλμός ,ξεχωριστά ,Τιμιωτέρες και στους οκτω ήχους,Εξαποστειλάρια Εωθινά,Δοξολογίες Αργές,Τυπικά,Τρισάγιο,Δύναμις,Αξιον εστίν. Ολα κατά το πρωτότυπον χωρίς παρεμβάσεις.Η μόνη ενίσχυση για μένα είναι η προσευχή σας και η αγάπη σας.Θα υπάρχει και cd προαιρετικά.

Μη ξεχάσετε και το «δείγμα σελίδων» που υποσχεθήκατε.
Έχει προσδιοριστεί ημερομηνία κυκλοφορίας και κόστος αγοράς (έστω περίπου);
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Να μη ξεχνούμε ότι το μέλος αυτού του Αναστασιματαρίου τονίσθηκε απο τον Κωνσταντίνο με την παλια γραφή κια μεταφέρθηκε στη νέα από τους μαθητές του.΄Αρα η λέξη "αποτύπωση", που χρησιμοποιώ ώς προσδιοριστική έννοια, ίσως να μην είναι τόσο άστοχη.Πάντως είμαι πρόθυμος να την αντικαταστήσω με άλλη περισσότερο κατάλληλη.Όμως,νομίζω, το θέμα της συζήτησής μας δεν επικεντρώνεται σ' αυτήν.
Ευχαριστώ
 
Last edited by a moderator:

DELLOPOULOS

Μέλος
Αγαπητέ κύριε Λευκόπουλε πρώτα ο Θεός...περί το τέλος Απριλίου.Το δε δείγμα σελίδων την προσεχή Τετάρτη.Σας ευχαριστώ πολύ!
 

DELLOPOULOS

Μέλος
π. Μάξιμος;128594 said:

Ποιό ἐννοοῦν ὡς «Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου»;
Δές ἐδῶ ἀπό τό θέμα Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου Πρωτοψάλτου 1863 και 1865.
Η γνώμη του Ναυπλιώτη (από Βουδούρη, τόμος 18, σελ. 209).


Παραθέτω σήμερα αγαπητοί μου μιας και σας υποσχέθηκα δείγμα του βιβλίου μου.Καλή και ευλογημένη συνέχεια
 

Attachments

  • ΔΕΙΓΜΑ ΒΙΒΛΙΟΥ.pdf
    2.2 MB · Views: 281
Last edited by a moderator:
E

emakris

Guest
Θα ήταν μια καλή έκδοση, εάν έλειπαν τα άσπρα-κόκκινα-κίτρινα-μπλε, μαζί με ροζ, πράσινα και δεν ξέρω τι άλλο. Τι να πω. Ή εγώ έχω γίνει παράξενος, ή η αισθητική μας έχει όντως απομακρυνθεί από τα κλασικά πρότυπα (είτε της μουσικής τυπογραφίας, είτε της φιλοκάλου παραδόσεως των μουσικών κωδικογράφων), που θεωρούνται πια ξεπερασμένα. Εάν έμπαιναν και πολύχρωμες εικονίτσες μαζί με το μουσικό κείμενο, θα μας ενοχλούσε; Δεν νομίζω. Γιατί όχι. Ώστε να μπει η βυζαντινή μουσική και στα νηπιαγωγεία.
 
Top